Geertgen kliniek deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door carma, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    @ftjl: Heel erg herkenbaar allemaal!!

Toen ik een jaartje wist dat ik in de overgang zit, en dus zelf geen kinderen kan krijgen, vertelde mijn broer dat ze na 1 keer zwanger waren. Ik ben in huilen uitgebarsten en kon echt even niet blij zijn. Is uiteindelijk allemaal goed gekomen, en heb nu een heel lief nichtje, maar ik was zo boos en verdrietig. Het is gewoon oneerlijk hoe makkelijk het bij sommige gaat.

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg en daar is nu een client die over 2 weken moet bevallen. Ze is zwanger geworden door een verkrachting. Heel verdrietig voor dr, maar WAAROM WORD ZE GELIJK ZWANGER??

Als ik het goed begrijp doen ze bij geertgen puncties en terugplaatsingen, maar bevruchtingen (samenvoegen van eicel en zaad) in dusseldorf. Dan hoeft er dus niemand naar dusseldorf toe?
    Ik ga het dinsdag vragen en dan weten we het zeker, ben benieuwd.

2. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Ik ben ook een geertgenganger en een meelezer.

Peetjo klopt helemaal!
    Punctie in geertgen, samen met al eerder ingevroren zaad gaat dat op speciaal transport naar lab van dussel. Afhankelijk van aantal gewenste emrbyos voor de tp worden er twee of drie verse apart gehouden, overige bevruchte embryos worden meteen ingevroren en komen met verse embryos terug naar geertgen. Aldaar weer tp en de cryos worden bij geertgen zelf bewaard. Daar hebben sinds half jaar vergunning voor. Sinds half jaar werkt hele goeie embryoloog die oorspronkelijk uit dusseldorf komt bij geertgen

@ hanied heel veel sterkte wat een klap
    @fjtl mooi omschreven! En zo waar
    @ cilek gefeliciteerd!
    @ kimmikim shit...sterkte. hier wisselden menstruaties na mislukte tp.
    @ rest hier heel veel succes!

3. Monique0102

Monique0102 Actief lid

23 jul 2011
    108
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Beek en Donk
    Jee zeg, wat wordt er weer lekker veel geschreven. Ik kan het bijna niet bijhouden.

Ik weet niet meer wie het vroeg hoe lang ene match duurt.
    Ik heb zelf op een match voor zaadcellen moeten wachten en dat ging eigenlijk sneller dan ik had verwacht. Maar ik kan me voorstellen dat de match voor eicellen langer duurt omdat er volgens mij niet zoveel eiceldonoren zijn. Aan mij is wel gevraagd in het kader van wederkerigheid of ik eicellen wilde doneren en ik had daar ook in toegestemd. Uiteindelijk vond de psycholoog van GG het beter als ik toch zou gaan voor IUI ipv IVF en dat is het uiteindelijk ook geworden, dus ik heb geen eicellen gedoneerd.

Hier: nog steeds erg positief. Ik ben inmiddels al 3 hele dagen overtijd. Normaal ben ik echt op dag 30 ongi en inmiddels zitten we op dag 33. Ik heb vanmiddag naar GG gebeld om te vragen of ik eerder zou mogen testen dan aankomende maandag. Ze zei dat ik dan wel zaterdagavond of zondag zou kunnen testen maar dat het dan wel kan zijn dat ik een negatieve test heb en toch zwanger ben, vandaar dat ze 16 dagen tellen.
    Nu heb ik bedacht morgen toch maar een test te doen (ik kan gewoon niet wachten). Mocht de test negatief zijn, dan doe ik hem maandag gewoon opnieuw. Is hij positief dan weet ik het gewoon eerder. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.

4. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Wat spannend, Monique! Sterkte nog de laatste wachtdaagjes. Mijn duimen draaien!

'Fijn' dat mensen het herkennen. Natuurlijk geen prettig gevoel maar ik vond mezelf heel onaardig, ofzo. Het is ook niet dat ik andere mensen het niet gun maar uiteindelijk gun ik het mezelf toch het allermeest. En dat zal iedereen wel hebben.
    Ik kijk sinds ik met die hormonen-shizzle bezig ben Goeden Tijden Slechte Tijden (ja echt, haha, daarvoor keek ik het nooit maar nu vind ik het heerlijke ontspanning ;)) en zelfs daarin werd ik boos omdat er iemand is die zwanger is maar het helemaal niet wil. Bizar hè...

Goed om ook te lezen dat de terugplaatsingen nu ook gewoon in GG plaatsvinden. Dat begreep ik nog niet helemaal, of dat zo was en stond ook op mijn vragenlijstje. Scheelt weer. :)

Sterkte iedereen met de teleurstellingen, met het weer opstarten van een nieuwe ronde, met het wachten en vooral met het hopen. Hoop blijven we gewoon houden, toch?

5. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    monique0102

ik duim voor je

6. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    O, nog een vraagje. Ik heb heel lang gedacht over het doneren van eicellen. Maar nadat ik zelf begon met de hormonen en daar zoveel last van heb zag ik het niet zo zitten om dat over een aantal jaar nog eens te doen. Stom misschien, maar ja. Nu we (als de eicelstimulatie lukt) overgaan op IVF zat ik wel te denken hieraan. Dit wil ik ook de volgende keer met de dokter bespreken. Maar kan dit? Dus dat je -nogmaals, bij genoeg eitjes- ook eicellen doneert? Of is dit raar? En heeft iemand hier al ervaring mee? Kun je zelf ook aangeven hoeveel, en dergelijke?

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    heeeyyyy meiden :)

ftjl wij zijn nu vriendinnetjesss:):)

ik kom ook even wat van me laten horen:) was jullie al kwijt maar zag alweer een deel 2 staan..
    vinden jullie het goed als ik hier weer erin spring. anders moet ik nog zoveeell reageren.

wel wil ik CILEK!! EN CILEKMAN!! even feliciteren, ik wist het wel meissie zei het je toch;)

en hanied wat een rot nieuws weer meissie. is het dr k waar ik zo`n hekel aan had? en in mijn dossier had laten zetten? lijkt me wel want die andere is dr c toch ik zou het gewoon aankaarten hhoor shit man sloom mens is dat toch ook..
    **dikke knuffel voor jou**

@dusseldorf geertgen? ik weet dat niet haha is allemaal verandert sinds ik er niet meer ben geweest lees ik hier wel.

@hier gaat het allemaal helemaal perfect, jolisa krijgt nu elke dag fruithapje en het is dat ze het lepeltje niet op kan eten maar anders:) hahha:)
    verder is het een hele kletstante en giechelaartje en een super snelle, zit al bijna alleen nog wel wankelig en maar 2 minuutjes maar ze doet het;)
    ik zal weer eens een fototje uploadn van jolisa nu;)

xxxxx

8. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Mooi koppie met prachtige ogen! :)

9. divaatje

divaatje Actief lid

16 feb 2011
    298
    0
    0
    gelderland
    Hey Kimmm, ik vroeg of dat je nog cryo's had. Maar je hebt er nog 5, das toch super! Dit hoort allemaal nog nog bij poging 1 he, dat weet je toch wel. Omdat er onderaan bij jou staat ivf1 mislukt?! Maar hoeft dus nog niet opnieuw te beginnen met stimuleren, das toch nog een schale troost. En ja ik had ook mega menstruatie. Ga je gelijk door met die cryo's. En dan is nog maar de vraag of ze goed ontdooien, dus misschien blijft er dan toch maar 1 over.

10. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    @mila rosé Een intake is nog niet zo erg.
    Hier nu 2x dr K. gehad en heb wel vertrouwen in haar.
    Als je het hier niet had gelezen, had je het nooit geweten. Ik zou gewoon gaan en je eigen beeld vormen van dr K.

@ftjl Hier heb ik het ook wel dat ik jaloers ben op vrouwen die zwanger zijn of die met een kinderwagen lopen. Vanmorgen op twitter nog iemand ontvolgt omdat ik als ik tweets van haar lees, het alleen maar over haar baby gaat...
    Nu weer aan de clomid, dus het komt weer iets dichterbij en dan wordt ik daarbij weer meer kribbiger en kan dus veel minder hebben. Neemt niet weg dat ik wel blij kan zijn voor mensen die zwanger zijn, maar toch...

@hier gisteren dus weer begonnen aan de clomid en volgende weer donderdagavond mag ik weer naar GG samen met mannetje :)
    Gaan we weer samen de binnenkant van mij bekijken hihihi

Oh ja voor diegene die nog eens Clomid moet slikken, neem het in met mierzoete limonade. Krijg je de smaak zo mee weg als je hem vies vind :) (wel goed poetsen daarna he ;))

11. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    NOD:
    Monique0102: 17 oktober testen IUI3, 10 oktober NOD

Het verlengde wachtbankje:
    Nyncke: Lichte positieve test, 20 september echo
    Cilek Positieve test, maar kan het nog niet geloven

Nog niet zwanger, NOD niet bekend:
    ftjl: Na 6 mislukte rondes met OI nu IVF. 21-10 uitgangsecho.
    kimmiikim: 14 oktober 12.00 uur naar geertgen Dr. R.
    Divaatje: nov. starten we ivf 3
    Botervliegje: 19 september intake cryoterugplaatsing
    SuzanB: 19 september nieuwe afspraak
    KrisKras: Start deca 19 sept. 3 okt. escape IUI nr 3.
    marjolente: 20 oktober eerst echo na clomid 100
    Mariek73: 1 nov afpraak dr W voor plan van aanpak
    Peetjo: 18 oktober afspraak
    Hanied: tp 2 cryo's fout gegaan. Gyn heeft ze laten vallen!!:( 20-10 gesprek hierover.
    Wenonline: we gaan prikken voor IUI9 Gonal-f 150

ZWANGER:
    mmiiiiir: 10 oktober 2011. Niet langer in behandeling bij het Geertgen.
    Annedore: 21 oktober 2011 (jongen)
    Mniekie: 22 januari
    Jessie80: 10 februari 2012. Na goede echo doorverwezen naar vk!
    Koolmees: 28 februari 2012
    cilek:

BEVALLEN:
    Monica076: bevallen van een meisje 11 april 2011 met de naam Maaike
    Botervliegje: bevallen van een meisje half april 2011
    Minniemouse25: 21 maart 2011 na een zwangerschap van 33w en 3d van een 2ling. Lynn en Sem
    Babyhope: 2 juli 2011 na een zwangerschap van 42.2 weken en een 72 uurs bevalling(inleiding) bevallen van Jolisa Lyana!![/QUOTE]

12. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    NOD:
    Monique0102: 17 oktober testen IUI3, 10 oktober NOD

Het verlengde wachtbankje:
    Nyncke: Lichte positieve test, 20 september echo
    Cilek Positieve test, maar kan het nog niet geloven

Nog niet zwanger, NOD niet bekend:
    ftjl: Na 6 mislukte rondes met OI nu IVF. 21-10 uitgangsecho.
    kimmiikim: 14 oktober 12.00 uur naar geertgen Dr. R.
    Divaatje: nov. starten we ivf 3
    Botervliegje: 19 september intake cryoterugplaatsing
    SuzanB: 19 september nieuwe afspraak
    KrisKras: Start deca 19 sept. 3 okt. escape IUI nr 3.
    marjolente: 20 oktober eerst echo na clomid 100
    Mariek73: 1 nov afpraak dr W voor plan van aanpak
    Peetjo: 18 oktober afspraak
    Hanied: tp 2 cryo's fout gegaan. Gyn heeft ze laten vallen!!:( 20-10 gesprek hierover.
    Wenonline: we gaan prikken voor IUI9 Gonal-f 150
    Milla: 1ste ronde na MK (zwanger na 2de IVF) - 8 nov intake IVF 3

ZWANGER:
    mmiiiiir: 10 oktober 2011. Niet langer in behandeling bij het Geertgen.
    Annedore: 21 oktober 2011 (jongen)
    Mniekie: 22 januari
    Jessie80: 10 februari 2012. Na goede echo doorverwezen naar vk!
    Koolmees: 28 februari 2012
    cilek:

BEVALLEN:
    Monica076: bevallen van een meisje 11 april 2011 met de naam Maaike
    Botervliegje: bevallen van een meisje half april 2011
    Minniemouse25: 21 maart 2011 na een zwangerschap van 33w en 3d van een 2ling. Lynn en Sem
    Babyhope: 2 juli 2011 na een zwangerschap van 42.2 weken en een 72 uurs bevalling(inleiding) bevallen van Jolisa Lyana!!

Ben zo vrij geweest mezelf ook op de lijst te zetten.

13. divaatje

divaatje Actief lid

16 feb 2011
    298
    0
    0
    gelderland
    Milla Rose, Dan gaan wij samen zwanger worden van ivf 3 in november!

14. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    lieve dames,

het allerlaatste wat ik wil is een arts van het GG in het negatieve daglicht stellen. Integendeel, ik ben hartstikke blij met het GG! Zeer zeker heb ik alle vertrouwen in de deskundigheid van de artsen daar. Fouten maken is menselijk en ik ben ook altijd van het gunnen van kansen.
    Jammer genoeg is mij dit overkomen maar ik heb alle vertrouwen erin dat het GG me tegemoet gaat komen. Wel vind ik het jammer dat ik nog (steeds) niet nagebeld ben, juist omdat zij zo goed zijn in de nazorg!!!
    Trouwens, heb nooit gezegt dat het om dr K gaat ;)
    Ik zal daarom ook niet met namen erover praten omdat ik het gesprek nog niet gehad heb. Mocht dat gesprek zo tegenvallen (wat ik niet geloof) dan staat op de site van GG waar ik terecht kan en hoe verder!
    @ Babyhope, Smelt! Wat een lekker mokkeltje!

15. Gvdb

Gvdb Lid

26 jan 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ftjl: Ik wil even reageren op je berichtje dat je graag eicellen zou willen doneren. Allereerst vind ik het een mooi gebaar, zeker aangezien je zelf nog geen kindje hebt mogen krijgen. Maar ik zou je willen aanraden om daarmee te wachten en al je eicellen voor jezelf te gebruiken.
    Ik denk dat het wel mogelijk zal zijn om bijv. de helft van je eicellen af te staan. Dat heet dan volgens mij deal-IVF. Ik en mijn partner hebben samen interrelationele ECD gedaan. Dat houdt in dat ik IVF heb ondergaan en mijn eicellen aan haar gedoneerd heb. De eerste keer heb ik de helft van mijn eicellen afgestaan aan een onbekende ontvanger, ivm de coöperatieve wederkerigheid. De helft is dan gewoon standaard. Ik vond het een fijne gedachte dat ik iemand anders kon helpen om hopelijk zo'n diepe wens uit te laten komen. En wij zijn tenslotte ook afhankelijk van anderen. Je mag ernaar informeren bij Geertgen of er een zwangerschap uit voort is gekomen, en dat is het geval geweest :)
    Op dat moment was ik heel blij voor dat onbekende stel maar dacht ik ook: nu moet het bij ons toch zeker gaan lukken. Anders is het toch wel zuur. En je zei zelf al in een eerder bericht, dat je het iedereen gunt, maar jezelf toch echt het meest. En terecht natuurlijk! Dus, het is wel iets om rekening mee te houden vind ik. Als ik de keuze had, zou ik toch liever achteraf doneren en eerst vol voor de eigen kansen gaan.
    Oh ja, bij onszelf is het uiteindelijk bij IVF-poging 3 gelukt om zwanger te raken :) Vorige week de eerste echo gehad en een kloppend hartje gezien!

Groetjes,
    Gemma

16. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Geweldig bericht, Gemma. Allereerst natuurlijk gefeliciteerd! Wat bijzonder dat het gelukt is en dat jullie nu ook een kloppend hartje gezien hebben. Prachtig. Ik gun jullie al het geluk.
    Verder heb ik veel aan je bericht. Ik ben er heel erg over na aan het denken maar weet er ook nog te weinig van om precies te weten wat de mogelijkheden zijn. Ik wil alle kanten ervan bekijken en ook horen wat anderen er van denken (inclusief de artsen).
    Dus bedankt voor je reactie, die is helpend!

17. knuffeltje

knuffeltje Bekend lid

12 apr 2011
    503
    0
    0
    belmiep
    Noordoostpolder
    Hoi,

Ik lees nu al mee sinds we een afspraak hebben gemaakt voor 4 oktober. Op 4 oktober hebben we een intake gehad bij dr. M. en is er bloed geprikt en hebben ze een zaadonderzoek gedaan. Toen we 's avonds thuis kwamen kregen we direct telefoon dat het zaad onderzoek perfect was en dat we de uitslag van het bloed een week later zouden krijgen.
    Gisteren zijn we weer geweest bij dr. B. en kregen we te horen dat ik mag beginnen met het slikken van Provera 7 dagen. Daarna op de derde dag beginnen met spuiten van Gonal, op de tiende dag moet ik terug komen voor een echo en dan kijken ze of het effect heeft gehad.
    Ik ben benieuwd hoe het gaat, bij het slikken van Primolut kreeg ik altijd last van bij werkingen zoals buikpijn. Dus hoop dat ik nu geen last krijg.

Groetjes Mathilda

18. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL

Nou nee dat wist ik eigenlijk niet...! Oohhw dus als k per keer min 5 bevruchtingen er uit kan halen kan ik 25 terug plaatsingen krijgen ;) dat scheelt even idd een hoop stress.... ;)

Ik ga zo douchen, dan naar Geertgen! Om 12uur moet k er zijn!! :) manlief vandaag jarig! En hij had zich gelijk verslapen!! :p gelukkig werd k om kwart voor 8 wakker, dus had ie nog 15 min om op zn werk te komen!

Toen ben k er maar uit gegaan! En heb de keuken helemaal gesopt! Zo'n grote keuken hebben we niet, mr ben er dik 1 1/5uur mee bezig geweest
    Pfff :p haha nu de rest van mn huis nog... :) beddengoed zit in de was, zit nu ff op de bank met een hond op mn hoofd :p haha als k foto's kon plaatsen had k er. Zeker een geplaatst! ;)

Nou ga nu de rest maar eens lezen!! ;)

19. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @kim: Webcamfoto?????? In ieder geval succes straks

Alle andere dames ook een digi knuff

20. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    ftjl ook ik ga eicellen doneren maar pas nadat ik zelf ben bevallen vaan een gezond kind en als ik voor de tweede poging ga.dat adviseren ze je ook bij geertgen zolang je niet deelneemt aan het wederkerigheid

Deel Deze Pagina