Hihi goedzo mariek ik ben trots op je! Over 2.5kg zit ik op de helft wat ik wil afvallen... Dus nu moet ik nog 27.5kg er af krijgen! Dat klinkt al zo'n stuk minder dan -50kg! Deze week was k 0.8kg afgevallen! Naja vanaf maandag dan; want met oud en nieuw heb k nog genoeg gegeten!! Welkom sep!! Schrijf maar lekker met ons mee! Hopelijk snel die mOoie test in handen!!!
dank jullie voor het welkom dames! het valt idd niet mee om af te vallen. zeker niet als je teruggrijpt naar iets lekkers als het even tegen zit. want natuurlijk door de tijd heen vaak voorkomt.dus extra veel respect voor iedere kilo die verdwijnt na al die hormonen! er zijn altijd mensen die opmerking hebbenover datsoort dingen en die goed bedoeld advies willen geven. je hebt er niks aan. ik heb wel geleerd dat het echt een kwastie is van het ene oor in en meteen het andere oor weer uit. vaak hoor je, 'je moet er niet zo veel mee bezig zijn' maar hoe kan dat in godsnaam als je iedere dag moet spuiten of moet wachten op eindelijk een positieve test. hebben jullie dat ook dat sommige 'vrienden' je onzettend zijn tegen gevallen wat steun en begrip betreft? en uit onverwachte hoek kwamen daar weer mensen die er wel voor je zijn? heb wel eens meegemaakt dat 1 van mijn beste vriendinnen, moeder van 2 gezonde jongens, dat ze graag een derde kindje wilde, maar ze wilde dan wel perse een meisje. dus ze durfde de gok niet te wagen. oeeeeeeeeh dan komt er stoom uit mijn oren. je wil graag een kindje of niet, ongeacht het geslacht. ze wist ons verhaal. dat had ze toch echt beter tegen iemand anders kunnen vertellen. Hoe gaan jullie daar mee om dames? zijn jullie door de tijd heen veranderd en harder geworden? of kunnen jullie nog heel verstandig ergens niet op reageren?
Welkom Sep! Herken veel in je verhaal. Hier was ik van onze dochter de eerste ICSI zwanger, toen ze negen maanden was hebben we het zkh weer gebeld. Net voor haar eerste verjaardag de eerste punctie weer gehad. En ook al weet je dat je niet moet verwachten dat het weer in 1x keer lukt toch hoop je wel heel erg. Deze ICSI mislukte net als een cryotp. Van de 2e en 3e ICSI was ik zwanger alleen eindigde het allebei in een miskraam. Heel erg veel verdriet er van gehad. Het maakte ook dat we er nog geen streep onder konden zetten en we besloten een zelfbetaalde 4e poging te doen en naar Geertgen over te stappen. Met resultaat dus want ik ben nu bijna 14 weken zwanger. Ik vond de weken slopend tot 12 weken. Beheerst door angst en kon absloluut niet genieten of blij zijn, dat lukt pas nu, zeker nu ik de baby ook voel. geeft me zoveel meer rust en vertrouwen. Ik wil je heeeeel erg veel succes wensen. En opmerkingen ja hoor....sommige mensen vinden er van alles van. En afhankelijk van mijn stemming reageer ik wel of niet. Opmerkingen zoals waarom zou je zoveel moeite doen je hebt er toch eentje? Gemaakt door iemand die 2 keer binnen 1 maand zwanger was... Of je lijf weet nu hoe het moet dus tweede lukt vast spontaan. Meestal haal ik mijn schouders op, mensen weten niet beter, denken wrs er iets goeds of positiefs mee te zeggen. En als ik wat zeg zeg ik vaak ik hoop dat je het nooit hoeft mee te maken dan dacht je wel anders, gun het niemand. Verder de mensen die dicht bij ons staan leven en leefden allemaal zo mee, kon altijd daar terecht en daar gaat het uiteindelijk om. De mensen die echt belangrijk voor ons zijn. Wat de rest denkt zal me een worst wezen. Ons leven, onze keuzes, ons gevecht. e Mariek ik vind het echt nog steeds superknap! En idd wat je zegt. Kijk eens hoeveel zwaardere vrouwen ook gewoon zwanger worden, het kan soms wel er mee te maken maar hoeft niet altijd. Ik ben ook te zwaar, voor de vierde icsi wel afgevallen maar nog steeds overgewicht... En je man ook zeg, 30 kilo! Kimmi wow jij ook al zoveel, goed hoor!! Ben je nu al weer aan t spuiten? Heeeeel veel succes!
Wat knap dat het zo goed gaat met afvallen! Ik heb zelf het geluk dat dat bij mij niet hoeft, maar het lijkt me erg lastig als je je daar dagelijks mee bezig moet houden. Hier is mij woe. medegedeeld dat erg géén punctie zou plaatsvinden ivm overstimulatie. Er waren ruim 35 follikels geteld, niet eens meer gemeten Ik kon het moeilijk verkroppen, wéér spuiten voor een compleet nieuwe IVF, terwijl er nu wel mooie rijpe follikels tussen zaten. Via via heb ik de dag erop een 2nd opinion gekregen in een ander ziekenhuis (in Belgie). Die arts (die ook goed aangeschreven staat, hoor!) vond het meevallen met de hoeveelheid follikels (hij kwam op 20-25?!) en wilde wel puncteren. Maar dan moest dat gelijk vrijdagochtend, want hij wilde de follies niet verder door laten groeien en in het weekend geen puncties. Direct de Pregnyl gezet en 22 uur later (helaas niet zo'n goede timing dus) de punctie. Ik kreeg een pijnlijke verdovende prik + dormicum. Wow, wat een verschil met eerdere puncties! Ik vond het best te doen, ook al waren ze 45 minuten (!) bezig. De eitjes wilde nl. niet goed loskomen (logisch ook). Maar door te flushen toch 10 eicellen los gekregen. Nu wel veel rust nemen, veel eiwitten etc. en als alles goed gaat woensdag tp! Ik schaam me wel een beetje tov Geertgen, maar ik weet dat er wel verschillend over wordt gedacht wat echt een risico is voor overstimulatie en zolang het aanvaardbaar is wil ik dat risico wel nemen. En echt fantastisch natuurlijk dat het Vlaamse zhs meewerkte. Ze waren natuurlijk not amused met het enorme werk wat het met zich meebracht (oa opnieuw HIV-test, lab organiseren), maar ze wilden me ook niet naar huis sturen met in hun ogen een mooie stimulatie. Was wel een gekkenhuis: woe. cancel door Geertgen (enorm depri), do. leuren met mijn eicellen en vr. punctie! Ik ga natuurlijk héél rustig aan doen, want GG cancelde de poging natuurlijk niet zomaar. Maar heb nu dus weer een kans! Kan wel goed zijn dat de eicellen onvoldoende uitgerijpt zijn omdat ik zo kort ervoor de Pregnyl heb gezet. Dus dat is nog wel afwachten, kan een tegenvaller worden. Maar heb nu wel alles gedaan om deze poging te redden... Mag ik nog wel hier meeschrijven?. Voor de rest van deze poging zit ik dus in een ander ziekenhuis.
Natuurlijk meis. Wat een verhaal zeg. Welk zh ben je nu uiteindelijk terecht gekomen? Genk? Fijn dat er nu mogelijkheden zijn dat er toch een tp kan plaatsvinden. Rust, eiwitten en veel water en groene thee drinken dan komt het vast goed Sterkte en veel suc 6 xxx
Nee, daar was het lab dicht ivm verbouwing. Wat een pech he! Maar toch later die dag bij een ander ziekenhuis terecht gekomen. Zet de naam er even niet bij, lijkt me niet zo slim nu even... Dat ik er door ben gekomen is bij hoge uitzondering en uiteraard omdat ze mijn echo wel als ok beoordeelden (maar volgens mij hadden ze ook niet eerder meegemaakt dat iemand zo last-minute aanklopte, maar ik dacht wie niet waagt wie niet wint...). Ik voel me er wel een beetje raar onder natuurlijk, maar dan ben ik uiteindelijk toch loyaler aan mijn eigen kansen (en ik ben ook weer niet IVF bleu, dus zou nooit iets superonverantwoords doen, hoor!) dan aan mijn geliefde Geertgen.
O dat is ook raar om te horen van genk Als ik dus nu een tp had moeten hebben van mijn cryo die daar nog ligt was ik mooi de klos geweest!!! Fijn dat het goed komt nu Meis het gaat om jou lijf en jou eitjes en als dit goed voelt moet je dat zeker doen GG legt een lat bij 30 folikels geloof ik, dat is wat ze toen zeiden bij mij Maar ja zoveel is bij mij niet aan de orde hahahah
Allereerst iedereen een heel goed en vooral vruchtbaar 2012. Ik ben vanaf 17 december niet meer hier geweest. Erg druk gehad met van alles en nog wat en het weekend van de jaarwisseling zelfs een paar dagen op vakantie geweest. Ik heb dus flink wat bij moeten lezen en hebveel niet zo'n leuke verhalen gelzen. Voor degenen voor wie dat geld heel veel sterkte. Ik hoop dat 2012 jullie veel beter nieuws zal brengen. Hier gaat het nog heel erg goed. Inmiddels 16 weken zwanger. Aankomende dinsdag naar de klinisch verloskundige en donderdag wederom een echo bij de Fontys. Ben weer erg benieuwd.
Sep, welkom Botervliegje wat een verhaal, gelukkig ben je wel geholpen! @ego zit te twijfelen of we nu gelijk doorgaan, we willen in februari op vakantie (nog geen exacte datum) en vrees dat ik dan net in behandeling zit Moet eerst nog ongesteld worden voor ik weer mag bellen met GG, maar toch als ik nu reken..... Kim ik zag dat jij een ander spuitschema krijgt, heb je enig idee hoelang dat gaat duren? Nu richting bedje trachten te gaan
@botervliegje.. hou er wel ff rekeing mee dat je wel een rekening gepresenteerd gaat krijgen voor de punctie in belgie, ga je die dan zelf betalen??
Monique: Heerlijk, geniet er 100 % van meis! Marjolente: Ik hoop dat je menstruatie gunstig valt!! En anders heel veel gaan genieten van je welverdiende vakantie Wenonline: Hoezo dan? Ik ben gewoon verzekerd. Ze accepteerden mijn verzekeringspasje ook prima en gaven aan dat ik er niet tussen zit wat verzekering betreft.
@boterbriefje... je hebt een deel van behandeling in nl gedaan en een deel in belgie, niet iedere verzekering accepteerd dit helemaal niet omdat je niet van te voren toestemming hebt gevraagd... de kosten zij in belgie hoger dan in nl... dus ik wil je alleen maar waarschuwen dat je daar waarschijnlijk wat over te horen krijgt en je een deel niet vergoed krijgt...
Ik ben in belgie geoprereerd terwijl dat ook in nederland kon en ik heb alles vergoed gekregen ' Dit was omdat de wachttijden daar korter zijn Nu heb ik sinds kort bij CZ een restitutiepolis daar mag je zelf je ziekenhuis bij kiezen voor behandeling (helemaal top)
Ik heb net als Mariek een restitutieverzekering en ook in het zhs zeiden ze dat het goed komt. Ga me dus (voor nu in elk geval) even geen zorgen om maken... Concentreer me nu helemaal op deze poging. Doe rustig aan. Het gaat vandaag wel beter dan gisteren (echt beurse buik had ik), een hele opluchting! Weegschaal geeft zelfs een halve kilo minder aan, dus daar maak ik me ook geen zorgen over. Nu hopen dat OHSS wegblijft
@ alexandera: bedank voor je verhaal, ik kan me idd heel goed voorstellen dat je de eerste 12 weken erg bang bent om te genieten. denk dat ik dat ook zal hebben als het nog ooit zo ver komt. Maar nu gaat alles goed met je, dus nu hoop ik dat je echt kunt gaan genieten, de 40 weken zijn zo voorbij he! het lijkt wel dat de mensen die het minst hebben meegemaakt moeite hebben om te verplaatsen in een ander. maar goed idd hopen dat ze het zelf nooit mee hoven te maken! @ botervliegje: wat een spannend verhaal zeg! maar het is heel goed dat je je eigen gevoel en hart volgt. er zouden er veel zijn die zich af zouden laten schepen. je luistert zelf naar je lichaam, heel knap hoor! ik ga voor je duimen dat je ( positieve ) eigenwijsheid beloont gaat worden! @ Monique : proficiat! GENIET! @ Marjolente: dank je! het is altijd even puzzelen met alle data. gelukkig denken de atsen altijd goed mee of het haalbaar is of niet, ze hebben ook trucjes om naar een bepaalde datum toe te werken zodat een poging toch gedaan kan worden. ik heb stiekem 2 schermen openstaan, ha ha zodat ik per persoon even kan lezen en reageren Anders kom ik er niet uit hoor! hier nog steeds geen ongi. wat een gedoe zeg. ik ben nooit overtijd na pregnyl. afgelopen woensdag was 2 weken na dag 0. woensdag getest, en vrijdag ( mocht vrijdag pas testen ) beide negatief. gisteren een flinke migraine te pakken gehad, wat meestal gebeurd voor dat ik ongesteld wordt, maar vanmorgen dus weer helemaal NIX! als het er morgen nog steeds niet is ga ik bellen wat nu. ben heel benieuwd wat ze me gaan zeggen. iemand dit al es meegemaakt? fijne zondag allemaal!
@Mariek nog even: idd ligt de grens bij 30. Bij mijn allereerste IVF had ik exact 30 (allemaal ongeveer even groot) en dat is toen gecanceld, twee dagen voor geplande punctie... @Sep: Wat gek dat je luteale fase zo lang is. Zou je toch veel hoop van krijgen, maar helaas de testen dus negatief... Ik weet wel dat progesteronbolletjes je lf kunnen verlengen, misschien is dat ook wel een beetje zo bij Pregnyl? Ik houd nog een beetje hoop voor je dat je laat posi test!!
@ botervliegje: ik heb dit ook nog nooit meegemaakt hoor. ik heb de test dag met cryo's op 1 keer na nooit gehaald. altijd een paar dagen daar voor ongesteld. de enige keer dat ik het wel gehaald heb, was de test ook meteen positief. wat een gedoe.
Hmzzz... raar... Maar wel dus die hoofdpijn gehad? Nou maar hopen op een wonder, en als dat nu niet gebeurt gauw ongesteld, zodat je verder kan! (willen jullie eigenlijk direct verder?). Tien cryo's is wel superveel natuurlijk, dit moet 'm worden! De cryo's zijn in Dusseldorff zeker?
ik geloof deze ronde niet meer in een wonder, anders zou het wel echt een verrassing zijn! wij gaan idd gewoon meteen weer door, ben bang dat als we stoppen ik er niet maar durf te beginnen. dus voor mijn gevoel moeten we nu verder. ik weet ook nog niet hoelang ik dit nog volhoudt! deze ronde hadden we meer cryo's dan de vorige keren. maar dat komt ook omdat ze het nu anders doen met invriezen. ze worden nu op dag 2 volgens mij ingevroren en in genk en in eindhoven was dat naar mijn idee op dag 4/5. als ik dokter w goed begreep zijn ze in dusseldorf ingevroren maar liggen ze nu allemaal bij geertgen. geertgen is alleen niet bevoegd voor de bevruchting maar voor de rest wel. kan het ook verkeerd begrepen hebben hoor! Gelukkig wonen we een beetje in de buurt, half uurtje rijden, dus dat is wel te doen. Woon jij ver weg? liefs