Hallo allemaal, Ik hoop dat jullie me niet heel egoistisch vinden dat ik 'gewoon' even binnenval met 'mijn eigen paniekje'. Maar mij leek dit wel een plek om het te kunnen delen. Ik ben ook onder behandeling bij het geertgen. Poging 2 ICSI net ander de rug (vanochtend getest na in totaal de 6de plaatsing, weer niet zwanger) Poging 3 staat voor de deur. Dus vandaag een afspraak ingepland maar wat blijkt de regels zijn veranderd. Om voor donatie in aanmerking te komen moet je 35 jaar of jonger zijn!!! Ik ben 36 jaar! Ik heb maandag even een 'spoedafspraak' gepland om te horen of dit echt 100 procent definitief zo is in mijn geval. Omdat tot nu toe er steeds (modelijk) tegen mij is gezegd dat er voor bestaande patienten niets zou veranderen! Nou dit is me nogal een verandering! Want dan houd het voor mij gewoon helemaal op! Dag kinderwens! Ik hoop dat iemand van jullie in een soortgelijke positie zit en me kan vertellen dat er inderdaad voor bestaande patienten de 'oude regels' gelden. (en daar dus ook daadwerkelijk de ervaring mee hebben) Eigenlijk moet ik natuurlijk gewoon wachten tot maandag, en mijn paniek no even uitstellen...maar pfff ..
Wat balen gabje! Ik hoop zo dat bij de volgende fm er wel iets gegroeid is! Moet je wel blijven spuiten? Of juist meer?
Loek welkom en wat naar allemaal wat je verteld...Tja, dag kinderwens, dat spookt ook heel erg door mijn hoofd... Mnr: geen idee hoe en wat nu verder; GG belt vanmiddag terug.
Hoi Gabje, Hoe oud ben jij nu? En maak je ook gebruik van donor eitjes of zaad? Ik zie dat je misschien in de vervroegde overgang bent, lopen hier nog onderzoeken naar? Is je AMH ook getest?
Hallo dames! Ik lees veel mee, maar schrijf eigenlijk nooit. Zag het berichtje van Loek net en had juist op de site van GG dit bericht: Toelating tot het programma De leeftijd die wij hanteren voor het doneren van eicellen is tussen 21 en 35 jaar. Vrouwen mogen gedoneerde eicellen ontvangen tot en met de leeftijd van 39 jaar. De leeftijd die wij hanteren voor het doneren van sperma is tussen de 21 en 45 jaar. Haalt hopelijk je onzekerheid weg, je mag nog een paar jaar donor eitjes ontvangen!! Ikzelf heb op 1 augustus de punctie gehad. 6 eicellen voor onszelf, 4 eicellen gedoneerd. Van onze 6 zijn er 5 goed bevrucht. Met delen zijn er helaas van de 3, 2 afgevallen. 2 zijn er direct na de punctie ingevroren. De andere die wel deelde is teruggeplaatst en heeft geresulteerd in een zwangerschap! Helaas na 5,4 wk een miskraam gehad. Helaas was mijn cyclus daarna niet helemaal goed op gang gekomen. Volgende week weer een echo om te kijken of het nu weer goed is en we weer een tp kunnen plannen!
Loek:;17648275]"Hoi Gabje, Hoe oud ben jij nu? En maak je ook gebruik van donor eitjes of zaad? Ik zie dat je misschien in de vervroegde overgang bent, lopen hier nog onderzoeken naar? Is je AMH ook getest" @Loek: alles is getest en ik ben 41 (bijna 42). Vanmiddag teruggebeld door GG; ik moet gewoon doorgaan met Fostimon en a.s. ma. 2e foll.meting (cyclusdag 12). Ik ontdekte vanmorgen lichte bloeddruppeltjes in mijn ondergoed en heb dit gemeld bij GG...Omdat ik de metingen in mijn eigen z'huis laat doen, bel ik ma. de uitslag door en dan maar zien en hopen of het tot een iui komt.
En Loek ik maak geen gebruik van donor eitjes of zaad. Ik heb nog wel eitjes, maar niet veel meer. Zaad van mijn man is perfect. Cyclus is (nog) steeds "normaal", maar heeft eind vorig jaar een keer even geschommeld (de arts in DD zei dat dit kwam van de DHEA). De (vervroegde) overgang zit helaas in mijn familie (van mijn moeders kant en dit kan erfelijk zijn). Mijn moeder kwam op haar 44/45 in de overgang en mijn oma (haar moeder) op 38e. Wij proberen het nog 1x met Fostimon en dan is het mooi geweest (tenzij de arts nog een ander idee heeft, maar dat denk ik niet)...
Duim voor je Gabje! Dikke knuf! Oooo ben echt zo " bang" ah worden..... Gisteravond was ik dus ineens heeel erg misselijk en voelde paar keer een flinke steek onder. Dacht daarna op wc wat licht roze bloedverlies te zien, vanochtend ook heel even, ML had zin ikke eigenlijk door de spanning niet zo, maar dacht dan zet het ook meteen door (is dan meestal nl het geval...) dus toe maar.....sorry dit klinkt volgens mij heel raar.... Was klein beetje roze bij afvegen, maar rest vd dag niets mee gespot.....doodeng vind ik het weer.......durf nu ook echt niet meer te hopen, maar stiekem doe je dat toch...ga ik vandaag of morgen toch ongi worden of was het een late innesteling en hoorde dat roze erbij..... Ben constant ah broekloeren Zou zeggen dat ik verder alle verschijnselen heb veel plassen, gevoelige onderrug, zijkant (.)(.) nog steeds gevoelig, heel erg wisselende stemming, erg emotioneel, ogen die af en toe scheel aanvoelen, heel erg moe, etc etc. Voel af en toe wat gezeur onder, maar tegelijkertijd voelt het ook als een soort kriebel.... Aaaaah wordt echt weer helemaal gek van mezelf!!! Heb stiekem getest vanochtend, was zo bang weer.....er is een heel licht streepje te zien........(13e IUIgehad, 29e NOD) Weet niet meer wat ik moet denken zoals jullie weten lichaam zo onvoorspellend..........en houd je vaak ook gewoon gemeen voor de gek Sorry voor wéér mijn gezeur.... Ik zou niet reageren in de vakantie, maar ML is in slaap gevallen, dus dacht even snel........wat je zei Gabje is bij mijn man ook....hij is ook bang dat ik er teveel mee bezig ben door op pagina te zitten, maar als ik uitleg steun te hebben snapt ie dat ook wel weer, maar zou in vakantie niet doen...hihi Wie zat er nou nog meer op het wachtbankje? Wil iemand lijstje weer keer plaatsen, ben het nl weer even helemaal kwijt.
Chimpie, kan je een foto van je test plaatsen? Een streep is een streep zeggen ze toch. Dat zou echt geweldig zijn!! Het is makkelijker om de foto op Facebook te delen trouwens in de groep!
Spannend chimpie!! Het klinkt allemaal goed, en een klein beetje bloedverlies zou innesteling kunnen zijn. Een licht streepje is ook een goed teken 5 dagen voor nod. Spannend!!!! Ik blijf hard voor je duimen meid! Ik was de ander die op het wachtbankje zit. Heb dinsdag duidelijk de innesteling gehad en vandaag voor het eerst licht misselijk en een beetje rare buik. Manlief dacht dat m'n tepels wat donkerder zijn, zag t zelf ook al. Maar ja wil ook van alles zien en voelen natuurlijk. Spannend, moet nog een week wachten
jen, dat is super nieuws!!! En ik zie het nu ook staan! Dat stond er dus vanochtend nog niet! Wel heel apart dat de persoon die ik aan de telefoon had dat niet even benoemde!!! Maar misschien kregen ze meer verontruste telefoontjes en zijn ze toen gaan kijken wat ze eigenlijk zelf op de site hadden gezet??? Ik zal morgen maar weer eens bellen want dat kan ik mijn spoedafspraak ook wel even over laten gaan.... Gabje, ik heb (ook) een heel laag amh van 0,2, ik heb. 1 poging met eigen eicellen gedaan. 1 eicel, 1 embryo en terugplaatsing maar helaas zonder resultaat. Daarna in het Geertgen terecht gekomen voor o.a. De eiceldonatie. Ik begrijp uit jou verhaal dat jullie dit niet willen, eiceldonatie. Of vul ik nou te snel in?
O Peetjo ja klopt wij zaten er samen op....sorry beetje een zeef hier, hihi. Je schrijft heb duidelijk innesteling gehad, heb je het gevoeld dan? Hoe heb je dit gemerkt als ik vragen mag..... Ja echt spannend weer...blijf maar broekloeren al durf ik bijna niet naar wc......ML is wel lief...zodra ik ga staren of teken van diep denken/piekeren pakt hij mijn handen vast, kijkt me aan en zegt tjakka op zo'n manier dat ik het na ga zeggen en weer wat moed krijg....de schat.... Ga ook duimen voor ons Peetjo!! Vanochtend was ik erg down en vroeg hij heel voorzichtig toen ik van wc af kwam "is het nog spannend of eigenlijk niet meer?".... Toen ik zei nog steeds wel toen begon hij met dat tjakka.... Zon ik was vanochtend heel even gaan lopen om dus foto's te maken van de test, want wilde idd aan jullie laten zien. Echter mijn man wilde de foto's op mijn telefoon terugkijken en moest ik ze snel wissen. Wilde niet dat hij zou zien. Hij is erg tegen vroeg testen en ik eigenlijk ook, want uit die hele 7 jaar is onze ervaring dat we er niks mee opschieten....alleen maar meer spanning en later weer verdriet. De test heb ik na de foto's weggegooid. Baal wel dat ik niet kan laten zien, had graag jullie mening gehoord. X
Loek: gelukkig dat jullie waarschijnlijk toch door kunnen gaan! Chimpie: heb je vaker een streep gehad dan? Ik echt alleen als ik zwanger was. Spannend hoor! Gabje: nog afwachten dus.. Ook geen ivf meer proberen? Het was vanavond echt heel rustig bij geertgen. Nog nooit meegemaakt dat het doordeweeks zo stil was.. We waren ook eerder aan de beurt dan onze afspraak omdat er nog niemand was.
Was bij mijn laatste afspraken ook! Bizar he! 1 keer smorgens om 10:00 en een keer om 15:00. Ik zei dat tegen de dame van de apotheek. Ze zei dat ze daar helemaal niet blij mee waren. Na het faillisement zijn erg veel mensen weggegaan omdat het te lang te onzeker was... Chimpie het is echt mega spannend nu voor jou! Ik duim nog steeds voor je. Ga nu proberen te slapen, heb zo vreselijk last van migraine. Morgen vroeg op, half 9 vertrekken we naar Geertgen. Hebben dan een half uur voor files e.d. Ingecalculeerd. We mogen natuurlijk echt niet te laat komen voor de punctie! Weltrusten meiden en hopelijk heb ik morgen mooi nieuws!
@chimpie: geeft niet hoor, vergeetachtigheid hoort ook bij zwangerschap toch Ik heb ook diabetes en op de dag van de innesteling schommelt mijn suiker heel erg. Dinsdag had ik dus zo'n dag, hele hoge suikers maar niks raars gedaan. Daardoor weet ik het. Meestal heb ik die dag ook een beetje meer last van m'n buik. Wat lief van je man dat hij je probeert af te leiden!! Maar als hij vraagt of het nog spannend is, is hij er zelf ook best wel mee bezig denk ik. Broekloeren heb ik dus helemaal geen last van. Heb van de 10x wachtweken maar 1x een bloeding gehad voor de testdag. Normaal komt mn menstruatie pas als ik gestopt ben met utro, een paar dagen later. Is ergens ook wel vervelend, ik heb tot nu toe dus elke keer (op een na) echt testen moeten doen om te weten of het wel of niet gelukt was.
Chimpie, Zon en Peetjo: mega veel succes!!! En Peetjo: donkere tepels is zéker een goed teken (dan is de innesteling een feit vlgs mij)...wow, ik wou dat ik eens zo ver kwam... @Mnr: ivf heeft denk ik geen zin meer bij mij, omdat het stimuleren niet meer wil. Tenminste daar lijkt het nu wel op. @Zon: had jij ook laatst niet dat het even niet lukte met stimuleren en daarna (d.m.v. hogere dosis) ineens wel? Ik gebruik 75 eenheden Fostimon, meer heeft bij mij toch geen zin, vanwege het geringe aantal eicellen. In de natuurlijke cyclus heb ik tot op heden "het beste" resultaat geboekt. D.w.z. goede eicellen. Zodra er gestimuleerd wordt dan wil mijn lichaam ineens niet meer lijkt wel. Anderzijds: met de Menopur halverwege vorig jaar nog wel degelijk. Niet alle stimulatiemiddelen zullen werken en bij mij al helemaal niet. Vind het een beetje raar, want ik had gisteren nog ineens wat hele lichte bloedvlekjes in mijn ondergoed. Vandaag is mijn 9e cylusdag. Bms is op dag 8/9 vaak al redelijk dik bij mij (rond de 7 mm). Of de overgang is een feit aan het worden of deze maand heb ik gewoon pech gehad...bah, hier word ik zo onzeker van!
@mnr: gisteren tijdens de 1e foll.meting en trouwens ook a.s. maandag had/heb ik Dabekousen weer hier in het Gelre. Ze zei: "hoe lang denk je hier nog mee door te gaan"? Weer zo'n steek onder water...En ik begrijp haar eerlijk gezegd wel hoor, want ze staat helemaal niet achter mij gezien mijn leeftijd weet ik. Maar goed, kan ik het helpen en na ruim vijf jaar keihard ploeteren voor een 2e kindje... Ik zei: "nou, de arts wil graag nog een keer stimuleren en kijken hoe ik op Fostimon reageer. Tja, als dat niet meer lukt, dan zal en wil ik me er heus bij neer leggen. Zo lang de artsen nog hoop en/of ideeën hebben, heb ik het ook."