Geertgen kliniek deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door carma, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    hoi divaatje

ik heb gisteren bij dokter w echo gehad alles is in orde en was goed op schema

volgend week maandag moet ik opnieuw want dan pas kunnen ze hart klopping zien was nu nog te vroeg

2. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    @kimkim: je hoeft niet zelf naar düsseldorf. Bij ons was het ook te slecht voor invriezen. Zaad gaat vers mee met de eicellen vanaf het geertgen.
    Wij hadden aangeboden om daar dusseldorf te rijden en het daar te doen zodat er geen kwaliteitsverlies is, maar dat doen ze niet.

@cilek, weet je al of het er één of twee zijn??

3. divaatje

divaatje Actief lid

16 feb 2011
    298
    0
    0
    gelderland
    Cilek, fijn om te horen! Heeft er tenminste nog iemand goed nieuws;). Voel je je goed verder?

4. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    hoi lieve meiden

dr w zag er 1 en die zat goed verstopt

ik voel me goed ben alleen heel moe en heb last van mijn linker heup en lage rugpijn ik denk zelf dat het door mijn gewicht komt

5. carma

carma Niet meer actief

Cilek dat is denk ik een zwangerschaps isias
    Daar kan je snel en ook lang last van houden, dan drukt je bm een zenuw klem
    Ik heb het ook gehad en dat is erg lastig
    Het gewicht speelt soms wel mee in dit geval
    De fisiotherapeut of acupuncturist kan je hiermee helpen, dat verlicht echt

6. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    bedankt voor de tip mariek73,ik zal mijn huisarts bellen en vragen of zij mij kan doorverwijzen

7. carma

carma Niet meer actief

Dat hoeft niet cilek , je hebt voor de fisio geen verwijsbrief meer nodig
    Suc6 meis

8. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Als het aan de spermakwaliteit ligt of je naar duitsland met, dan zit dat bij ons wel goed. Wij zijn bij Geertgen voor eiceldonatie, en de sperma van mijn man is van perfecte kwaliteit zeiden ze.
    Dat zou dan betekenen dat het gewoon in geertgen kan, ik hoop het!
    (en dan niet bij DR. K lees ik hier)

We hebben dinsdag een afspraak, dus ga het dan vragen in elk geval.
    Maar dacht als jullie het weten, dan scheelt dat weer een vraag ;)

9. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    peetjo

het is altijd beter om daar ook te informeren

veel succes dinsdag

10. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Dank je wel Cilek!

11. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
  12. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoo had een heel verhaal getiept -.-' maar k drukte verkeerde knopje; dus verhaal weg! :p pff nog maar een x over nieuw dan!

@marjolente- k zal eens kijken! ;) haha
    @fireaangel, ja i know, wij hadden de tp gewoon in elsendorp omdat zaad van ons gewoon heel goed is!! :) dus dat is beter!
    @iemand die t vroeg- weet even niet meer 1,2,3 wie; maar ja wij hebben nog 5 cryo's. Alleen vind t zo zonde dat ze er 2 uithalen, en die andere weggooien... :eek: als deze ronde niet raak is, ga k vragen voor 2tp. Jammer dan dat k jong ben! K ben er zelf bij toch? K vind t niet erg om er 2 te krijgen! Misschien dan!! Vind t gewoon zonde dat ze anders weggegOoit worden :s

13. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    punctie en tp is toch altijd in het geertgen?

Bij ons heel slecht zaad en heel weinig. Punctie in Elsendorp, sperma vers met de eicellen naar dusseldorf. 1 bevruchte eicel weer terug naar het geertgen en hier ook de tp.

Dusseldorf werkt toch alleen maar samen en doet het laboratoriumwerk. Maar wat ik heb begrepen hoef je daar nooit heen.

Wij hebben aangeboden om daarheen te rijden om kwaliteitsverlies door transport te voorkomen, maar dat deden ze niet gaven ze bij het Geertgen aan.

Of heb ik het helemaal verkeerd?

14. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Hoi dames,

Na 2 ivf pogingen, waarbij de laatste in een mk eindigde, willen we overstappen naar geertgen in combinatie met dusseldorf.

Nu heb ik een aantal vraagjes. Heb 8 nov de intake bij ene dokter K.. Om andere arts vragen dus??

Verder heeft geertgen geen vergunning voor de bevruchting, vandaar dat alle eicellen en zaad naar dusseldorf gaan. Voor de bevruchting. Mijn vraag is alleen: vriest dusseldorf ook in of doet geertgen dat zelf? Want dat is nou net wat wij willen: dat dusseldorf invriest. Het zh waar we tot nu toe hebben gelopen heeft bij onze laatste poging 7 embryo's weg gegooid omdat ze niet aan de strenge eisen van nl voldoen. Waanzin in onze ogen, het doet ons nog steeds pijn.

Heeft een van jullie ervaring met cryo's en of die dus ook in dusseldorf ingevroren worden? Vriezen ze dan alle overgebleven embryo's in?

@hannied: ik krijg gewoon buikpijn van jouw bericht. Wat vreselijk en wat ee verdriet.. Natuurlijk eis je een nieuwe poging, maar voor nu heel veel sterkte om dit een plekje te geven.

Liefs Milla

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Hoi Milla Rose,

Wil het toch even voor dokter K opnemen, ondanks die blunder bij Hanied.
    Ik heb géén negatieve ervaringen met deze dokter.

Geen enkele.

Misschien wel omdat ik geen overgewicht had tijdens de behandelingen, maar dat weet ik dus niet.
    (inmiddels ben ik KEIDIK voor mijn doen, maar dat gaat hooguit nog een week of twee duren hahaha)..

Wil die blunder van het kwijtraken van emmy's zeker niet goedpraten en ook niet net doen alsof de andere dames ongelijk hebben in hun persoonlijke voor- of afkeur van bepaalde artsen, waaronder dokter K, maar ik zou geen conclusies trekken over het functioneren van een arts op basis van een aantal (minder dan tien) patiënten die negatieve ervaringen hebben bij deze arts.

Als een arts echt niet goed zou functioneren, kan ik me niet voorstellen dat dokter W en dokter R, dokter B en alle andere artsen, daarmee zouden willen blijven werken...

Maar goed, dat is dan weer mijn mening... :)

Mariek: al 24 kg afgevallen. KEIGOED!!! :$:D

16. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie. Begrijp je reactie in relativeren. Ik heb geen overgewicht maar vraag me wel altijd af of dat een medeoorzaak kan zijn. Ken genoeg mensen met overgewicht die wel zwanger raken. Maar dat terzijde, het zou dus idd geen struikelblok kunnen zijn. Bij ons is er overigens geen rede vast gesteld. Onbegrepen dus.

17. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Ik lees nog altijd mee en leef enorm met iedereen mee maar zodra ik dan iets wil schrijven dan weet ik niet precies wat.
    Wat een verdrietige gebeurtenis, Hanied. Ik kan me voorstellen dat het een chaos aan emoties is ook. Verdriet, boosheid, onzekerheid. Sterkte bij dit alles.
    Ik kan me tevens wel aansluiten bij MMiiiiir (dat was even 'i'tjes tellen. ;)). Zelf vond ik het ook lastig. Toen ik net naar Geertgen ging was ik continu op zoek naar meningen over artsen. Ik had mijn eerste afspraak bij dr. R. Dat beviel erg goed. Daarna steeds bij dr. C. Dit waren dan mijn twee favorieten. Ik denk dat iedereen zo wel haar favoriet heeft. Maar vooral tijdens de overstimulatie moest ik zo vaak naar GG voor een echo dat ik niet de keuze had. De afspraken liepen zo kort op elkaar en dan is er nog maar weinig plek. Hierdoor had ik ook dr. K, dr. M, dr. B. Ik was best nerveus steeds want ik had zoveel negatieve dingen gelezen over sommige artsen. En uiteindelijk viel het reuze mee. Waren dr. K en dr. B zelfs echt ontzettend lief (en dr. M was ook heel aardig maar heb ik gewoon wat minder mee).
    Natuurlijk, ik heb nog altijd mijn favorieten. Zal mijn afspraken altijd proberen te plannen bij dr. C en als ik wat meer geregeld wil hebben bij dr. R (omdat ik vind dat hij wat duidelijker is en sneller overstapt op iets anders). Maar mocht ik echt naar een andere arts moeten, dan geloof ik in en vertrouw ik op de kundigheid van Geertgen.

Dat er dingen mis gaan is ontzettend verdrietig. Helemaal in de medische wereld. Toch geloof ik wel dat ze echt kundig zijn en dingen die mis gaan nooit opzettelijk gebeuren. Maar natuurlijk heb je daar niets aan als je er zelf middenin zit. Dat snap ik ook en herken ik op bepaalde andere vlakken ook.

Wat ik wil zeggen is dat sowieso iedereen een ander gevoel heeft bij een arts. De een voelt zich bij de ene arts prettig en de ander vindt die andere arts weer helemaal niks. Zo gaat dat. Net als met voedsel, smaken verschillen.
    De artsen zijn ook mensen. Heel kundig, met af en toe helaas fouten. Maar dit is uiteindelijk een zaak van Hanied. De dokter waar het hier om gaat zal genoeg 'op haar bord' krijgen nu. Maar de zaak is van Geertgen en de slachtoffers.

Nou ja, ik kan het allemaal niet zo goed verwoorden. Snap wel dat je, Milla Rose, op zoek gaat naar ervaringen enzo. Maar mijn ervaring met dr. K is bijvoorbeeld niet slecht. En ik zie dat Mmiiiiir ook geen negatieve ervaringen heeft. Dus ga af op je eigen mening. Heb je de eerste afspraak met haar en het bevalt niet, dan kun je dat altijd eerlijk aangeven en proberen volgende afspraken bij iemand anders te plannen. Juist in Geertgen vind ik dat ze heel veel rekening houden hiermee. Daar waar mogelijk, natuurlijk.
    Succes 8 november!

18. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    O, en nog even ego over mezelf. Vanavond de laatste pil van de Provera-kuur. Wat blijft dat toch altijd troep zeg. En had er ook nog een blaasontsteking bij. Beroerd dus allemaal. Op 21-10 een uitgangsecho en dan heb ik meteen een heleboel vragen over IVF.

Verder beetje confronterende tijd. Kleine maand geleden beviel een vriendin van me van een zoontje. Hartstikke leuk natuurlijk. Maar 'per ongeluk' zwanger (nu wel heel gelukkig ermee hoor) en dat vind ik best lastig. En zondag beviel mijn schoonzusje van een zoontje. Ook heel leuk natuurlijk. Ik kreeg laatst nog een smsje met 'geef niet op hoor, je weet hoeveel moeite het ons ook heeft gekost om zwanger te worden!'. Moeilijk, want ze werd bij de 2e ronde Clomid zwanger. En natuurlijk mag ik daar niet over oordelen. Natuurlijk is het voor haar ook zwaar geweest. Maar ik voel het toch, helaas. En ik hoop dat ik hier niemand mee beledig hoor maar ze hebben niets op de rit, zij heeft heel de zwangerschap doorgerookt (behoorlijk). Maar ja, natuurlijk ben ik blij voor ze. Ontzettend. Maar het voelt ook heel erg oneerlijk.

Herkennen jullie dat? Die dubbele gevoelens als mensen in je omgeving zwanger zijn of bevallen?

19. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    @ftjl: afgelopen week kwamen vrienden vertellen dat ze weere een kindje krijgen (hun derde). De uitgerekende datum is dezelfde als bij onz zou zijn. Natuurlijk ben ik blij voor ze, maar het is zo confronterend en doet zo'n pijn. Iedere keer als ik haar nu zie zal ik denken: zover had ik ook kunnen zijn. Dus ik begrijp je gevoel helemaal!

20. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat confronterende heb k ook heel erg. Heb t er veel met mijn moeder over en die zegt dan: je moet je niets van andere aantrekken! Nou, alsof ik dat kan??!!! Jij was in 1x zwanger en bij de 2e in 2x zwanger! Dus jij snapt t niet! Maar ze is er wel goed voor me hoor...! Dat dan weer wel! Alleen tja soms moet k ook mn frustraties uitte!

Vdin van me bevalt over 4 weken. Was een ongelukje en zelfs nog gedacht aan abortus.
    Andere vdin van me Bevalt in december, heeft mij alles gevraagd omtrent t zwanger worden, k heb haar alles uitgelegt over hoe haar lichaam in elkaar zat enz enz. Binnen 2 maanden zwanger. En er kon geen bedankje vanaf komen! En dan kon ze niet snappen dat k niet blij was!!!!! Nou verschrikkelijk! T gaat ook altijd over haar, over dat zij zwanger is enz enz. Dus k heb daar afstand van genomen! K trok dat niet meer....

Meiden, hebben jullie na ivf ook zo'n mega menstruatie?? Jeetje miena zeg wat er allemaal uitkomt!!! :eek:

Deel Deze Pagina