@mnr: ja ik heb een prachtige cyclus met fostimon vorige keer alleen een korte lf van 10 dagen, normaal 14-15 dagen Eerste ronde cd 13 eisprong, 2e ronde cd 14 eisprong. Nu dit ik alweer op cd 14, dus op zn vroegst pas cd 16 eisprong.. Maargoed dat is nog steeds netjes. Al hoop ik niet elke ronde weer een paar dagen erbij te krijgen.. Met clomid (later tamoxifen vanwege bijwerkingen) had ik wel een eisprong, maar veel te laat. Cyclussen waren alsnog rond de 40 dagen, dus daarom overgestapt op spuiten. Van fostimon heb ik helemaal geen bijwerkingen! Zo heerlijk! Alleen wat gevoelige borsten, maar daar valt goed mee te leven Wij hebben dr Mendels tijdens de intake, is iemand bekend met hem?
Die hebben wij ook tijdens de intake gehad. Hij is wel aardig, niet heel spraakzaam. Ik heb hem alleen tijdens de intake gehad, verder het afgelopen half jaar niet. Een echt onaardige dokter heb ik bij gg niet meegemaakt, al is de 1 wat aardiger als de andere.
Ja dat verschil merk ik hier in het ziekenhuis ook wel. Wat me hier vooral opvalt, is dat de vrouwelijke veel minder fijn zijn als de mannelijke De meeste willen het liefst een vrouw, nou geef mij maar een man hoor. Haha. Alsof zij meer passie voor hun vak hebben, omdat ze het zelf allemaal niet hebben We gaan het zien. Vrijdag heb ik het formulier in mn ziekenhuis ingeleverd om mn dossier op te vragen. Ik ben zelf vrij mondig, dus ik blijf zelf altijd wel doorvragen als ik niet tevreden ben Hoe was bij jullie de intake? Wat kan ik daarvan verwachten?
Ik kwam niet van een ander ziekenhuis. Er werden vragen gesteld, daarna een echo gemaakt en bloed geprikt. Ik moest 2 weken later terug komen voor de uitslag en toen werdt met de eerste behandeling gestart. Je hebt ook nog een gesprek met de verpleegkundige/assistent en die kan je ook nog vragen stellen. Voor ons was het de echte eerste ervaring met de mmm. Alles was dus echt nieuw voor ons. Maar ik weet zeker dat het allemaal goed komt!
Oh dat scheelt ook natuurlijk. Van ons ligt er al een heel dossier als we daar komen De onderzoeken die al gedaan zijn, hoeven dan iig niet meer. Het stokje zal gewoon overgedragen gaan worden denk ik. GG zal in eerste instantie gewoon verder gaan waar we zijn gebleven. Met een klein beetje geluk kan ik afspraak afbellen als ik vandaag pregnyl krijg, dan is mn nod rond de intake maar daar ga ik eigenlijk maar niet meer vanuit..
Heb jij trouwens ook de 'fostimon set'. Dus spuitje met oplosmiddel, naalden en poeder allemaal in 1 doosje? Ik vraag me af hoe je dit moet spuiten als ik ooit op moet gaan hogen Twee potjes mengen en dan de juiste hoeveelheid inspuiten ofzo? Lastig aflezen op dat kleine spuitje..
Ja, ik heb allemaal doosjes. Maar vanavond voor het eerst spuiten. Ik heb wel gelezen dat bij ophoging je soms een deel moet wegspuiten. En dan 2 potjes mengen.
Ohh okeej. Ophogen is bij mij nog niet aan de orde geweest, zit nu 3 rondes op dezelfde dosering. Dus ben benieuwd hoe lang ik het hierop blijf doen. De gyn sprak vorige cyclus wel over iets minder spuiten, omdat ik toen 2 grote follikels had en 1 kleine... Als ik er nu weer meerdere zou krijgen, dan moet ik volgende cyclus 75eh in de 36u spuiten ipv 24u. Dat zou dan overeen komen met 50eh in de 24u denk ik..
Welkom Flora, Ik hoop dat het deze ronde raak is voor je. En dat GG niet nodig heb. Wij hebben met de intake ook dokter Me gehad. Aardige man maar niet echt spraakzaam. Luistert wel heel goed naar je. En hij dacht gelijk met ons mee wat voor behandeling het beste kon zijn. Verder is het voor de eerste keer in GG een verademing vergeleken met het ziekenhuis. Het is er huiselijk en je voelt je geen nummer. Bij ons lag ook het ziekenhuis dossier er. Maar zij zijn bij ons gewoon op nieuw begonnen. Kijken wat er gebeurt. Maar bij ons zat er ook weer 4 jaar tussen. Veel succes in ieder geval. Mnr, en heb je al fostimon gespoten? Ging het een beetje goed met het mengen?
Thx leintje fijn dat dr m. goed meedenkt en aardig is Ik ben benieuwd hoe ze verder willen gaan. Kort na de intake is mn nod, dus hoop volgende cyclus (als die nog komt) meteen bij GG door te kunnen gaan. @fm: 2 follikels van 14mm, 1 van 16mm en baarmoederslijmvlies was 12,5mm lekker dik dus! Groei gaat niet heel snel, maar dat komt omdat er dus meerdere groeien, er zaten ook nog een hoop kleintjes van 8mm ofzo.. Morgen moet ik weer terug om 16:00u. Dan krijg ik ook pregnyl als er maximaal 2 grote zitten. Nog even spannend dus, maar zal vast goed komen! Waarschijnlijk moet ik volgende cyclus wat minder gaan spuiten, omdat ik nu dus weer veel activiteit heb.
jeej pregnyl zit erin een van 14mm was doorgegroeid naar 19mm, in 1 dag verder zat er 1 van 16 en 2 van 15, maar die van 15 tellen niet mee, die zijn echt te klein. Die van 16 kan misschien meespringen. Spannend dus
Spannend hoor! En ik ben echt jaloers op jouw snelle eigroei! Ik heb gisteren de eerste keer fostimon gespoten. Deed me echt zeer, en er zit ook nog steeds een rare plek. Vandaag weer gespoten en nu geen pijn en ook niet zo'n rare plek. Maandag de eerste fm!
@ Blondie84, ben benieuwd hoe het met je gaat. Heb je al een tijdje niet meer gezien op het forum. @ Veerlepas, in welk stadium zijn jullie nu? Heb je al een eerste afspraak gehad enzo? Liefs, Iefje
@mnr: en dan was het nu nog best lang gezien mn vorige cyclussen ben er ook heel erg blij mee hoor! Wie weet met fostimon snellere groei! Jij spuit 150eh? Ik maar 75 Het prikken doet bij mij soms ook echt zeer. Het spul kan enorm prikkerig aanvoelen en de ene keer voel ik de naald wel en de andere keer niet De truc is iig om heel rustig te spuiten, dan heb je er vaak het minste last van. Daarna niet over de plek wrijven, daar krijg je blauwe plekken van. Maar soms heb ik nog een blauwe plek..
Moontje B, hoe is het gisteren met je fm gegaan? Mnr, hoe ging het spuiten gisteren? Ik hoop dat het nu wel beter ging. Even een vraag. Volgens dokter W ga ik het echt voelen als er veel eitjes gaan groeien. Als ik dat voel moet ik gelijk terug komen. Nu heb ik af en toe wel een beetje buikpijn. Maar ik twijfel of dat nu uit mijn eierstokken komt. Wat voel je als je eitjes gaan groeien, weet iemand dit? Liefs leintje
Als er echt veel eitjes gaan groeien heb je echt steeds buikpijn, dus niet af en toe maar aanhoudend. En dan ben je meestal ook misselijk. Heb het zelf niet gehad, maar dat is wat de dokter zei. Ik heb trouwens altijd wel een paar dagen buikpijn, vaak dacht ik dat er iets groeide maar dat was dan niet zo. En de keren dat ik wel een groot ei had voelde ik juist niks.. En anders gewoon even bellen! Daar zijn ze voor Het spuiten ging gelukkig een stuk beter. Geen pijn en niks geknoeid, en geen rare plek. Het klaarmaken blijft wennen als je gonal f gewend bent maar dat is denk ik ook een kwestie van vaak doen en dan zal het makkelijker gaan.
@leintje: ik voel follikelgroei meestal best goed. Dan is net een stekend/prikkend gevoel richting mn lies. Als er te veel groeien heb ik geen idee. Ik had er nu ook aardig wat bij elkaar, maar geen pijn gehad. @mnr: fijn dat het prikken beter gaat! Oefening baart kunst wanneer heb je je eerste fm?
Mnr, gelukkig gaat het nu beter met fostimon spuiten en ik denk als je een weekje doet, dat het klaarmaken ook wel went. Je bent er alleen iets langer mee bezig. Gonal F ben je zo mee klaar. Flora01, Spannend hoor. jij heb dus plaatsgenomen op het wachtbankje. Ik hoop dat je over 2 weken goed nieuws heb. Ik heb af toe buik pijn. Het zit heel laag en de pijn naar de lies herken ik wel. Ik wacht maar af. Morgen om half 11 heb ik weer een fm. Dus weer spannend.