Geertgen kliniek deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mnr, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ja frummeltje dat ben ik helemaal met je eens! zeiden het gisteren hier nog tegen elkaar van dat ik gewoon korte cycles heb vorige keer 28 nu 29 dat is heel netjes heb ik zelf de afgelopen maanden niet gehad toen waren ze 31, 32 nog niet lang maar nu t bijgehouden word 28,29 nog beter :).

ja het kan gewoon een iui per jaar schelen. hoop wel dat wij deze keer meer zaadjes hebben maja dat weten ze ook pas na het ontdooien natuurlijk. moet goed komen :)

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @denanja: ik ben ook jaloers op jou cyclus;) haha. Bij mij is het elke keer maar weer afwachten hoe lang het gaat duren. Hopelijk deze keer weer wat korter, nu ik weer wat hoger ben gestart met gonal-f.
    Fijn dat het zaad toch goed genoeg was en hopelijk is het deze keer net wat meer:)
    Dr. wissman loopt idd vaak erg lang uit, dus stel je daar maar vast op in;) moet zeggen dat ik voortaan probeer om voor 'gewone' afspraken een ander te krijgen. Dr wissman kost gewoon zo veel tijd.. Maar t blijft zeker een van mn favorieten.. Volgende week dinsdag heb ik hem ook weer, er was geen andere arts beschikbaar.

Weet iemand hoe laat de arts begin, wanneer hij ook avondspreekuur heeft?

3. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Ha denjanja ik doe altijd t zelfde en werd net zoals jou al geroepen terweil ik gis op de wc zat haha ...suc6 meis xx

4. mnr

mnr Niet meer actief

Denanja: je moet nog redelijk vroeg dus hij zal dan geen 2 uur uitlopen :) en een iui moet sowieso op tijd ivm je eisprong dus dat komt vast helemaal goed!

En op je cyclus ben ik ook jaloers! Die van mij is met hormonen altijd rond de 35 dagen, dat is dus een week langer en scheelt gewoon een paar rondes per jaar.

Flora: ik heb W wel graag als ik iets wil vragen of er iets bijzonders is maar anders liever niet, en zeker niet 's avonds. We hebben de laatste keer tot 21:30 zitten wachten.. Waren pas 23:30 thuis.

Ik vind zelf Bax en vd B fijn omdat die altijd mooi op tijd zijn. En idd als je bij vd B eerder bent dan ben je vaak ook eerder aan de beurt.

Ik heb trouwens de laatste keer dat we ook een gesprek hadden dr Mi gehad, en die is ook heel fijn als je vragen hebt.

Engeltje: veel plezier bij je familie! Hier gaat het goed. Verwacht niet zoveel van deze ronde maar je weet nooit :)

Pendels: hier ook in het begin meerdere pendels gehad maar zijn allen niet uitgekomen. Geen pendels meer voor mij want ze geven toch een beetje hoop ook al ben ik vrij nuchter in dat soort dingen.

5. Tiem

Tiem Actief lid

16 apr 2014
    133
    0
    16
    Hoi!

Ik heb me zojuist geregistreerd toen ik zag dat er een Geertgen draadje is. Ook wij zijn hier in behandeling. Omdat ik soms tegen e.e.a. aanloop is het wellicht fijn met jullie ervaringen uit te wisselen.

Ik ben getrouwd met mijn vrouw en in 2012 hebben wij een zoontje gekregen dmv. ICSI. (Cryo).

Ondertussen alweer bij ICSI 2 voor een broertje of zusje. (inter-relationele ECD).

Donderdag heb ik de TP van een cryo, mits goed ontdooid.

Waar ik eigenlijk het meeste tegenaan loop is de 'snelle' werkwijze. Ik heb bij de meeste artsen niet het idee dat er naar je geluisterd wordt. Hebben jullie deze ervaring ook?

Ik hoop dat ik hier mijn weg kan vinden!

PS. Ik ben nog niet op de hoogte van jullie verhalen en "status" van het traject.

Groet,
    Tiem

6. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hi tiem
    welkom :)
    ik spreek nu voor mezelf maar ik weet dat de meeste t met me eens zijn. dat wij ons juist erg gehoord voelen en als we vragen hebben enz ze altijd de tijd nemen.

ik ben met je eens bij fm's staan wij ook zo weer buiten maja dat vind ik alleen maar fijn.

verder is het ook per arts verschillend. dkt wiss schijnt erg meelevend enz te zijn en ruim de tijd te nemen, daarom loopt ie ook altijd uit. dus misschien volgende keer om hem vragen.

als je trouwen het lijstje kijkt zie je in het kort waar we zitten in t traject ;) staat een pagina terug denk k.

7. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Welkom Tiem, ik ben het idd ook helemaal eens met denanja. Suc6 Tiem xxxx

8. Tiem

Tiem Actief lid

16 apr 2014
    133
    0
    16
    Hi beide,

Bedankt voor jullie reactie!

Wij komen al vanaf 2009 in GG en zijn bekend met de meeste artsen. In het begin werden we zeker gehoord. Echter zijn er voorvallen geweest waardoor het vertrouwen een beetje geschaad is. Echter wil(l)(d)en we het vertrouwen nog niet opgeven.

We zullen zien! We hebben nog een aantal cryo's in de vriezer en hopelijk brengt dat een mooi broertje of zusje voor onze zoon.

9. Tiem

Tiem Actief lid

16 apr 2014
    133
    0
    16
    mnr => 30 jaar, ovulatie-inductie met 250eh gonal-f, sinds april 2013 in MMM
    afspraken:
    nod: 25-4

flower1983 => 30 jaar, vanaf juni 2011 bezig. Nu bezig met icsi 2
    afspraken: 24-4 (cyclusdag 10) echo om ge kijken of er een tp an plaats vinden
    nod:

flora01 => 25 jaar, onbegrepen verminderd vruchtbaar, iui met gonal-f 62.5eh, sinds jan 2013 in MMM, nu IUI 3
    afspraken: 22 april eerste fm
    nod:

frummeltje13 => 25 jaar, lesbisch paar -> wederkerigheid, iui met donorzaad.
    afspraken: verwachte ovulatie 2 mei (IUI #3)
    nod: 16 mei 2014

denanja => 27 jaar, lesbisch -> wederkerigheid, IUI 2
    afspraken: 17-04 iui2
    nod: 01-05

bolcol => 26 jaar, pcos, Sinds februari 2013 in mmm, 75Eh gonal f spuiten.
    afspraken: 23-4 eerste Fm
    Nod:

engeltje1972 => 41 jaar, Wij gaan voor een Brusje voor Celine, IUI 1 na mk mislukt
    afspraken: 30-4 Kijken of Cysten weg zijn in GG, dan weer beginnen!!!
    Nod:

Lola1979 => 34 jaar, diverse IUI en IVF behandelingen en operaties gehad. In mei starten we voor het eerst in de Geertgen kliniek!En gaan we voor ICSI met Fostimon
    afspraken: mei
    Nod:

mb82 => 31 jaar, 2 jaar bezig, IUI 3
    afspraken: 5-4 IUI
    Nod: 21 april

Clara14 => wederkerigheid,
    afspraken: wachten op 2. ms naar punctie dan tp
    Nod:

Wish01 =>25 jaar, IUI
    afspraken: 11-4 IUI
    Nod: 27-4

Zon79 => 34 jaar
    afspraken: 14-4 Echo
    Nod:

Tiem => 29 jaar
    afspraken: 17-4 TP Cryo
    Nod: 1 Mei

zwanger!
    iefje -> icsi ecd
    lavendel -> icsi ecd met wederkerigheid || 05-08-2014
    Lieke -> icsi ecd met wederkerigheid || 17-11-2014

Wachtbankje:

mb82 21-4
    Wish01 27-4
    mnr 25-4

Ik ben zo vrij geweest mezelf in de lijst te plaatsen. :)

10. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    dat is erg jammer.
    maar jullie doen ook inter-relationele ecd las ik en dat doen ze in nederland alleen in gg dus je zult ook wel moeten ;)
    hopen dat je snel zwanger bent dan hoef je ook niet meer terug ;).

succes iig!

11. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    helemaal goed :) je moet morgen ook zie ik. hoe laat moet jij? kunnen we na morgen onszelf weer op t wachtbankje plaatsen

12. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    welkom Tiem.
    Ik heb wel bij bepaalde artsen ander gevoel dan bij anderen. Heb nu in ieder geval 1 arts waar een "voorval" mee is geweest die we nu dus eigenlijk liever niet meer willen.
    Dr. Wiss neemt inderdaad echt de tijd. Vorige keer IUI had ik hem en waar ik de eerste IUI binnen 10 minuten weer buiten stond, duurde het nu al snel 20 minuten. Wil alles netjes bekijken, je mag alles vragen. Dus dat vond ik wel fijn (de afspraak was inderdaad wel ook 40 minuten later ofzo dan eigenlijk gepland haha)

13. Tiem

Tiem Actief lid

16 apr 2014
    133
    0
    16
    Flower, gaan jullie ook voor een cryo?

Denanja, ik zie dat je morgen IUI hebt. Veel succes!

De Cryo -mits goed ontdooid- wordt in kunstmatige cyclus teruggeplaatst.
    Ik "mag" weer aan de mutsenbollen. :D

14. Tiem

Tiem Actief lid

16 apr 2014
    133
    0
    16
    Ahh, Meerdere v/v stellen. Leuk. :)

Frummeltje, heb je net een IUI achter de rug? Of lange cyclus?

Denanja, ik hoor morgenochtend pas hoe laat we verwacht worden.
    De terugplaatsingen zijn altijd in de middag. :)

15. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tiem, ik heb 22 maart mijn tweede IUI gehad. Maar heb inderdaad wat langere cyclus (gemiddeld 37 dagen). Waarschijnlijk eind april/begin mei IUI nummer drie (dat rijmt ;) ). Wij zijn ook V/V stelletje. Nu dus stressloze weken. Volgende week weer beginnen met ovu testen en als het dan positief is, dan moet ik bellen voor de IUI. Wij zijn dan nog niet zo lang bezig, maar ik hoop toch ook dat we snel klaar zijn, want het is elke keer weer wat... Dus hoe sneller we zwanger zijn, hoe sneller we van het "gezeur" af zijn. Dus kan me het bij jou helemaal indenken, als je al vanaf 2009 bij GG bent... Pff niet stom bedoeld, maar ik zou er niet aan moeten denken...

16. Tiem

Tiem Actief lid

16 apr 2014
    133
    0
    16
    Daar heb je helemaal gelijk in. Ik was zó zó blij dat ik Geertgen voor even kon bannen met/na de zwangerschap van mijn vrouw. We kwamen er al ruim twee jaar.

Ik hoop ook voor ons, en natuurlijk voor ieder in dit draadje, dat het snel raak mag zijn. Het is gewoon een intensief traject.

Is er een rede voor je lange cyclus? Of hoort het bij je lichaam?

17. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat geloof ik graag ja.
    Voor zover ik weet hoort die cyclus gewoon bij mij. Maar ik weet het niet zeker natuurlijk. Ik ben vanaf mijn 15e aan de pil geweest (en dat was vlak na mijn eerste menstruatie. Vorig jaar gestopt, slikte hem nog wel, voor de regelmaat, maar het is bij ons toch niet nodig. Toen begon mijn cyclus al wel met een wat langere cyclus. rond onze bruiloft vorig jaar een nog langere cyclus gehad (ongeveer 12 dagen langer dan normaal). verder wel een redelijk stabiele cyclus. Dus wel lang, maar wel regelmatig. scheelt soms 1 dag.
    Omdat ik nog zo jong ben, ga ik er vooralsnog van uit dat ik gewoon voldoende vruchtbaar ben. Eerste voorval bij GG was dan ook, toen ik vertelde dat mn cyclus zon 7 dagen is, dat de arts zei: nou daar moeten we dan maar eens wat aan gaan doen. Waarop ik een beetje reageerde van; hoezo. Hij wilde ons meteen aan de hormonen zetten. Maar dat was niet iets wat ik graag meteen maar wilde kiezen. Dus nu doen we IUI in natuurlijke cyclus. Ik hou mn ovu bij met ovu testen. En tot nu toe gaat dat wel goed. Beide keren 99% kans dat ik een ovulatie heb gehad (eerste keer knaltest) en tweede keer gezien op de echo. ik heb afgelopen keer zelfs echt wel het gevoel gehad zwanger te zijn en een mega vroege "miskraam"(al wil ik het geen miskraam noemen, want ik heb geen positieve zwangerschapstest gehad) gehad denk ik. Had een week voor NOD symptomen die ik nooit eerder bij mijn menstruatie heb gehad (gevoelige borsten en tepels, afscheiding bleef redelijk veel, normaal droog voor de NOD, en zo nog wel wat dingetjes. Menstruatie was ook echt niet normaal, zo erg. Veel bloed maar voornamelijk ook de krampen die er bij kwamen kijken. Normaal eigenlijk nagenoeg geen last van menstruatie. Eventjes een kwartiertje vervelend gevoel in onderbuik, dan komt de menstruatie en dan is het ook weg. Afgelopen keer heb ik de hele ochtend op mn werk bijna dubbel gevouwen gezeten van de kramp. en de kramp is pas na 2 dagen weg gegaan.) maargoed. Ik wil daarmee zeggen dat ik wel hoop heb (we hebben ten slotte pas 2 pogingen gehad) dat ik gewoon op deze manier zwanger kan worden. Hormonen spuiten, dat kan altijd nog...
    Ik denk wel, dat als we na 6 pogingen nog niet zwanger ben, ze wel onderzoeken gaan doen, of het misschien aan mijn lichaam ligt. Maar hopelijk komt het niet zo ver haha

18. bolcol

bolcol Actief lid

28 sep 2012
    109
    0
    16
    Welkom Tiem, Ik heb absoluut niet het gevoel dat je niet gehoord word. Maar kan mij voor stellen dat als je er zolang al komt en wat dingen fout zijn gegaan dat je je er anders bij voelt en over denkt.

Denanja : Succes morgen ! En zal er wel van uit gaan dat dokter W uit loopt. Wij waren als eerste laatst toen hij avond dienst had en nog was die te laat ;).

Hier: Valt niks bijzonders te melden. Wij mogen de 23ste naar dokter R. Ik lees hier haast nooit zijn naam. Vinden jullie het geen fijne arts? Hij is juist 1 van onze favoriete artsen. Ook al is die soms chaotisch.

Succes allemaal !!

19. Tiem

Tiem Actief lid

16 apr 2014
    133
    0
    16
    Frummeltje, hebben ze bij je aangegeven dat er onderzoeken zullen plaatsvinden als er binnen 6x IUI geen zwangerschap ontstaat?
    Wij hebben voordat we met IVF/ICSI begonnen namelijk 16x IUI gehad. We hebben bijna moeten smeken om hormonen omdat het élke keer wel wat was.

Mijn vrouw heeft via de huisarts mogen testen op schildklier etc. Hier wilden ze bij GG niet aan meewerken. Overigens had Dr. W alle vertrouwen in ons, en was hij degene die zei dat we met IUI door moesten gaan. Bij ons werd er gezegd dat je "6" moet gooien. En dat lukt niet altijd in 6 IUI pogingen. Wij waren ook jong toen we begonnen (24). Nooit de pil of andere hormonen geslikt en tóch wilde het niet lukken. Ik wil je hiermee niet ontmoedigen, want ik hoop dat jullie een lange weg bespaard blijft, maar ik wil je behoeden voor teleurstellingen. Wij waren naïef en zijn met onze neus op de feiten gedrukt.

Bolcol, Dr. R is idd chaotisch. :) Ik kan soms zijn directheid wel waarderen, maar mijn favo arts is het niet.

20. Tiem

Tiem Actief lid

16 apr 2014
    133
    0
    16
    Frummeltje, ik ben vergeten te reageren op je vroege miskraam. Het kan goed zijn dat er wel iets gaande was. Ik hoop dat de volgende poging wél goed gaat!

Deel Deze Pagina