Geertgen kliniek deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door carma, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnr

mnr Niet meer actief

Je moet doen waar jij je goed bij voelt! Het is uiteindelijk jouw lichaam en jouw beslissing.

Ik hoop dat je de komende 2 weken een beetje afleiding kan vinden.
    Moet je nu verder nog medicijnen gebruiken?

2. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leintje, welkom op de wachtbank! Lukt het een beetje om de rust te bewaren? Ik moet de 21e testen! Zijn de medicijnen bij jou ook 3 x per dag Utrogestan in 1 x daags Estradiol of heb je andere medicijnen?

@ Flora, Dit is onze tweede terugplaatsing. Mocht deze niet slagen dan hebben we nog een aantal ingevroren embryo's. Maar we hopen uiteraard dat dit een plakkertje blijkt te zijn ;).

Liefs Iefje

3. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Calimerootje, heel veel succes Hopelijk gaat het snel lukken! Hoeveel terugplaatsingen heb je de vorige keer gehad voor het lukte?

Liefs Iefje

4. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Anoniempje, hoe gaat het nu met je? Aan het aftellen?

Liefs Iefje

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @calimerootje: welkom en heel veel succes:)

@leintje: spannend zeg, nu de wachtweken in. Ik snap je beslissing heel goed om nu al een terugplaatsing te doen. Nu is het immers een topembryo.
    Wat is eigenlijk gebruikelijk, welke dag terugplaatsing en hoeveel cellig? Ik weet er eigenlijk helemaal niets van:)

@iefje: fijn dat er ook nog cyro's zijn, maar hopelijk heb je ze niet nodig;)

@mnr: wanneer is jou nod eigenlijk?

@hier: weinig nieuws hier.. Nog geen vruchtbaar slijm oid. Eigenlijk verwacht ik ook niet dat ik nu een eigen eisprong ga krijgen. Zo lang hormonen gehad, daarvoor was mn cyclus al troep.. Dus waarom zou mn lijf het nu ineens wel goed doen;)

6. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

@ leintje, heel veel succes met het wachten. Goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd. Hoop dat de andere ingevroren kan worden en eigenlijk hoop ik nog meer dat je die niet nodig hebt en over 2 weken een positieve test in handen hebt.

@mnr, oh ook spannend zo in de wachtweken. Hoe lang 'moet' je nog? Hoe vond je het spuiten?

@Iefje, ook in de wachtweken zo te lezen. Hoe lang moet jij nog wachten? Waarom loop jij bij het gg? Toen heb ik alleen IUI gehad, bij 11e poging zwanger geraakt. Nu is er te weinig zaad om met IUI door te gaan, vandaar nu ICSI.

@Flora, dank je wel! Heb ff terug gelezen. Niet alles onthouden. Maar jij bent pas net overgestapt naar het gg. En nu afwachten?

@all, weet iemand van jullie misschien of de puncties bij het gg altijd in de ochtend zijn?

7. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Calimerootje, ik moet nog tot de 21e wachten. Ik zit bij het GG voor eiceldonatie. Ik maak zelf helaas geen eicellen aan. 11 pogingen is behoorlijk, dan zouden wij nog even bezig zijn. Ik hoop niet dat het zover hoeft te komen.

@ Flora01, ik hoop ook zooo dat we ze niet nodig hebben, of pas als we voor een broertje/zusje zouden willen gaan ;). Bij jou nog weinig ontwikkeling dus. Hopen dat je snel verder kunt.

@ Mnr, ook in de wachtweken! Wanneer mag jij testen?

Liefs Iefje

8. mnr

mnr Niet meer actief

Ik heb over een week m'n nod. Maar misschien test ik vrijdag al. Dan weer ik vast dat ik ongesteld ga worden en overvalt het me niet zo.

Calimero: puncties kunnen volgens mij ook in de middag maar weet ik niet zeker.

Flora: rot dat je cyclus niet op gang komt. Anders zou ik gewoon eerder om provera o.i.d vragen. Doen ze vast niet moeilijk over!

9. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Calimero, puncties zijn volgens mij altijd in de ochtend, omdat daarna het zaad en de eitjes naar Dusseldorf moeten en gelijk bevrucht moeten worden. Ten 2e heb je heel de dag dan nog om bij te komen. Als het gaat mag je dag daarna weer werken ( niet tillen en zo, geen zware arbeid). In mijn geval kon dat zeker niet. Ik heb 2,5 dag best wel veel napijn gehad. En nu voel ik die eierstok nog. Dr.W zei gisteren dat ik nog echt rust moest nemen, vanwege waarschijnlijk een vergrote eierstok.
    Ten 3e proberen ze iedereen na elkaar te plannen. Zodat ze maar 1 keer transport naar DD hebben.
    Heel veel succes alvast met je ICSI, probeer zoveel mogelijk te ontspannen. En als het pijn doet, denk dan dat je eind van de dag niet meer weet. Want dat is echt zo als die dornicum het goed heeft gedaan. Ik weet er echt niet meer van de punctie zelf.

Iefje, ik gebruik ook 3x daags 2 utrogestan 16 dagen. Hoelang moet jij dat gebruiken? Die andere heb ik niet, waar is dat voor? Spannend, ik hoop dat jij de 21e een positieve test in handen heb. Zodat je die cryo's nu niet nodig heb.

Flora, wat duur dat wachten lang bij je. Ik hoop dat je gauw actie mag ondernemen of dat het ei zich gauw laat zien. Want dit is denk ook wel frustrerend.

mnr, succes om deze week door te komen. Ik hoop dat vrijdag een test in handen heb, dat zegt dat je niet ongesteld wordt.

hier, gistermiddag kwamen wij terug en bij manlief en mij viel alle spanning van ons af van afgelopen weken. We zijn gaan slapen en werden pas gisteravond laat weer wakker. We werden bewust dat het heel veel met ons gedaan had dit traject. Nu maar weer proberen op te laden. Voor misschien een zwangerschap of een volgende ronde.

10. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leintje, de Estradiol is voor de opbouw van het baarmoederslijmvlies. Het kan zijn dat er verschil is tussen een natuurlijk cyclus en een kunstmatige cyclus. Ik heb geen eigen cyclus. Bij mij wordt het dus nagebootst. Ik moet de Utrogestan volgens mij als de test positief is langer doorslikken.

Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie helemaal gesloopt waren door het traject van de afgelopen tijd. Ik merk bij mezelf ook dat het toch meer met je doet als je vooraf denkt. Lekker rustig aan doen, proberen ontspanning te vinden. En, dat vond ik wel een goede tip van het GG, vooral alleen doen waar je je goed bij voelt. Goed luisteren naar je lichaam. Als iets niet goed voelt, niet doen. Ik had bijv. vorige keer na de terugplaatsing dezelfde dag zangles en een koorrepetitie. Ik ben gegaan terwijl ik eigenlijk best wel last had van de terugplaatsing omdat ik dacht, goed voor de afleiding, maar had er achteraf geen goed gevoel bij. Deze keer ben ik lekker thuis gebleven de rest van de dag na de terugplaatsing. Rustig aan, je lichaam heeft best wel wat te verwerken. Zeker na een punctie en een terugplaatsing!

@ Mnr, heel veel succes met nog een klein weekje wachten! Hopen dat de tijd een beetje snel voorbij gaat. Probeer ontspanning te zoeken. Klinkt misschien stom, maar bij mij helpt yoga en vooral de daarbij behorende ontspanningsoefeningen voor m'n gevoel wel goed. Maar, dat is voor iedereen anders.

Liefs Iefje

11. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Calimerootje, heel veel succes dinsdag! Hopen dat je klaar bent voor een punctie!

Liefs Iefje

12. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Flora, over het al gemeen plaatsen de 2 of 3e dag na de punctie terug. Zo gauw de 2e dag 1 embryo beter doet dan de ander plaatsen ze die terug.
    Bij Geertgen plaatsen op tussen 2e en 5e dag terug. Op de 3e dag na de punctie horen embryo's volgens plan 8 cellig te zijn en dat waren ze allebei gisteren. Top kwaliteit embryo's noemen ze dat. In Geertgen willen ze de beste terugplaatsen, dan moet je nog verder doorlaten delen. Op dag 5 wordt het een Blasto. Als ze dat redden zijn het super embryo's. Heel sterk dus. Maar er haken in dat traject ook veel af. In het boek van dummies staat dat ongeveer 10 tot 15 % van de embryo,s het redden om te uit te groeien tot een blasto. Ik vond het met 2 embryo,s dus heel eng om tot maandag te wachten. Stel je voor dat ze het beide niet redden. Dan heb je helemaal geen terugplaatsing. Als het wel overleeft wordt het ingevroren en heb ik nog een poging over. Ze zullen bij geertgen wel weten wat ze doen. Maar dit zag ik echt niet zitten. Had ik nu 8 embryo's of zo had ik het wel zien zitten. Maar 2 top embryo's wilde ik nu geen risico nemen. Kijk aan de andere kant een blasto is klaar om gelijk in te nestelen en is heel sterk.
    Maar er zijn ook heel veel kinderen geboren uit 4 cellig of 2 cellig. Als ze op start problemen hebben, kan het echt nog goed komen.
    Garanties heb je nooit.
    Dit is een beetje het verhaal over hoeveel cellig en wanneer terugplaatsen. Zoals ik het begrepen heb van dr. W en de laborant, het internet en het boek vruchtbaarheid voor dummies.

13. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Iefje, dat is het verschil. Ik heb al heel dik baarmoederslijmvlies door het spuiten van gonal F, dat is voor stimuleren van ei groei. Dus die had ik niet nodig. Mijn bms was 12mm. Dus super dik. Moet jij die utrogestan slikken? Ik moet ze vaginaal in brengen. En dat wordt een best wel zootje met afscheiding en het stinkt. Maar alles voor het goede doel.

14. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Dit is ons embryo!:)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,2 KB
      Weergaven:
      24
  15. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leintje, natuurlijk, dat klinkt ook wel logisch. Ik heb dat voortraject natuurlijk helemaal niet. Ik moet de Utrogestan ook vaginaal inbrengen inderdaad. Alles voor het goede doel ;). Het feit dat je dat 3 x per dag moet doen, maakt denk ik wel dat je er alleen daardoor al extra bewust mee bezig bent, ondanks dat het sowieso natuurlijk wel door je hoofd blijft gaan omdat het spannend is en het zich in je eigen lichaam afspeelt. Ervaar jij dat ook zo?

Liefs Iefje

16. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leintje, de cryo's die voor ons ingevroren zijn, zijn allemaal 2-cellig. Degene die nu teruggeplaatst is, is wel tijdens het ontdooien nog gedeeld tot een 4-cellige.

Liefs Iefje

17. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Iefje, het ligt er ook natuurlijk aan in welk stadium ze al invriezen. Voor embryo's die al voorbestemd zijn een cryo te worden zullen ze al heel snel invriezen. In ons traject zien ze het liefst een 8 cellig op dag 3. En veel IVF centra's beginnen er niet aan om blasto's te creƫren. Omdat het heel moeilijk is. Jou Cryo's zijn snel in gevroren om ze niet verloren te laten gaan en dan kunnen het gewoon toppertjes zijn.
    Heel fijn dat ie doorgedeeld is naar 4 cellig. Dan weet je dat er al beweging in zit.

Ik heb ook dat al s'morgens vroeg standaard wakker wordt voor de medicijnen. Ik spoot ook al in de ochtend 54 dagen lang, dus zelfs in mijn slaap ben ik er al mee bezig. Ik hoef geen wekker meer te zetten. Ik ben standaard al wakker. Dus ja, ik wordt er elke keer aan herinnerd. Doe jij nog dingen die voor het innestelen goed zal zijn.
    Ik heb gelezen dat je geen koude voeten moet hebben, dus zorg ik voor warme voetjes(waar ik een hekel aan heb, want dan krijg ik broei voeten. Pfff)
    Verder drink ik nog granaatappelsap, zou goed zijn voor de doorbloeding van je baarmoeder. Gestop met groene thee.
    En slik een omega 3 met vitamine van compleet Mama.

18. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leintje, ik heb meteen even warme sloffies aan gedaan ;). Ik slik Foliumzuur, omega 3 en Vitamine D. Vitamine D slikte ik al omdat m'n vitamine D gehalte voorafgaand aan het hele traject al te laag was. Verder probeer ik gezond te eten en voldoende water te drinken, omdat het sowieso ook goed voor jezelf is. Ook daarin probeer ik naar mijn lichaam te luisteren, dus wat eten als je honger krijgt, maar dan wel gezonde dingen. Ik drink verder geen koffie en thee meer en niet teveel light frisdranken. Vooral veel water en spa rood.
    Verder probeer ik vooral de rust in mezelf te bewaren en ontspanning te zoeken. Dat granaatappelsap die werking heeft, had ik nog niet gehoord. Kan ik ook nog eens proberen.

Liefs Iefje

19. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Ja, koude voeten blijken door te trekken naar je buik. En zou niet gunstig zijn voor je baarmoeder. Ook geen warme kruik, want dan lijkt het of je koorts heb. Ik weet niet of werkt, maar baad het niet dan schaadt het niet. Die granaat appelsap stond een keer in het kopje vruchtbaarheidsbehandelingen. En dan onder het topic granaatappelsap. Ik pers ze vers, maar je kan ook van health en people of pom nemen. Pom vind ik niet zo lekker. Ja, die foliumzuur en vitamine d en omega 3 zitten allemaal in mama compleet. Ik ben niet zo van de tabletten, maar nu weet ik in ieder geval dat ik het goede binnen krijg.

Kreeg jij ook een foto van het lab mee van je embryo?

20. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Ik pers er 1 met 2 sinaasappels. Best wel prijzig die granaat appel. Maar als het helpt. Ze zijn in ieder geval gezond, er zitten veel anti oxidanten in.

Deel Deze Pagina