Geertgen kliniek deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door carma, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnr

    mnr Niet meer actief

    Ja, jouw dochter is ook wat ouder dan die van mij ;) Die snapt er "gelukkig" nog niks van..

    Handig is het niet nee, vooral niet als je lang moet wachten..

    Wanneer moet je nu weer?
     
  2. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    Ja dat scheelt idd wel. Gelukkig heb ik wel een aantal mensen waar ze heen kan.

    Mag vrijdagavond weer om 19.40uur. Is ook nog eens enige vrije avond deze week voor ons samen. Maandag en gisteravond heb ik gewerkt, vanavond en morgenavond werkt vriend. Maar ach, hebben we een gezellig uitje bij dr R ;)
    Vrijdagavond is dochter bij haar vader, dus dat is dan wel makkelijk.

    Wij wonen redelijk in de buurt, ong uur rijden.
     
  3. Iefje

    Iefje Actief lid

    10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Calimerootje en Mnr,

    Bijna alle artsen zijn eigenlijk wel aardig. Dr. R vind ik persoonlijk wel heel fijn.

    @ Mnr, dank je wel voor je reactie. Ik heb wel het idee dat ik me iets anders voel als de vorige keer. Ik heb meer last van buikpijn, zelfs nu na een week nog. Het voelt anders als ongesteldheid maar wel op dezelfde plek. Ik zing eigenlijk 2 avonden in 2 koren, maar gisteren voelde ik me echt ellendig door de repetitie. Met zingen span je je buikspieren en ook de spieren eronder aan, dus dat was niet echt bevorderlijk voor de buikpijn. Vanavond ben ik dus maar niet gegaan. Maar verder heb ik eigenlijk nergens last van. Dus of dit een goed of slecht teken is, geen idee. De vorige keer was ik over het algemeen onrustiger, moeite met wachten, maar nu heb ik af en toe echt zenuwmomenten, dan kan ik om niets in tranen raken.

    Hoe gaat het met jou? Morgen testen?

    @ Leintje, hoe gaat het met je? Houd je het wachten een beetje vol? Je zei eerder dat het je nog wel aardig afging.

    Liefs Iefje
     
  4. mnr

    mnr Niet meer actief

    C: dat is wel jammer dat het jullie vrije avond is, hopen op goed nieuws dan is het in ieder geval niet voor niets :)

    Iefje: spannend weer voor je!
    Ik zou morgen testen maar twijfel of ik het ook ga doen. Ik word toch sowieso ongesteld dus waarom zou ik testen denk ik nu.. Maar misschien denk ik er morgen weer anders over.
     
  5. Iefje

    Iefje Actief lid

    10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mnr, weet je dan al zo zeker voor jezelf dat het niet gelukt is? Je verandert niets aan de uitslag, of en wanneer je ook test. Is het morgen precies 2 weken, of vrijdag pas?

    Liefs, Iefje
     
  6. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    @mnr: misschien anders eerst je nod afwachten? Dan heb je iig geen teleurstelling van een negatieve test;) als je niet ongi wordt, kun je alsnog testen!

    @calimero: haha leuk uitje samen naar GG ;) hopelijk iig veel mooie eitjes te zien!

    Pff ik ben echt blij dat ik zo dicht bij GG woon :) 10 minuten..! Als ik een uur zou moeten rijden (al moeten sommige nóg langer rijden) weet ik niet of ik er wel naartoe zou gaan eigenlijk. Misschien wel in een later stadium.
    Ik hoor ook dat ze ook wel eens samenwerken met een ziekenhuis bij degene in de buurt. Hebben jullie dat nooit overwogen? Dat je voor een fm gewoon een ziekenhuis in de buurt zoekt, zodat je niet zoveel hoeft te reizen?
     
  7. mnr

    mnr Niet meer actief

    Iefje: 100% zeker niet, maar ik denk het wel. Mijn nod is zaterdag. Het punt is alleen dat ik cd 3 terug moet komen, dat is dan maandag. Ik ben dan bang dat als ik zaterdag ongi wordt en ik bel er geen plek meer is maandag omdat dat altijd een hele drukke dag is. Dinsdag kan ik echt niet omdat ml dan examen van een cursus op z'n werk heeft en dan zou ik pas woensdag kunnen beginnen met spuiten..

    Flora: ik heb hier in het zh jammer genoeg een hele vervelende ervaring en ze wilden mij toen ook niet helpen. Gg is voor mij (en voor velen) de enige optie.
    Het zh hier zal dan ook geen fms doen dan en ik zou dat waarschijnlijk ook niet willen.
    Ik heb dus gewoon geen keus..
     
  8. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    @mnr: dat zou ik morgen misschien al testen en bij negatief gewoon een afspraak maken voor maandag?
    Ik had begrepen dat GG in principe geen uitgangsechos maakt? Ik heb ze elke keer ook gehad, vanwege cysten. Maar daar is t niet standaard toch?

    Oh vervelend dat je geen andere keus hebt:( 'gelukkig' bestaat er dan zoiets als GG. Nu voel ik me eigenlijk wel een beetje schuldig omdat ik eigenlijk 'zomaar' naar GG ga :) alhoewel ik het bij GG veel fijner vind dan in het gewone ziekenhuis.

    Weten jullie of GG in 2014 ook weer/nog gewoon vergoedt wordt door de zorgverzekeringen? Ik zit bij de CZ. Toevallig had ik ze gister aan de telefoon voor wat anders. Dus toen vroeg ik dat ook meteen, maar ze kon me er geen antwoord op geven omdat de desbetreffende afdeling dicht was:( Nu bellen ze me daar over terug.
    Maar het lijkt me geen probleem, hoop ik.
     
  9. mnr

    mnr Niet meer actief

    Van de verzekering weet ik het ook nog niet. Ben benieuwd wat ze bij jou zeggen! Ik heb vgz. Ik zal die ook eens mailen.

    Wat betreft echo: dit is voor mij ook de eerste keer. Maar ik had 2 grote en 1 klein ei. En er was een kansje dat dat kleine ei een cyste kon worden.
    Ik zie er wel echt tegenop, met al dat bloed enzo.. Brrr
     
  10. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Ja snap ik dat je er tegenop kijkt. Eerste keer vond ik het ook verschrikkelijk. Uiteindelijk vond ik het wel meevallen en was enorm blij dat ik de boel niet had onder gelekt ;)

    Op die manier ben ik ook aan mn cysten gekomen. Elke ronde steeds gehad:( Maar met 1 die niet te groot is, mag je gewoon doorgaan. Dus zal vast goed komen!
     
  11. Lola1979

    Lola1979 Lid

    15 okt 2013
    77
    0
    0
    40 uur werken op kantoor, heel veel sporten en pro
    Arnhem
    Hoi meiden,

    Wij willen misschien ook graag naar Geertgen, weten jullie welke extra behandelingen geertgen Uitvoerd? zoals bijvoorbeeld: Assid hatching enz.?
     
  12. mnr

    mnr Niet meer actief

    Maandagochtend voor de echo..
    Ik had nu een lf van 10 dagen dus wil ook even vragen of dat niet te kort is.

    Zit wel even in een dip. Voel me beroerd van de menstruatie en zie op tegen maandag maar aan de andere kant wil ik ook gelijk weer verder.
    Hoop wel dat ik gonal krijg en dat ik gelijk met 200 mag beginnen. Hopelijk kan ik dan wat korter spuiten..

    Hoe is het met de dames op de wachtbank?
     
  13. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    @ Iefje, hoe is het nu met jou?

    @ mnr, balen dat je toch bent gaan menstrueren. Wel fijn dat je al een afspraak voor maandagochtend hebt. Bij welke arts?
    Is even vreemd tijdens je menstruatie. Maar scheelt dat je dan al op dag 4 bent. Is het heftige er wel al af. Tenminste bij mij wel. Ik was donderdagavond ongesteld geworden en vrijdagmiddag moest ik toen al voor de echo.
    Dikke knuff. Gaat echt wel goed komen.

    @ leintje, hoe gaat het wachten bij jou?

    @ flora01, eerlijk gezegd heb ik er nooit over nagedacht om follikelmeting in het ziekenhuis te laten doen. Heb het idee dat ze bij het gg beter weten wat ze doen als in het ziekenhuis. Heb dan toch liever alles op 1 plek.

    @Lola1979, ik heb informatie meegekregen over assid hatching, dus neem aan dat ze dat da ook doen in geval dat het beter zou kunnen zijn. Maar heb er zelf (nog) geen ervaring mee.

    Hier nog geen nieuws. Zullen wel zien. Hopelijk dat dan maandagochend de punctie is.
     
  14. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    @mnr: dikke knuffel! Hopelijk volgende ronde meer succes.
    Mij is verteld dat je lf korter kan worden door de gebruikte hormonen. De theorie erachter weet ik niet. Ik heb nu ook al 2x een lf van maar 10 dagen gehad met spuiten :(
    10 dagen is de ondergrens.. Wellicht kun je vragen of je volgende cyclus op 7 dpo bloed mag prikken?

    @calimero: heb je vandaag nog een fm?

    @hier: ik heb vanmiddag gewoon de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt voor volgende week :) Dan staat de afspraak maar vast en kan ik hem nog altijd afbellen als ik toch nog een ei ga krijgen (wat ik niet verwacht). Ik heb dan een afspraak bij dr. Mi. Fijne arts of niet?
     
  15. Iefje

    Iefje Actief lid

    10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leintje, hoe gaat het met je?

    @ Calimerootje, hier alles prima ;). Ben wel veel moe, snel geëmotioneerd, vaak buikpijn en vandaag soort van misselijk en duizelig. Of dat door de hormonen komt, of dat het ook echt iets te betekenen heeft, geen idee.....

    @ Mnr, wat balen :(. Dikke knuffel! Hopen dat de volgende ronde meer succes brengt.

    @ Flora01, spannend! Dr. Mi is aardig! Heel veel succes!
     
  16. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    @ Flora01, goed toch dat je alvast een afspraak hebt gemaakt. Dr Mi ken ik niet goed. Wanneer heb je de afspraak?

    @ Iefje, lastig hè dat je niet weet dat het door de hormonen komt. Wanneer mag je testen?

    Dinsdagochend is de punctie. Vandaag 20 eitjes geteld door dr R. Schijnt best veel te zijn volgens hem en de verpleegkundige zei dat ook al. Voor degene die al eens één of meerdere puncties hebben gehad, hoeveel eitjes hadden jullie?

    Ik heb het nog nagevraagd van de zorgverzekering. Ze wist het nu nog niet. Maar de 19e is dit wel bekend. Het komt dan ook op hun site te staan. Wat ze wel wist te vertellen was dat er een grote verandering zou zijn. En in ieder geval iets met een restitutiepolis. Dus maar vanaf dinsdag hun site in de gaten houden.
     
  17. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    @calimerootje: as woensdag heb ik de afspraak. Dus ben erg benieuwd! Stiekem hoop ik op nog een eigen ei, maar denk dat de kans klein is.
    Wow 20 eitjes! Heb er niet zoveel verstand van, maar volgens mij is dat idd veel! Succes dinsdag! Spannend!

    @verzekering: CZ deed ook een beetje vaag toen ik het vroeg. Ze had het steeds over IVF. Dus 10x uitgelegd dat ik geen ivf doe, en dat de behandeling die ik krijg (ovulatie inductie) eigenlijk altijd gewoon onbeperkt vanuit de basisverzekering wordt vergoed. Maar dat het nu dus om een particuliere kliniek gaat.
    Maar ze sprak steeds ovulatie-inductie is fase 1 van IVF en geen behandeling op zichzelfstaand:( Dus blijkbaar niet helemaal goed op de hoogte. Maar ze zei wel dat ze voor 2014 weer een contract hadden, dus dan zal het wel goed zijn.
    Ik denk dat je t bijna beter aan GG kan vragen, dan aan de verzekering.
     
  18. leintje1983

    leintje1983 Actief lid

    8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Zo ik moet even een eind bij lezen. Even op iedereen reageren.

    Mnr, Balen dat je menstruatie toch gekomen is. Maak je geen zorgen over de echo. De artsen zijn het gewend. Ik vind het ook altijd verschrikkelijk, maar ik probeer altijd even mijn gedachte en gevoel uit te schakelen. Ik ga altijd nog voor dat ik naar binnen wordt geroepen even naar de toilet en veeg het al het bloed weg wat er dan zit. En daar moet de arts het maar mee doen.

    Iefje, hoe gaat het? Kan je nog wachten met testen? Een vraagje werd jij de vorige keer eerder ongesteld of pas na dat je gestopt was met de utro bolletjes?

    Calimero, Veel succes dinsdag. 20 follikels zijn best veel. Ik hoop dat je ook veel bruikbare eicellen heb. Probeer lekker te ontspannen. En doe de rest van de week heel rustig aan. Want met 20 heb je heel veel kans op overstimulatie. Heel veel rust en veel drinken. Echt doen hoor!

    Flora, wat goed dat je al een afspraak heb gemaakt. Ik ken dr. MI niet. Maar ik geloof dat hij wel aardig is. Ik hoor goede berichten over hem.

    Lola, in geertgen doen ze ICSI. Ze doen wel een Assid Hatching maar niet gelijk. Pas bij de 2e of de 3e ronde. Of er moet iets speciaals aan de hand zijn dat ze het wel gelijk doen bij jullie. Verder kan je beter met geertgen bellen wat voor mogelijkheden ze nog meer doen. Ik ben daar niet zo mee bekend.

    Hier, eindelijk weer internet. We zijn weer terug uit belgie. Hier is alles nog rustig. Ik ben er nog steeds rustig onder. Eerlijk gezegd omdat ik ook helemaal niets van enige kwaaltjes heb. Ik heb niet het gevoel dat het gelukt is. Ik heb tot dinsdag alleen last van napijn in mijn eierstok gehad. Auto rijden was een drama. Ik voelde elk hobbeltje. Maar vanaf woensdag was de pijn over.

    Mnr, als ik ongesteld weet ik niet wat de arts wil, maar ik denk niet dat ik voor een escape ivf ga. Dan doe ik liever vanaf stap 1 IVF en dan meer eitjes. Die laatste 3 waren ook later gaan groeien, die vielen af door dat ze nog niet rijp waren. Ik denk dat ik meer bruikbare heb als we gelijk voor ivf gaan. Dokter W. was ook terleurgesteld over de score van ons. En dan is 7 follikels toch weinig om te oogsten. Meest ideale is tussen de 10 en 15 eitjes. Dat hoor ik ook van mensen om me heen die ivf hebben gedaan.

    Over die blasto. Ik heb het gelijk aan de laborante gevraagd toen ze me belde over die laatste embryo. En ze gaf me wel gelijk. De beste omgeving voor het embryo is de baarmoeder. Daar kan zelfs een niet zo mooi uitziend embryo met veel fragmentatie (ongelijke vormen in cellen) uit groeien tot een mooi kind. Ook een 8 cellig embryo heeft meer kans in de baarmoeder om door te delen, dan in het laboratorium. Dat zei de laborante, omdat het in het lab kunstmatig is. Is het niet helemaal gelijk aan de baarmoeder. Als dat zo zou zijn dat een embryo het zowiezo niet haalt, zou het geen nut hebben om embryo's van 2, 4,8, cellen in te vriezen. En dat doen ze juist om zo min mogelijk embryo's verloren te laten gaan. Zoals bij Iefje. Maar als een embryo het haalt om tot een blasto te worden is hij heel sterk. Maar ik heb ook gelezen dat het in vriezen en dooien ook heel moeilijk is van een blasto. Dus ik begrijp niet dat ze tot zover willen delen. Een voordeel van een verse blasto is wel dat ze gelijk klaar zijn om in te nestelen. Had ik nou 8 bevruchte top embryo's had ik het gedurfd. Maar met 2 vond ik het echt risico vol.

    liefs leintje
     
  19. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113

Deel Deze Pagina