Ik hoop dat ik dan deze week bij die 30% hoor. Spannend. Ja, dat gevoel kon ik even niet omschrijven toen ik eindelijk die 2 eitjes zag. Zo van nu functioneer ik zo als het moet zijn. Die verzekeringen daar krijg je wat van. Kunnen ze niet even aan de patiënt denken. Gonal is toch een stuk eenvoudiger. voor ons. Je kan haast geen fouten maken. Gelukkig mag je nu gonal. Ik hoop voor je dat het raak is van het jaar voor jou en voor mij. Dan hoeven we niet aan de fostimon.
@mnr: jammer dat er nog niets te zien was. En fijn dat je weer over mag op gonal! Dat is idd makkelijker op te hogen dan fostimon. Ik ben gelukkig niets anders gewend dan fostimon! Het is idd een goedkoper middeltje, ach zolang t goed zn werk doet wil ik het graaaag nog even blijven spuiten @leintje: zijn dat ze door zijn gegroeid!! Hopelijk twee mooie eitjes vrijdag! Ik heb gemerkt dat als er 2 of 3 groeien dat het over het algemeen dan wat langzamer gaat, dan eentje. @kans: oh zo veel kans nog met zelf klussen dacht dat dat maar rond de 15-20% lag als je hormonen gebruikte. En IUI rond de 8-15%. Op de site van een een of ander ziekenhuis (weet zo niet meer welke) staat dat 70% na 6 cyclussen spuiten zwanger is. Dus ik ben benieuwd of we dat gaat halen dit is nu mn 3e ronde. @iefje: oh weer op de wachtlijst hebben ze gezegd hoe lang dat ongeveer kan duren? @hier: inmiddels 6dpo, eigenlijk nergens last van.. Alleen de bekende 'pregnylkwaaltjes' die ik elke maand heb... Heel misschien zondag een testje wagen (11dpo), omdat we dan 1,5jr getrouwd zijn maar eigenlijk test ik nooit meer voor nod.. Liever ongi dan een witte test. En onze dag verpesten met een witte test zie ik eigenlijk ook niet zo zitten dus ik kijk het nog even aan wat ik ga doen
Hoi meiden, Even inbreken Welke behandelingen voeren ze bij het Geertgen allemaal uit? Ik heb ze gemaild, maar ze kunnen mij daar geen antwoord op geven, ik moest speciaal een intake gesprek maken, wij zijn daar nog niet aan toe, wij willen ons eerst oriënteren. Op zich willen wij graag naar Gent, maar het is even afwachten of dat door onze zorgverzekering vergoedt wordt en of we überhaupt aangenomen worden. Wij willen graag ICSI samen met PICSI en/of Assid hatching. Voeren ze dit in het Geertgen ook uit? En zo ja, waarom gaan we dan eigenlijk naar Dusseldorf of Gent? Groetjes
Hoi, Icsi doen ze wel, in samenwerking met Düsseldorf. Ah en picsi weet ik niet. Kan het zijn dat dat in Nederland niet mag? Daar staat me iets van bij maar dat weet ik niet zeker.. Maar misschien weet iemand anders dat.. Veel succes!
Flora01, dat wist ik niet dat het door meerdere eitjes waarschijnlijk komt dat het zo langzaam gaat met de groei. Ik ben heel benieuwd morgen. Kan jij nog een beetje afleiding vinden? Lijkt me spannend die wachtweken. Mnr, hier gaat het goed. Ben in mijn gedachten er wel heel erg mee bezig. Ik vind het heel spannend wat er morgen te zien is. We hebben in een paar keer afgelopen dagen geklust. Voor de zekerheid. Dr. W wist ook niet zeker of het eitje er morgen nog is. Neem zo wie zo het zekere voor het onzekere zei hij. Dus deze kans wordt goed benut. Hoe is het met jou? Wanneer mag jij terug naar geertgen? Ik hoop zo dat er dan wel een ei is te zien bij je. Succes! Liefs leintje
@leintje: ja want dan pikken meerdere eitjes de hormonen op ik heb nu 3x van de 7e mmm rondes 2 eitjes gehad. Toen groeide t steeds wat trager. Het leek wel of ze om en om groeide Maar t kan ook ineens heel snel gaan! Deze cyclus was ie in 1 dag van 14mm naar 19mm gregroeid @mnr: hoe is het bij jou? Wanneer weer een fm? @testen: 31 okt is mn nod. Ik heb al maanden niet meer getest, ik wacht gewoon steeds tot mn nod. Dan dus steeds ook echt ongi geworden Maar nu zijn de as zondag 1,5 jaar getrouwd (dan 11dpo), het lijkt me erg leuk om dan positief te testen maar minder leuk om de dag te verpesten met een nega test.. Dus ik weet niet zo goed wat ik zal doen. Ik denk dat ik gewoon weer afwacht...
Veel succes vandaag leintje! Hoe laat moet je? En bij wie? Flora: kan me voorstellen dat je nega test wilt. Maar is het niet handig om voor de 29e te testen? Je moet het natuurlijk zelf weten hoor! Het is al zo de 29e, ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Hier maandag weer fm. 's avonds pas.. Heb deze ronde wel veel hoofdpijn en buikpijn, en hoop dat er iets aan het groeien is.
@leintje: succes vandaag! @mnr: hmm ja dat is misschien wel handig ja ik kijk zondag even wat mn temp doet, vorige ronde op 11dpo een mega daling en meteen ongi Korte lf dus, terwijl ik dat normaal nooit heb. Misschien ben ik de 29e dus al wel ongi. Anders zondag of maandag toch maar even een testje doen voordat ik naar GG ga!
Leintje: hoe is het gegaan? Waren ze al groot? Flora: spannend hoor! Ben benieuwd! Hier altijd met pregnyl een lf van 12 dagen. Wel laten weten hoor als je hebt getest!
Vrijdag geweest en jammer genoeg groeien ze maar heel langzaam. Nu waren ze 1.5. Ze groeien wel, maar ons geduld wordt wel op de proef gesteld. Met de voortgang van nu zullen ze donderdag 2.0 zijn. Dan moet ik weer terug komen. En voor de zekerheid vandaag en dinsdag zeker klussen en meer mag altijd. Het gekke is dat ie 2 eitjes tegen elkaar liggen. En elke keer twijfelt dokter W. of het 1 of 2 zijn. Daarom moeten we al zo vroeg onze kans benutten. Want als het er 1 is, sprint ie eerder. Want dan was hij vrijdag 1.7. We houden de spanning er in. Donderdag om 14:50 weer naar dokter W. Vrijdag liep hij een uur uit. Ik hoop dat het donderdag mee valt. En dat ik geen patiënt voor me heb die dezelfde achternaam heeft. Dat gebeurde vrijdag. De vrouw die voor mij een afspraak had, heeft de zelfde achternaam als ik. Dus mijn naam werd geroepen en we liepen per ongeluk gelijk binnen. Dr W. zag meteen dat er iets niet klopte. En gelijk kwam er een assistente na vragen wie hij nou binnen had geroepen. Wij hebben toen weer plaats genomen in de wachtruimte. Ik had het nog niet eerder meegemaakt. Was wel toevallig. Mnr, hoe gaat het met jou? Wanneer mag je weer naar geertgen? Ik hoop dat er iets gegroeid is. Flora, en hoe gaat het bij jou? Spannend hoor! Ik hoop dat je van de week een positieve test heb. Liefs leintje
Bij ons liep vorige week W ook zo uit. Hij neemt ook wel echt de tijd voor je maar dat uitlopen is wel vervelend. Op zich groeien ze niet heel snel, maar 15 mm is al heel goed hoor! Ik krijg altijd bij 16 of 17 mm al de pregnyl mee, dan moet ik nog 2x gewoon spuiten en de derde dag de pregnyl. Ik had dan ook wel verwacht dat je eerder terug zou moeten komen. En wat vervelend dat hij niet goed kan zien of het er 1 of 2 zijn.. Het is wel een gedoe zo hé.. Maar de volgende keer zijn ze zeker groot genoeg! Of al gesprongen. Ik moet morgen weer! Ben heel benieuwd! Maar heb nog nooit de 2e keer een groot ei gehad dus denk wel dat ik nog een keer terug moet komen.. Het wordt wel spannend voor je meid!
Nou dames, testen is niet meer nodig vanochtend weer een mega temp daling en net ongi geworden. Weer zo'n korte lf van 10 dagen Vind t nog steeds vreemd. Lijkt erop dat wanneer pregnyl is uitgewerkt dat ik dan ongi wordt wanneer ik niet zwanger ben.. Bij GG ook maar ff aankaarten of het nog iets kwaad kan ofzo, omdat ik eerst altijd een lf van 14-15 dagen had.. Morgen bel ik even naar GG of ik meteen bij hun door kan gaan, want dinsdag is het CD3 en dan zou ik dus een uitgangsecho moeten krijgen om te kijken of we weer mogen beginnen met spuiten. Of dat ik dus eerst nog even naar mn oude zkh moet om deze cyclus weer op te starten. Ik ben iig niet van plan om een maand te over te slaan ofzo als t niet nodig is @leintje: jammer dat ze zo langzaam groeien, maar er gebeurt iig wat! Beter een traag ei, dan geen ei Vervelend van dat uitlopen zeg! Dat is in t zkh waar ik nu zit ook altijd zo erg. Er komen altijd veel spoedgevallen tussendoor.. Met als gevolg dat er vaak wél de tijd wordt genomen voor de zwangeren en níet voor degene die komen om zwanger te worden Uitloop omdat een arts de tijd neemt voor iedereen, vind ik dan niet zo erg @mnr: spannend, morgen weer fm! Hopelijk een mooi ei! Vanaf hoeveel mm geven ze dan ongeveer pregnyl in GG? Bij 16-17mm nog 2x spuiten vind ik best lang. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van hoe snel dat t groeit.
Balen flora! Ik denk dat je bij gg gelijk door kunt hoor! Ik krijg trouwens nooit een uitgangsecho. Waarom doen ze dat bij jou wel? Over de pregnyl: bijvoorbeeld als ik vandaag 16 of 17 mm heb, dan vandaag en morgen nog spuiten en dan overmorgen de pregnyl. Maar ik heb ook wel eens alleen diezelfde avond spuiten en de volgende dag de pregnyl. Lf van 10 dagen is wel heel kort. Ik weet dat daar ook medicijnen voor zijn dus ik zou het zeker aankaarten. Dinsdag moet jij toch?
Bij ons doen ze ook standaard geen uitgangsecho, maar omdat ik steeds zoveel (kleine) follikels heb bij de eisprong doen ze het dan wel. Dat kunnen namelijk cystes worden, en als er meer dan 2 zitten mag je niet starten met spuiten. Steeds heb ik maar 1 cyste gehad op cd 3, die later vanzelf verdween. Ik vind 10 dagen ook wel kort eigenlijk, nog net op het randje.. Ik ga het zeker even aankaarten bij GG en ik wil deze ronde op 6-7dpo ook wel weer bloed prikken op progesteron. De vorige keren (1x natuurlijke cyclus, 1x bij clomid en 1x met spuiten) was dat steeds goed, maar misschien nu lager ofzo. Je zou zeggen dat je met spuiten iig wel een goede eisprong hebt..
@mnr, spannend! Succes morgen! Ik hoop dat het een keer anders gaat en dat je nu al een ei heb. @Flora, Balen dat het weer niet raak is. Ik denk dat je bij Geertgen gelijk terecht kan. Het zou denk ik geen probleem moeten zijn. Die wachttijden vind ik niet zo erg. Ik weet dat bij dr. W van te voren. Maar het is wel de gene waar ik me echt bij op me gemak voel. En hij heeft het tot nu toe steeds bij het rechte eind. Hij heeft me al gewaarschuwd als we voor 1 a 2 eitjes gaan, het een langdurige ronde zou worden. Dat moet heel voorzichtig met ophogen, vanwege de vele kleintje eitjes in mijn eierstokken. Maar dat heb ik liever dan een escape ivf. En hij neemt gewoon voor ieder een de tijd. Je voelt je echt geen nummer bij die man. En hij legt alles heel fijn uit. Dan wacht ik wel een uurtje op die man. En meestal tref ik het dat ik een maximaal 20 minuten moet wachten. Dus nu een keer een uur valt wel mee dan. Als het even kan plan ik toch altijd mijn afspraak bij dr. W. Komt denk ik ook omdat ik de anderen nooit gehad heb. Alleen dr. van de B. heb ik een keer gehad en die was ook heel aardig. Maar die liep toen ook wel uit. Maar ik denk dat het onvermijdelijk is, als je je patiënten niet als een nummer wil behandelen. Mnr, de eitjes moeten bij mij minimaal 1.8 zijn. Met de voortgang zoals ze nu groeien zou dat donderdag moeten zijn. Die ene zal denk ik ook kleiner zijn dan 1.5, want die is zo slecht te zien. Die ligt achter de ander. Op de echo lijkt het dan 1, maar je ziet heel licht een streepje door die ene lopen, waardoor de dokter bijna zeker weet dat het er 2 zijn. Maar elke keer twijfelt hij weer. Heel lastig dus. We gaan het donderdag zien. Misschien is hij dan idd wel gesprongen. Ben nu wel begonnen met mijn voeten warm houden en elke dag een glas granaatappelsap te drinken. Baat het niet, schaadt het niet. ( heb gelezen dat het kan helpen om zwanger te worden.)
@ update hier, Wij zijn vrijdag gebeld en we hebben weer een nieuwe donor! We mogen dus weer aan de bak! Weer lekker volgepropt worden met hormonen en dan maar weer afwachten en hopen Liefs, Iefje
Iefje, wat fijn! Dat is al weer heel snel. Heel veel succes. En hopen dat het deze ronde raak mag zijn.
@iefje: oh wat goed!! En best snel al, toch? Spannend weer! Weet je al wanneer je weer gaat starten? @leintje: ja op die manier moeten wachten vind ik dus ook absoluut niet erg! In t ziekenhuis waar ik nu zit moet ik ook altijd minstens een half uur wachten. En dan wordt je eigen afspraak soms wat afgeraffeld omdat de gyn dan tijd probeert in te halen ofzo Niet echt prettig.. Fijn dat ze je iig goed in de gaten houden en idd liever langzaam groeiende eitjes en wél kunnen benutten, dan te veel eitjes en een ronde voorbij moeten laten gaan of een escape ivf.. @hier: vind t erg spannend dinsdag ik verwacht ook wel dat ik daar meteen door kan gaan. Zie het probleem niet en ze hebben al m'n gegevens als t goed is. Maar morgen toch maar even voor de zekerheid bellen, en als t niet kan maak ik meteen ff een afspraak bij t gewone ziekenhuis beetje van 2 walletjes eten, maar heb geen zin om een ronde te moeten wachten Ik heb dit ook aan mn zorgverzekering aangegeven en zij hadden geen bezwaar als tijdelijk 2 dingen door elkaar heen gingen lopen. Na dinsdag weten we wellicht meer en kunnen we ook definitief afscheid nemen van t ziekenhuis
net naar GG gebeld. De assistente dacht dat het geen probleem moest zijn om daar meteen door te kunnen. Ze wist t niet 100% zeker natuurlijk. Maar morgen kunnen we dat gewoon aan de arts voorleggen. Zij zag er geen probleem in iig. Ze zei ook dat de arts anders gewoon een uitgangsecho maakt, en als t nodig is kan ik dan alsnog daarna een afspraak maken bij t ziekenhuis waar ik nu zit voor de eerste fm (en net zo lang tot nodig is). Dus eerst morgen even afwachten, en we gaan sowieso deze ronde dus weer gewoon verder als mn eierstokken rustig genoeg zijn om weer te gaan spuiten