@Kat1974; Dank je! En jij ook heel veel succes! Ben benieuwd! Als ik jullie allemaal zo hoor ben ik echt nog een nitwit op dit gebied. Ik moet nu tijdens de behandeling 10 mg prednisolon slikken en een paar keer een intralipid infuss krijgen. Ook moet ik extra vitamine D nemen, daar had ik een tekort aan. Ja, het was idd. dokter Pfeiffer. Ik heb de afspraak 28 mei bij dokter Mendels. Ken jij hem? Maar ja, wij hadden nooi een ICSI indicatie, het was altijd ´maar voor de zekerheid`. Maar als ik dokter Pfeiffer mag geloven kon het nooit wat worden door de killercellen.[/QUOTE]
Ik heb geen flauw idee. Ik heb het beheer er nog nooit over gehoord en het staat ook niet in de regels. Ik noemde eerst ook alleen de voorletters in dit topic, maar in andere topics wordt ook gewoon over bijvoorbeeld dokter Pfeiffer en dokter Scholtes gesproken.. Ik ga er dus maar vanuit dat het gewoon mag, wel zo duidelijk
Lijkt me wel raar als zij op een naam googelen en zo op allerlei forums komen met positieve en negatieve verhalen over hun, haha. Misschien is een afkorting dan handiger. Maar van een ander forum weet ik ook dat ze hele namen noemen.
Maar dat doen ze niet En even if.. Zoveel fora en blogs waar alle namen genoemd worden.. Denk dat een arts zich meer bezighoudt met beoordelingen op ZorgkaartNederland bijvoorbeeld..
[/QUOTE] Dat was ik ook. Heb de laatste jaren aardig wat geleerd! En heb vooral geleerd dat je zelf overal achteraan moet gaan. Wij waren vlgs het eerste ziekenhuis onbegrepen infertiel, zoals dat zo mooi heet, na 6x iui, 1xivf (met nulbevruchting) en 1xicsi vertrouwde ik het niet meer en ben achter het schilklierverhaal aangegaan en had toch gelijk (ik zou de eerste vrouw in mijn familie zijn die geen Hashimotho heeft) desondanks ik het een paar keer heb aangegeven en er helaas niets mee is gedaan. Ik had ze er eigenlijk mee om de oren moeten slaan ipv gewoon stilletjes naar DD te vertrekken. Daar kwam in ieder geval gelijk het schildklier probleem boven water en kon behandeld worden. Maar helaas kwamen ze ook daar nooit met verdere onderzoeken op de proppen. De doorverwijzing naar Pfeiffer heb ik zelf gevraagd, nadat ik het hele internet door had gespit. Omdat ik ook nog nooit een hysteroscopie heb gehad en alle onderzoeken (bloedonderzoeken, hsg enz.) al in 2007 zijn gedaan en er dus van alles gebeurd kan zijn, wil ik nu het liefst weer een arts in NL. Het is anders erg moeilijk te declareren, omdat het in DD gedaan is. Onze verzekering doet er erg moeilijk over. We hebben de afgelopen jaren zoveel zelf moeten betalen, omdat ze gewoon de facturen uit DD weigerden te betalen en omdat er schijnbaar alles duurder is dan in NL. Ook denk ik dat wij, nadat nu (hopelijk) alles behandeld is, met iui wel gewoon een kans hebben. Wij zijn de icsi molen alleen ingegaan, omdat dat volgens protocool van het toenmalige ziekenhuis gewoon de volgende stap was. *Shadixxx: Ben jij ook bij dokter Pfeiffer geweest? En trouwens veel succes in DD de 28de. Groetjes Kat
Nee, maar ik twijfel er wel heel erg over, voornamelijk vanwege de 3 VMK's van de afgelopen maanden.. Eigenlijk zijn het alleen de kosten die me tegenhouden. Omdat wij bij ICSI in DD gebruik willen maken van alle extra technieken moeten we rekening houden met zo'n 3000 euro eigen kosten.. Dat hadden we netjes aan de kant gezet, maar toen moesten we ineens een auto kopen omdat m'n vriend de lease-auto in moest leveren. Zonder auto komen we in geen enkele kliniek, dus moesten we binnen een week een auto zoeken. Uiteindelijk een auto gekocht voor 1000 euro. Weinig geld voor een auto, maar heel veel geld als dat 1/3 is van wat je opzij hebt gezet voor ICSI.. De auto ging 2 keer stuk binnen 3 weken, waardoor we nog 425 euro extra kwijt zijn geraakt aan reparatiekosten.. Dat was dus de helft van het ICSI-potje. Inmiddels is dat wel weer redelijk aangevuld met het vakantiegeld van m'n vriend, maar als we dan onderzoek gaan laten doen door Pfeiffer, a 540 euro (zoiets, toch?) is er meteen weer zo'n groot deel weg.. Hoe heb jij de eigen kosten in DD ervaren? Hebben jullie gebruik gemaakt van AH of de embryoscope bijvoorbeeld?
Ik heb de factuur van Pfeiffer trouwens wel compleet vergoed gekregen door de zorgverzekering. Ik moest wel een doorverwijzing van de huisarts meesturen. Je kunt het altijd wel eens vragen bij de verzekering. Niet geschoten is altijd mis, toch? Als je het vraagt, dan let hij er ook op dat de verzekering niet door heeft dat het onderdeel van je vruchtbaarheidsbehandeling is! Wat de ICSI in DD betreft: De kale ICSI kost 2300,00. Je moet de narcose voor de punctie nog betalen, kost iets tussen 250 en 300. We hadden twee keer punctie, het was een keer in het weekend, dan kost het extra. Assisted hatching kost 160,00. Embryoscope hebben wij niet gedaan. Als je iets in laat vriezen kost het ook gelijk iets rond de 250,00. Een cryopoging kost 230,00, maar volgens mij krijg je ook nog een factuur voor het ontooien van het laboratorium. DD is heeeeeeeel snel met de facturen, je bent maar net weer terug en ze ligt al in de bus! Ja, het is echt allemaal heel erg duur. Ons potje begint ook leeg te raken, daarom ook de overwegingen om toch nog weer iui te proberen. Dat moet de verzekering volgens mij gewoon betalen, als de arts denkt dat je nog een kans maakt. Wij hebben al twee pogingen in DD compleet zelf betaald en 2x cryo. Ook kost het ons megaveel benzine om elke keer na DD te rijden, het is voor ons 200 km enkele reis. Geertgen is ook wel 140 km enkele reis, maar ik ben met Zwolle echt helemaal klaar. De andere ziekenhuizen hier in de buurt zijn wat de vruchtbaarheidbehandelingen betreft helaas ook geen optie. Ga jij nu dan weer voor ICSI? Had je de mískramen van de iui`s of icsi? Ik zou dan zeker overwegen om eerst naar Pfeiffer te gaan! Groetjes Kat
Je heb al een hele weg bewandeld! Ik hoop zo voor je dat het uiteindelijk mag resulteren in een succesvolle zwangerschap en een prachtig gezond kindje. Uit de verschillende verhalen in dit forum begrijp ik inderdaad wel dat je overal zelf achteraan moet gaan. Voor mij zal eiceldonatie waarschijnlijk de enige weg zijn, omdat ik hoogstwaarschijnlijk zelf geen eicellen aanmaak. Groetjes Iefje Dat was ik ook. Heb de laatste jaren aardig wat geleerd! En heb vooral geleerd dat je zelf overal achteraan moet gaan. Wij waren vlgs het eerste ziekenhuis onbegrepen infertiel, zoals dat zo mooi heet, na 6x iui, 1xivf (met nulbevruchting) en 1xicsi vertrouwde ik het niet meer en ben achter het schilklierverhaal aangegaan en had toch gelijk (ik zou de eerste vrouw in mijn familie zijn die geen Hashimotho heeft) desondanks ik het een paar keer heb aangegeven en er helaas niets mee is gedaan. Ik had ze er eigenlijk mee om de oren moeten slaan ipv gewoon stilletjes naar DD te vertrekken. Daar kwam in ieder geval gelijk het schildklier probleem boven water en kon behandeld worden. Maar helaas kwamen ze ook daar nooit met verdere onderzoeken op de proppen. De doorverwijzing naar Pfeiffer heb ik zelf gevraagd, nadat ik het hele internet door had gespit. Omdat ik ook nog nooit een hysteroscopie heb gehad en alle onderzoeken (bloedonderzoeken, hsg enz.) al in 2007 zijn gedaan en er dus van alles gebeurd kan zijn, wil ik nu het liefst weer een arts in NL. Het is anders erg moeilijk te declareren, omdat het in DD gedaan is. Onze verzekering doet er erg moeilijk over. We hebben de afgelopen jaren zoveel zelf moeten betalen, omdat ze gewoon de facturen uit DD weigerden te betalen en omdat er schijnbaar alles duurder is dan in NL. Ook denk ik dat wij, nadat nu (hopelijk) alles behandeld is, met iui wel gewoon een kans hebben. Wij zijn de icsi molen alleen ingegaan, omdat dat volgens protocool van het toenmalige ziekenhuis gewoon de volgende stap was. *Shadixxx: Ben jij ook bij dokter Pfeiffer geweest? En trouwens veel succes in DD de 28de. Groetjes Kat[/QUOTE]
Hi meiden, afgelopen week een afspraak gemaakt bij geertgen voor eind juni ivm lange cyclussen. Erg fijn dat ik daar terecht kan ipv het huisartsverhaal kom maar na een jaar terug! Dat zou ik doen als mijn cyclussen oké waren maar niet met dat rommeltje van mij. Ik hou (door alle info hier op) rekening met pcos want het lijkt er wel op. Hoe ging jullie eerste afspraak? Maken ze dan ook al echo's en wat onderzoeken? Of alleen informatief?
Ik krijg nog 2 keer ICSI vergoed, dus volgens mij hoef ik dan ook het invriezen en de eventuele cryo-TP's niet zelf te betalen. Ik denk dat wij ook gebruik zullen maken van IMSI of PICSI (omdat het zaad echt bizar slecht is, de laatste keer zijn er maar 6 gevonden). De kosten van PICSI zijn maar 92 euro (of zal dat per uitgekozen zaadcel gaan?) en die van IMSI maximaal 900 euro. Daarna gaat mijn voorkeur toch echt uit naar de embryoscope, omdat ik er zo ontzettend veel goede verhalen over hoor. Maar goed, misschien zegt Scholtes wel dat AH ons beter kan helpen en kiezen we daarvoor, daar kan ik nog vrij weinig over zeggen natuurlijk. Als ik m'n onderzoek bij Pfeiffer vergoed wil krijgen, hoe moet ik dat dan bij de verzekering brengen? Ik zou niet weten wat ik als reden zou moeten geven als het niet vruchtbaarheid-afhankelijk is. Over de IUI's zal ik je even PB-en. @Blondie; Ik kreeg bij mijn intake meteen een echo en daarna direct Duphaston mee om de menstruatie op te wekken. Heb ook meteen Clomid meegekregen zodat, als ik ongesteld werd, ik daar ook mee kon beginnen. Ik heb wel gehoord dat het lang niet altijd zo is dat je meteen medicijnen meekrijgt, maar in mijn geval dus wel! Succes!
@Blondie; Ik kreeg bij mijn intake meteen een echo en daarna direct Duphaston mee om de menstruatie op te wekken. Heb ook meteen Clomid meegekregen zodat, als ik ongesteld werd, ik daar ook mee kon beginnen. Ik heb wel gehoord dat het lang niet altijd zo is dat je meteen medicijnen meekrijgt, maar in mijn geval dus wel! Succes![/QUOTE] Dankje! Dt klinkt iig goed dat er meteen actie ondernomen kan worden
@blondie de eerste keer kreeg ik een echo en werdt bloed geprikt. Tweede keer uitslag van het bloed en toen duphaston en clomid mee. Kreeg niet gelijk medicijnen mee omdat ze de bloeduitslagen moesten afwachten.
Dokter Mendels had ik vorige x bij ons intake gesprek.. Vond m erg zakelijk maar hij luisterde wel goed naar me verhaal.. Een wat oudere man.. Goed te doen zeg ik! Wissmann heb ik morgen Om 10 voor 4 gaan we alle contracten inleveren en definitief vast zetten dat we met IVF/ICSI gaan beginnen.. wat ik begreep is dat ik gelijk de medicijnen mee krijg om alles stil te leggen.. Heb manlief al vast voorbereid op de eventuele bijwerkingen die je krijgt in de ''overgang'' Jah tis idd wel zo duidelijk om gewoon de hele naam van een dokter op te schrijven.. al die afkortingen word niemand echt wijzer van
Hee Meissie 25, Het gesprek ging goed op zich. Had wel verwacht dat er inhoudelijk al meer zou gaan gebeuren, zoals bijv. bloedprikken, etc. Het was puur informatief, maar wel wel heel positief! Had er wel een goed gevoel over. We hebben al onze vragen kunnen stellen en veel informatie gekregen. Ik snap wel wat je met dr. Mendels bedoeld. We hebben meteen begin juni een volgende afspraak gepland. Dan eerste gesprek psycholoog en arts. Hoe is het bij jou gegaan? Ik heb je denk ik gemist, want wij waren rond 3 uur al weer weg. Ben benieuwd.
Toen waren wij er idd nog niet... Wij hebben alleen een gesprek met de arts gehad.. En er werd gelijk bloed geprikt... Uitslagen kregen we gisteren die was goed! Verder nog ff met een echo gekeken en daaruit werd duidelijk dat ik over tien dagen begin met decapeptyl spuiten om alles stil te leggen.. Iefje ga je ook IVF doen? Dokter wissmann is echt super Chill en vind m zo lief! We zullen zien.. Heb de decapeptyl al meegekregen en kan dus gewoon over tien dagen beginnen en bellen als ik ongesteld word! Nog ff genieten dus van ff 10 dagen niet spuiten
Hee Meissie25, Was dit jullie tweede afspraak? Goed nieuws dat de bloeduitslag goed was! Wij gaan geen IVF doen, maar ECD. Ik heb het Syndroom van Turner en maak daardoor zelf geen eicelletjes aan. In principe zijn we het traject ingegaan om voor een anonieme eiceldonor te gaan. Ik ben alleen voor mezelf nu toch nog heel erg in dubio wat ik het liefst zou willen, een bekende donor uit de familie of een anonieme donor. Echt heel lastig. Wel spannend nu je echt gaat beginnen! Ben benieuwd hoe het gaat lopen! Groetjes Iefje