Geertgen kliniek deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door carma, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iefje

    Iefje Actief lid

    10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leintje, Ik kreeg ook een foto mee inderdaad. Zag er natuurlijk wel anders uit als die van jou, want op de foto was de embryo nog 2-cellig. Wel mooi om te zien die embryo van jou. Lijkt al meteen heel wat ;). Ik zal ook eens granaatappelsap halen. Baad het niet dan schaadt het niet inderdaad. Ik las ook weer ergens dat citrusvruchten niet goed zouden zijn omdat het 'koude' vruchten zijn. Ik zou zeggen dat alle vruchten gewoon goed zou moeten zijn omdat er alleen maar goede vitamines in zitten.

    Liefs Iefje
     
  2. leintje1983

    leintje1983 Actief lid

    8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Ik weet wel dat groene thee niet zo goed is, waarom weet ik niet. En geen extreem koude dingen eten of drinken ( ijs en zo, en super koude frisdranken).
     
  3. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    @Iefje, ik hoop voor jou ook dat je minder dan 11 pogingen nodig hebt. Was ook niet leuk toen. Als het die keer niet gelukt was, waren we verder gegaan met ICSI. Tussendoor toen ook hsg onderzoek gehad, maar daar waren geen bijzonderheden op te zien.
    Ik duim voor je nog 11 dagen. Gaat het wachten wat?

    @mnr, duim voor je!

    @leintje, dank je voor je uitgebreide antwoord. Hoop dat het 's ochtends kan. Komt iets beter uit met vriend zijn werk. Maar als het 's middags is, komt het ook wel goed.
    Zie er nu nog niet tegenop, maar waarschijnlijk komt dat de dag voor de punctie wel. Eerst maar eens dinsdag afwachten.
    Ik heb zittend werk, maar afgesproken dat ik de dag van de punctie en de dag erna in ieder geval vrij neem.
    Lekker dat je samen extra hebt kunnen slapen. En idd zo'n proces om zwanger te worden is niet niets. Onderschat dat zeker niet.
    Ook voor jou draaien de duimen hier.
    Mooie foto van jullie embryo.

    Het enige wat ik heb gedaan is stoppen met roken. Verder leef ik hetzelfde als voorheen. En natuurlijk slik ik foliumzuur.
    Ben sinds paar dagen zooooo moe. Lijkt of het van de gonal-f komt. Bij jullie bekend?
     
  4. leintje1983

    leintje1983 Actief lid

    8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Calimerootje, dat kan best van de gonal F. Iedereen reageert er weer anders op. Veel mensen worden er humeurig van.

    Ik voelde me op en top met gonal F, kreeg weer heel veel energie en had eigenlijk nergens last van. Volgens de dr komt dat omdat ik die stof zelf mis. En die heb je blijkbaar wel nodig in de hormoonhuishouding. En nu ben ik wel weer best prikkelbaar. (afkickverschijnselen?)

    Ja, ik weet niet of al die dingetjes werken, maar baat het niet dan schaadt het niet denk ik maar.
     
  5. mnr

    mnr Niet meer actief

    Calimero: ik reageer elke ronde anders op de gonal. Net als leintje maak ik de stof zelf niet aan. De ene keer helemaal geen bijwerkingen en andere keer weer wel.
    Ik was de laatste ronde ook meer moe dan anders.

    Hier: ik denk niet dat ik zwanger ben en was daar gisteravond wel even verdrietig om. Ik heb precies dezelfde symptonen als de vorige ronde en al last van menstruatie krampen.
    Ook heb ik geen innesteling gevoeld en geen bloed gehad en dat had ik bij m'n dochter wel.
    Ik ga nu waarschijnlijk donderdag testen zodat ik gg kan bellen voor een afspraak op maandag.

    Flora: hoe gaat het nu?

    Iefje en leintje: houden jullie het wachten vol?
     
  6. leintje1983

    leintje1983 Actief lid

    8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    mnr, vaak is je gevoel het beste, maar nu hoeft het niet het zelfde te gaan als bij je dochter. Ik hoop dat je gevoel het mis heeft en dat er toch een wonder heeft plaats gevonden. Hou je haaks meid! Mijn duimen draaien nog steeds voor jou.

    Ja, ik ben er nog enorm rustig onder. Ik kan er nu niets meer aan doen en alle spanning is van me af gevallen. Ben wel heel benieuwd of de andere embryo door is gegroeid. Dat hoor ik vandaag. Ik weet niet als de testdatum nadert, dat ik nog zo rustig ben. Maar ik gaat het wel proberen.
     
  7. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    @leintje: thx voor de uitleg:) ben weer wat wijzer geworden. Haha. Ik snap je keuze helemaal om de embryo al terug te laten plaatsen. Ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben.
    Wat een mooie foto van de embryo! Bijzonder om zo te zien!

    @calimero: ik ben idd pas overgestapt naar GG. Dat was precies op cd 2, wanneer ik voorheen ook altijd een uitgangsecho kreeg. Bij GG hadden ze er ook een gemaakt, om te kijken of we daar meteen weer verder konden met ovulatie inductie. Er zaten helaas 4 cysten, waardoor we eerst een cyclus moeten afwachten.

    Aangezien ik van mezelf een onregelmatige/lange cyclus heb, weet ik dus niet hoe lang ik moet wachten. Maar ik wil mn lijf wel even de tijd geven om het zelf te proberen. ML en ik hebben afgesproken dat we op dag 26 gaan bellen als ik dan nog geen ei heb gehad. Dat is volgende week donderdag, dus begint al op te schieten ;) hopelijk kan ik dan snel terecht, ze zullen kijken hoe het met de cysten is en dan provera geven.

    @mnr: hopelijk heeft je gevoel het mis en is het toch raak..!
     
  8. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    @ leintje, dat is natuurlijk heel anders als jezelf die stof niet aan maakt. Mijn lichaam doet dat wel. Ergste moeheid lijkt voorbij te zijn.
    Was je andere embryo doorgegroeid?

    @mnr, hoop zo dat wat je voelt door de medicatie is, en je toch zwanger bent.

    @flora01, hoop dat de cysten vanzelf weggaan en je snel een eisprong kan ontdekken. Vervelend om zo niets te kunnen lijkt me.

    Ben vanochtend geweest. Inmiddels ongeveer 16 eitjes. Nog niet groot genoeg, maar zijn er alweer meer. Vrijdagavond terug bij dr R zelf en verwachting is dat dan maandag de punctie is. Heb het nagevraagd en puncties zijn in de ochtend. Komt goed uit want kan vriend vanuit zijn werk gelijk mee.

    Hoe is het met de anderen?
     
  9. leintje1983

    leintje1983 Actief lid

    8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    De embryo was gister nog niet goed genoeg. En hebben nog tot vanmorgen gewacht, maar niet goed genoeg meer. Ik eis dus de volgende keer met 8 cellig top embryo. Dat ie gelijk in gevroren wordt. Voor mij geen blasto's meer als ik maar 2 eitjes heb. Ik heb echt geen spijt van de terugplaatsing. Ik was al zo bang dat ik dan niks geen terugplaatsing had gehad. Ik hoop zo dat deze ronde raak is. Maar in mijn achterhoofd speelt toch al gedachte over een 2e punctie.

    Calimero, super 16 folikels! Hopen dat ze vrijdag rijp zijn. Succes!
     
  10. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    @leintje, wat goed dat je je gevoel gevolgd hebt in deze. En hoop dat een volgende punctie niet nodig is. Blijf duimen voor je!

    16 is inderdaad niet slecht. Ben begonnen met 8 en dat was volgens de arts niet echt geweldig. Vorige week nog 11 en nu dus 16. Ben benieuwd hoe het er vrijdag uit ziet.
     
  11. mnr

    mnr Niet meer actief

    Calimero: fijn dat het zo goed gaat!

    Leintje: mij is verteld dat als een embryo geen blasto wordt het het ook niet had overleefd in de baarmoeder. Maar dat zal je even moeten navragen hoe dit nou kon.
    1 embryo is uiteindelijk wel weinig maar hopelijk wel net de goede die uitgroeit tot een baby.
    Als het niet lukt ga je dan weer voor ivf? Omdat je het over de volgende punctie hebt? Geen ovulatie inductie of iui?
    Ik blijf duimen dat je straks een mooie test hebt!

    Hier: beetje stress ochtend gehad en nu knallende hoofdpijn en helemaal niet lekker. Nog steeds met vlagen ongi krampen en hoofdpijn heb ik ook altijd voor ik ongesteld wordt.
     
  12. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    @leintje: goede keus gemaakt dus! Hopelijk is een volgende keer niet nodig. Wanneer mag je testen?

    @calimero: wouw 16 eitjes! Gaat de goede kant op! Spannend, alweer bijna de puntie.

    @mnr: wie weet zijn het dit keer zwangerschapskwaaltjes;) ik duim nog even door!

    @hier: hoe ongeduldig kan je zijn ;) ml en ik hebben gister afgesproken om volgende week dinsdag al te bellen (cd 24) als ik nog geen tekenen van eisprong heb:) vind dat we dan wel lang genoeg gewacht hebben. Hopelijk kan ik dan volgende week nog terecht voor een echo en start provera. Dan zullen we rond sinterklaas weer verder kunnen :)
     
  13. mnr

    mnr Niet meer actief

    Flora: ik zou net zo zijn hoor! Je wilt dan ook weer verder..
    Ik ben ook nu al met dr volgende ronde bezig, dus helemaal als ik zo lang moest wachten.
    Groot gelijk dat je belt en dan hoor je het van zelf of je verder kan!
     
  14. Iefje

    Iefje Actief lid

    10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leintje, balen dat de embryo niet goed genoeg was. Nu maar hopen dat deze het goed gaat doen! Mijn duimen draaien!

    @ Mnr, je zei eerder dat je de innesteling voelde bij je dochter. Hoe voelde je dat? En je moet inderdaad gewoon hoop blijven houden. Het hoeft helemaal niet hetzelfde te gaan als toen.

    Liefs Iefje
     
  15. mnr

    mnr Niet meer actief

    Iefje: de innesteling ging toen met felle steken en ik had bloedverlies. Ik dacht dat ik ongesteld was omdat ik een hele onregelmatige cyclus had.
    Later toen ik zwanger bleek toen kon ik terug rekenen dat het m'n innesteling was geweest.
    Maar niet iedereen heeft bloedverlies of voelt wat hoor..

    Denk je al iets te voelen?
     
  16. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    @ Flora01, ik zou net zo ongeduldig zijn. Of ja ik vind je niet echt ongeduldig. Duurt allemaal toch al lang genoeg.

    @ mnr, ik blijf nog stug doorduimen voor je.


    Toen ik gister in de wachtruimte zat dacht ik eraan dat het best zou kunnen dat we elkaar al eens gezien hebben zonder dat we het weten van elkaar. Raar idee vind ik dat.

    Hebben jullie elke afspraak bij dezelfde arts? Of hebben jullie hier voorkeur in?
     
  17. mnr

    mnr Niet meer actief

    Niet bij dezelfde arts, dat lukt niet altijd omdat je vaak niet kan kiezen welke dag je weer moet komen.
    Wel heb ik een aantal dokters nog nooit gehad en een aantal al wel vaak.
    Ik heb wel voorkeuren voor sommige artsen maar eigenlijk zijn ze wel allemaal aardig.
    Alleen H die werkt er nog niet zo lang en dat merk je heel goed. Die heb ik liever niet meer omdat die bij mij een fout maakte.

    Mijn favorieten zijn W en R. En bij jou?
     
  18. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    Dr H heb ik één keer gehad. Kon idd merken dat hij nog niet veel ervaring had. Is ook de enige die bij een follikelmeting op mijn buik duwde om het beter te zien. En daarnaast verkeerd had ingeschat wanneer mijn eisprong was. Maar kan gebeuren, was geen ramp.

    Dr W vind ik super aardig. Mocht een keer een half uur van hem blijven liggen omdat ik ergens had gelezen dat je dan eerder zwanger raakte. Heeft niet geholpen dus. Was die dag rustig, wachtkamer was leeg. Vind alleen jammer dat hij meestal erg uitloopt. Als ik moet werken daarna heb ik liever hem niet.

    Dr R vind ik echt tof. Heeft mijn/onze humor wel. Heb hem niet vaak.

    Dr B (oude/vrouwelijke) heb ik liever niet. Heb de hsg ook bij haar gehad. Toen ze aan ons vroeg of we samen woonden, keek ze mijn vriend zo verschrikkelijk aan. En zo nog wat opmerkingen. Vind haar niet sympathiek.

    En met dr M heb ik niet veel.

    Voor de rest allemaal wel aardig. Vind dat er altijd wel een prettig sfeertje hangt en iedereen aardig is. Ooit jammer dat er niet gepraat wordt in de wachtkamer.
     
  19. mnr

    mnr Niet meer actief

    Dr B heb ik nog nooit gehad. En er zijn 2 M's.. Me heb ik alleen bij de intake gehad, en Mi heb ik 2 of 3 keer gehad, had daar geen problemen mee.

    Dr R is altijd vrolijk :) hij werkt snel, wat wel fijn is behalve als je meer uitleg nodig hebt dan is W wel fijner.
    Bij W baal ik wel altijd van het hele lange wachten. We hebben een keer bijna 2 uur gewacht.

    We wonen ver van gg, en je hebt de datum niet echt voor het kiezen en omdat we ver weg wonen proberen we altijd zo vroeg mogelijk of in de avond. Dan heb je meestal weinig te kiezen wat betreft welke dokter.

    Het is idd jammer dat niemand wat zegt. Ik durf niet eens hardop tegen m'n man te praten omdat het er zo stil is.

    Neem jij trouwens je dochter wel mee? Ik heb dat laatst voor het eerst gedaan omdat m'n schoonouders op vakantie waren. Ik voelde me wel een beetje opgelaten.
    Dochter zei ook heel lief hai tegen iemand bij ons aan tafel maar die zei niks terug. Dat voelde ook heel raar.
     
  20. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    Ik bedoelde dr Me. Mi heb ik denk één keer gehad. Kan m zo niet herinneren.

    Dochter gaat heel soms mee. Maar vind dat niet handig. Wat sowieso niet mee als ik inwendige echo heb. Hoeft ze niet te zien van mij. En daarbij lastig te zeggen wat we daar doen. Want ook dat wil ik haar niet vertellen. Vertel haar van te voren wel zachtjes te doen, maar heb nu eenmaal een enthousiast kind die erg sociaal is. Voel me dan ook altijd wat opgelaten. Gister waren er trouwens ook 2 kinderen, wel jonger. Ik heb daar niet echt last van. Alleen pas, maar dat was een baby van paar weken oud. Pfffff.

    Mijn vriend en ik praten altijd wel en meestal ook wel lachen. Niet te hard, maar wel normaal.
     

Deel Deze Pagina