Kimmi: het blijft iedere keer weer spannend. weet ook niet hoe lang ik het nog ga volhouden. dus ik wil ook dat we alle mogelijkheden proberen. Wat een mega veel zaadjes! daar MOET er 1 bij zitten die goede weg vindt! duimen duimen duimen Dani: wat een verhaal! er zal idd heel veel onbegrip zijn. hoop dat je hier je verhaal kwijt blijft kunnen. er zijn hier zoveel lieve meiden die over al voor open staan. en goed kunnen luisteren! Mariek: oeeehhhhhh carnaval in den bosch. zo gezellig! ik ben een fantieke carnavalvierder ha ha als er maar niemand vraagt of je verkleed bent als beveiliger gewoon even je spierballen laten zien! ik hoop dat het allemaal goed is gegaan vandaag! Kriskras: dikke knuffel! Zara en damyar: ik duim dat het bij jullie de goede kant op gaat! Marjolente: lekker vakantie! heerlijk weer even genieten en de tijd nemen voor elkaar! groot gelijk! Monica: oh dat is niet leuk zeg, het hoort idd de leukste tijd te zijn, om te genieten en te wennen aan elkaar. gelukkig heb je nu de goede weg gevonden qua gevoel. Het sleutel woord is GENIET! want het gaat zo snel! ik heb daar wel eens discussies over gehad met mensen. ze snapten niet hoe het kon dat mensen die zo lang hadden gevochten om een kindje te krijgen vervolgens uit elkaar gingen. jullie weten allemaal dat de dalen heel diep zijn, en dat iedereen daar op een andere manier op reageert. en dat je daardoor natuurlijk ook uit elkaar kunt groeien. Het valt gewoon niet mee. en de oordelen van mensen zijn helaas niet altijd even mals. ben daar wel wat harder in geworden. ik leg dit nu ook gewoon uit. en als iets me echt tegenstaat, dan zeg ik dat ook gewoon. mensen die het allemaal niet willen snappen, houden tenslotte ook geen rekening met onze gevoelens toch? dit keer moeten we het echt met z'n tweetjes doen. na de miskraam, nu precies een jaar geleden, hebben we besloten het ook echt voor ons te houden en niemand in te lichten. dat valt soms heel zwaar. maar het is heel fijn om hier je verhaal kwijt te kunnen. ik trek het gewoon niet om steeds iedereen van alle teleurstellingen op de hoogte te houden. Hopelijk hebben we binnenkort allemaal goed nieuws meiden!
dikke knuff sep!! hopenlijk kun je je mond houden! ik moest het wel kwijt. ik was mezelf niet meer! dus ik moest het wel melden in mijn omgeving anders had ik helemaal niet begrijpende gezichten!!! gelukkig uiteindelijk goeie reacties gehad enz. en het heeft me ook wel heel erg opgelucht dat ik het uiteindelijk verteld had! ja hopenlijk 1tje!!! maar goed.. dat blijven plakken... dat is ook nog een heel probleem hier volgens mij... zoals met ivf krijg je al een bevrucht iets in je buik.. die hoeft alleen maar te blijven plakken.. en de 4 pogingen die we gehad hebben.. zijn allemaal niet gelukt. 1x cryo's kapot. en 3x goeie poging maar geen zwangerschap pfff... we blijven er voor vechten natuurlijk en jaaa... kletsen en luisteren kunnen we hier echt wel heel goed! dus blijf vooral lekker je verhaal droppen hier en zorgen dat je emmertje niet overstroomd!
Hoe is het met alle meiden bij GG vandaag gegaan? @sep: likewise...na onze miskraam in maart (ook bijna jaar geleden) na punctie op valentijnsdag 2011, ook besloten bij 2e poging geen ruchtbaarheid meer aan te geven. Is op zich goed bevallen, hoewel mijn directe familie continue zat te vissen en dat vond ik erg vervelend, vooral toen de 2e poging niet gelukt was en ik bemerkte dat ze me in de gaten zaten te houden (eten/drinken/sporten). Dat vond ik wel erg naar, vervolgens hortend en stotend maar verteld dat het wederom niet gelukt was. In die tijd ben ik ook op het forum terecht gekomen, en merk dat dat heel relaxt is, redlijk anoniem je "zorgen" delen, zonder veroordeelt te worden. Ik zeg altijd maar zo: mensen die op de natuurlijke manier een beebje (willen) verwekken hangen dat ook niet aan de grote klok. Je verteld het alleen als je er het gevoel bij hebt er iets aan te hebben, als dat niet zo is...lekker voor jullie samen houden, des te groter is de verassing als je na misschien 3 maanden kunt vertellen hoe het er voor staat.
Dank en Kimmi: idd zo is het meiden. Het liefste zou ik t vertellen aan degene die ons altijd gesteund hebben, maar dat hebben we niet afgesproken . Het is niemand of iedereen. Ik krijg vaak de vraag wanneer er een tweede komt. Ik zeg dan vaak dat ik na de miskraam de tijd nodig heb om om adem te komen. Meestal is dan de reactie, ach je hebt er al 1 de druk is er nu wel vanaf toch? Nou dat is dus helemaal niet zo, tuurlijk ben ik ontzettend blij met ons meisje, maar de wens is net zo groot of misschien nog wel groter. Het is soms gewoon heel moeilijk. Ze bedoelen het waarschijnlijk allemaal heel goed. Steeds verleggen we onze grenzen, tot daar en niet verder, maar steeds gaan we er over heen. Eerst maar es met frisse tegenzin aan deze nieuwe ronde beginnen!
ben weer thuis, heb eerst eten gekookt en gegeten. Dokter M heeft vluchtig geteld en zag er zowieso 10 follikels.( ik telde mee en zag iets meer, maar waren wel kleiner) Hij heeft een aantal gemeten en kwamen uit op 10 a 11 mm. Baarmoederslijm was 11 mm. Hij vond het een heel mooi resultaat na 6 dagen gonal. Nu moet ik verder spuiten en zaterdagochtend terugkomen. Moet 112,5 eenheden blijven spuiten, ik vroeg of dat geen 150 eenheden mocht worden, maar hij zij dat ik het goed erop deed en ook vanwege mijn bouw niet teveel moest krijgen . Heb een nieuwe pen meegekregen, maar heb vanavond toch een keertje 150 eh gespoten, nu is de eerste pen leeg anders moest ik een restje weggooien en daar is het te duur voor. Moet zaterdag naar mevr K. Iemand ervaring met haar? Dokter M denkt dat ik zaterdag of maandag pregnyl spuit mag zetten en dan 35 uur later punctie. We wachten het maar af. Marieke: vond het erg leuk om nu wat langer met je te kletsen. Hoop dat jouw echo goed was, ben benieuwd. Ik kijk vanavond nog even of je een berichtje hebt geplaatst. Andere meiden hoe was het bij jullie? Ik ga nu even de kids in de pyama hijsen en dan over een half uurtje op bed leggen. Ben kapot. En dan morgen weer naar gg voor zaadtest. We zitten nu al een beetjes grapjes te maken, maar mannetje vind het echt 10 x niks.
Damyar: nou dat gaat de goede kant op! Da's een hele mooie score! Een beetje eigenwijs zijn mag best hoor! zet em op!
Zo, weer terug! 5 folikels geteld, ws maandag laatste meting en dan woensdag de punctie. Dus we liggen mooi op schema. Beetje dubbel gevoel, had stiekem op meer folikels gehoopt. Zo'n hoge dosis en dan ' maar' 5 folikels. Het drukt me wel eventjes goed met de neus op de feiten...ik word oud!! Wie weet komen er nog een paar bij,i hope so. Tp op dag 5 wordt met 5 eicellen wel heel erg spannend, mits er in alle folikels eicellen zitten. En dan moeten ze ook nog bevrucht raken, liefst allemaal natuurlijk...anders wordt het te spannend,tegen zelfkastijding aan.. Aaaargh, ik word gek van dat gepieker!:x Marieke, ik denk dat ik jou dacht te herkennen van je avatarfoto. Zwart shirtje en een bril? Als jij het was zat je met nog een vrouw te praten, die had het over dat haar verzekering , ONVZ, alle pogingen vergoedt.. Ik had een lichtroze met grijs gestreepte trui aan, donker haar. Ben benieuwd of jij het was haha!
5 van gelijke grootte dus Zara?? Nou, is niet gek...ik ben erg benieuwd! Ja, dat gepieker is echt killing, mij helpt dan sporten wel wat, vooral buiten, of mindfulness, maar als ik eerlijk ben toch ook gewoon met chippies op de bank met lekker filmpje...sterkte! Koos
HAHAHA ik dacht het al dat jij dat was!!! En dat andere vrouwtje was damyar hahahaha Damyar was zeker leuk jou even gesproken te hebben Was iets langer als de vorige keer hahahaha Ik vermoed dat fireangel ook bij ons aan 1 van die 4 tafels zat met haar man, Kan dat kloppen fireangel?? En hier, jawel!!!! een ei links!!!! Hij is nu 14 bij 11 doorsnee Volgens de arts gaat dit hem worden, lang leven mijn eigen gonal F!! een ei bij cd 15 ipv 25 dgn spuiten met puregon en nog niks Er is er nog 1 van niks naar 9 gegroeit ben benieuwd wat die nog gaat doen Vrijdag weer terug en dan zoals het er nu uit ziet begin volgende week iui Ik ben zoooo blij, kon wel janken Begon toch een beetje aan mezelf en mijn lijf te twijfelen. Niet nodig dus.
Ik doe mn best positief te blijven. Normaal gesproken zou ik echt blij zijn met 5. Maar het is die tp op dag 5 die me dwars zit, ben bang dat er niks terug valt te plaatsen. Maar we moeten een risico nemen, wil gewoon weten of ik sterke emmies heb.. Volgens mij waren de foli's ongeveer even groot, die arts ging vrij rap en ben helemaal vergeten te vragen of ze even groot waren. Had het te druk met krampachtig vergeten dat ik nog een beetje ongesteld ben haha. Hihi, je was het dus toch! Lekker Brabants accentje hoor! Wie weet kunnen we maandag ff kletsen, ga ervan uit Dat je dan de iui hebt, gezien de grootte! Ik zei het toch, als je uitglijdt in je eiwit is het een goed teken! Yesss!
Hey!zwaai! Vreselijk he, ik kan mezelf werkelijk koppijn bezorgen met dat gepieker! Ik zei net tegen mn man in de auto: vanavond moet ik een paar afleveringen van Desperate housewives kijken, ff ontstressen. En hij is echt de ideale man, want hij kijkt maar al te graag mee haha! Maar jij mag volgende maand weer aan de bak zie ik. Ik hoop zo dat je cryo's goed ontdooien, waar zit jij eigenlijk?( zh) Het is btw zo schrijnend als je ziet hoe vol die wachtkamers zijn in al die klinieken.
5follikels!! Ik hoop zo dat DIT t word!!! 5dagen laten doordelen is wel goed hoor! Dan krijg je een mooi goed doorgedeelt embryoo'tje en dat schijnt de kansen op de zwangerschap te verhogen!! dat zou super zijn meid!! Snap wel dat je teleurgesteld ben, maar goed, misschien is het wel helemaal niet nodig!!! ik hoop het echt onwijs hard!! Mariek wat goed!!! helemaal geweldig!! Ben blij voor jullie!! En wauw zeg 10 follikels al te zien!! Misschien groeien die kleintjes nog wel mee! En dat na 6dagen spuìten?? Super hoor!!! Succes volgende week met de punctie!!!
Hè meiden wat een goed nieuws voor ieder van jullie vandaag. Heerlijk om weer wat positiviteit te zien in dit topic. Monica Goede tip om te blijven praten. Gelukkig heb ik heel de mmm niet als zwaar ervaren. Ik wilde een baby en daar deden we het voor. Tuurlijk had ik ook wel momenten dat het genoeg was geweest. Maar als er iemand positief bleef was ik het wel Ik heb wel de dag dat de kraamzorg weg ging,gehuild we waren met jolisa boven haar in badje doen en toen besefte ik eigenlijk pas dat we een dochter hadden, ik heb zitten huilen als een klein kind. Dinis heeft me goed opgevangen gelukkig. Wel heb ik ook absoluut niet genoten van mijn kraamdagen. Ik was op na die 72uurs bevalling. En kon echt niet aan mijn rust komen thuis. Kraam vrouw elke ochtend om 7.30uur alweer aan de deur terwijl jolisa de eerste nachten echt niet sliep. Op de 4de dag heeft dinis haar dus mooi tegen gehouden om naar boven te gaan. En ik werd pas om 11 uur wakker toen ging het gelukkig weer. Maar meiden echt blijf zoveel mogelijk praten, is het niet in je omgeving dan wel hier op zp. Ik heb zoveel steun gehad aan de pcos meiden groep van toen. En ook het spuiten topic, en vooral ook hier xxxxx
Ha ha wat een gezelligheid hier meiden! Zara: wist je dat Brabants het meest sexy accent van Nederland is ha ha had je niet gedacht he!
haha ik was de vrouw van de onvz verzekering. Hahah als we het geweten hadden, hadden we gezellig samen kunnen kletsen. Misschien de volgende keer. Marieke: super joh, ben echt blij voor jou, dit gaat echt een prachtig eitje worden. Allemaal goed nieuws en hopelijk snel veel roze. Meiden fijne avond, ik ga bankhangen.
Marieke ik heb jou volgens mij ook herkend.. zat jij aan die vier tafeltjes en dan het tafeltje het dichtst richting apotheek zeg maar?? Ik was die jankbal die daar rond liep!! Vandaag van dr. R. te horen gekregen dat PICSI en IMSI geen optie zijn. Volgens hem moet er voor PICSI voldoende bewegend zaad aanwezig zijn (kan ik mij nog voorstellen omdat de rijpe zaadcellen naar een chemisch goedje moeten zwemmen waar ze dan op blijven zitten en zo een selectie plaatsvindt). Maar voor IMSI moesten volgens hem de zaadcellen nog weer beter zijn dan bij ICSI. Dat vind ik echt heel erg raar, maar ben er nu achteraf onvoldoende tegen in gegaan. Het verschil tussen ICSI en IMSI is naar mijn idee de vergroting die ze gebruiken bij de microscoop. Dus of je nu veel of weinig goed zaad hebt maakt naar mijn idee ICSI of IMSI niet uit. Volgens dr. R. vielen er bij IMSI nog meer zaadjes af door de strengere selectie...ja pech...als er dan toch nog goede overblijven die dan wel blijven zitten.... Al met al ben ik er vandaag heel negatief weggegaan. En twijfel ik heel erg of ik met mijn laatste ICSI poging moet gaan beginnen. 9 februari is er een informatieavond in Düsseldorf. Heb mij daarvoor ingeschreven en ga morgen ook bellen om een afspraak te maken voor een intakegesprek.. Naar mijn idee klopt het verhaal over IMSI wat dr. R. vertelde echt niet. Als ik zo op internet lees wordt IMSI gebruikt als bij ICSI meerdere mislukte pogingen zijn geweest. Begin te twijfelen of het iets van Düsseldorf is en in Nederland nog niet mogelijk.. Zijn er hier dames die IMSI hebben gehad (en mag ik vragen hoeveel zaad jullie hadden)?
Wat ontzettend klote zeg! Ik zeg: ga naar Dussel! Ik weet van een hier die imsi gedaan heeft, Sikki. ik weet er te weing vanaf.. Ze zit in mijn vriendenlijst, dus je kunt het snel vinden. Anders even in het labyrinthtopic kijken. Kut joh, maar ga echt naar Dusseldorf, die hebben veel meer eraring met dit soort behandelingen,
Nl loopt inderdaad ver achter. ,ik kaartte vandaag bij dr R prednisolon aan , Wie weet ligt het aan de innesteling, te sterke afweersysteem. Werd meteen van tafel gegooid. Te gevaarlijk middel blahblah, terwijl dit in dussel en gent gewoon wordt voorgeschreven. Dit is zo balen van Nl...