Geertgen kliniek deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door carma, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnr

mnr Niet meer actief

Leintje: ik word ook altijd met 50 opgehoogd, en de laatste rondes had ik pas bij 200 een groot ei.
    Ik hoop voor je dat er iets is gegroeid!

Olive: ik zag je ook al in het spuiten topic :) jij dus ook bij geertgen? Mag ik vragen waarom je voor gg heb gekozen?

Geen idee of je de fm in een ander zh mag laten doen. Dat zal misschien ook aan je verzekering liggen en of een zh dat wil..

Is het ver rijden voor je?

2. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    mnr, dan mag ik nog wel even als ik nog naar de 200 moet. Ik begrijp het wel dat ze het niet te snel doen. En ik heb ook liever dat ze voorzichtig er mee zijn. Maar ik vind het wel een teleurstelling als je een week heb gespoten en er is dan niets te zien. Ik ben gewoon teleurgesteld in mijn lijf, dat het niet doet wat het moet doen.
    Ik hoop dat er nu wel iets groeit.

3. mnr

mnr Niet meer actief

Ja, dat snap ik.. Het is ook zo frustrerend allemaal!

De eerste keer ben ik begonnen met 50 toen 100 toen 150 en na 17 dagen een ei
    Daarna 112,5-150-200 toen pas na 34 dagen ei
    Daarna 150-200 en na 22 dagen spuiten 2 eitjes.

Het kan dus echt heel erg verschillen per ronde..

Maar die teleurstelling is heel herkenbaar. Het is zo'n emotie achtbaan!

Wanneer is je volgende fm?

4. olive

olive Actief lid

2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haiiii mnr :D

Nee zit nog niet bij GG, maar hoor er op ZP goede verhalen over. Ben nog aan het "shoppen" voor een nieuw ziekenhuis, ben niet erg tevreden over de huidige.
    Ik woon in regio ZH en GG zou wel echt een eind reizen zijn.
    Trouwens in mijn omgeving zijn er 2 koppels die in Voorburg zitten, die zijn daar wel positief over en zit te twijfelen tussen die en GG.

Zou in mijn ZKH moeten vragen of ze samenwerken met GG ;)

Leintje1983; ik ken dat gevoel maar al te goed, blijf doorgaan en blijf positief meid! Stressen is slecht voor je.

5. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    mnr, ik ga donderdag weer voor een fm. Hoe is het met jou? Jij gaat nu zeker de wachtweken. Spannend hoor!

Olive, ja ik blijf zowiezo door gaan en er proberen er maar niet te veel bij stil te staan. Stress is idd heel slecht.

Het is idd best intensief als je veel en lang moet reizen. Ik moet zelf ook lang reizen. Kom zelf ook uit zuid-holland, maar ik rij veel ivm mijn werk uit duitsland. Dus ligt het voor mij best centraal. Maar moet ook altijd 2 a 3 uur rijden en ben je altijd een halve of een hele dag kwijt. Ook lopen ze vaak uit met de wachttijd, dus daar moet je echt rekening mee houden. Maar ik vind het super kliniek en voor mij maakt het toch niet uit waar. Ik moet toch altijd rijden. Je moet het goed afwegen, omdat het echt wel intensief is. Vooral omdat ze je veel willen zien. Misschien kan het idd met de fm's in ander ziekenhuis.

6. mnr

mnr Niet meer actief

Ik ga nu inderdaad de wachtweken in. Worden weer 2 lange weken..

Voor mij is het ook een dikke 100 km, en we gaan altijd ongeveer 2 uur voor de afspraak van huis.

Mag ik vragen waarom jij voor gg heb gekozen leintje?

7. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    mnr, wij hebben nu al 9 jaar kinderwens.

Bij mij werd 8 jaar geleden vruchtbaarheidsproblemen geconstateerd. Ik was toen 20 en had nog nergens verstand van. Wij varen op een binnenvaart vrachtschip en 9 jaar geleden hadden wij ook nog niet optimaal mobiel internet.
    ( wat is er een hoop veranderd in 9 jaar) Dus echt verdiepen kon ik ook niet. Er werd niet echt gezegd wat het probleem was. Mijn eitjes bleven te klein. Het zou beter zijn om 10% lichaamsgewicht kwijt te raken. Dat was me gelukt. Ik was 120 kg en lukte om op 108 te komen. Toen kreeg ik voor een half jaar clomid mee. En kom maar terug over een half jaar, als je niet zwanger ben. Na een half jaar terug, want natuurlijk niet zwanger. En weer gegroeid van die rommel en knap stemmingswisselingen van gehad.
    Toen wilde ze ivf doen, maar ik moest afvallen naar een bmi van 30. Dat lukte me niet. Naar een dieetiste geweest en kwam met haar schema zelfs aan. Het werd uitzichtloos voor me. In 2006 kreeg ik pas van een andere arts te horen dat ik pcos had. Was me nooit verteld. Ik was woest en begreep dat ze me niet wilde helpen. In ons beroep is het lastig te plannen met fm's en zo. Maar ik ging zoeken. Ik ben op een paar adressen geweest, maar nergens wilde ze me helpen voordat ik afgevallen was. Ik ben in groningen naar de pcos kliniek geweest en daar wilde ze me wel helpen als ik nog 12 kilo afviel. Ik kreeg daar tips om koolhydraat arm te gaan eten. Dat hielp wel, maar viel door de stress waarschijnlijk niet af. Het moeten in mijn hoofd werkt heel erg tegen. Ik en mijn man waren er even helemaal klaar mee en door crisis voeren wij veel naar de donau. En vanaf Budapest is behandelen geen doen. Dus hadden we ons er bij neer gelegd in 2009. Maar we kregen weer hoop in maart 2010. Toen kreeg ik een normale cyclus van 34 dagen. En november 2010 kreeg ik miskraam. Daarna nog 3 keer. Dan krijg je hoop dat het nog natuurlijk kan.
    Maar begin van jaar ging het klokje toch tikken. Ik word 30 en mijn man is 40 en toen ben ik gaan zoeken. En kwam op geertgen terecht. Ik ben heel hard voor mijn intake m'n best gaan doen om af te vallen. En viel nog 15 kilo af. Er werd van mijn gewicht helemaal niets gezegd. En vonden het jammer dat wij al zo lang lopen te tobben. Voor mij ligt geertgen ook nog centraal, want ik rij veel vanuit duitsland. En nu de druk er niet op ligt ben ik langzaam nog eens 5 kilo kwijt. Voor het eerst wordt ik nu serieus behandeld.
    Ik ben zo blij met deze kliniek.
    En ja die afstanden. Ik ben ook altijd een uur te vroeg.

Heel veel succes met de wachtweken! Mijn duimen draaien voor je.

8. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Yeh, We liggen met het schip in Sambeek. 20 km van Geertgen! Ik kan nu zelfs op de fiets naar Geertgen. Ook wel een keer lekker zo dicht bij! Dat is wat anders dan 3 uur in de auto.

9. mnr

mnr Niet meer actief

Fijn dat je zo dichtbij bent!

Jullie hebben ook een lange weg gehad.. Fijn dat ze jullie bij geertgen wel willen helpen!
    Wij hebben helaas ook slechte ervaring in een ander ziekenhuis.

Succes met de fm morgen!

10. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Dank je mnr!

Wat vervelend dat jullie ook een slechte ervaring in een ander ziekenhuis hebben gehad. Ik weet niet wat het in al die ziekenhuizen is.

Hoe voel jij je mnr? Kan je een beetje afleiding vinden? Of zit je heel de tijd te denken over wat er in je buik gebeurd?
    Meid, ik duim voor je dat het raak is. Dat je nog maar 1 of 2 keer naar geertgen hoef voor een echo.

11. mnr

mnr Niet meer actief

Ik vind het wachten heel moeilijk. Het ene moment zie ik het helemaal niet meer zitten en het andere moment heb ik weer goede hoop.

Ben benieuwd naar je fm! Moet je laat?

12. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Ik heb een om 13:50 een afspraak bij dokter W. Die loopt meestal wel uit. Maar dat vind ik niet erg. Ik vind die arts echt heel erg fijn.
    Ik ben echt benieuwd of er nu iets is.

Ik kan me voorstellen dat je het wachten heel moeilijk vindt. Ik vind nu al wachten heel frustrerend. Laat staan dat je moet wachten voordat je mag testen. Ik hoop zo voor je.

Hoelang zitten jullie al in de molen? En mag ik vragen waarom jullie de keus op geertgen hebben laten vallen.

13. mnr

mnr Niet meer actief

Dokter W vind ik ook het fijnst :) heb de laatste keer dat wij hem hadden wel 1,5 uur moeten wachten pfff. Maar hij is inderdaad super aardig!

Ik heb al een dochter maar dat duurde 4 jaar voor ik zwanger was. Eerst een jaar proberen, toen naar de huisarts. Toen wachten tot we naar de gyn konden. Die zei dat het aan mijn gewicht lag en heeft verder geen bloed geprikt of ander onderzoek gedaan.

Dat was een hele grote teleurstelling.
    Die dokter zei nog meer onaardige dingen en daarom wilde ik naar hem echt nooit meer! Later nog wel terug geweest maar weer alleen maar teleurstelling.

Uiteindelijk wel door blijven gegaan met gezond leven en spontaan zwanger geraakt. Echt een wonder want ik had een hele slechte cyclus.

Na haar geboorte niet aan de pil gegaan omdat het de vorige keer zo lang duurde voor ik zwanger was.
    Na een jaar was ik nog niet ongesteld en ben ik naar geertgen gegaan.
    Dat was in april, dus nu een half jaar geleden.

Had ik eerder van het geertgen gehoord was ik er al jaren geleden heen gegaan!

Ik hoop dat er zo voor jou een mooi groot ei te zien is!

14. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Oh, wat erg dat die gyn in het ziekenhuis ook niet verder kijkt dan z'n neus lang is. Grrr, ik kan daar zo kwaad om worden.

Wat een wonder dat je toch spontaan een dochter heb gekregen.

Ja, had ik 5 jaar geleden geweten dat geertgen bestond. Had ik daar ook gelijk heen gegaan.

Ik ben nu al weer terug aan boord. Dokter W. had een wachttijd van 2 minuten. Dus wel mazzel daarmee.

Maar helaas geen doorgroeiend ei. Hij heeft alles aan mij en mijn man uitgelegd, dat we echt geduld moeten hebben met op hogen.
    Ik heb per eierstok meer dan 100 eitjes zitten. Ik moet nu nog een week 112,5 spuiten. Hij zat echt te twijfelen om op te hogen naar 150. Maar hij is echt bang dat er veel te veel in 1 keer door gaan groeien. Als er meer dan 40 a 50 door groeien, kan ik nu al vast een plekje voor opname in het ziekenhuis gaan reseveren. En dat is niet wat we willen. Dus nog een week om met 112,5 E en dan hopen op 1 a 2 eitjes. Wanneer er volgende week niets is dan naar 150. Echt heel langzaam aan doen. Ik ga dus van uit dat ik minimaal 2 a 3 weken nog bezig ben. Maar ik moet gewoon geduld hebben. Wil toch ook geen risico op overstimulatie.
    Volgende week donderdag weer terug.

15. mnr

mnr Niet meer actief

Wat fijn dat je niet lang hoefde te wachten!

Ik heb elke keer maar een paar eitjes per stok dus dan hogen ze sneller op.
    Maar dat je veel eitjes hebt is natuurlijk alleen maar goed! Ook meer kans dat er eentje of twee doorgroeien!

Het duurt dan wel even maar beter dan dat er te veel groeien..

16. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    mnr, meer dan 100 is wel heel veel. Denk dat dat meer de reden is dat ze niet door groeien. Ze zitten zo op en in elkaar.

En als er nu een dosis is waar eitjes op gaan reageren, ben ik bang dat er toch meer dan 1 a 2 door groeien.
    We hebben ons er al bij neer gelegd dat het waarschijnlijk een escape ivf gaat worden. De arts hoopt echt op 1 of 2, maar wij hebben het gevoel dat het ivf wordt. Maar dat is niet erg. We waren allang blij dat we een uitweg hadden als het meer eitjes zouden worden. Hier doen ze gelukkig niet aan kansen mislopen.
    We hebben nu wel alles nog doorgelopen met de arts. En voor IVF is alles geregeld met de papieren.

17. VeerlePas

VeerlePas Nieuw lid

3 okt 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    ik ben nieuw op dit forum.
    Kan iemand mij vertellen hoe de matching gaat bij Geertgen als je eiceldonatie doet?
    Wat is nu ongeveer de tijd dat het duurt dat er een donor wordt gevonden?
    groet Veerle

18. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Hoi Veerle,

Welkom op dit forum.

Helaas heb ik geen ervaring met eiceldonatie. Maar vast wel dat er anderen in dit topic je er over kunnen vertellen.

19. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Hebben jullie dat ook dat je soms zo onbegrepen wordt door familie en vrienden.

Ze snappen niet dat ik aan de hormonen gaat. Daar krijg je kanker van, roepen ze.
    Met PCOS heb je al meer kans op baarmoederkanker. En als ik nou niet aan de medicijnen gaat, krijg ik dan garantie dat ik niet ziek wordt.

En de artsen geven je te veel hoop.
    Ik snap niet waar ze het op baseren. Want ik heb van geen enkele arts garanties gekregen. Ze hebben alleen gezegd dat er kansen gecreëerd gaan worden. Want nu zonder ei groei zijn er geen kansen. We zijn wel enthousiast over Geertgen, want het zijn de eersten die me niet afwijzen vanwege mijn gewicht.
    En dan nog. Als je geen hoop hebt, waarom ga ik dan die molen in.
    Zonder hoop is die molen niet vol te houden.

En dan krijg te horen: denk je dat IVF wat is? Daar komen allemaal vroeg geboortes van.
    Krijg ik dan met een natuurlijke zwangerschap wel de garantie dat ik de zwangerschap helemaal uitloop.

Ik wordt een beetje gek van al die uit spraken.
    Het is net of ze zeggen. Stop er maar mee, want het wordt toch niets. Ik mis soms zo die steun die ik en mijn man zo nodig hebben.

liefs leintje

20. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @VeerlePas,

Welkom op het forum!
    Wij zijn sinds mei bij het Geertgen bezig met een eiceldonatie. Eerst ga je een traject in van verschillende gesprekken, meer het voorbereidende traject. Daarna gaan ze een proefbehandeling met hormonen bij je doen, zodat ze weten hoe ze je goed voor kunnen bereiden op een terugplaatsing. Als je op de wachtlijst staat duurt het een paar (2/3) maanden voor er een donor is.
    Gaat best snel tegenwoordig.

Heel veel succes! En als je vragen hebt dan zie ik ze wel verschijnen op het forum ;)

Liefs Iefje

Deel Deze Pagina