Mariek dat is nog knapper! Dat je dat hebt in gezien. Je controle hebt laten gaan en voor de operatie gekozen. Echt super knap!
Hanied dit is de site. over het kopje vragen bovenaan staat wat over het regulier programma Bel ze anders even voor info dat is zonder verplichtingen eindhoven | De Nederlandse Obesitas Kliniek suc6 meis xxx
I.v.m. gewicht: Met 27 jaar ben ik via dietiste van 110 naar c.a. 88 kg afgevallen. Maar met een jaar zat het er weer aan, zelfs meer. Vervolgens BED geconstateerd. Toen ik 31 jaar was, 2 jaar een programma in Veghel gevolgd via GGZ 2 hele dagen in de week om mijn eetbuien onder controle te krijgen in combi met verschillende therapien. Ging goed tot een jaar of 3 geleden...de kinderwens gaat maar niet in vervulling, en een aantal blijvende gezondheidsproblemen bij mijn vriend die heel veel impact hebben op ons (sociale) leven. Net na de missed abortion, ben ik van 124kg zelf afgevallen naar 118kg voor het eerst sinds tijden maar het gevaar zit hem juist in het afvallen, omdat ik bij het minste of geringste mijn eetbui inzet als troost. Door de fostimon ben ik wel weer wat aangekomen maar niet extreem. Op zich blijf ik wel stabiel (toch nog iets goeds). Vraag me af in hoeverre dat mensen uit het "obese" programma zo blijven wanneer ze niet meer de begleiding hebben en niet meer elke dag 3 uur sporten. Dat is in je uppie niet vol te houden. Ik dacht dat je met een eetstoornis zowieso niet in aanmerking komt voor een operatie. Bij mij in het ziekenhuis (Helmond) hebben ze destijds geprobeerd om me aan te melden voor een programma in een zkh in Eindhoven speciaal voor te zware vrouwen met een kinderwens...3x raden: ik was te zwaar!!! Hoe vind je die! Er is helemaal niets bij ons geconstateerd: menstruatie die klinkt als een klok, geen pco of endometriose...zaad van mijn vriend is ook keurig in orde. Buiten mijn overgewicht ben ik verder gezond...doe er ook wel veel aan moet ik zeggen. Veel mensen geven complimentjes: je bent lief en je ziet er zo mooi uit .... das lief, maar ik heb er geen en flkkr aan! Ben veel te zwaar en kan niet zwanger worden. Tis soms lastig in te zien dat er ook veel mooie dingen zijn in het leven. Pff, Wat een ellende! Eerst maar eens rustig aan, weer een pauze (dat is beter voor ons) en eens goed bedenken hoe ik dat afvallen aan ga pakken voordat we een laatste poging gaan gebruiken. Ik vind dat dikke mensen of mensen die er anders uitzien, zo snel in een hokje gestopt worden, daar heb ik veel moeite mee, vooral als dat dan op tv uitgebuit moet worden! Pff, wat een frustraties....Tja en ook ik ben een zware perfectionist...uiterlijk/verzorging-huishouden-werk enz. enz. Weet ondertussen ook dat ik me daarom in het eten (als ik alleen ben) helemaal kan laten gaan: de controle laten voor wat het is. Vind je het gek als je dag psychisch op je tenen loopt? Hebben jullie dat nou ook? Je weet het allemaal prima, maar ondertussen.... Jullie zijn echt schatten stuk voor stuk! Ben blij dat ik lid ben geworden van het forum, maar of dat jullie ook zo gelukkig zijn met zo'n zeur miep Ik trek wel weer bij hoor, moet gewoon echt even mijn verhaal kwijt bij mensen die me begrijpen !
@ Dani, ik ken het verhaal, ik ben ook 36 jaar en weeg 120 kilo, vorig jaar februari begonnen met sporten 3 keer in de week en dat is goed vol te houden. Alleen het afvallen lukt niet. Ben vorig jaar in augustus begonnen met het BenFit programma van de sportschool en was daarmee 15 kilo afgevallen. Toch na die tijd alleen met sporten geprobeerd, maar dat is toch moeilijk vol te houden. Nu heb ik mij erbij neergelegd en probeer door te sporten toch fit en gezond te blijven. Ik kan nu goed op gewicht blijven en dat wil ik zo houden. Als ik een week niet heb kunnen sporten voel ik mij daar niet goed bij en dan besluit ik al snel dat ik toch moet blijven sporten. Hoop dat de ongi toch uit blijft en dat je toch posi test. Hier een digi knuffel en ik duim voor je dat het goed blijft gaan.
@dani; knuffel meis! Ik ga goed antwoordden op je al ik kan niet zo goed lange verhalen tiepen op mn telefoon en merk dat k weer genoeg wil zeggen! @Alex geweldigggg!!! Heerlijk dat de echo goed was!! Gefeliciteerd!! @mariek; hier precies t zelfde als jij ivm overgewicht. Lijk de jongere jij wel Ben onwijs blij met mn operatie (maagband) nu bijna 19kg afgevallen en bijna onder de 100!!!! Vandaag op school nog een hele erge discussie hier over gehad met een klasgenoot. Ze is ook bezig met afvallen en 20kg afgevallen in de tijd dat ik 19 kwijt ben. En ze zei; maar vind je t dan niet zonde dat je je hebt geopereerd enz enz en je kan t ook zelf doen bla bla bla. Pffff gek word je van dat soort mensen! Ik hoef zelf niet veel te doen qua afvallen; k let er op. Op mn eten; maar ik eet ook gewoon nog lekker waar zij 1x in de maand iets eet als frites doe k dat zeker 1x in de week! K heb er totaal geen moeite mee dit vol te houden. Zij let echt op al dr points (wieghtwatchers) totaal niets extra's enz enz. Kijk ik heb net zoals vele veel gejojood... En k hield t dus gewoon niet vol zo te eten!! Zo vervelend; maar goed k kan dus niet tegen die mensen die zeggen dat ze mij verwijten dat dat k me laat opereren uit gemakszucht!! En dat is mij dus vanmiddag gezegt!!! Nou ik was echtttttttt kwaad!! Dus idd toevaLlig ook nog over gehad! @chevelie ik moet ook morgen bij dr M (voor t eerst) hoelaat moet jij? Ik 15.30uur! Hier mIjn favo dr w en dr r!! En morgen dr m dus ben benieuwd, hoor goeie verhalen over hem dus komt vast goed! Morgen ff dingen bespreken over de ivf die was mislukt; en wat vragen die ik wil weten. Dus we zullen zien hoe het gaat Ow jah, MANLIEF MAG MEE!! (alleen moet de tp dan wel alleen doen; maar goed k had hem nu gewoon even nodig! )
@Mariek: Geloof dat je een heel andere discussie heb ontketend! . Misschien ook wel weer eens goed! @Knuffeltje: Ik sport reeds 10 jaar, 2 keer per week (een tijd lang 3x). Vind het leuk om te doen en krijg het gevoel dat ik spijbel als ik niet ga, word er onrustig van... Daarbij hebben we thuis een goede crosstrainer waar ik iedere dag een half uur op train. Daar zit 't 'm bij mij idd ook niet in. Werk van thuis uit, dus als ik thuis niet ook wat train beweeg ik echt veel te weinig. Op zich heb ik ook geen moeite met mijn gewicht, ga ook gewoon lekker zwemmen etc. maar of het gezond is...daar maak ik me nu toch zorgen om vooral ivm de kinderwens. Wil toch proberen alles uit de kast te halen wat er in zit om zwanger te kunnen raken en blijven. @kimmi: laat ze toch d**d vallen...Ben benieuwd of je klasgenoot dit voor de rest van haar leven kan volhouden, daar gaat het uiteindelijk om. Je hebt gewoon levenslang, en zult er altijd op moeten letten. Als je dat met een operatie beter af gaat, waarom zou je dat dan niet doen, ennuh: je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden! Je kunt het beter erkennen als je jong bent dan alsmaar aan blijven tobben (net als ik?)! Succes morgen bij GG Succes aan iedereen die weer een spannende tijd of afspraak tegenmoet gaat! En ik ga nu lekker een frietje eten! Meiden mede door jullie gaat het nu al weer wat beter...dat zou zomaar een eetbui kunnen voorkomen en dat is ook heel erg veel waard!
HAHAHA dani ook hier lekker friet gegeten Ach ja ook dit onderwerp is helaas verbonden aan het zwanger worden Al kan je er niks aan doen en ligt het "probleem" niet bij jou dan nog zit je idd in dat hokje Zonder na te denken word de vinger jou kant op gewezen. Idd laat ze allemaal het heen en weer krijgen !!! Wij weten wel beter. misschien ook iets voor jou om na te vragen over het assisted hatching IVF Düsseldorf | Assisted hatching Dat is iets voor ons "oudere" dames
hey moppies...hier nog een obeesje hoor.. toen wij bij geerttgen begonnen in 2009 woog ik 116 kilo toen ik zwanger raakte eerste afspraak vk 143 kilo haha.. (oh mariek ook ik heb maar 1 x echo gehad bij geertgen met 7w en 4 dagen en toen door naar de vk) in de zwangerschap maar 9 kilo in totaal aangekomen dus woog bij bevalling 151 kilo maarliefst. 6 dagen na bevalling al 22 kilo kwijt en nu weer 6 kilo eraan hahaha dus nu 135 kilotjes hier. en ik snap er dus niks van hoor want ik eet echt normaal en gezond maar goed mij krijg je er niet meer klein mee, want als ik op moet schrijven wat voor perfecte zwangerschap ik heb gehad ook al heb ik OVERGEWICHT. ik ben supertrots op mijn dikke lijf, dit dikke lijf heeft wel een pracht van een dochter ontwikkeld en verzorgd en supergezond gemaakt(ondanks dat ik nog rookte light en maar 4 per dag) afvallen weet ik dat ik moet, maar als iemand nu iets zegt of me nakijkt f*ck them i did my work........ haniedje moppie wanneer kom jij en mariek op beebbezoek/knuffelbezoek hahahaha knuffel moppie..
oh ja ik zit er ook over te denken om me op te geven bij obese maar ja dan ben ik verplicht om op tv te komen en dat is minder hahahha
Bij mijn eerste zwangerschap woog ik ook 120 kilo en ben tijdens de zwangerschap 15 kilo afgevallen, ik bleef maar overgeven. Telkens als ik naar een afspraak ging met de vk maakte ik me vooraf al weer zorgen wat ze nu ging zeggen dat ik weer minder woog. Tot ze zei dat ik de volgende keer echt wat moest zijn aangekomen. Maar ja als ik wat at kon ik het niet binnen houden. Dus net voor de afspraak heel veel gegeten en toen op de weegschaal. Was ik eindelijk een paar ons aangekomen. Toen was het goed en dat heb ik daarna elke afspraak gedaan tot de laatste maand, toen hoefde ik niet meer te spugen. Na de bevalling is het er weer langzaam bij gekomen en ik voel me nu heel erg gezond en ligt het ook niet aan mijn overgewicht dat ik niet zwanger kan worden. Bij mij is het erfelijk. Mijn moeder had het en haar 2 zussen ook, mijn oudste zus heeft het en mijn jongste zusje ook, terwijl die niet eens overgewicht heeft. Ik baal er altijd van dat je in een hokje geplaatst wordt en dat doen sommige sportscholen ook. Maar waar wij nu sporten daar wordt niet gekeken naar hoe zwaar je bent, als je maar lekker kunt sporten. Ik train net zo zwaar als mijn man, alle apparaten op standje 11 en soms 12. De meeste mannelijke medesporters doen dan al niet meer mee. Lekker sporten, dat is mijn motto. Laat iedereen in zijn eigen waarde, dan ben je het gelukkigst. Voor allemaal een digi knuffel, we gaan lekker door waar we goed in zijn. Knuffels
Ben ik dan de enige znder overgewicht? Haha.. Durf het niet zeggen wat ik weeg.. Maar ben ook heel klein. Maar ook bij ons lukt het niet. Ook geen oorzaak, alles perfect. Heb het idee dat het nogal snel als rede word aangedragen, overgewicht, terwijl er denk ik veel meer vrouwen zijn met overgewicht die geen enkel probleem hebben met zwanger worden dan wel.
O hier ook een top zwangerschap en een natuurlijke bevalling zonder pijnbestrijding van 1,5 uur totaal (wel de vliezen de dag van te voren gebroken maar geen weeen) Hoeraaaa ik win hahaha bevallen met 180 kilo hahaha (schaam) Ook hier trots op mijn grote, lange lijf Ja babyhope we moeten snel langskomen Goede voornemen voor het nieuwe jaar, goed? Januari kraamvisite babyhope!!!! Hanied ga je mee???
Even reageren op overgewicht verhaal. Ik ga helemaal mee met wat Babyhope zegt. Ik ben ook zo trots op mijn lijf!!!! Ik woog 151 kg voor zwangerschap. Bij bevalling 159. En nu 148,5. Ja, ik MOET afvallen. En dat GA ik. Was in januari, vlak voor ik zwanger raakte, 8 kg kwijt. En toevallig was dat ook precies wat er in de zwangerschap bijkwam. En waarom ga ik afvallen? Omdat ik mijn lichaam een dienst terug moet bewijzen. Zo voelt het voor mij. Ik heb slecht voor mijn lijf gezorgd in het verleden. En TOCH heeft mijn lijf een prachtig en gezond mannetje gemaakt en gedragen. Heeft mijn lijf met dit gewicht een risicovolle keizersnede overleeft, zonder complicaties. En heb ik een prima zwangerschap gehad. Dat heeft mijn lijf toch allemaal maar mooi voor me gedaan. En nu ga ik iets terug doen. Maar ook MET het vet er nog aan, ben ik retetrots op mijn lijf!!!!! En nu ga ik mijn lieve mannetje in zijn wiegje leggen (en dan straks kijken naar hoe mooi hij is als hij zo tevreden en rustig ligt te slapen )
kimmikim ik moet 13.40 bij dr m zijn morgen dan lopen we mekaar mis ja ik heb hem 1 keer gehad hij is heel aardig hoor ..een hele tedere man haha... ooh mooi toch dat manlief mee mag .vind ik ook zelf t prettigst als je man mee gaat.alvast succes morgen.
wow dames wat gaat t snel vandaag snel met de berichten ..ik kan jullie niet bijhouden hahhaa..hier ook overgewicht hoor ik vorig jaar 115 toen ik voor t eerst zwanger werd ...ben t nu wel kwijt met veel pijn en moeite......
Gaan we echt doen! Zo raar maar ik voel echt een band met jullie...Cin, nooit gezien en Mariek 1x! Heel apart en mooi!
@Dani: Balen zeg dat je ongi hebt gespot. Heel veel sterkte ermee. Dames bedankt voor de reacties op het berichtje wat ik gisteren heb gestuurd. Inderdaad ik denk ook dat mijn moeder nog meekijkt van boven, maar was zo fijn geweest als ze er lijfelijk nog was geweest. Ook ik heb overgewicht. Ik weeg nu 135 kg. Ik heb ook al vanalles geprobeerd in het verleden om af te vallen. Mijn laatste operatie was een revisie gastric bypass in maart 2010. Helaas nog niet helemaal goed, want mijn doorgang is nog te wijd en mij is geadviseerd om er een ring omheen te plaatsen. Ik heb echter besloten om eerst voor een zwangerschap te gaan en daarna nog die ring te laten plaatsen. Dat vond de chirurg ook een goed idee. Ik ben vorige week voor het follow up programma weer bij de obesitaskliniek geweest in Eindhoven. Het programma duurt 5 jaar. Elk jaar een terugkomdag en de rest via de computer. Vorige week was er een personal trainer aanwezig. Ik ga aankomende woensdag beginnen met de personal trainer. Het is een samenwerkingsverband tussen de obesitaskliniek, Health city in Eindhoven en de personal trainer. Ik ga het lekker doen, weer een stok achter de deur en het is ook nog eens helemala gratis. Was geen probleem dat ik zwanger ben, zal alleen wat aangepast worden. Ik ben benieuwd.
Millaman moet vandaag de diepvries vullen...hihi Rest succes vandaag met echos enz... Mooi toch om jullie verhalen allemaal te lezen...en t zegt dus niet alles je gewicht. Ik wel overgewicht maar een stuk minder dan sommige hier. Maar een gecompliceerde zwangerschap en bevalling gehad met hellp... Dat alle mooie lijven hier dun of gevuld maar veel mooie gewenste kindjes mag voldragen!
Haha jeetje wat gaan de verhalen snel Overgewicht is wel zuur; k vond het tenminste vreselijk! En zoals vele van jullie wel al trots kunnen zijn op dat lijf kan k dit nog steeds! Maar goed, k ben blij dat k nu rond de 100weeg met mn 172. Bmi word steeds lager! K zit nu op 34 geloof ik ipv 41 waar k mee begon! Dus k voel me prima! En ook wij gistere lekker een frietje gegeten! ik kan daar echt van genieten! Lekker eten, genieten; maar met mate en dan toch afvallen! Sporten gaat hier ook steeds beter. Mn rug is voor mn gevoel over maar k moet nog heel voorzichtig doen! De Fysio vind dat k heel erg sterk ben en vooruit ga met alles! K doe op mn werk nu zwemmen, en fitnessen. En dat gaat goed! In ons nieuwe huis wil ik ook wat cardio apperaten! Dat je gewoon een soort van eigen fitness heb!! Heerlijk toch? Dan kun je elke dag wat doen! Al is het maar een half uurtje!! Naja goed; komt allemaal wel goed! Vanmiddag om 15.30 is t zo ver. K ben benieuwd wat ie gaat zeggen en of mn menstruatie goed genoeg was. En of mn pilletjes geholpen hebben voor mn bmsvlies. Als dit allemaal goed zit dinsdag de terug plaatsing! (als mn betekeningen kloppen! )