Geertgen kliniek deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door carma, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Jaaaa gezellie!!!!
    Zal iets lekkers koken.
    xxx

2. carma

carma Niet meer actief

Was nog aan het afwachten of het misschien wat minder zou worden omdat ze het een tussentijdse bloeding noemen
    Maar nou het is toch echt los nu hoor
    Net als anders, het begint langzaam en aan het einde van de dag veel en rood
    Morgen nog z'n dag en dan word het steeds een beetje minder
    Ze kunnen me wat, ik ken mijn lijf en dit is echt ongi
    Zal het morgen zien als ze een echo maken

3. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Wat bizar, Marieke. Ben benieuwd wat er morgen eventueel na de echo gezegd wordt. Goed dat je niet zomaar iets door gaat slikken maar wel zekerheid wilt. Het is jouw lijf, daar heb jij controle over.

Bijzonder, Alexandra, een jongetje! Gaaf hoor, gefeliciteerd!

Ik was vandaag ook bij GG. Vanmorgen een bloeding. En meer dan wat oud bloed ofzo. Dus helemaal in de stress en ik kon niet wachten tot de echo op dinsdag. Ik heb een verleden met paniekaanvallen en dat wil ik voorkomen (gebeurde me bij de miskramen ook altijd). Kan ik er nu niet bij hebben dus GG gebeld en gelukkig begrepen ze het goed. En, ik werd gerustgesteld. Hartje klopte nog en het zag er prima uit. Waarschijnlijk een bloedvat ofzo. Dat kan al met plassen of ontlasting gebeuren.
    Wel stom, want mijn vriend en ik hebben gisteren gemeenschap gehad. Voorzichtig. Misschien raar maar ik durf het dus niet. Te bang nog. Maar wilde het toch proberen gisteren. Het was immers ook al weken geleden dat we iets gedaan hebben. Dus ik voelde me vanmorgen heel erg schuldig en tegen m'n vriend 'geschreeuwd' (beetje paniekerig geroepen) dat we niks meer doen tijdens de zwangerschap enzo. Tsja, stresskip ben ik hoor. ;)
    Dr. C kon ons helemaal geruststellen dat het daar écht niet aan kon liggen en we gewoon 'konden seksen', haha. Maar ze zei wel dat ze het aan ons overliet. Nou bedankt, :). Ik kan het nu even niet. Heb er met mijn vriend ook over gepraat en ik wacht echt liever tot minstens de 12 weken echo. Begreep hij wel.

Nou ja, dat dus.
    Wat zou het makkelijker zijn als we dit allemaal niet nodig hadden, hè? Maar 'gewoon' zwanger konden worden en al die stress eromheen niet hadden. Voelt soms best oneerlijk. Ik wil ook ontspannen, blij zijn. En ik kan het niet. Nog niet.

4. SuzanB

SuzanB Actief lid

4 jul 2011
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, ben een tijdje niet geweest omdat ik na mijn mislukte 1e IVF-poging weer een cyclus moest afwachten en dan gebeurt er niet zoveel. Maar gisteren had ik de punctie van mijn 2e IVF-poging. Uit 4 follikels zijn 2 eitjes geoogst. Dat is al meer dan de vorige keer (toen 3 follikels, 1 eitje). Heel spannend wat vanmiddag de embryoloog gaat vertellen over het resultaat van de bevruchting. Maar dit keer zaten ze in mijn linker eierstok en die is wat moeilijker te bereiken dan de rechter. Het aanprikken deed ook echt pijn en ik bloedde na. Op zich niet zo erg, maar ik merkte al meteen voordat ik naar huis ging dat ik niet meer normaal kon plassen op de wc. En toen ik drie uur later thuis was kon ik nog steeds niet plassen! Heb aan het eind van de dag naar Geertgen gebeld om te vragen wat ik moest doen. Gezien de lange reisafstand raadden ze me aan om naar de EHBO-post van het ziekenhuis in mijn eigen woonplaats te gaan. Misschien moest ik gecateriseerd worden om de blaas te legen. Nou ik kreeg geen gynaecoloog of uroloog alleen een dienstdoende huisarts, die ging checken of ik koorts of pijn had etc. (nee dus) en ook nog eens met een speculum in mijn vagina ging kijken (heb er een hekel aan als huisartsen dit doen, ik verkramp dan helemaal, laat het liever aan gynaecologen over). Vervolgens stuurt ie me naar huis met de mededeling dat ik de volgende ochtend maar naar mijn eigen huisarts moet gaan en dat die me dan evt kan doorverwijzen naar een uroloog of gynaecoloog in het ziekenhuis. Handig hoor. Iemand die niet kan plassen naar huis sturen. Ik wil niet weten wat er gebeurt als de urine er niet uit kan. Op een gegeven moment wordt het vanzelf wel accuut lijkt me. Ik ben er inmiddels achtergekomen dat ik wat meer kan plassen als ik helemaal voorover gebukt op de wc zit. Je moet toch wat. Maar ik heb echt geen blaasontsteking ofzo, voor de punctie was er niks aan de hand. Bizar he!

5. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff das wel heel vreemd ja!!! Erg raar van die huis arts dat ie je weg stuurde zeg!!!!! :s belachelijk!!
    Hoop dat t snel beter gaat met jou meis!! Op naar mooie bevruchtingen!!

Ronja, vervelend die schrik! Waarschijnlijk omdat je geslachtsgemeensschap heb gehad miss wel adertje gesprongen? Nou meis, fijn dat alles iig goed was en dat je je beebje weer heb gezien!

Mariek succes 2day!!!

Ik zit nu op de helft!!!! -25kg!! Vanmorgen gewogen! :D erg fijn... Nu is het aftellen geblazen!! ;) de laatste 25 ... ;) pff!

6. carma

carma Niet meer actief

Morguuuu

Ronja gelukkig ben je gerust gesteld meis
    Komt echt allemaal goed
    Ik geloof dat wij bijna 9 maanden niet mega intiem zijn geweest, maar er ijn meer wegen die naar rome lijden ;)
    xxx

Susan B duim duim duim meis
    ik hoop voor je dat ze alle 2 goed zijn
    Niet kunnen plassen is echt niet goed hoor dan kunnen de afvalstoffen niet weg.
    Pas goed op jezelf hoor, jou lijf jij voelt het het beste

Nou even een update
    Ik ben dus gewoon vet ongesteld
    Vanmorgen naar de wc en de pot was rood zeg maar (sorry)
    Ze kunnen mij nog meer vertellen
    Ik slik ook geen duphaston tot ik bij gg geweest ben
    Ik denk dat het gewoon een 28dgn cyclus is geworden

7. Sep

Sep Lid

4 jan 2012
    85
    0
    0
    Brabant
    @ divaatje: wat een vervelende dingen maak je allemaal mee zeg. vergeet je niet naar je lichaam te luisteren. stomme vraga misschien hoor, maar dat chromosomen onderzoek doen ze toch ook standaard voor een icsi of ivf? voordat je er mee begint bedoel ik. of is dit weer iets anders? Hou je taai hoor meis!

@ Ronja: er zijn niet veel dingen die ik kan zeggen om je gerust te stellen. die rust ga je op een gegeven moment vanzelf voelen. Met mijn dochtertje had ik dat ook, ik leefde echt van mijlpaal naar mijlpaal. van de eerste naar de tweede echo, naar de 12 weken echo, 20 weken echo etc. maar als je kleine er straks is geniet je overal extra hard van!

@ suzanB: hoi hoi. wat een gedoe zeg. en gek dat ze je gewoon naar huis sturen! als urine te lang blijft zitten en je je blaas niet goed leeg kan plassen kun je ook een blassontsteking krijgen. dus doe je voorzichtig? succes!

@ Kimmi : wat knap van je! echt top! nu idd aftellen naar 0, zet em op!

@ Mariek: heel veel succes vandaag! en laat je niet met iets afschepen wat je niet wil!

ik heb volgende week vrijdag de 27ste mijn eerste afspraak weer bij dokter w. dan es even kijken of er nog iets extra gedaan kan worden. of dat we weer gewoon doorgaan met alleen pregnyl.
    ik ben een hele fanatieke google-er ;) dus ik zoek altijd vanalles op, en bestook em dan met mijn vragen.

nog even over de teleurstellingen die de laatste tijd verschijnen over GG. ik heb in het hele begin in een ander ziekenhuis gelopen. en daar was het helemaal niet prettig. ik ben daar toen ook niet voor niets weggegaan. bij GG is natuurlijk ook niet alles zoals ik het graag zie. maar ik voel me er gelukkig nog steeds prettig bij. op de dagen dat dingen tegenvallen of ik in een dip zit. zie ik waarschijnlijk ook meer negatieve punten aan GG dan anders. ik denk dat als ik op een punt kom dat ik me niet prettig voel bij de artsen of bij GG ik op zoek ga naar een ander zieken huis. ik heb GG net als Mariek meegemaakt vanaf dat ze nog in de mortel zaten. ze zijn mee gegroeid maar de tijd die vooral dokter w neemt voor zijn patienten is nog net als toen. en ik denk dat het in ieder ziekenhuis wel iets is. dokter W blijft gewoon mijn favouriet! maar meiden, als jullie je er niet lekker voelen, zou je op zoek kunnen gaan waar je dat gevoel wel weer hebt, het is gewoon heel belangrijk dat je vertrouwen hebt in degene die bezig is met 1 van de belangrijkste dingen in je leven.

Succes allemaal!

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Ronja, gelukkig was de echo goed gisteren! En die spanning of het goed gaat hoort er toch een beetje bij.. hier ook toch weer zenuwen voor elke echo. Nu voel ik het kindje natuurlijk al een week of 18 bewegen maar als je dan eens even wat minder voelt maakt me dat ook meteen bang.. ik hoop voor je dat vanaf de 12 weken de geniet-momenten de overhand gaan nemen! Ennuh, ik geloof dat wij ook weinig all the way intiem zijn geweest. Sowieso de eerste 3 maanden niet.. ik was sowieso te blij als ik mijn bed zag vanwege de vermoeidheid en ook vanwege de angst dat het mis zou gaan..

@Mariek, gelukkig ken jij je lijf het beste, dus slim dat je niets meer slikt totdat je een arts hebt gezien.. vanmiddag toch? Succes!

@Suzan, klinkt eng! Hoe gaat het nu? Al bij je eigen huisarts geweest? Ik duim in elk geval heel hard voor goed nieuws vanmiddag.. dat er 2 van de 2 bevrucht zijn!!

@Kim, 25 kg!! Goed zeg! Jij mag echt trots zijn op jezelf!

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hoi meiden, heb wel weer bijgelezen met mijn migraine, pff had al eerder even willen laten weten hoe het verlopen was.

31 januarie hebben we gesprek bij de psygoloog, verwacht daar geen rare dingen van aangezien we al een zoon met KID hebben,
    daarna weer door naar de gynocoloog, geen idee welke uit het hoofd.

we hadden disndag dokter M, een oude lieve man die heel zacht praat,
    Een voordeel hij zij zelf al dat we na we 1 cylclus compleet gevolgt hebben in GG, we daarna in ons eigen ziekenhuis (ook een uur rijden maar scheelt toch) de echos mogen laten maken, heel erg fijn en hoefde er dus niet eens om te vragen.
    we gaan de 1ste cylclus wel kijken wat ik nodig heb, maar gezien mijn verleden denk ik dat ik nu wel iets meer als clomid ga krijgen om de boel op te werken.

toch sta ik te kijken van hoe snel het allemaal kan gaan,
    Ik heb gezegt dat ik wel wederigheid (zoiets) wil doen maar na dat ik eerst een kindje heb gehad, dit omdat ivf niet nodig is, en ik het zonde zou vinden mijn lichaam zo vanslag te laten raken, en omdat het met iui gewoon moet lukken bewijs is er immers, en daar was dokter M het mee eens, en zij ook dat ie onze kansen prima inzagen.

maar er staat nog niets vast maar dat is wat er gaaat gebeuren, eventueel eitjes afstaan na een zwangerschap, mochten we nog een kindje krijgen is dat voor ons gelijk ons einddoel, dus dan wil ik best een ivf behandeling doen waarbij ze eitjes oogsten voor iemand die ze hardt nodig heeft,

al met al hoefden we ook niet lang te wachten en gingen we om 12 uur weer weg, we waren erhalf 11, een kwartier te vroeg,

maar goed eerst de 31ste maar afwachten, al maak im me daar niet druk om.

zo ik ga mijn bed weer opzoeken, valt toch tegen zo, ik reageer later meer op de meiden, pff jullie maken ook wel wat mee hoor, tis zo moelijk allemaal he, toch heb ik zelf verschillende ziekenhuisen gehad, en het ziekenhuis hardewijk is top, maar gaan niet zo ver, doen wel de echos straks, maar GG gaf me echt een gevoel van verademing,

zou het erg zijn als zoonlief de 31ste meegaat heb geen oppas dan, heb al wat rondgebeld.?

10. Sep

Sep Lid

4 jan 2012
    85
    0
    0
    Brabant
    @ dobbel: wat fijn dat je gewoon in de buurt kan blijven voor je echo's, top! ik neem mijn dochter altijd gewoon mee. is geen probleem er is speelgoed en de artsen doen er ook niet moeilijk over. al is het soms een beetje ongemakkelijk als je al die verlangende blikken ziet. zo keek ik waarschijnlijk ook toen mijn dochter er nog niet was. dus heb er altijd begrip voor! mijn dochter heeft zelfs wel eens boven op mijn buik gezeten toen dokter W even een echo moest maken. hij vond het wel grappig. zeker toen ze zei: oh nee mama auwwwwwwww POEP. ha ha ik schaamde me dood, tja hoe leg je dat nou uit.:)

11. carma

carma Niet meer actief

Ik nam mijn dochter ook gewoon mee hoor
    Alleen nu snapt ze het allemaal wat en vraagt ze steeds of ze al een broertje of zusje krijgt
    Dat is meer pijnlijk voor mij, dus vandaar dat ik nu steeds oppas regel
    Onze dochter is een dr W iui product nog uit de Mortel hahaha maar ja dat staat noet op haar voorhoofd

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    oke zou de psyg er ook niet moeilijk over doen, hij zal toch meemoeten gezien geen oppas, maar goed snap de blikken dan wel hoor, zo voelde ik me ook altijd voor die tijd, nadeel is sven gaat altijd showen en trekt dan wel wat de aandacht niet iedereen zit daar op te wachten maar ja kan hem ook niet vast binden.

13. Sep

Sep Lid

4 jan 2012
    85
    0
    0
    Brabant
    @ dobbel: ik zou gewoon even bellen anders. en je hebt die gesprekken allemaal al een keer gehad toch? of heb ik dat verkeerd begrepen?dan weet je een beetje hoe het er aan toe gaat en of daar een kindje bij kan zijn. mijn dochter gaat ook altijd lekker showen, net of ze dat aan voelen he. ze blijft ook iedereen aan kijken tot ze iets zeggen. ze is net zo oud als jouw zoon. ze is van 1 januari, mensen vragen wel eens of we dat niet beter hadden kunnen plannen....

14. Sep

Sep Lid

4 jan 2012
    85
    0
    0
    Brabant
    @ mariek: gelukkig staat dat niet op haar voorhoofd bij ons had er anders CRYO ICSI dokter w opgestaan! ha ha kan me voorstellen dat je haar niet meer mee neemt. maar bij ons is het voor nu even makkelijker anders moet ik steeds een smoes verzinnen en daar ben ik heel slecht in!

15. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    @sep vorige keer ging het via medich centrum bijdorp, en omdat we al helemaa goed wisten hoe of wat hebben we nooit een gesprek met een psyg gehad, ook in het ziekenhuis in hardewijk niet, denk omdat we er heel open en duidelijk mee omgaan, hier is het geen geheim, heel de familie en vriendenkring weet het zeg maar, verwacht ook absoluut geen probleem nu, alleen dus even lastig ivm zoontje die veel aandacht opeist denk ik, maar goed kan ze gelijk zien hoe we er mee omgaan, net als ieder ander stel met hun kids.
    dus ga hem gewoon meenemen, anders moet alles weer verzet worden. dvd in de auto aan, en hopen dat we geen files hebben, dan redden we het in 1 uur en 3 kwartier.

hebben jullie dokter M wel eens gehad, wat was jullie gedachten er over, lees hier van sommigen postiefe verhalen over bepaalde dokters en miinderpostitief over andere dokters, ben altijd graag goed voorbereid, zodat ik me kan intellen erop.

ben allang heel blij dat de echos gewoon bij mijn oude gyn mogen die ken ik tenmite goed, en die heeft goed geschoten met sven om het maar zo te zeggen.

blijf het spannend vinden hoor, momenteel is het topic niet heel postief over GG, maakt me ook wel weer bang hoor maken we de goede keus qua kliniek, tis of dit of naar belgie nog verder rijden, en pff ik was niet bepaald gesjameerd een paar jaar geleden van hun,

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hahaha dr m. Oftewel kabouter plop
    ik heb mijn intake toen bij hem gehad.
    Ik had een heel lijstje van de 2jaar daarvoor opgeschreven menstruatie daar was hij heel blij mee
    Daarna nooit meer bij hem geweest. En als ik hem zag lopen over de gang moest ik altijd lachen vind hem zo'n vies oud mannetje zeg maar. Niet echt maar zo eruit zien.

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    kabouterplop ja dat past wel bij hem, vond hem wel heel aardig, moest alleen heel goed luisteren hij praat zo zachtjes,

18. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    K heb dr M 1x gehad. K had niet echt iets met hem! Niet echt fijn kunnen praten ofzo! Juist omdat ie zo stil is! Wat dat betreft vind ik Dr R en dr W echt wel mijn favorieten! En dr C! Ook een ardige vrouw!! :)

En idd met alle kinders die mee zijn bij GG. Opzich vind ik dat niet erg! Ik heb zo iets van, je ken ze moeilijk alleen thuislaten! En juist die pretletters moet k altijd verschrikkelijk om lachen en dan zeg ik tegen R. Kijk hier doen we t nu voor schat! En dan moeten we allebei glimlachen! ;) haha dus tja zo erg vind ik dat niet!!

Jaa k ben verschrikkelijk blij dat de eerste 25kg er af is!!! Nu de laatste 25kg nog!! :D haha pff k hOop zo dat t ook bevordelijk is voor onze kinderwens...! We zullen zien! Maandag weer echo. Ben erg benieuwd of er dan al iets te zien is. Ik hoop op een punctie, maar t liefste niet aankomende week, maar die week daarop! Ben gewoon zooo druk aankomende week met mn school enz. Dus dat zou dan wel erg fijn zijn...! :)

Nou mariek; k zit met smart te wachten hoe t je vergaan is bij dr B vandaag!! :) xxx

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Kimmi doe jij iets speciaals om af te vallen? En mag ik vragen hoe je dat doet haha en in hoelang je nu die 25kilo kwijt bent.

Mariek en?

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    #1580 Zara75, 19 jan 2012
    Laatst bewerkt: 19 jan 2012
    Hahaha, had je niet moeten opschrijven. Heb heeeeel levendige fantasie. Als ik de eerstvolgende echo per ongeluk hem heb krijg ik gerust heeel genant de slappe lach.:)

@kimmikim: respect hoor, zoveel kilo's eraf!
    Mariek, bij jou verloopt het ook alles behalve vlekkenloos he...:(

@ kinderen meenemen: leuk is het inderdaad niet als zo'n wachtkamer ermee volzit. Maar vind het in zo'n kliniek al heel anders dan in een gewoon ziekenhuis. Moest dan wel eens voor een fm naar een 'gewone' gyn, ver weg bij het fertiliteitsgebeuren. Zit je daar met stress en angstgevoelens of de fm wel goed zal zijn tussen allemaal zwangere vrouwen, baby's en kleine kinderen.
    En dan was ik soms goed pissig hoor, konden ze dat nu echt niet ff anders regelen allemaal, 't is dan zo confronterend he..

Deel Deze Pagina