Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden X Denjana en Gabje wat ontzettend spannend toch, ik ga heel hard voor jullie duimen! En wat leuk idd Gabje cavia's vroeger ook gehad ging ik met ze praten door op zelfde manier terug te piepen, haha O Danielle ik herken het zo erg, gisteren ook weer gehoord jongen die wel eens mee gaat met de vriendengroep die geen relatie in stand houdt kindje uit elkaar nu net weer nieuwe vriendin en hoppa zwanger!! Terwijl hij bekend staat als flierefluiter die geen vaste relaties wilt....pfffff Zo kan ik nog wel even doorgaan met verhalen...waarom moeten ze zulke dingen aan ons melden 2 jaar terug een "vriendin" oja had even abortus gedaan, kwam even niet uit.......!!! Zie ik niet meer kon er niet meer mee omgaan......zooo pijnlijk en respectloos.....! Zon wat goed, heel veel succes en hopelijk hele goede resultaten!
Ja chimpie zulke dingen snap ik ook echt niet. hier niet veel rare dingen eigenlijk. Hoop echt dat k vanacht ook nergens last van krijg. Maar weetje t gebeurt wel of niet, ben zwanger of niet enja kan er toch niks aan veranderen. Je bent zo machteloos. Kon je maar meteen na de iui horen dat je zwanger bent of niet gewoon dag erna of uur erna ofzo.
Ja idd, was dat maar zo, dat scheelde een hoop pijn en verdriet! Was vanavond ineens zwaar misselijk en toen ik bh uit deed om te gaan zwemmen was het ineens net of er een viertonner naar beneden stortte en nu voel ik weer niets! Wat zit een lichaam toch raar in elkaar en wat kan het je toch voor de gek houden. Heb hier nu al 7 jaar ervaring mee, maar leer er volgens mij nooit van!!! Dat komt denk ik omdat ik, we, zo graag willen.....normaal weet men het ook niet, maar doordat je er zo bewust mee bezig bent ga je zoeken naar gevoel en als je iets voelt koppel je het meteen daaraan...... Killing af en toe, moet zeggen dat het me erg zwaar valt deze ronde....ben ook echt toe aan vakantie, nog 1 nachtdienst morgen met daaropvolgend nog een training en dan 3 weken vakantie....zo aan toe! @Bolcol gaat het een beetje met je meis?
Chimpie: Lief dat je het vraagt. Heb de afgelopen dagen mee gelezen maar had niet echt zin om te reageren. Gisterochtend belde de verloskundige hoe het was. Omdat er niks gebeurt was hebben we samen besloten om door gestuurd te worden naar het ziekenhuis. Ze zou mij s' middags weer bellen hoe laat en wanneer we terecht konden. Binnen een uur belde ze weer dat we om 14:00 al terecht konden. Gelukkig kon mijn man vrij krijgen (wat hem wel vakantie uren heeft gekost :x). Daar vroeg de gynaecoloog wat ik zelf graag wou medicatie of curettage. Heb voor de medicatie gekozen dat was gelukkig geen enkel probleem. Wel moesten ze eerst een echo maken om het zeker te weten. Wat was dat moeilijk om weer te zien . Maar 1 maal thuis de medicatie in gebracht en binnen een uur had ik kramp alleen er kwam nog niks. Maar goed kan ook 24:00uur duren. Vannacht om 0:30 begon het opgang te komen. En goed uur later waren alle krampen over en was ons wonder bij ons weg Nu moet ik de 30ste weer komen voor controle echo en mag daarna een afspraak maken bij GG. Al met al voel ik mij redelijk. (wel een lang verhaal geworden, Sorry daar voor) Hoe is het met jullie allemaal dames?
Bolcol wat vreselijk. Heel veel sterkte! Huer een negatieve test. Nog niet ongi maar dat zal wel komen. Op naar ronde 8.
@ Bolcol wat verschrikkelijk oneerlijk is dat toch he?! Gevoel van leegte nu en dat verdriet.....ik wens je heeel veel sterkte meid, leef met je mee. Lekker proberen de warmte bij elkaar op te zoeken, heeft echt tijd nodig. Hele dikke knuffel voor jou en je mannetje XXX @Denjana O nee, had het ook zo gehoopt voor jullie. Steeds die hoop/teleurstelling/hoop/teleurstelling.....pffff ook een hele dikke kuffel voor jullie! Xx
Bolcol: wat ontzettend knap en dapper om je verhaal hier met ons te delen! Ik heb sinds ik jouw bericht las alleen maar aan je gedacht en dat meen ik serieus. Om dàt te moeten meemaken...dat gun je niemand. Ben je eindelijk zo ver en dan moet je er weer afscheid van nemen...Vreselijk. Ik moet eerlijk bekennen, omdat ik zo veel aan Bolcol dacht, dat ik heb nagedacht over het feit dat het bij mij nog niet zo ver is gekomen na vijf jaar. Ik heb niet 1x een test gehaald! Daar schaam ik me zo vreselijk voor! Ja ècht, ik was vanmorgen zo vreselijk verdrietig en stond te huilen in de badkamer voor de spiegel: wat een ontzettende "Nul" vond ik mezelf. Ik krijg totaal niets voor elkaar! Mijn vriend zegt dan wel dat ik er niets aan kan doen, maar wat had ik het hem/ons samen gegund. Wat zouden we een mooi kindje samen gekregen hebben...Ik schaam me zo ontzettend tegenover hem. Voel me zo machteloos. Ik denk dikwijls dat als er bij een man iets niet goed zit; ze dat 9 van de 10 keer kunnen verhelpen (sorry als ik het verkeerd heb dames, wil natuurlijk niemand tegen de borst stuiten, maar ik heb het toch bij heel veel stellen om me heen gezien èn gehoord; zelfs als een man dood zaad heeft krijgen ze het volgens mij "gewoon" of misschien beter gezegd in elk geval weer levend. Het kost misschien wel veel tijd, maar het lukt de medische wereld wel. Zo ver zijn we.) Maar bij de vrouw krijgen ze het (lang/meestal) niet voor elkaar. Het zal wel te ingewikkeld liggen bij de vrouw. Neem ik mezelf als voorbeeld (want bij mijn man is alles ok); mijn eicellen zijn bijna op weet ik (vanwege aankomende overgang). Volgens de artsen zijn de eicellen die ik (nog) heb goed (genoeg), maar ze krijgen het niet voor elkaar. Zelfs assisted hatching heeft niet geholpen. Alle medicijnen die ik geprobeerd heb (om te stimuleren en ik heb ze bijna allemaal gehad geloof ik behalve Fostimon) (misschien moet ik juist die hebben?) En de embryo's die ik had (tot de beste kwaliteit en bijna of geen fragmentatie) bleven niet plakken. Bms is perfect. Wat is dat toch denk ik dan? Anderzijds, wat de anderen ook vertellen: nu pas begrijp ik e.e.a. pas; hoe ingewikkeld het kan zijn om überhaupt een kind te krijgen. Ja, gelukkig kan ik over dat laatste meepraten. Neemt niet weg dat de wens voor een tweede er altijd is geweest. Vanwege mijn scheiding uitgesteld. En daarnaast heb ik mijn huidige vriend pas een paar jaar geleden ontmoet. Mijn ex had binnen no-time kids bij een aantal andere vrouwen...zucht. Hij heeft echt superzaad ben ik inmiddels achter...Gelukkig kan ik heel goed met hem en zeker vanwege ons kind. Ik ben totaal niet haatdragend en met de stiefmoeders van mijn dochter kan ik prima overweg. Het zijn leuke kinderen en beslist lieve vrouwen en zeker voor onze dochter. Dat vind ik het allerbelangrijkste Ach, ik weet, ondanks ik mezelf veel te jong vind voor de overgang, dat er dames zijn die veel jonger dan mij zijn en dit overkomen. Kunnen ze hier dan niets aan doen? Er komt vast ooit een medicijn op de markt in de toekomst die dat kan regelen, maar dan is het voor mij te laat...Snik, ben jarig binnenkort en vind het zo vreselijk, dat ik niets anders kan dan mijn wens laten varen, want ik word veel te oud...snik...En ik ben extra emotioneel, omdat mijn ongi eraan komt (ja, het is al iets doorgebroken). Sorry voor het lange verhaal, maar het lucht voor mij wel weer een beetje op. Zo, ik ga me nu maar eens even lekker afreageren en weet nog niet of dit op de crosstrainer is; een heerlijk warm bad of gewoon lekker op de bank met een drankje. Ben 'lekker alleen" vanavond, want mijn dochter is bij haar vader en mijn mannetje heeft een bijeenkomst. Ik zeg steeds tegen mezelf: Er zijn veel ergere dingen op de wereld en dat verzacht de pijn enigszins...Ik ga heel diep nadenken en overleggen met GG of ik een nieuwe poging moet wagen. Of misschien toch terug naar DD? Daar heb ik immers geen slecht gevoel aan overgehouden. De paar pogingen die ik verzekeringstechnisch vergoed krijg wil ik graag aangrijpen en dan is het basta.
mnr => 31 jaar, sinds april 2013 in MMM afspraken: nod: denanja => 27 jaar, lesbisch -> wederkerigheid, afspraken:3 sept iui7 nod: 17 sept. Bolcol => 27 jaar, pcos, Sinds februari 2013 in mmm afspraken: Nod: Zon79 => 34 jaar , geen medische reden waarom het niet lukt. 1e IVF afspraken: wachten op menstruatie, dan uitgangsecho 28/08 begonnen met triptofem om cyclus stil te leggen. Nod 09/09 uitgangsecho xDanielle => 23 jaar, 2 jaar bezig voor 2e kindje. Onbegrepen verminderd vruchtbaar. Afspraak : Nod: (+- 28/30 dagen cyclus) Gabje72 => 41 jaar, bijna vijf jaar bezig voor brusje. Weinig eitjes (i.v.m. vervroegde overgang) Afspraak: 5e IUI in eigen cyclus (6-9), 12/13e cyclusdag Nod: (+/- 28 dagen cyclus) Peetjo => 28 jaar ivf met donoreitjes met wederkerigheid, in mmm door POF (vervroegde overgang) Afspraak: TP vrijdag 19-09 Nod: 3-10 Chimpie => 35 jaar, 7jaar MMM (PCOS), 10x IUI, 4xIVF (1xVM) va sept terug naar IUI 2e ronde. Afspraak: IUI 13 sept NOD: 29sept zwanger! iefje -> icsi ecd lavendel -> 05-08-2014 Bevallen van Zoë Lieke -> icsi ecd met wederkerigheid || 17-11-2014 Wish01 ->iui || Flora -> 3e IUI || 16-01-2015 Tiem-> || Clara14 -> || Cicey - > || Wachtbankje: Denanja Mb Chimpie
Pff gabje wat een vehaald zeg. Heb er ff geen woorden voor. Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen!!
Ooooh Gabje toch.......wat een verdrietig verhaal en veel delen ook zo herkenbaar.....schamen voor partner, mislukt voelen, BMS goed, maar na 7 jaar (in mijn geval dan) nog steeds niet raak.....etc etc Wou zo graag dat we allemaal zwanger waren, geen pijn en verdriet meer gewoon alleen maar vreugde dansjes. Ik hoop dat je bij GG duidelijkheid krijgt wat je beste kan doen, het lijkt me erg moeilijk als je weet dat einde eraan zit te komen... Ik wens je heel veel succes en hoop dat jet op de valreep toch nog raak zal zijn......knuffel!
Gabje, meis wat een verdriet.. Wat verdrietig dat je je zo voelt.. Ik hoop echt dat jullie een wonder gegund is.. Ik weet wel dat ze in dd heel goed zijn met vrouwen die vervroegd in de overgang zijn. Het is ook zo balen dat de tijd zo dringt! Ik weet dat verzekering pno een vierde ivf vergoed en ook het tarief van Düsseldorf. Geertgen werkt voor ivf ook samen met dd maarcdan zou je moeten vragen wat de "extra's" zijn. Bij geertgen krijg je een deel van een vierde ivf wel vergoed ( de medicatie) tenminste dat was voor het faillisement zo.. En zou je niet nog 1x iui met hormonen kunnen proberen. Toch de fostimon proberen en dan hopen dat er 2 of 3 eitjes gaan groeien? Of misschien clomid? Ik wou dat ik je kon helpen.. Heel veel sterkte!
Dank jullie wel lieve meiden, doet me goed deze reacties!!! Het gaat vandaag al weer beter, al is mijn ongi er nog steeds niet (goed) door. Zal ongetwijfeld van de emoties en utrobolletjes even wat meer tijd nodig hebben... We gaan niet naar DD (wil mijn vriend niet). We gaan voor de laatste (paar) poging(en), ofwel IUI en bij GG. Daarna is het dus echt klaar. Ik bekijk het realistisch en mijn vriend gelukkig ook. Mnr: dank voor het meedenken; ik zit bij PNO en krijg idd een evt. vierde ivf vergoed (maar dat is bij mij iui geworden in mijn eigen cyclus). Een ivf staat gelijk aan ik dacht totaal 6 iui's. Hoe is het met jou Mnr? En Zon, al weer terug van je eerste fol.meting? Succes en knuffels!
Pfff gabje, wat een verdriet. En ik begrijp het zo goed!Dit is precies waar ik bang voor ben! Ik ben inmiddels weer thuis. Heb nu 18 follikels. Ziet er dus super uit! Zaterdag weer terug voor een echo. De gonal moet ik wat minder gaan spuiten. Hij was bang voor overstimulatie, dus mag nu niet meer werken(scheelt dat ik geen werk heb) niet meer paardrijden, niet zwaar tillen en vooral heel erg rustig aan doen. Veel water drinken en elke dag wegen. Als de follikels nu gewoon doorgroeien denkt hij dat de punctie di/wo/do zal zijn, maar even afwachten hoe ze nu verder groeien. Ik hoop zelf dat vrijdag pas de punctie is, dan doet dr. W het namelijk!
Gabje: iui en ivf hebben niks met elkaar te maken wat betreft verzekering. Iui wordt onbeperkt vergoed vanuit je basis verzekering. Je mag dus onbeperkt iui doen zolang een arts dit wil doen én 4x ivf.
Echt Mnr??? Dat wist ik niet, dank voor je informatie. Hoezo én 4x ivf? Dus ik zou naast deze iui('s) OOK nog een (4e) ivf mogen doen, als de arts zou beslissen dat dit bij mij zinvol zou zijn? Sorry, voor deze (voor mij nogal) belangrijke vragen...Uit de polisvoorwaarden word ik niet wijzer en helemaal niet als je ze belt krijg je deze info niet...Oh Mnr, kun je hier nog op antwoorden a.j.b.? Ik heb gebeld met GG en mag za. de fostimon ophalen, hopelijk "het wondermiddel" voor mij en hopen dat dit nog wellicht een extra en goed eitje oplevert...Echt hoopvol ben ik niet (meer) en de arts zei ook eerlijk dat ik een keer een "foute waarde" had. Ofwel de tijd tussen de LH-waarde en mijn cyclus was te kort geweest, wat niet goed is...En mijn FSH is al 41 mijn leeftijd nu, dus ik ben ECHT een lot uit de loterij weet ik inmiddels... Wow Zon, 18 follikels, geweldig meis! (mag ik er mss eentje???? ha ha...) Trusten, ben doodop en mijn cyclus is er eindelijk.
Nou weet je, ik zou best eicellen willen doneren aan iemand zoals jou hoor! Helemaal als ik zelf zwanger ben, dan gun ik het een ander absoluut ook! Daar denk ik de laatste tijd best wel vaak over na...
Gabje: even kort, zal morgen langer reageren. Maar idd, iui is vanuit je basis verzekering en zolang je arts daar kansen in ziet en je nog geen 43 bent mag dit onbeperkt, daarnaast heb jij een aanvullende verzekering die een 4e ivf vergoed, dus dit mag ook. Dus én iui én een vierde ivf.
Gabje: Was niet de bedoeling om jou zo verdrietig te laten voelen. En wat delen wat je beschrijft begrijp ik je maar al te goed in. Vooral het schuld gevoel tegen over je vriend. Hier zelf ook heel lang last van gehad Ik hoop echt dat je binnenkort een mooie test komt laten zien. Dikke knuffel meis ! Dames bedankt voor jullie steun !! Doet ons goed !