Geertgen kliniek deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mnr, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnr

mnr Niet meer actief

Mnr=> 31 jaar, sinds april 2013 in MMM
    afspraken:
    nod:

denanja => 27 jaar, lesbisch -> wederkerigheid,
    afspraken: 14 nov. zwangerschapsecho
    nod: zwanger

Bolcol => 27 jaar, pcos, Sinds februari 2013 in mmm
    afspraken: 14okotber gesprek hoe nu verder.
    Nod:

Zon79 => 34 jaar , geen medische reden waarom het niet lukt.
    1e IVF
    afspraken: wachten op menstruatie, dan uitgangsecho
    28/08 begonnen met triptofem om cyclus stil te leggen.
    Nod :(
    09/09 uitgangsecho 11/09 start gonal-F 150 eh
    18-09 1e fm 18 follikels! Dosis gonal naar 112,5
    20-09 2e fm weinig groei dosis gonal naar 137,5
    23-09 3e fm

xDanielle => 23 jaar, 2 jaar bezig voor 2e kindje. Onbegrepen verminderd vruchtbaar.
    Afspraak :
    Nod: (+- 28/30 dagen cyclus)

Gabje72 => 41 jaar, bijna vijf jaar bezig voor brusje. Weinig eitjes (i.v.m. vervroegde overgang)
    Afspraak: Fostimon va. dag 3 en daarna 7e IUI (okt.)
    Nod: (+/- 28 dagen cyclus)

Peetjo => 28 jaar ivf met donoreitjes met wederkerigheid, in mmm door POF (vervroegde overgang)
    Afspraak:
    Nod:

Chimpie => 35 jaar, 7jaar MMM (PCOS), 10x IUI, 4xIVF (1xVM) va sept terug naar IUI 3e ronde.
    Afspraak: 15 okt. iui 3
    NOD: 29 okt.

zwanger!
    iefje -> icsi ecd
    lavendel -> 05-08-2014 Bevallen van Zoë
    Lieke -> icsi ecd met wederkerigheid || 17-11-2014
    Wish01 ->iui ||
    Flora -> 3e IUI || 16-01-2015
    Tiem-> ||
    Clara14 -> ||
    Cicey - > ||
    Denanja - > || 23-6-2015

Wachtbankje:
    Chimpie

2. Gabje72

Gabje72 Actief lid

4 jun 2014
    191
    0
    0
    [QUOTE=chimpie;Dank je wel Gabje, hoe gaat het bij jou?
    Zit jij eigenlijk ook op FB? Volgens mij niet was net ah kijken, maar zie je niet.......

Hey Chimpie, nee zit helaas niet op FB...Hier alles ok, of ik heb een maandje overgeslagen, maar zelf denk ik toch wel, hetzij wat later een eisprong te hebben gehad, recent. Ik dacht eerst vorige week, maar denk nu weer deze week. Enfin, afwachten en wachten op vlg cyclus en dan nog een keer met Fostimon stimuleren. Groetjes!

3. Gabje72

Gabje72 Actief lid

4 jun 2014
    191
    0
    0
    Hey Mnr, weer van het wachtbankje afgevallen meis, zie ik? Gatver!

4. mnr

mnr Niet meer actief

Ja, heb gisteren negatief getest. Nu wachten op m'n mis en dan weer spuiten.

5. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    Ooo Peetjo wat een hoopvol bericht zeg super! Ga ook heel hard voor jullie duimen dat het allemaal doorgaat!

Gabje bestaat er dan nu ook een kans dat het zover kan zijn of dat toch niet? Ga ook voor jullie duimen

Hier vandaag IUI was goed gegaan 26 mil., waren wel verast gezien het vorige keer 4 mil. was. Nu idd op wachtbankje en 31e testdag....spannend weer!

Denjana super, weer even een overzichtje!

Peetjo, mag ik vragen welke verzekering dat is? Wij hebben alle vergoedde ivf kansen al gehad en zitten ook al tijdje te denken om over te stappen naar een verzekering die dat wel deed 4 en evt 5, maar dacht eigenlijk door de wisselende verhalen dat die moeilijk te vinden zijn.....hoop niet dat je erg vind dat ik het vraag, mag ook via pb ofzo hoor....

Knuffels allemaal;)

6. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    @mnr: de vraag die jij stelt heb ik gister via de mail weer aan hun gesteld. Kom ik nog op terug.

@Chimpie: succes op het wachtbankje meid, ik zal voor je duimen!!

En tuurlijk mag je vragen welke verzekering het is, heb het helemaal uitgezocht en als ik anderen er ook mee kan helpen doe ik dat graag.
    Er zijn 2 verzekeringen waar ik op uit kwam: PNO en UMC zorgverzekering.

PNO: kan je terecht voor ivf 4 (niet voor 5), maar is duurder als UMC
    (komt ongeveer op €148 per maand, excl. tandarts)

UMC: kan je terecht voor ivf 4 en 5 als je het duurste pakket hebt.
    Ze doen geen medische selectie en als je overstapt kan je gelijk door met behandeling (wij moeten dan wachten tot januari, vanaf dan stap je over)
    Alle ivf kosten vallen onder aanvullend pakket, hier betaal je geen eigen risico voor, en het is een restitutiepolis waardoor ze ook zonder contract de kosten sowieso grotendeels vergoeden.
    (komt ongeveer op €132 per maand, excl. tandarts)

7. mnr

mnr Niet meer actief

Ik ben benieuwd dan peetjo!

Wij doen nu nog 2x iui en dan vanaf januari ivf. Ik stap ook over naar UMC, dus ben heel benieuwd wat voor antwoord je krijgt!

Ik heb nu 1x ivf gehad dus anders mag ik nog maar 2x.

Ik ben wel heel benieuwd naar de premie voor volgend jaar en of het pakket niet veranderd.

8. Gabje72

Gabje72 Actief lid

4 jun 2014
    191
    0
    0
    Hey Peetjo: dank voor het uitzoeken van deze verzekeringskwestie! Chimpie: succes op het wachtbankje!

Mnr: jij stapt dus over van PNO naar UMC? Ja, zou ik ook doen als ik jouw leeftijd had...Voor mij is overstappen wat dat betreft geen optie.
    Maar Peetjo; ze doen geen medische selectie bij UMC? Ik zou tot mijn 43e (nog een) ivf mogen als ik het goed heb. Ach, ik wil/hoef geen 5e ivf meer...Denk ook niet dat ik hier nog voor in aanmerking kom (gezien mijn weinige eicellen). Stimuleren is de laatste keer ook al niet gelukt, dus dan vind ik ivf een te zwaar traject.
    Vind het op zich nog wel de moeite waard om voor 16 euro per maand over te stappen, maar anderzijds, mijn einde nadert dus waar maak ik me nog druk om. Kan misschien het nog wel overleggen met de arts eerstvolgende keer als ik bij GG kom. Vragen staat vrij nietwaar? Groetjes meiden!

9. mnr

mnr Niet meer actief

Ik zit nu bij vgz gabje, en UMC valt ook onder vgz..

Je kan het altijd bespreken met de arts! Hoe lang duurt het nog voor je 43 wordt?

Heb je sowieso niet overwogen om de volledige iui bij geertgen te doen? Dus ook de fm's?
    Misschien dat je dan toch iets meer kunt overleggen, en tussendoor medicatie kan aanpassen.
    Is maar een idee hoor! Zou zo graag willen dat het je nog lukt!

10. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Mnr=> 31 jaar, sinds april 2013 in MMM
    afspraken:
    nod:

denanja => 27 jaar, lesbisch -> wederkerigheid,
    afspraken: 14 nov. zwangerschapsecho
    nod: zwanger

Bolcol => 27 jaar, pcos, Sinds februari 2013 in mmm
    afspraken: 14okotber gesprek hoe nu verder.
    Nod:

Zon79 => 34 jaar , geen medische reden waarom het niet lukt.
    1e IVF
    afspraken: wachten op menstruatie, dan uitgangsecho
    28/08 begonnen met triptofem om cyclus stil te leggen.
    Nod :(
    09/09 uitgangsecho 11/09 start gonal-F 150 eh
    18-09 1e fm 18 follikels! Dosis gonal naar 112,5
    20-09 2e fm weinig groei dosis gonal naar 137,5
    23-09 3e fm

xDanielle => 23 jaar, 2 jaar bezig voor 2e kindje. Onbegrepen verminderd vruchtbaar.
    Afspraak :
    Nod: (+- 28/30 dagen cyclus)

Gabje72 => 41 jaar, bijna vijf jaar bezig voor brusje. Weinig eitjes (i.v.m. vervroegde overgang)
    Afspraak: Fostimon va. dag 3 en daarna 7e IUI (okt.)
    Nod: (+/- 28 dagen cyclus)

Peetjo => 28 jaar ivf met donoreitjes met wederkerigheid, in mmm door POF (vervroegde overgang)
    Afspraak: terugplaatsing: 24-10
    Nod: 07-11

Chimpie => 35 jaar, 7jaar MMM (PCOS), 10x IUI, 4xIVF (1xVM) va sept terug naar IUI 3e ronde.
    Afspraak: 15 okt. iui 3
    NOD: 29 okt.

zwanger!
    iefje -> icsi ecd
    lavendel -> 05-08-2014 Bevallen van Zoë
    Lieke -> icsi ecd met wederkerigheid || 17-11-2014
    Wish01 ->iui ||
    Flora -> 3e IUI || 16-01-2015
    Tiem-> ||
    Clara14 -> ||
    Cicey - > ||
    Denanja - > || 23-6-2015

Wachtbankje:
    Chimpie

11. Stef2013

Stef2013 Nieuw lid

18 okt 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Mijn naam is Stefanie en ex patient van geertgen.
    Alle zwangeren gefeliciteerd, iedereen die nog bezig is met zwanger worden sterkte en succes.
    Nu komt mijn vraag aan jullie : ik kreeg een rekening van 500,83 van geertgen,na enige navraag blijkt dit te zijn voor "algemene begeleiding" en word niet vergoeddoor de zorgverzekering. Hebben jullie ook zo'n soortgelijke factuur gehad ?

groetjes Stefanie

12. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Ja heb ik ook gehad!! Heb ik in een eerder stadium niet ontvangen. Is mij van te voren ook niet meegedeeld. Heb er ook nog geen bericht over ontvangen van de verzekeringsmaatschappij...

13. Gabje72

Gabje72 Actief lid

4 jun 2014
    191
    0
    0
    mnr;"Ik zit nu bij vgz gabje, en UMC valt ook onder vgz..
    Je kan het altijd bespreken met de arts! Hoe lang duurt het nog voor je 43 wordt?
    Heb je sowieso niet overwogen om de volledige iui bij geertgen te doen? Dus ook de fm's?"

@Mnr: het duurt nog een jaar voordat ik 43 word. Ik doe de volledige iui bij GG (laatst vanwege het weekend een keer in het ziekenhuis hier gedaan). Follikelmetingen blijf ik in Zutphen doen; vind het te veel gedoe en heen en weer gereis. Bovendien maakt dat niets uit, behalve dat het behoorlijk wat benzine maar vooral heel veel tijd scheelt...Misschien dat ik idd e.e.a. met de arts bespreek binnenkort, maar wat meer kan hij/zij nog voor me doen? Ivf, daarvoor kom ik wrs niet meer in aanmerking, gezien het geringe aantal eitjes, dus ik kan alleen op iui nog iets hoop vestigen...

14. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    @Mnr:
    ik heb het volgende antwoord gekregen op onze vraag aan de UMC zorgverzekering:

"U hebt vanuit het UMC Extra Zorg 3 pakket recht op een vierde poging in-vitrofertilisatie (IVF). Deze vergoeding is een aanvulling op de vergoeding die mogelijk is op grond van de zorgverzekering.
    U hebt een verwijsbrief nodig van uw gynaecoloog of uroloog en voor de behandeling zelf kunt u naar een gynaecoloog in een hiervoor vergunninghoudende instelling toe. U hoeft voor deze behandeling niet eerst toestemming bij ons aan te vragen. "

15. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Hoi

Sorry dat ik bijna niet reageer, ben erg down laatste dagen en erg emotioneel, reageer ook heftig op bepaalde dingen weet niet zo goed waarom, denk dat alles er een beetje uitkomt ofzo........
    Ben me deze ronde erg ah afzetten tegen alles, zo van "wil niks voelen want het zal toch wel weer niet..." Kan niet zo goed uitleggen.....
    Moet ook zeggen dat ik niet veel voel, heeeeel af en toe denk ik kleine druk links onder te voelen, maar is maar heel nihil en denk meteen weer yeah right het zal wel....
    Ook heb ik geen bijwerkingen vd pregnyl zoals bijv gevoelige (.)(.) terwijl ik dat altijd nog heb gehad......weet dat ik dat vorige keer ook niet dacht te hebben, maar kwam het toch na aantal dagen, maar nu helemaal nix nakkes nada.....misschien is het juist goed teken dit alles, maar ik betwijfel het..... 31ste zal het uitwijzen, maar wil er eigenlijk helemaal niet aan denken omdat het toch weer teleurstelling zal zijn......sorry voor mijn downheid....:)

16. Gabje72

Gabje72 Actief lid

4 jun 2014
    191
    0
    0
    Hey Chimpie,

geeft nix meis, goed dat je het er even "uit gooit"...logisch! Het is allemaal heftig dit, wat wij allemaal meemaken. Niemand zit weer eens op een teleurstelling te wachten. En vooral al die moeite die je er voor gedaan hebt...Heel herkenbaar. En waarom lukt het bij de een wel en bij ons niet? Ik heb dat heel erg gehad, maar gelukkig kan ik er nu (pas, na ruim vijf jaar) beter mee om gaan, al blijft de teleurstelling uiteraard. Ik ben (net) 42 en moet beseffen dat het voor mij echt een keer ophoud, al vind ik het beslist niet leuk natuurlijk! Het zij zo...ik neem binnenkort, hetzij met pijn in mijn hart, afscheid van jullie allemaal. Knuf!

17. mnr

mnr Niet meer actief

Dat is goed nieuws peetjo!
    Hopelijk heb je het niet nodig, maar wel fijn dat er nog een mogelijkheid is!

Hoe is het verder met je? Kun je het volhouden?

Ik begin in januari met de tweede ivf, nu eerst nog iui maar ik stap dan wel over.
    Fijn dat je het antwoord van UMC wilde delen!

18. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    #3738 chimpie, 21 okt 2014
    Laatst bewerkt: 21 okt 2014
    O Gabje ik hoop echt dat er nog iets is🙏🙏🙏..als ik dat zo lees heb ik echt geen woorden......hele dikke knuffel

Ik ga jou en Peetjo pb sturen over iets wat iemand op FB had gezet, weet niet of het iets kan zijn, maar wil het met jullie delen aangezien jullie niet op fb zitten. X💋

19. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Chimpie: dank voor het delen van je bericht, erg bijzonder. Ga straks gelijk proberen of daar meer over te vinden is.

Hoe gaat het verder met je meis?
    Dat je niks of niet zoveel voelt kan ook een goed teken zijn he, geef de moed niet op. De 2keren dat ik zwanger ben geweest voelde ik helemaal niks in de wachtweken. Knuffel!

Mnr: gelukkig gaat het nu een stuk beter hier. De druk van de laatste cryo is er een beetje af nu we meer opties hebben.
    Komende vrijdag de laatste terugplaatsing van deze ivf, en als het nodig is in januari verder met ivf 4 en eventueel 5 via de andere verzekering.
    Ik had de moed om ooit zwanger te worden helemaal opgegeven, maar die heb ik gelukkig weer terug gevonden nu.

Gabje: hoop echt dat het nog niet zover komt, en dat er nog een wondertje gebeurt. Ik ga heel hard voor je duimen. Dikke knuffel!

20. Gabje72

Gabje72 Actief lid

4 jun 2014
    191
    0
    0
    Dank je lieve Peetjo en Chimpie!

Lief Chimpie dat je me een pb'tje stuurde, wat een geweldig verhaal! Daar word ik weer vrolijk van. Zit M. ook op FB (waar je het verhaal van had ontvangen)? Doe haar de groetjes van mij. Eigenlijk wil ik toch best graag op FB, maar ben zo bang dat iedereen alles kan lezen en vooral dat ik eraan "vast" zit. Ik zat ooit een keer op een site (relatie) en mijn foto kreeg ik er niet meer van af, toen ik aangaf geen gebruik hier meer van wilde maken...Weet trouwens niet hoe FB werkt, vind het weer zo'n gedoe eerlijk gezegd, maar het lijkt me zooo leuk jullie gezichten eens te zien! Dikke knuf.

Deel Deze Pagina