@marieke: ik zat niet aan die vier tafels...was veel te vol vandaag.. zat in de ruimte bij de apotheek. Eerst om de hoek bij de deuropening, na dr. R. zat ik naast de apotheek. Was inderdaad met mijn man. @zara bedankt voor het snelle antwoord. Ga morgen echt bellen naar Düsseldorf. Maar heb begrepen dat intake nu ergens half/eind april ligt. Maar ga 9 feb in ieder geval naar informatieavond en hoop dan wat vragen te kunnen stellen. 11 of 12 feb moet ik weer ongesteld worden en zou ik mogen beginnen. Dus als we op 9 feb al wat antwoorden kunnen krijgen kunnen we besluiten of we inderdaad starten of niet.. Als we toch moeten wachten op intake in Düsseldorf moeten we het misschien toch nog een keer met ICSI proberen? Twijfel zo.. we hebben inmiddels wel geld gespaard om nog voor een 4e poging naar DD te kunnen..Vond dr. R. tot vandaag erg fijn.. maar vandaag erg bot hoor... alles wat wij hadden uitgezocht (vitaminetekort, hormonen etc.) kon het allemaal niet zijn... PICSI, IMSI, AH geen optie. Suprefact...duits wondermiddeltje dat volgens hem heilig gemaakt wordt maar geen bal doet...Zaad nog op een of ander manier beter te maken--> niet mogelijk. En zo nog wat meer... had echt het idee dat hij ons graag de deur uit wilde hebben. Ik twijfel zo... maar wacht gewoon 9 feb even af. Andere dames..overwegend positief. Marieke...toch fijn he die gonal-f voor jou! Zara kan mij voorstellen dat 5 tegenvalt. Aan de andere kant, misschien wel 5 hele goede.... duim nog steeds voor iedereen hoor!!!
Gelukkig veelal goed nieuws! @fireangel: Je moet doen wat je hart in geeft! Als je het gevoel hebt tegenstrijdige informatie te hebben gekregen, moet je je daar zeker niet bij neerleggen. Heb zelf ook vaak het gevoel van: ja maar... hoezo/wat als, maar vaak pas als we weer buiten staan/stonden. Vind Dr. R. vaak over je gevoel heen stappen, terwijl ik dat bij Dr. W. niet heb/had. Het overrompelt je! Ga naar Dusseldorf, een intake kan geen kwaad: nee heb je, ja kun je krijgen. Als je negatief de behandeling in gaat, doet je dat misschien geen goed... Als GG er niet was, had ik mijn kinderwens al lang op moeten geven, omdat ze me in het reguliere zkh niet helpen. Ben ze dan ook zeer erkentelijk, maar het blijft ook een commerciele instelling. @sep: had het al in de gaten.... @zara: zo herkenbaar al dat gepieker...we weten als geen ander wat er allemaal bij komt kijken en wat er onderweg naar een zwangerschap met hulp van buitenaf allemaal moet gebeuren en fout, maar ook goed kan gaan. Verranderen ze wat in het protocol (bevroren zaad, ander hormoon, of 5 dagen laten delen) breekt er acute paniek uit, hier ook hoor! Dat is ook de energie vreter....maar 5 folikels is goed hoor (begin me overigens ook oud te voelen, met max. 4 folikels). Lastig als je het zelf niet voor het zeggen hebt, maar het moet overlaten aan je lichaam en de wetenschap.
Misschien is het voor jullie alle 2 een idee om dit met een andere arts binnen gg te bespreken Ik ben namelijk (zeker vorige ronde) een paar keer tegen dingen aangelopen bij dr R waar ik niet tevreden over was Andere artsen kijken daar toch anders tegen aan Als het aan dr R had gelegen mocht ik niet gaan spuiten en moest ik de duphaston gewoon doorslikken en de volgende bloeding afwachten Ik kreeg ook puregon van hem Nou echt niet meer nu dus, geen dr R meer Het is een kundig man maar misschien tijd om een stapje terug te doen voor een iets jongere generatie Niet teveel expirimenteren ook. Dr C, dr B senior Of dr Mi en natuurlijk dr W is een goede gesprkspartner die open staan voor eigen inbreng (daar mogelijk natuurlijk)
Fireangel: wat balen zeg! Je moet idd je gevoel volgen! Dikke knuffel! Hoop jullie ook allemaal es tegen te konen bij gg, deze ronde graag! Daarna wil ik jullie er niet meer zien
Ik ga 9 feb naar infoavond van Düsseldorf. Kijken wat ik daar aan informatie kan vergaren. Vervolgens terug naar GG om (hoop ik) IMSI nog een keer voor te leggen, aan een andere arts!!! Doen ze dat niet, en is het volgens DD wel mogelijk dan stop ik bij het Geertgen. 12 feb waarschijnlijk weer starten met spuiten van fostimon, dus dan zou ik bij uitgangsecho weer terug zijn op GG, als het dan niet bevalt heb ik 2 dagen fostimon gespoten en kan ik volgens mij nog wel stoppen.toch??
Een heel goed idee, Mariek! Ik ben het helemaal met je eens wat artsen betreft. Er moet ruimte zijn voor inbreng, er moet in ieder geval geluisterd worden! Het gaat tenslotte om iets heel belangrijks!
Fireangel ik kan me geen huilebalk herinneren?? Lang haar? blond (donker blond) Ik lees bij jou weer thermen die ik niet ken IMSI ?? wat is dat Ik ken alleen de normale icsi, die hebben wij gehad maar er is ons nooir iets anders voorgelegt
zwarte spijkerbroek, donkerblauw vest, lang blond (of donkerblond) haar. Bij IMSI vergroten ze het zaad onder de microscoop 6500x ipv 200x. Bij ICSI kijken ze alleen of het zaad beweegt en gebruiken ze dat. Bij IMSI kunnen ze ook nog afwijkingen aan het zaad zien. Waardoor ze niet alleen de bewegelijke maar dan ook nog de goede zaadcellen pakken. Ze hebben het ons ook nooit vertelt, maar ik ben er zo een die van alles uit gaat zoeken en kijken wat er nog allemaal mogelijk is en hoe alles in elkaar zit.
Goedenavond, Dr. R is inderdaad niet in voor experimentele dingen, je kunt dan beter naar dr. W gaan. Ik heb morgen weer een fm, bij drie follikels waag ik het op een ICSI dit keer.. ik wil er klaar mee zijn. Ik dacht ook dat ik depressief was Dani, maar volgens de psycholoog is de depressie een kenmerk van de burn out. Ik zit morgen bij dr. K wilde ik eigenlijk niet, maar er was geen andere mogelijkheid dus.. ach ze hoeft alleen de follikels maar te meten daar kan ze niet veel fout aan doen hoop ik.. Zara, mijn droom is om eens 5 follikels te hebben... zo zie je maar weer wat het per persoon kan verschillen die aantallen. Succes voor iedereen!
@kriskras: ok, tja zet me dan uiteraard wel weer aan het denken uiteraard...heb al 2x eerder een psycholoog bezocht (ivm eetbuien) en dat beviel me zo vreselijk dat ik daar mijn vertrouwen in ben verloren. Ik ben ook erg lastig voor mezelf: geef het eerlijk toe! Ik weet het allemaal prima, maar zie het nog maar eens zo te doen Het is heel treurig (lees zwaar k.t) dat wij niet voor aan hebben gestaan met uitdelen van eicellen, maar als je je tegen jezelf in bescherming wilt nemen... Ik ook max. 4 folikels en slechts 1 bevrucht. Had trouwens hele slechte ervaringen met dr. K. vanuit ons ziekenhuis, waar ik mede door haar weg ben gegaan: zit ze verdorie bij GG. Afgelopen zomer ben ik toch bij haar geweest voor fm (kon ook niet anders) en ze was echt heel aardig. Punctie ging ook prima, al was er even verwarring over hoeveel aantallen in welke eileider zaten Zal hard duimen voor je, maar uh laat je ook even weten hoe het is gegaan?
Ok dani woon jij in helmond dan? want ik had drk ook in helmond zkh en toen ik in maart 2009 bij geertgen kwam was ze er nog niet. Ik geloof rond juni juli dat ze bij geertgen kwam. Dr r. Ik heb echt nooit geen problemen met die goeie oude man gehad. Wij gingen altijd lachend naar binnen en lachend naar buiten. Hij is recht voor zijn raap maar dat vond ik juist zo fijn eraan. imsi En picsi werkelijk waar nog nooit van gehoord,ook niet dat geertgen eraan doet? Elk ziekenhuis of kliniek heeft zijn eigen protocol en natuurlijk is dusseldorf verder dan de zkh in nl. Maar dat is ook met gent die zijn weer verder dan dd. Zo heb je overal wel iets toch.
hahaha babyhope ik snap dat jij pro dr R bent net als ik pro dr W ben. Dat heeft te maken wie het meest de hand heeft gehad in de ronde dat de zwangerschap is ontstaan denk ik Maar dr R begint fouten te maken en situaties verkeerd in te schatten Misschien dat het hem wat te druk word allemaal ofzo GG is ook zoveel groter geworden als destijds in de mortel, en is ook alweer mega veranderd ten opzichte van toen jij er kwam. En ze groeien door Dat moet je wel aankunnen natuurlijk Kriskras ik ga zooooo voor je duimen vandaag Ook jij bent nu wel eens aan de beurt meis xxx
@babyhope: Dat wist je och al...dat ik ook uit Hellimond kom? Althans we hebben er wel eens over gesproken Buiten het feit dat dr. K. (de meeste andere gynaecologen in het zkh trouwens ook hoor...) mij gek maakte over mijn gewicht, denk ik dat ze bij jou nog veel kwetsender opmerkingen heeft gemaakt. Och wat baalde ik, toen ik haar bij GG zag! @mariek:Inderdaad iedereen zal zijn eigen favo dr. hebben, maar krijg ook de indruk dat nu ze zo hard gaan het persoonlijke ook wat af begint te brokkelen. Per slot van rekening komt er bij zo'n grote groei ook meer druk op het commerciele belang. Maar misschien is dat voor ons extra opvallend omdat we al wat langer bezig zijn. Iemand die van een zkh af komt zal nog steeds dat warme gevoel ervaren denk ik. @kriskras: idd goed gezegd Mariek! Alle positieve flow voor een beeb gaat vandaag naar Kriskras!!!! To all: fijne dag vandaag, en dat er maar veel goed nieuws mag volgen!
Hahaha dani sorry klopt was al laat gisteren toen ik dat typte duh!! Mariek ja zou ik jou eens zeggen dat mijn laatste ronde meer bij dr w was haha hij was wel positief enzo, klopt ik vind die man ook toppie hoor. Ja gg is wel gegroeid dat merk ik aan jullie berichtjes. Lees nu ook vaker dat het er wat gekker aan toe gaat, vind het wel jammer want wij zijn geertgen voor eeuwig dankbaar. Het zet mij ook weer aan het denken om terug te gaan ja of nee
pfff net naar Dusseldorf gebeld, spannend, gelukkig nederlandse receptioniste aan de telefoon (nadat ik 6x eerst een ingesprekstoon had). Eerste beste mogelijkheid was pas op 31 mei..heb die datum vastgelegd, maar ga denk ik dan toch nog een icsi poging bij het geertgen doen....al hoop ik stiekem dat ik ze toch nog over kan halen om IMSI te doen.
@Daymar, joepie voor nu al 10 follikels geteld. Je had natuurlijk ook 37.5 uit je oude pen kunnen spuiten en 75 uit je nieuwe, maar ik snap je redenatie wel meid Ik hoop dat er zaterdag nog meer follikels worden geteld! @Zara, 5 follikels.. veel is het niet nee.. maar inderdaad er zijn meiden die er een moord (nou ja bijna dan) voor zouden doen.. en we gaan er gewoon op hopen, bidden, duimen dat hier die ene bij zit die jou de gelukkigste vrouw op deze aarde gaat maken! @Mariek, gelukkig een ei, geen getwijfel aan jouw lijf, nergens voor nodig, als je maar good-old gonal krijgt Ik hoop dat je de hele carnaval smoesjes moet verzinnen waarom je niet mag drinken..! @Kim, hoe gaat het op het wachtbankje? Enorme zenuwen, of valt het nu nog mee.. anders dan na IVF TP? @Babyhope, goed dat je jouw verhaal over de kraamtijd nog even doet, maakt mij er weer van bewust dat ik echt goed moet aangeven wat ik wil.. en niet de kraamhulp of (schoon)moeder het roer moet laten overnemen! Fijn dat Dinis haar die 4e dag heeft tegengehouden, want je kan je kraamtijd nou eenmaal niet meer overdoen.. @Fireangel, dikke knuffel voor twijfels GG versus DD. Ik denk dat je er goed aan doet naar die info-avond te gaan. Shit dat intake pas over 4 maanden kan.. Maar de bevruchting wordt toch in DD gedaan dus kunnen ze daar dan ook niet IMSI selectie doen? Knuffel!! @Kriskras, heel veel succes vandaag! Ik duim al mijn duimen voor meer dan 3 follikels!!
o nee niet twijfelen hoop babyhope. het is nog steeds een mega verschil met een ziekenhuis en nog steeds prettig Die appotheek is een fijne aanvulling vind ik Scheelt dat je voor medicatie niet meer naar de assistente moet en voor een afspraak alleen naar de balie Er zijn alleen wat meer artsen nu, maar ja dta moet wel omdat het steeds drukker word Ik denk dat je alleen niet te oud moet zijn als arts om daarin mee te kunnen met al die drukte Dan is het vaak en en en, en dr R is dan ook nog de baas hè dus dat komt er ook nog bij.
HAHAHAHA jessie ik heb 1 geluk en dat is dat ik niet drink Heb het nog eens geprobeerd met de gastric bypass maar stond nu na een half glas safari sinas al op mijn kop hahaha EN daarbij moet ik waarschijnlijk werken met de carnaval HEEEEERLIJK Waarschijnlijk is het testen pas na de carnaval
Haha, dat scheelt dan weer.. en wat dan nog.. ik ken geen betere reden om een smoes te moeten verzinnen