Dank je wel mnr! Ik hoop echt dat alles hetzelfde blijft. Misschien helpt het als er meer mensen een mail sturen met hun belang van de wederkerigheid en de eicelbank? Degene aan de telefoon zei dat ze ook graag wilde dat het zo door ging, en dat ze dat wilde benadrukken met mails die ze dan aan de nieuwe directeur laat lezen. Ze hoopt in elk geval dat degene die al bezig zijn met behandelingen gewoon hun vergoedde pogingen af kunnen maken. Voor ons zijn er geen andere opties. We hebben zelf geen donor kunnen vinden, ik ben te zwaar voor de meeste ziekenhuizen en heb geen geld voor behandelingen in het buitenland. Denk als we niet doorkunnen dat we in een groot gat gaan vallen, nog maar even niet aan denken....
Het moet gewoon blijven zoals het was! In ieder geval voor alle huidige patiënten.. Ik hoop dat jullie gewoon nog een poging mogen doen. De mmm is al zwaar en dan nog al deze onzekerheid erbij..
sow weer ff hier mee gelezen, nog niet alles gelezen maar engeltje wat balen zeg!!! peetjo. wat een spanning allemaal! hoop echt dat jullie door mogen! vraag me wel af of wij wel door kunnen als de wederkerigheid weg is, we maken gebruik van de donorbank mag dat dan nog wel gewoon? ga de vragen maar ff opschrijven en maandag even vragen.
@ Peetje; ach wat naar en jammer! Ik wil ook best een mail er aan wagen, aangezien een ecd ook nog altijd in mijn achterhoofd zit, als dat tenminste betere kansen voor mij zal bieden....Gezien mijn leeftijd (en uiteraard vooral de eicellen die ik nog steeds gelukkig maandelijks heb, al zijn het er niet veel) heb ik daar tot op heden van af gezien. Wat is wederkerigheid? Ik hoor jullie daar vaak over, maar weet niet wat dit betekent. @mnr: een IUI in Zutphen zou een optie kunnen zijn idd. Maar bij GG heb ik er een beter gevoel bij eerlijk gezegd. Zeker nadat de vorige keer (dat was de 1e keer) na de iui ik daar nog de beste resultaten sinds mijn traject heb geboekt... Vanmorgen nog een extra foll.meting in ziekenhuis hier gehad; er zitten tòch 2 follikels aan de linkerkant: het is inmiddels cyclusdag 18. De een is ruim 10 en de andere ruim 8 mm; gisteren was er een nog iets groter dan 10, endometrium is bijna 6,5 mm. Ben bang dat het een verloren maand is...Ik hoor vandaag van GG, maar denk niet dat het wat gaat worden.
@mnr: helemaal mee eens!!! "Het moet gewoon blijven zoals het was! In ieder geval voor alle huidige patiënten.. De mmm is al zwaar en dan nog al deze onzekerheid erbij.. "
Thx iedereen!! Fijn om alles te kunnen delen met mensen die het echt snappen en weten wat je voelt en meemaakt. @gabje: Wederkerigheid betekend dat je zaad voor de bank geeft en er eicellen voor terug krijgt (of andersom). Dit kon bij Geertgen zodat je geen eigen donor mee hoefde te nemen. De eerste keer hebben wij voor de bank gegeven, de andere keren niet. Ik zag op de site van degene die Geertgen overnemen dat ze daar wel een zaadbank hebben, maar geen eicelbank. Ik denk dat je daar gewoon gebruik van mag maken zonder wederkerigheid. Als het goed is zou er over 2 weken meer duidelijkheid zijn is mij verteld. Laten we dat hopen. Ik weet het liever dan nog lang in deze onzekerheid.
Gezien de antwoorden op mailtjes van GG denk ik dat mensen met overgewicht ook de deur gewezen worden. Ze draaien er maar wat omheen. Zou voor ons ook einde oefening zijn.
En op site geertgen staat dit IVF-kliniek Geertgen zelfstandig behandelcentrum voor vruchtbaarheid dus eicel/zaadcel bank blijft ook
@wenonline volgens mij ben jijzelf niet goed op de hoogte, de veranderingen zijn nog helemaal niet bekend namelijk Dus ook de website is nog niet aangepast. De artsen zelf weten zelfs niet eens wat alle veranderingen gaan zijn.
In mijn optiek kunnen ze niet veel veranderen in de zin van overgewicht en alleen staande moeders. Dan zijn ze zeker 50% van de Patienten kwijt en kunnen ze als nog de deuren sluiten over en aantal weken. Het irritante is dat we gewoon moeten wachten wachten en nog meer wachten haha. Maar Gabje waarom zou het verloren zijn als je dag 18 zit nu ik heb steeds vrij laat hoor kan ineens heel hard gaan. En anders bij dr w gaan die geeft nog wel eens pregnyl 5 dagen na iui, tp etc en dat stelt goed uit, heb er ervaring mee. Werkt alleen niet altijd bij iedereen.
Hoi Miss1982; Dank voor het meedenken; Ik heb vanmiddag te horen gekregen dat IUI idd niet doorgaat. Tja, ik geloof niet dat de follikels meer groeien, omdat er 1 zelfs iets kleiner dan gisteren is. We willen het zelf dan ook liever niet. Jammer maar helaas. Als ze eenmaal kleiner worden, dan worden ze niet meer groter en is het einde, althans voor deze maand vlgs mij... Ik vind het ook allemaal best spannend wat ons te wachten staat bij GG. Vandaag zat Monica helemaal alleen aan de telefoon, is zij niet een van de verpleegkundigen? Vanmorgen heb ik haar nog even telefonisch gesproken, maar vanmiddag kreeg ik niemand aan de lijn (te druk waarschijnlijk). Monica deed erg haar best en het lijkt me ook niet makkelijk allemaal voor hun. Ik hoop zo dat het allemaal goed komt. Fijn weekend allemaal!
Dit haal ik net van de site van geertgen af. Behandelcentrum Geertgen maakt een doorstart onder de nieuwe naam: Nij Geertgen, centrum voor vruchtbaarheid. Lees meer in de rubriek "nieuwsberichten" op de rechterkant van deze website of op de Freya website. Ook bij Nij Geertgen zijn alle vrouwen met een kinderwens welkom: man- vrouw relaties, maar ook alleenstaande vrouwen en vrouwen in een lesbische relatie. Wij maken géén onderscheid in uw relatievorm met betrekking tot de toegang tot ons centrum. Ons team gaat tijdens uw vruchtbaarheidsbehandeling zeer zorgvuldig met u en uw emoties om. Wanneer zwanger worden niet vanzelf gaat is een omgeving waarin alles is gericht op individuele persoonlijke aandacht belangrijk. Tijdens uw behandeltraject wordt u uitvoerig geïnformeerd zodat u op keuzemomenten een weloverwogen beslissing kunt nemen. Daarnaast zal Nij Geertgen binnenkort zijn eigen zaadbank/eicelbank openen. Dus dan zal dat toch wel al bekend zijn
Ik zie het net ook staan inderdaad, raar dat ze daar vandaag geen duidelijkheid over konden geven. Als er een eicelbank komt kunnen wij volgens mij gewoon verder maar aan de telefoon was het allemaal moeilijk en nog niet duidelijk. Vaag. Misschien dat de bedenkingen die ze hebben meer over de wederkerigheid gaan?!
Maar nog steeds niks over overgewicht. Degene die overgenomen hebben staan namelijk bekend dat ze niet met overgewicht werken, Dat kan je dus ook lezen op hun eigen site. Dus of ze dat nu bij Geertgen ook gaan veranderen dat wisten ze maandag mij nog niet te vertellen.
Hallo als 1e even voor stellen ben Renate 38j. sinds kort bij gg. na second opinion bij gg, kwam toevallig deze site tegen. @ XDanielle betreft dat nij barrahus geen mensen met hoge bmi behandelen. het verschild heel erg per instelling kom zelf vanuit ziekenhuis in Arnhem vandaan daar moest ik 40 bmi halen voor er gestart werd, er zijn ook ziekenhuizen/behandelcentra die 35 of lager hebben als max. heb begrepen dat bij ivf ze vaak strenger zijn met bmi dan bij een oi behandeling. Hopelijk doen ze inderdaad niet heel erg moeilijk voor sommige patienten. Wij gaan ergens eind deze maand weer naar GG toe. Ben benieuwd wat ze dan zeggen. Hoop dat een ieder zijn behandeling af mag komen maken. Gr Renate
Klopt, maar Geertgen hanteerde geen max bmi, daarom zijn wij bij Geertgen. Dus als deze mensen ineens gaan bepalen dat er een max bmi van 40 gaat gelden, dan hebben wij voor niets al die maanden onderzoeken gedaan, beide onze eigen risico´s al kwijt in die 1,5 maand tijd en dan ineens de deur gewezen worden vind ik persoonlijk gewoon niet kunnen dus hopelijk is er snel iets over bekend.
Heeft iemand hier het emailadres van dr W? Ik heb sinds vanmorgen bruinverlies dus ik beschouw deze ronde als mislukt helaas.