Geertgen kliniek deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mnr, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnr

    mnr Niet meer actief

    Hier kunnen we verder kletsen meiden!

    De vorige topic was vol dus ik heb een nieuwe gemaakt :)
     
  2. mnr

    mnr Niet meer actief

    Leintje: goed dat je het nagevraagd hebt! Wanneer mag je ook alweer testen?

    Iefje: wanneer is jouw testdatum? Spannend hé? Vooral als je van alles voelt!

    Calimero: goed zeg 20 follikels! Hopen dat ze allemaal mooi doorgroeien en goed bruikbaar zijn!

    Flora: dat heb je goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Dr Mi is ene keer spraakzamer dan andere keer maar verder wel aardig!

    Verzekering: ik zal het maandag ook even vragen!
     
  3. leintje1983

    leintje1983 Actief lid

    8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Mnr, ik mag volgende week zaterdag testen
     
  4. mnr

    mnr Niet meer actief

    Nog een weekje dus! Spannend meid!
     
  5. Iefje

    Iefje Actief lid

    10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leintje, zeker spannend! Ik heb nu niet echt last meer van buikpijn, dus nu heb ik ook wel zoiets van moet ik niet iets voelen. De andere dingen die ik voel kunnen net zo goed gewoon van de medicijnen zijn, dus ik heb ook nog niet meteen het idee dat het gelukt is hoor, maar ik blijf gewoon hoop houden. Jij moet ook gewoon goede moed houden hoor! Bij de vorige terugplaatsing heb ik gevraagd wat je evt. zou kunnen voelen, wat tekenen zouden kunnen zijn dat het wel of niet gelukt is, maar toen zeiden ze dat je dat helemaal nog niet echt kunt voelen.... dus het zegt niets. Gewoon nog even afwachten! Nog een weekje voor jou! Je bent al op de helft!

    Ik werd de vorige keer niet eerder ongesteld. Het duurde zelfs nog even toen ik gestopt was met de utro bolletjes, maar dat kan komen omdat ik geen eigen cyclus heb.

    Liefs Iefje
     
  6. Iefje

    Iefje Actief lid

    10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mnr, mijn testdatum is de 21e. Nog heel even wachten dus! Maar gaat op zich wel snel deze keer vind ik.

    Liefs Iefje
     
  7. mnr

    mnr Niet meer actief

    Iefje: fijn dat het nu sneller lijkt te gaan!

    Dat had ik ook wel, de eerste keren duurde veel langer, toen kon ik ook echt niet wachten met testen.
    Deze keer ging gelukkig wel snel.

    Hier: ik hoop zo dat ik met gonal 200 mag beginnen en dat ik dan een keer wat minder lang hoef te spuiten.
    Overal lees ik dat andere meiden op cd9 al een ei van 10mm of groter hebben en dat wil ik ook!
     
  8. Iefje

    Iefje Actief lid

    10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Leintje, ik ben nu ook sinds maandag begonnen met granaatappelsap. Ik vind het wel lekker eigenlijk ;).

    @ iedereen, weet iemand of je vanaf een terugplaatsing je aan dezelfde voedingsregels moet houden als wanneer je zwanger bent?
    Bij de terugplaatsing zei de arts alleen 'Je mag alles behalve roken'.

    Liefs Iefje
     
  9. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    @iefje: volgens mij hoeft dat in principe niet. Je hebt pas vanaf de 6wk een bloedband met je kindje. Moeder natuur heeft ervoor gezorgd dat er dan nog geen schadelijke dingen bij het kindje kunnen komen, omdat je na je eisprong nog niet weet of je zwanger bent.
    Maar het kan nooit geen kwaad om wat voorzichtiger te zijn met bepaalde dingen.

    @mnr: ik hoop ook dat je meteen al met 200 mag beginnen! Is dat je einddosis van de vorige ronde?
    Ben ook erg benieuwd hoe ik op de gonal ga reageren! Hopelijk iig net zo snel als bij de fostimon.
    Vertelde jij nou dat ze volgend jaar op fostimon over moesten stappen? Heb je daar nog iets van gehoord?

    @leintje & Iefje: spannend meiden, bijna testen!!
    Kwaaltjes zeggen idd niet zoveel. Een posi test of ongi geeft uiteindelijk pas echt duidelijkheid! Hopelijk volgende week allebei een mooie roze test!

    @hier: vandaag samen met ml naar de Efteling geweest! Erg leuk en gezellig. Fijn om weer even samen op pad te gaan :) was alweer een tijdje geleden dat we echt samen wat gedaan hebben :)
     
  10. mnr

    mnr Niet meer actief

    Iefje: het is net zoals flora zegt..
    Ik zelf eet in m'n wachtweken wel gewoon als anders. Alcohol heb ik niet meer gedronken sinds mijn zwangerschap anders zou ik dat waarschijnlijk wel laten staan in de wachtweken. Maar ik eet wel gewoon als anders..

    Flora: dat zeiden ze idd. Maar het schijnt dat dat vorig jaar ook is gezegd en toen ook niet is doorgegaan.
    Fostimon is het goedkoopst en daarom willen de verzekeringen dat dat wordt voorgeschreven.

    Fijn dat je het leuk in de Efteling hebt gehad :)
    Hier moet ml werken het weekend dus hier rustige dagen.
    Maar hij had nog vrije dagen over dus nu is hij de komende 3 weken wat vaker vrij :) komt mooi uit met naar gg gaan..
     
  11. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    Leuk een nieuw deel!

    @ leintje, spannend de tweede wachtweek ingegaan. Duim voor je.

    @ iefje, nog 4 dagen. Ook heel spannend. Blijf duimen.
    En ik zou gewoon hetzelfde doen als normaal, net wat de anderen zeggen.

    @ mnr, wat je moet spuiten is ook afhankelijk van je cyclys etc. Niet alleen van de verzekering. Zo heb ik tenminste begrepen. Ik denk dat ze dat gelijk ook dinsdag weten als ze antwoord hebben van de zorgverzekeraars.
    Hoe lang heb je nu moeten spuiten?
    Fijn dat je man wat meer vrij is komende tijd. Gaan jullie altijd samen naar afspraken toe?

    @ flora01, lekker een dagje samen weg. En ook zeker belangrijk om dat samen te blijven doen.

    Ben aan het werk, zondagochtend dus lekker rustig. Maar daarna een weekje vrij. Dat komt nu wel goed uit met de punctie en hopelijk ook terugplaatsing.
    Verder weinig nieuws. Een beetje last van buikpijn, soort ongi gevoel alleen dan minder.
     
  12. leintje1983

    leintje1983 Actief lid

    8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Iefje, ik weet niet of je het boek van vruchtbaarheid voor dummies heb. Op blz. 133 staan dingen die je geen kwaad kunnen en dingen wat wel eventueel schade kan aanrichten.
    Normaal weet je niet gelijk of je zwanger ben. Dus ik denk dat het normaal wel goed komt.


    Maar nu ik bezig ben met dit traject, eet ik rood vlees goed doorbakken en geen rosbief meer. Als je vlees en vis goed doorbraden eet, kan dat beter zijn voor je aankomende zwangerschap. Listeriabacterie wordt namelijk ook in verband gebracht met miskramen. En kan schade aanrichten aan het centrale zenuwstel van je kindje.
    En maximaal 300 gr. vis per week van wege de dioxine.
    Tonijn uit blik zo nu en dan eten en vermijdt snoekbaars, zwaardvis, paling uit grote rivieren ,verse tonijn, koningsmakreel en haai. Deze bevatten heel veel dioxine en kwik.

    Ik hoop dat je hier wat mee kan.
     
  13. leintje1983

    leintje1983 Actief lid

    8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Calimero, lekker dat je een weekje vrij heb. Dan kan komt nu wel heel goed uit. Succes dinsdag! Ben je vroeg aan de beurt?
     
  14. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    @ leintje, dank je wel. Ben om 10.15uur aan de beurt, als 4e. Komt goed uit. Vriend heeft nachtdienst tot 7.30uur. Rond 8.30uur thuis. En het is een uur rijden naar het gg. Dan hebben we nog ong half uur speling (ivm files).
    Dochter gaat 's ochtends naar haar vader tot de volgende ochtend. Dus heb in ieder geval een hele dag rust.
     
  15. leintje1983

    leintje1983 Actief lid

    8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Fijn dat het allemaal zo goed uit komt bij jullie. Je vriend krijgt het wel zwaar. Want die mag na de nachtdienst jou lekker verzorgen en verwennen. Maar ja, ze mogen er ook wat voor over hebben toch?
    Heerlijk dat je dochter naar haar vader kan. Dan kan jij lekker slapen en uitrusten.
    Oh, en neem een kussen mee in de auto, dan kan je een beetje onderuit en lekker slapen. En los zittende kleding is ook handig. Niet te strak om je buik. Ik hoop dat de punctie je mee gaat vallen. Wie heb je of weet je dat niet?
     
  16. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    Heb dr B (de jonge).
    En mbt vriend, die is wel wat gewend. En gaat gewoon wat later slapen. Werkt reeks van 4 nachten en zit er precies midden in.
    Dat van een kussen is wel een goede. Had ik niet aangedacht. En draag bijna altijd een legging. Dus dat komt wel goed.
     
  17. mnr

    mnr Niet meer actief

    Calimero: ik kreeg de vorige keer fostimon van dr R omdat volgens hem vanaf 1 jan ze dat moeten gaan voorschrijven van de verzekeringen.
    En hij zal het als directeur wel weten lijkt mij.. En als je niet goed reageert op fostimon zal iets anders vast wel mogelijk zijn.

    Wij gaan altijd samen.. Moet wel want ik heb geen rijbewijs :)
     
  18. Iefje

    Iefje Actief lid

    10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ iedereen, dank voor de adviezen! Ik let in ieder geval al op met vis een vlees, dus dat is altijd goed. En ik drink geen alcohol zodra we bezig zijn met een terugplaatsing, dus dat zit wel goed denk ik.

    @ Calimerootje, lekker een weekje vrij! Op welke dag heb je de punctie ook al weer? Heel veel succes!!

    @ Leintje, nog minder dan een week! Het schiet al op! Succes nog even met wachten. Knuffel!

    Liefs, Iefje
     
  19. leintje1983

    leintje1983 Actief lid

    8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    iefje, voor jou komt al heel dicht bij. Het is zo donderdag. Ga je dan ook echt testen of doe je dat al eerder?
     
  20. Calimerootje

    Calimerootje Niet meer actief

    Hier in de link staat iets over de verandering van vergoeding medicatie. Misschien heb je daar iets aan.
    Fertiliteitshormonen - Academisch Medisch Centrum

    @ mnr, had ook zeker niet bedoeld dat je geen gelijk had. Lees zo dat je het anders oppakt. Sorry als je dat begreep uit mijn reactie.
    En wel prettig om altijd samen te gaan. Hier als vriend mee kan gaat hij mee. Maar lukt niet altijd (werken allebei onregelmatig)

    @ iefje, dank je, ik heb as dinsdag de punctie.
     

Deel Deze Pagina