Geertgen kliniek deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mnr, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Lavendel1603, Welkom op dit forum. Heel veel succes bij GG. Ik hoop dat ze jullie kunnen helpen.

liefs leintje

2. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    #182 Lavendel1603, 28 nov 2013
    Laatst bewerkt: 28 nov 2013

@Flower1983 40% beweeglijk van 80000 is 32000
    GG lijkt mij prima, maar zoals je leest verschillen de meningen, succes!
    @Leintje1983 bedankt

3. Je schreef toch dat je anders 'voorlopig' door zou gaan met IUI, als het niet ingevroren kon worden? Ik kwam inderdaad op de 32.000 door 40% van 80.000 te nemen, maar zelfs als je van 80.000 uitgaat is IUI nog volkomen zinloos.. Ik heb net een post op m'n blog geplaatst omdat dit me echt heel erg boos maakt. Elk ziekenhuis, elke kliniek en elke vereniging die iets met fertiliteit van doen heeft, zegt dat er niet minder dan 1 miljoen zaadcellen mogen zijn, omdat het anders geen kans van slagen heeft.

In jouw geval zou ik zeggen, voornamelijk omdat jullie situatie zoveel op de onze lijkt; Düsseldorf. Ze hebben daar zoveel meer technieken om het zaad te onderzoeken, maar als er bij je man ook regelmatig helemaal géén zaadcellen worden gevonden, vermoed ik dat ze direct een (micro)TESE zullen adviseren.. Zeker ook gezien de kwaliteit. Weet je, bij het Geertgen zeggen ze dat de zaadcellen met slechte kwaliteit ook meedoen. Dat is hun verweer voor het uitvoeren van onze (zinloze) ICSI, waarvoor ze aangeklaagd zijn. Echter, van D-zaadcellen kún je niet zwanger raken. Met C-zaadcellen is het mogelijk, maar de kans op mooie embryo's is echt heel klein..

Ik vind het verhaal van invriezen ook heel vaag. Vooral het eerst invriezen en dán onderzoeken. Dat betekent wel dat je 300 euro af mag tikken voor dat rietje wat heel even ingevroren is.

Als je het buitenland niet ziet zitten, zou ik Nijmegen overwegen. Daar zijn veel positieve verhalen over bekend en ook daar zijn ze bekend met TESE's.

Zelfs je verhaal over kapotte embryo's komt me (helaas) bekend voor. Dat is ons niet overkomen, maar iemand anders wel. Sta op je strepen wat dit betreft, want ze kunnen het bij het Geertgen heel mooi vertellen. 'Zoiets kan altijd gebeuren', 'ze hebben echt hun best gedaan', 'het is gewoon een kwestie van pech'.. Dat zijn de dingen die je waarschijnlijk te horen krijgt. Kom voor jezelf op, als ze zulke dingen zeggen.

4. Lieke1990

Lieke1990 Lid

27 nov 2013
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lavendel, welkom :)
    Als ik het goed begrijp het je al 2 icsi behandelingen gehad en is dit je laatste behandeling die je vergoed krijgt?
    Bij ons is dit ook onze laatste behandeling die we vergoed krijgen helaas heeft geertgen hier geen rekening mee gehouden..
    Wij hebben duidelijk aangegeven dat we misschien wel 2 kindjes willen als alles goed verloopt. Nu hadden we een afspraak gemaakt en gekregen meer te horen over eiceldonatie. Tijdens die afspraak kregen we te horen dat er 1 embryo was voor ons. Wij schrokken hiervan omdat het onze laatste behandeling is hadden we gehoopt op meer eitjes. Daarbij ook een "probleem" voor ons extra, want mocht deze behandeling lukken en wij willen een 2e, zijn het half broer/zus.
    Dit hebben wij aangegeven en als deze behandeling niet lukt krijgen wij een behandeling op hun kosten "kado" .. Nu maar hopen dat ze die afspraak nakomen!!

Mocht dit dus jullie laatste behandeling zijn, geef het 10x extra goed aan!! Zo houden hun rekening met meerdere eitjes!!

Liefs, Lieke

5. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    #185 Lavendel1603, 28 nov 2013
    Laatst bewerkt: 28 nov 2013
    @ Lieke1990 Bedankt voor je welkom! Wij hebben 1 icsi poging gehad, bij de 2e is het niet tot een punctie gekomen en telde (gelukkig) niet.
    Wij hebben (maar) 2 eicellen gekregen, wat ons eerlijk gezegd ook wat tegen viel, omdat sommigen er wel 6 krijgen, die voor 1 poging gelden.
    Ook wij hebben aangegeven dat we na een eventuele geslaagde poging, graag nog een broertje of zusje zouden willen ( het liefst van dezelfde donor) maar die kans wordt zo wel erg klein. Ze zeiden ons dat we ook maar 1 embryo mochten laten terugplaatsen (wilden er graag 2) maar later gaf een andere arts iets anders aan waarover we later weer zijn gebeld dat het toch niet mocht. Dus jullie krijgen nu een poging cadeau van ze als deze poging niet lukt?? Heeft R dat gezegd? Wel fijn, maar wel raar dat er zo weinig eicellen gegeven worden tegenover zoveel zaadjes ;)
    Doen jullie ook aan wederkerigheid? Wanneer krijg jij de tp?
    Liefs

Ps: PNO vergoedt een 4e icsi poging.

6. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Lieve shhadixxx, nu egrijp ik de 32:000. Oke thanx voor jr advies. In dd werken ook artsen di nl spreken toch? Mijn man spreekt nl alleen nl ik wel duits en engels. Ik zal morgen eens even ri dkijken voor een eventuele kennismaking en bespreoen wat ze voor ons kunne doen ook ivm de vergoeding van CZ. Lief dat j zo reageert...ik ben idd een spontaan persoon dat vertrouwen krijgt als artsen positief zijn.

Ik kan misschien ook een intake met nijmegen regelen? Ik ga morgen maar ens rondjes bellen ivm doorverwijzing van de huisarts?

Xxx
    Lavendel welkom meissie xxxx

7. Ja, in DD werkt dokter Scholtes en Nederlandse assistentes die je aan de telefoon krijgt als je belt. Ik spreek zelf ook geen woord Duits, haha. Met Nijmegen heb ik zelf geen ervaring, dus daar kan ik niets over zeggen, ik hoor alleen dat ze daar ook erg kundig zijn. Ik weet dat de wachtlijst voor DD erg lang is. Als je nu belt, kun je waarschijnlijk eind maart of begin april terecht.. Maar echt, het is het meer dan waard! In Nijmegen is de wachtlijst korter denk ik, maar ook daar weet ik niets vanaf ;) Veel succes! Ik hoop altijd te voorkomen dat anderen hetzelfde overkomt, als wat ons overkomen is.. Ook wij hebben veel te lang vertrouwd op de mooie woorden..

8. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL

Ja is erg lief van je.....ik had al meerdere keren op je blog meegelezen maar niet bewust dat jij het was ..... sorry.
    Ik ga morgen bellen en zal t dan horen...kan dan gewoon meteen uui blijven doen want zo lukt t zekers niet maar dan andere behandelingen misschien wel in dd of njjmegen xxxx

9. Lieke1990

Lieke1990 Lid

27 nov 2013
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lavendel,

Fijn dat je nog 2 vergoede pogingen over hebt!
    2 eitjes is idd niet veel, nu hopen dat het in 1 keer goed is.
    Bij geertgen doen ze alleen maar via wederkerigheid dus ook wij hebben gedoneerd en zijn blij dat we zo andere stellen kunnen helpen.

Wij hebben vorige zaterdag de terugplaatsing gehad. Nu in de wachtweken.. Verschrikkelijk!! De arts heeft het waar wij bij zaten in ons dossier getypt, dus ga er vanuit dat dit geldig is!! Wij wilde ook graag 2 embryo's teruggeplaatst hebben, dit doen ze niet omdat er te veel risico is. Een vreemd zaadcel is al vreemd voor het vrouwenlichaam, laat staan ook een vreemd eitje.. Doe je beide in 1x, is de kans ook groter dat je ze beide verliest. Ook waren er bij een eerste zwangerschap van een tweeling met ED meer kans op zwangerschapsvergiftiging ofzo!

Wanneer is jou terugplaatsing??

---

@iedereen; op Welke dag doen jullie de test?? Echt pas na 2 weken of al eerder?

10. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Ik heb 1 dag eerder getest. Maar ik had al het gevoel dat het niet raak was.

11. mnr

mnr Niet meer actief

Ik heb geen icsi maar ovulatie inductie. Maar ik test wel altijd 1 of 2 dagen eerder.
    Succes met wachten!

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @lieke: wat spannend zeg! Overigens stellen verzekeraars vaak toch ook de eis dat er maar 1 embryo teruggeplaatst wordt?
    Ik duim voor je dat het nu gewoon gelukt is!!

@flower: even rond kijken en info opvragen is nooit verkeerd! Ik zou het er ook nog ff goed met GG over hebben.
    Is er ooit een ooitzaak gevonden voor het slechte zaad van je man?

13. Lieke1990

Lieke1990 Lid

27 nov 2013
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Leintje; was je voorgevoel goed of had je het mis en was het gelukt? Hoeveelste terugplaatsing was dat?

@mnr;1 of 2 dagen eerdere valt bij ons precies op 5-12 .. Beetje een rot datum dus! Ach, wie weet krijg ik volgende week m'n menstruatie, dan hoef ik helemaal niet te testen!

@flora; bij de eerste en 2e behandeling moet er 1 teruggeplaatst worden. Maar bij de 3e behandeling maken sommige ziekenhuizen en verzekeraars uitzonderingen, hier hadden wij ook op gehoopt!

14. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Lieke, mijn voorgevoel was juist en op de testdatum brak mijn menstruatie door. Het was de 1e terugplaatsing.

15. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    #195 Lavendel1603, 29 nov 2013
    Laatst bewerkt: 29 nov 2013
    @leintje en lieke en allemaal.. Ik heb 14 nov de tp gehad en mag 16 dagen erna testen (morgen) maar dan zijn ze telefonisch niet bereikbaar en heb vandaag getest...POSITIEF!! Ik ben zo blij, maar vind het al eng om het hier neer te zetten. Afgelopen maandagavond na het avondeten ineens wat bruinverlies had, dacht ik shit! Toen ik terugkwam van zwemmen dacht ik wat kan mij het verrekken en heb er een test tegen aan gegooid (11 dagen na tp van onze 2 cellige cryo) en deze was positief! Vanaf die dag elke dag getest om te kijken of het niet lichter werd ppppfffff En morgen dus de officiële testdag. @Lieke succes met de ww toitoitoi. @Leintje :( jammer
    Succes voor ons allemaal! Liefs, Lavendel.

16. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    lavendel wat super cool! gefeliciteerd!!! geniet ervan!

17. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    Denanja bedankt!Hopelijk is het bij jullie ook snel zover.

18. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Wow lavendel superrrrrrr geceliciteerd!!!! Xxxx

19. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Gefeliciteerd Lavendel! Geniet er van!

20. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lavendel, wat gaaf! Gefeliciteerd! Ik heb 21 november positief getest, dus we schelen niet heel veel van elkaar!

Liefs Iefje

Deel Deze Pagina