Geertgen kliniek deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mnr, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    #241 Lavendel1603, 30 nov 2013
    Laatst bewerkt: 30 nov 2013
    Ik wens jullie alles wat wensbaar is en ga me wat meer terugtrekken van het forum, ik merk dat ik negatieve gevoelens ervaar en me ga opfokken en dat wil ik niet. liefs Lavendel

2. Als alle negatieve verhalen altijd maar verborgen moeten blijven en alleen in privéberichtjes verteld mogen worden, kunnen mensen die níét actief meepraten deze ervaringen niet vinden. Wat mij betreft mag iedereen het lezen, iedereen maakt uiteindelijk toch zijn of haar eigen keuze.

En ja, ruilhandel ja. Daar komt het toch op neer? Het wordt 'wederkerigheid' genoemd, wat betekent dat je een 'gift' (wat geen gift is, want je moet er na het ruilen nog steeds voor betalen) moet beantwoorden met een tegengift. Ruilen dus. Ik vind niet dat dat een voorwaarde moet zijn als jij afhankelijk bent van een kliniek die jou kan bieden wat je nodig hebt. Betalen met DNA, in plaats van met geld, is in mijn ogen echt niet beter, mooier of eerlijker. Júíst de mensen die hier afhankelijk van zijn, zouden dit niet verplicht moeten zijn. Het is je laatste kans, dus wat moet je anders? Ik vind dat vrij manipulatief, eigenlijk. Ik denk ook dat een hoop mensen deze beslissing alleen maar maken, omdat ze hun wens anders niet kunnen realiseren. Niet omdat ze zelf nu zozeer achter het doneren staan. Begrijp me niet verkeerd, die mensen zullen er best zijn, maar ik ken een hoop mensen hier die deze keuze niet om deze reden gemaakt hebben.

Het was overigens helemaal mijn plan niet om me hier zo over uit te laten, ik heb het hier nooit eerder over het ruilen gehad. Ben bijvoorbeeld voor Iefje ontzettend blij dat dit voor haar heeft mogen werken en dat zij wél geluk heeft gehad bij het GG. Wat ik al zei; er zullen echt wel mensen zwanger raken bij het GG, maar elke patiënt die ze voorliegen, is een patiënt teveel.

3. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    #243 Lavendel1603, 30 nov 2013

Shaddixxx mijn reactie hierop: mijn man en ik zijn beiden bloeddonor, wij hebben beiden een donorcodicil, mijn man doneert zaad en ik ontvang een donoreicel. We helpen een ander en worden zelf verrijkt door een ander. Ik noem dit een zienswijze vanuit een vrije geest. We zijn niks verplicht, het is een keuze die je maakt. Staat je dit idee niet aan dan ga je naar Spanje en daar worden jonge meisjes (studentes die geld nodig hebben) betaalt om eicellen af te staan. Dat is pas schunnig.
    Iemand waarschuwen oké, maar alles afbranden is het uiterste.
    Ben zelf net als Iefje ook zwanger geworden bij GG. Liefs, Lavendel

4. Ach, dat zie je verkeerd. Ik brand niet alles af, dan zou ik ook nooit gezegd hebben dat Wissmann en de kundigheid en mogelijkheden van DD de ideale combinatie geweest zou zijn. Ik heb met een paar GG-meiden gewoon normaal contact, we leven met elkaar mee, dat kan prima. Het doet er dan niet toe in welke kliniek je onder behandeling bent en daar gaat het ook vrijwel nooit over. Ik schrijf ook eigenlijk nooit meer mee in het GG-topic, precies om dit soort situaties. Dat heb ik vorige week overigens ook al een keer aangegeven, toen reageerden de meiden hier juist erg lief. Alleen de laatste week waren er wat meer reacties van mij, de meeste reacties van vanavond omdat er steeds weer andere dingen gevraagd werden :)

5. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    #245 Lavendel1603, 30 nov 2013
    @Shaddixxx Ik ken jou niet en jij kent mij niet, maar wat mij wel opvalt is dat ik jou het beste toewens en je probeer te begrijpen en sterkte wens (was ook lief en gemeend en niet hypocriet!) maar dat jij daarentegen mij niet feliciteert met mijn zwangerschap ondanks dat we van mening verschillen (zijn toch geen vijanden?)

6. Moeten we nu ook dat analyseren en bespreken? Je hebt me inderdaad het beste toegewenst, met daarna direct de mededeling dat je je terug ging trekken omdat je negativiteit ervoer en je daarover op liep te fokken. Die negativiteit waarover je sprak, kwam volgens jou ongetwijfeld vanuit mij, gezien ik de enige ben die hier reageerde. Daarom kwam het op mij niet oprecht over.

Zoals ik al schreef, ik ben ontzettend blij voor Iefje dat zij eindelijk zwanger mag zijn. Met MNR leef ik ook ontzettend mee en ik vind het ontzettend kl-ote als er bij haar een poging is mislukt. Voor een hoop andere meiden hier, hoop ik ook dat het zo snel mogelijk mag lukken. Of ze nu bij het GG, in Duitsland, Spanje, België of Turkije onder behandeling zijn en hun zwangerschap aan die kliniek te danken hebben. Iemand feliciteren met haar zwangerschap, terwijl we in een discussie zitten waarin ik word neergezet als iemand die negatief is, het GG zwart maakt en anderen hun kansen zou ontnemen, komt inderdaad niet in mij op. Dat zou ik vrij hypocriet vinden en dát is nu juist waar ik zo'n hekel aan heb.

Goed, het wordt nu steeds persoonlijker, daar heb ik geen behoefte aan en daar is ook dit topic niet voor bedoeld.

7. Lieke1990

Lieke1990 Lid

27 nov 2013
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ shaddixxx & lavend1603; Wat een heftige discussie zo even! De een heeft een goede ervaring met gg en de ander (helaas) niet. Dit mag geuit worden! Op forums gaat het vaak alleen maar over de goede Dingen, terwijl mensen ervaringen zoeken over wat goed en slecht is. Mensen maken fouten, helaas bij ons ook een foutje vanuit gg. Iedereen gaat hier anders mee om.
    Ook wij hebben,net als vele ander stellen, voor de keus gestaan om te moeten kiezen voor eicelbank in Utrecht, Spanje of gg. Wij persoonlijk vonden het een mooi idee om een ander stel te mogen helpen, terwijl wijzelf geholpen worden door een andere vrouw, die ook weer geholpen zijn!

Maargoed.. Even een ander probleem;
    Zoals eerder aangegeven heb ik zaterdag de terugplaatsing gehad. Zaterdagavond begon ik met bloeden en dinsdag werd dit minder. Van dinsdag tot nu viel het allemaal erg mee, op een beetje bruinig na. Tot vanavond een uurtje of 18... Ineens voelde ik het en moest ik rennen... Ik was weer aan het bloeden :( nu lees ik op internet dat de innesteling ongeveer een week na de TP kan zijn en dat t kan dat daar bloed bij komt kijken.. Iemand ervaring met de bloedingen??!

Liefs Lieke

8. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Shaddixxx, ik denk dat je nu beter op dokter scholten kan richten. Ik hoop dat je gauw zwanger mag raken. Maar zoals het nu gaat schiet het ook niet op bij je.
    Dat bedoelde ik vorige week al dat ze overal in elke kliniek fouten maken. In DD zijn ze een kei om te vroeg of te laat ICSI's uit te voeren. Gelukkig is het nu voor een IUI, dus is schade financieel niet groot maar geestelijk zal dit ook even heel erg zwaar zijn. Wens je heel veel sterkte.
    Verder is DD een goede kliniek.

En die resitutiepolis heb je voor alle zorg nodig. Als ik zorg nodig heb, wil ik wel naar de arts die ik wil en niet die mijn zorgverzekeraar goed vindt. Die polis heb ik al 2 jaar.

Nogmaals ik vind het erg wat jou is overkomen. En dat is niet goed te praten. En ik hoop voor je dat je poging terug krijgt. Daar heb je wat mij betreft recht op.
    Maar ik denk niet meer dat je nu objectief ben. Jij laat je nu leiden door je eigen boosheid en gunt het de vrouwen die op GG aangewezen zijn niet. Waarom moet GG naar de maatstaven van andere ziekenhuizen handelen? Dat is toch voor vele de uitkomst dat ze dat niet doen. Anders had ik voor GG ook een te hoog BMI. Waarom zou bij 32.000 met goede beweeglijkheid zinloos zijn als op vulling van de decembermaand. Ze moeten ook een percentage halen van ontstane zwangerschappen. Vele ziekenhuizen hebben ook een hoog aantal als minimum staan om een hoger percentage zwangerschappen te halen. Vandaar dat je met overgewicht ook niet in een ziekenhuis terecht kan.
    En wederkerigheid niks mis mee. Als je een donor nodig heb, kan je toch ook geven. Jij helpt daarbij toch weer een ander.

Sorry dat dit zo moest, maar ik vind je laatste berichten ook een andere toon hebben dan vorige week.
    Mijn mening is ook dat je dingen van een andere kant moet bekijken. Shaddixxx, steek je energie in je gezin en de behandelingen. En laat achmea de rest doen. Ik hoop dat je punctie terug krijg, want dat gun ik je. Daar heb je naar mijn mening recht op. Als je dat krijg, sluit het af. Er zijn namelijk zoveel vrouwen wel gebaad bij GG. Net zoals er veel baad hebben bij DD.

Liefs leintje

9. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Lieke1990, ik had op een zaterdag terugplaatsing en de dinsdag daarna een beetje bruine afscheiding. Daarna niets meer. Ik vermoed toen innesteling, naar heeft niet gehouden. 2 weken later op testdatum werd ik ongesteld met veel bloed. In weet niet of innesteling met veel bloed kan. Voor menstruatie is het denk ik nog te vroeg.

Liefs leintje

10. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Hoeveel cellig was jou embryo? Dat heeft te maken wanneer die ongeveer innesteld.

11. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Calimero, hoe is het met je?

12. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Mnr, wanneer mag jij weer een echo maken?

13. Lieke1990

Lieke1990 Lid

27 nov 2013
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @leintje; ik had een 5-cellig embryo die vorige week zaterdag is teruggeplaatst.

14. mnr

mnr Niet meer actief

Leintje: ik heb morgen de eerste fm. Jij moet donderdag toch?

15. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Spannend mnr! Hopelijk is er al wat te zien.
    Vanochtend heeft mn ongi volgens mij goed doorgezet en heb enorme ongi pijn! Vandaag nog even afwachten, maar denk dat ik vandaag wel als cd 1 kan tellen.
    Gister was het te weinig en nog niet echt helder rood.

16. mnr

mnr Niet meer actief

Fijn flora dat het heeft doorgezet! Mag je nu cd3 gaan spuiten of heb je eerst nog een echo?

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ja ik mag nu cd 3 gewoon beginnen met spuiten. Voor ik begon met duphaston hebben ze nog een echo gemaakt, en toen waren alle cysten weg. Dus nu is een uitgangsecho niet nodig.

18. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Mnr, ik mag volgende week maandag voor gesprek. Klopt dat het donderdag was, maar ik heb hem verzet naar maandag omdat het mij beter uit kwam.

Lieke, ik had 8 cellig en zou volgens de arts 2 a 3 dagen later hooguit 4 innesteling hebben. Ik denk dat het bij jou dan 3 a 4 dagen na terugplaatsing zou zijn. Hooguit 5. Maar ik weet dit niet zeker. Bij 2 cellig zit je denk idd op een bijna een week.

19. Wow, ik gun het de vrouwen die bij het GG lopen niet? Wat een bizarre opmerking! Ik denk dat dat de meest ongenuanceerde opmerking hier is. Ik heb al aangegeven dat ik dit soort dingen hier normaal nóóit schrijf en dat ik me altijd alleen beperkt houdt tot m'n eigen ervaringen, maar Lavendel kwam steeds met nieuwe dingen, waar ik op heb geantwoord. Ik schreef ook al dat de discussie in mijn ogen te ver uit de hand liep, daarom heb ik het ook afgekapt. Ik krijg het nu, precies zoals ik eerder schreef, persoonlijk over me heen, omdat ik mijn negatieve ervaring deel en Flower aanraadt om zich niet te storten op zinloze behandelingen. Dat heb ik niet gedaan om het Geertgen nog belachelijker te maken, wat iedereen nu lijkt te insinueren, maar om Flower te waarschuwen. Dat is níét vanuit mijn boosheid, maar om anderen die gruwelijke pijn en al die emoties te besparen. Ik heb volgens mij een stuk of 5 keer aangegeven dat iedereen z'n eigen keuzes moet en zal maken en dat ik niet degene ben die dat voor Flower, of wie dan ook, kan doen.

Ik schreef het in m'n laatste bericht nog; het doet er helemaal niet toe of iemand bij het GG, in Düsseldorf, Spanje, België of waar dan ook onder behandeling is. Het is ook echt níét afhankelijk van waar iemand onder behandeling is, of ik het diegene 'gun'. Sterker nog.. Degene die ik het jarenlang méér gegund heb dan wie dan ook, en wie nu ein-de-lijk zwanger is, liep óók bij het GG. Ik heb mee gehuild toen het eindelijk lukte. Het is geen moment in me opgekomen om er minder blij om te zijn, omdat het toevallig in het GG gebeurd is. Elke zwangerschap die ontstaat door het GG, is een prachtig wonder. Echter, elke patiënt die net zo behandeld wordt als wij, is er één teveel, en dáárom deel ik mijn verhaal.

20. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Je schrijft toch zelf dat je in een deuk ligt om het feit dat geen zorg verzekering meer een contract wil met geertgen. Ik vind een zielig vertoon van je. Want de mogelijkheden zijn nog verder weg bij mensen die eventueel op GG aangewezen zijn. Verder zeg je dat je doel al een bereikt heb, doordat er nu nog minder mensen naar GG kunnen en zullen kiezen. Dit heeft niets meer met jou ervaring te maken. Dit zijn uit spraken die gebasseerd op wraak. En het sarcasme druipt er van af. Dat zijn geen goede adviezen meer. In wens verder veel succes. En hoop dat je gauw zwanger mag raken.

Deel Deze Pagina