Meisjes allemaal heel veel succes! het wordt heel spannend nu. @ Zara geertgen hanteert pas zeer late testdatums. Dat doen ze om evt teleurstellingen te voorkomen van lichte positesten en toch ongi worden. Als je dus 16 dagen na tp test van bijv een dag 5 oude embryo ben je meteen 5 weken zwanger omdat punctiedatum als bevruchtingsdatum telt. Dus snap je twijfel. 14 dagen na tp maar 14 dagen na punctie moet je zeker al kunnen testen. @ demi balen nog negatief. je zit op dag 11 na tp. Geen ongi dus nog hoop hoor! Ik kan alleen uit eigen ervaring beantwoorden en ik heb bij poging dochter op dag 12 na tp posi getest, de twee miskraam pogingen had ik positesten op dag 9 na tp, en deze zwangerschap op dag 8 na tp een posi test en had al een negatest gehad waardoor ik zeker wist dat pregnyl lijf uit was.
@ Mariek vind je instelling echt knap! Voor jou volgende maand heeeel hard duimen! @ Kimmi hoe gaat het? hou je het nog vol? @ Nieuwelingen welkom!
Nog eventjes wachten demi, je kunt er zo weinig van zeggen. Of je bent niet zwanger of je test nog te vroeg. Ligt er maar net aan hoe snel die hcgtjes zich opbouwen. Het is een enorme dooddoener, maar je moet nog eventjes geduld hebben.
Wauw mooie oogst en wat fijn dat het mee is gevallen Ik ga hard voor je duimen dat het goed komt morgen en dat je veel bevruchte eitjes hebt Laat je er 1 of 2 terugplaatsen?? Nu maar lekker uitrusten xxx
Mariek: zeker is de volgende ronde voor jou! hou vol he! Demi: bij mij doen ze meestal 14 dagen na de punctie + 2 dagen. en ik test altijd gewoon op 14 dagen na de punctie. de testen van het kruidvat hebben 25 hcg nodig, en de digitale clearblue testen 50 hcg om positief te zijn. dus nog even geduld en dan hoop ik voor een positieve test voor je! kimmi: wat spannendddddddddd ik hoop zo voor je dat het gelukt is.... knuffeltje: bij mij is het ook altijd wat duw en por werk om mijn linker eierstok te vinden. gelukkig doet dokter w voorzichtig en hangt mijn man altijd op mijn buik. het is dan wel heel gevoel, maar kan niet zeggen dat het naderhand nog pijn doet. dokter R is trouwens wel wat lomper met het gezwierezwaai met zijn echostok . gewoon wat van zeggen hoor de volgende keer! Damyar: wat goed dat het het is meegevallen, en 17 eicellen! super! ik duim voor een hoop mooie bevruchtingen! Hier: gisteren dus geweest bij dokter w. een hele lading pillen meegekregen, 1maal daags 3 blauwe tabletjes voor het BMS, en 3 maal daags 2 utrogestan. wat een jakkie gedoeeeeeee. bah zeg. het enige nadeel tot nu toe van de kunstmatige cyclus is dus die bolletjes. want als ik over een week of 3 positief test( duim duim). moet ik doorgaan met die bolletjes tot de 11 weken! dat zijn dus 294 bolletjes. ik blijf positief hoor: dus 4 down, still 290 to go!
O, heb je berichtje over het hoofd gezien Alexandra, shit hee dus wel lang wachten! Ik ben er zo een die dus gaat wachten en wachten en wachten, ik durf nl nooit te testen. Damyar, 17 eicellen, wauw!!! Dat geroer van dr R is pijnlijk! Bij mij is alles altijd heel gemakkelijk te vinden, maar na die fm bij hem heb ik buikpijn gehad haha. Leek wel of hij soep aan het roeren was,
Alex- jaa gaat eigenlijk prima t wachten!! Tis best snel voorbij gegaan tot nu toe!! Damyar- wauw ik hoop dat ook de bevruchtingen super zijn!! Sep- thnxx, enneeuuhh kheb gestemd hoor! Zowiezo super kamertje!! Erg mooi!! Hihi 290 2go!!! Succes!! verschrikkelijk spul vind k t!! En manlief houd dan gelijk ook meer 'afstand' die vind t ook verschrikkelijk spul! Zara- soep roeren?!! Pfff verschrikkelijk!! jeetje kheb eik nooit problemen gehad met de echo, 1x geloof k dat k echt pijn had! Maar dat was volgens mij de echo na mn punctie, 2daagjes later! Die deed pijn!! Vrijdag moest je weer he??? Ben zo benieuwd!!
Wie Damyar!! 17 eicellen, wat een cadeautje!! Ik merk dat ik erg gespannen ben dit keer, ik denk dat het te maken heeft met dat het de laatste poging is, en dat ik zo bang ben dat ik nooit... Pff het grijpt me naar de keel. Kon ik maar weten hoe.de.toekomst eruit ziet. Dat grote gapende gat maakt me zo onzeker!! Pff sorry voor mijn klaagzang...
zara: thanx meis! Kimmi: verschrikkelijk spul! ik vroeg gisteren aan de assistent of ze daar niet iets anders voor konden verzinnen. tja ze zei eigenlijk hoor je het in te nemen, maar je wordt er heel misselijk van. weet niet wat ik nou liever heb , toch maar misselijk zijn denk ik. ach en tot de 11 weken vind ik prima, want dat zou betekenen dat het gelukt is . thanx voor het stemmen nog even en ze kan in een groot bed. dan kan ik weer lekker opnieuw beginnen met een kamer in richten. zo leuk om te doen! kriskras: je mag best klagen hoor. het is gewoon heel frustrerend om zelf geen enkele hand in de toekomst te hebben. het is ook een hele stap om te zeggen, tot hier en niet verder. wij hebben tot nu toe steeds onze grenzen verlegd. en ik ben bang dat dat ook nog wel even zo blijft. blijf positief meis!
Kriskras het is voor jullie echt heel spannend nu maar ook hoe de toekomst eruit gaat zien. Hoop echt dat er in alle follikels een mooi eitje zit. Knuffels. Testen, hier kreeg ik vanmorgen een lijstje mee dat ik vrijdag de 24 mag testen, als er nog geen ongi is doorgebroken. Dus dat is vandaag over 16 dagen. Dus vanaf dag punctie 16 dagen. Om de vragen te beantwoorden, wij gebruiken ingevroren zaad, dus niet vers. Het zaad is goed uit de proefontdooiing gekomen. Wij hadden graag 2 tp, maar dokter W heeft twee tenzij aangevinkt. Vanochtend met dokter C afgesproken dat we nu eerst even de bevruchtingen afwachten en de kwaliteit ervan en dan beslissen we definitief. Kimmiekim; nog maar 6 dagen en dan testen. Heb je er een bepaald gevoel erbij? Zara: hoe laat moet je pregnyl zetten? Zenuwachtig al? Hoe is het verder met de rest? Wat een vriendelijk mevrouw is dokter C, ze legde alles netjes uit en ook wat ze aan het doen was. Toen ze het roesje inspoot, de helft ivm met kleine postuur was ik binnen 2 min al praktisch buiten westen. Ik voelde wel wat, maar niet vervelend. Nu moet ik zeggen dat ik moeilijk rechtop kan zitten. Down stairs doet het wat pijn, maar totaal geen buikpijn ofiets. Verder ook geen bloed gespot, ze deden een maandverbandje in mijn ondergoed, dus ik vroeg of ik kon bloeden. Ja dat kon en was ook niet erg, maar ik heb helemaal niets gespot.
Hoezo twee tenzij? Omdat je kinderen hebt en ze verwachten dat je grote kans hebt dat het weer gaat lukken? Dr W had als het zou mogen bij mij het liefst een hoop embryo's teruggeplaatst namelijk. Maar goed, mag niet meer dan 2 he... Stond er wel van te kijken dat hij dat zo zei, meestal keuren ze Amerikaanse praktijkjes sterk af, maar hij sprak zelfs over embryoreductie als er bv 5 zouden blijven plakken. Zo kansloos zijn we haha... Ik moet vanavond om 22.45u de pregnyl zetten en ben nog niet zenuwachtig, maar dat komt vast nog wel haha
Zara@ als er een topper bij zit dan 1 en anders twee B kwaliteiten. Vanwege mijn leeftijd 27 jr, al kinderen heb en ik zelf één van een tweeling ben. Maar Dokter C zei tegen me, als je echt twee wilt dan kan dat hoor. Dan had Dokter C niet eerst je de keus moeten geven en akkoord geven en dan vervolgens zelf weer iets anders beslissen. Ach we wachten het maar af. Je zult er maar meer terug plaatsen en dan allemaal raak zijn, woh moet je echt niet aan denken toch. Zag afgelopen week dat er een 11ling is geboren en allemaal meisjes. Pffff. Spannend wordt het toch wel nu, vrijdag jij en kriskras punctie. Het is een druk weekje hier van zp bij gg. `
Hey Zara, ik herken jouw verhaal erg, ik heb ook twee keer een IUI gekregen met 5 follikels... ja, dat doen we niet bij iedereen zomaar, maar jij loopt hier al zo lang... zei dr. W. Bij jou durf ik het wel aan.. en ik zat in de auto en dacht.. dat is GEEN goed nieuws.. Bij mij wil hij er het liefste ook allemaal terugplaatsen, maar het mag niet. Pff het is wat.. Maar ja..er zijn meerdere vrouwen zwanger geraakt in de laatste poging...zoals Mirrr, daar klamp ik me nu aan vast... xx KrisKras. P.s. ik spuit vanavond om 21:45 de pregnyl! tevens voor het laatst...
@Kriskras, knuffel voor alle gevoelens die nu door je heen gaan.. zoals anderen ook al schrijven, het is ook niet niks het punt waar je nu bent aangeland. Ik duim me echt rot dat deze poging gaat leiden tot het allermooiste resultaat, een baby in je armen over een maand of 9!! @Zara, knuffeltje op niet-zenuwen-die-nog-gaan-komen.. go girl! @Damyar, 17!! Mooie oogst meid. Hopelijk morgen ook supernieuws voor jullie.. wordt bij jullie ook alles ingevroren volgens Duits beleid? Op drie na dan die voor verse TP gebruikt worden..? @Kim, goed van je dat wachten-duurt-lang je nog zo goed afgaat! @Demi, van negatieve test, maar ik ga mee met de rest.. het kan nog wel! @Sep, nog 290 bollen.. misschien een aftel-banner maken Maar ik hoop serieus dat je ze alle 290 moet gebruiken!! Met mij gaat alles nog goed hoor.. het kan elk moment losbarsten maar ook goed nog 2 weken duren.. we zullen het zien. In elk geval heb ik voldoende tijd om te duimen voor jullie
Kriskras, Ja daar word je niet vrolijk van he, gelukkig hebben we veel humor anders zou ik echt in de put gaan zitten ervan.ik heb de 1e iui met hormonsters 5 foli's gehad. Toen hebben ze dmv een punctie er 3 weggehaald. Kon wel janken dat ze dat deden. Je weet nl niet of er in iedere foli ook een eicel zit. Al moet ik wel zeggen dat mijn man altijd wel goede zaadjes heeft, dus ik snapte ze wel, maar toch he...Helaas heb je geen enkele zeggenschap.. Jessie: ieeeeh, spannend! Ben je bang voor de bevalling of heb je zoiets van 'kom maar op!'?!
Kan me voorstellen dat je daarom wel kon janken, lijkt me ook verschrikkelijk.. Mijn laatste pregnyl is gezet. Nooit meer die stomme branderige spuit Da's dan weer een gelukje!! Morgen een dagje niets en dan!! We gaan ervoor hè Zara!