Geen moeite met mijn nichtje bedoel je denk ik of niet? Stond er zelf ook erg van te kijken, zag er van te voren nl erg tegenop. Heb zoals ik al schreef ook moeite met zwangere mensen, en kraamvisites houd ik echt niet droog. Mijn man snapt dit niet altijd "is toch mooi voor hen?!" Ja schatje gun het hen ook erg maar mezelf ook!! wij willen ook zo graag, waarom lukt het nou toch niet.....?! Weet sowieso niet echt wat er op moment aan de hand is, ook wat ik al schreef over er dit keer rustig in staan.....normaal ben ik de secondes aan het aftellen en constant broekloeren, weet het ook niet.... Zou het misschien te maken hebben dat druk bij IVF groter is, omdat je maar 3 vergoedde kansen hebt....zou het dat misschien zijn....? Weet het ook niet.... Maar goed, hopelijk blijft het bij die ene keer Gabje, misschien innestelbloed? Zou mooi zijn! Ik blijf weer duimen Heb nog steeds erg pijnlijke (.)(.) en ook soort spierpijn in onderbuik, vandaar mijn vraag over de pregnyl.... Vanaf welke dag tellen jullie? Dag van werkelijke TP of dag erna?
Van de pregnyl krijg ik altijd allerlei zwangerschapskwaaltjes. Niet altijd dezelfde, ene keer wel misselijk, andere keer niet.Wel altijd gevoelige borsten. Wat bedoel je vanaf welke dag tellen jullie? Bij iui vanaf de dag van de iui, dit is meestal ook de dag dat je eisprong is.
Fijn trouwens dat je je zoveel rustiger voelt, stress is ook helemaal niet goed.Ik denk ook dat de druk van maar 3 kansen bij ivf erg meetelt, bij mij tenminste wel.
Weet je wat ik wel mooi vond van de dokter die we hadden van wie ik nog steeds naam niet weet.....hoe dom ook, maar goed...... Hij zei je moet vooral gewoon leven! Niks geen rare dingen die je niet zou mogen eten of doen, leven! Het enige wat NIET mag is roken! En er zullen genoeg vriendinnen zijn die zeggen " ooo, maar ik rookte als een ketter en werd zwanger" NEE zei hij bij jullie (mensen waarbij het al moeilijk gaat) geld dit absoluut niet!! Dat is echt serieus bewezen! Hij zei ik heb liever dat je een glas wijn drinkt dan dat je rookt!! Leven en afleiding zoeken dát is belangrijk! Ik zei; maar ze zeggen dat je bijv niet veel groene thee mag drinken ivm bepaalde stoffen die daar inzitten (meen antioxidanten)? Oja? Zei hij, dus dan krijgen ze in China en Japan geen kinderen?? Die drinken volgens mij niets anders...... Toen zei ik maar stress is toch ook bewezen dat dat niet goed is? O zei hij weer....dus mensen in oorlogslanden (waar constant stress is ) krijgen geen kinderen??! Hij zei al die dingen die zogenaamd niet zouden mogen, mensen worden gek gemaakt en er komt steeds meer bij.... Niet roken, leven en afleiding, de 3 belangrijkste punten! Mijn man en ik keken elkaar aan.... Zoals hij het zei had ie toch echt een punt. Mijn man is daardoor ook wel beetje anders tegen dingen aan gaan kijken en ik ook wel. Hij zei het zo mooi eigenlijk..... Baal dat ik zijn naam nog steeds niet weet, staat ook niet op briefje.... Bij FM hadden we dr M, ook heel aardig, maar TP was andere man.....
Ik drink ook rustig een wijntje hoor, zo erg ben ik er ook weer niet mee bezig. Ga nu lekker slapen; druk de utrobolletjes er gewoon weer in en zie morgen wel wat de dag brengt. Trusten!
Morgen de terug plaatsing! Hoop zo dat alles goed blijft gaan en er morgen een mooie blastocyst wordt terug geplaatst! Daarna voor 3 dagen naar een hotel aan zee dus hopelijk zorgt dat voor wat afleiding. Hoe is het nu dames?
Hey mnr, wat goed! Krijg je er 1 teruggeplaatst? Hier nog steeds niet ongi, voelt een beetje gespannen onderin mijn buik. Beetje raar gevoel, kan het niet echt omschrijven.
Is dat vanwege je leeftijd mnr, dat je er maar 1 teruggeplaatst krijgt? Ik veeg trouwens donkerbruin (lijkt wel bijna zwart) af, niet echt bloed (hooguit een drupje), is dit nou mijn eerste cyclusdag of niet? Voel geen krampen of iets dergelijks, verwacht morgen pas dat het helemaal doorzet...
O nee Gabje, het zal toch niet....? Balen zeg! Heb je ook een test gedaan of doe je dat niet meer? Vind echt rot voor jullie als het door gaat zetten! MNR goed nieuws!! Fijn dat je er ook even uit gaat, even lekker uitwaaien! Succes meid! Hopen op iets moois..... Is het andere eitje ook bevrucht of toch niet? Gaan ze deze invriezen? Wat betreft terugplaatsing IVF Het is veranderd Gabje, eerst mocht je zelf bepalen hoeveel je er teruggeplaatst kreeg, maar dat is niet meer. Alleen de allerlaatste poging mag je nog kiezen. Reden is dat ze kans op meerlingen zo beperkt mogelijk willen houden. Tenminste zo werd het ons verteld bij onze laatste poging in Raboud, zal vast nog wel wat info overslaan nu, maar daar komt het wel beetje op neer. Is altijd zo tegenstrijdig he......één heeft goed nieuws....ander niet......pfff waarom kunnen we niet gewoon allemaal goed nieuws hebben...... Maar goed that's life zeggen ze dan........ Dikke knuffels
Gabje: dat is inderdaad vanwege m'n leeftijd. Boven de 38 of bij je laatste poging mogen er wel twee terug. Chimpie: het zijn er nog steeds twee. Morgen plaatsen ze de beste terug. De andere vriezen ze in als het kan maar ze zei al wel dat ze dan echt hele hoge eisen aan de embryo stellen en dat dat vaak niet kan.
Jee, dat ze ineens zulke hoge eisen aan de embryo stellen, dat is ook een naar idee! Jij weet niet welke van de twee de beste is, maar zij ook niet. Het blijft een gok. Ik hoor wel eens dat een A niet blijft zitten en een C wel, zeg het maar! Ik heb begin vorig jaar twee keer A gehad en teruggeplaatst gekregen, maar bleven uiteindelijk allebei niet zitten. Dus ze gooien er als het ware een weg, als deze niet voldoen aan de eis? Dan zou het altijd in mijn achterhoofd blijven spoken, zo van: stel dat die andere nou wel was blijven plakken? Brrr... Ik heb even gebeld vanmiddag met GG; m'n cyclus moest eerst goed doorzetten (helder bloed), pas dan mag je het als de 1e dag rekenen. Dat was vanavond inmiddels wel het geval, maar morgen reken ik dan als dag 1. Dus er gaan voor nr. vijf...zucht...
Dat was bij ons ook zo ja, en idd wat Gabje ook al zegt dat is echt een rot idee dat er bevruchtingen "weggedaan" worden terwijl je er zoveel moeite voor gedaan hebt. Bij mij ook 2 x hele mooie A-tjes die niet bleven zitten en bij 2 C-tjes was er wel 1 blijven zitten en zwanger, helaas een VM gehad, maar toch....je weet het idd niet.... Het kan zijn dat het bij jou ook met leeftijd te maken heeft MNR, maar het heeft ook te maken met nieuwe behandelwijze (in Radboud tenminste, maar denk dat overal beetje gelijk is). 2e poging mochten we ze allebei terug laten plaatsen (2c-tjes) maar als dat dit jaar was geweest had dat niet gemogen vanwege de veranderingen. Laatste mochten we kiezen hadden toen onze kansen verdeeld 1ingevroren en 1 teruggeplaatst (maar helaas....... Denk nog wel eens wat als ik toch beide terug had laten plaatsen.....maar ja dat is achteraf. Ik hoop dat je 2e bevruchting aan de eisen voldoet, zou wel mooi zijn.
oww mr vandaag je terugplaatsing!! spannend, heel veel succes en veel plezier bij t uitwaaien!!! gabje wat balen zeg nu met goede moed op naar de volgende ronde. hier morgen hsg ben benieuwd of er wat te zien is, wat ik niet verwacht.
Wow mnr, dat is echt hartstikke goed! En nu die spannende wachtweken maar weer he. Wij weer thuis van vakantie, heb t hier koud gehad de afgelopen dagen. Gelukkig wordt het weer iets beter. Vandaag ga ik beginnen met onze eerst ivf poging. Dat betekend dat ik triptofem ga spuiten om de cyclus stil te gooien. Ik verwacht over 3 a 4 weken de eerste punctie te hebben. Doodeng vind ik het allemaal, maar het mag van mij nu ook wel gaan beginnen.
Succes Zon. Ik ga je nu extra goed in de gaten houden gezien wij ik Oktober aan de beurt zijn.. Vind het ook erg eng.