Geertgen kliniek deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mnr, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    we zijn terug en hebben voor ons gevoel wel positief nieuws gehad, ukkie is overleden. Vonden wij fijner nieuws dan dat t nog gegroeit was... ze zei ook als dit was door gegroeit was t hoogst waarschijnlijk een kindje met open ruggetje of hartproblemen geworden. Dys hebben er vrede mee.
    ga morgen naar de gyn voor tabletten en dan hopen dat mn cyclus weer goed word.
    en t was ook waar dat vrouwen na een miskraam makkelijker zwanger worden dus heb met de verloskundige afgesproken dat ik binnen een half jaar weer zwanger ben, dat vobd ze een goed idee haha. Was echt een super leuke vrouw!
     
  2. Gabje72

    Gabje72 Actief lid

    4 jun 2014
    191
    0
    0
    heftig Denanja, maar goed dat je het zo kunt bekijken, dapper van je...
     
  3. XrhonaX

    XrhonaX Nieuw lid

    11 nov 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben ook onder behandeling bij geertgen. Maar loop nu met een paar vragen rond, waar jullie misschien al iets over gehoord hebben?

    Eerst zal ik even iets over mezelf vertellen.
    34 jaar oud, onder behandeling voor icsi ivm slecht zaad van m'n man. 2011 geslaagde 1e icsi en 1e verse tp. Ze is nu 3 jaar oud ☺️
    Deze behandeling heeft toentertijd nog plaatsgevonden in het ziekenhuis in denhaag.
    Afgelopen feb terug daarheen voor een tp van een cryo. Mocht daar meteen voor naar leiden.
    Helaas werd dit een vroege miskraam (althans dat denken we nu, toen dachten we gewoon een mega heftige menstruatie).
    Daarna even een pauze ingelast.
    September terug naar ziekenhuis..... Arts wilde me ineens niet meer helpen, want ik was/ben te zwaar..... Al woog ik minder dan in maart en 5 kilo minder dan in 2011... Maar ik moest maar ff 10 kilo afvallen.... Nou zelfs met een gbp lukt dat niet, dus die optie viel eigenlijk snel af, want we willen niet nog jaren wachten tot we wel geholpen worden...
    Dus de stap genomen om naar geertgen te gaan. Daar werden we vriendelijk onthaald. Voelde echt als een warm bad na de ervaringen in het ziekenhuis.
    Afgelopen oktober punctie en verse tp gehad. En weer succes! Helemaal blij! En op naar de eerste echo.
    Toen kwam er een bloeding. Werd wakker in een bloederige broek..... Daarna de hele week geen bloed meer, dus we waren nog hoopvol.
    Toen donderdag via de obesitas kliniek de standaard "het is nu 2 jaar geleden" controle. En ook bloed. Daar bleek ijzer en b12 te kort. Mijn stress niveau schoot torenhoog!!! Dat weekend ook nog de verjaardagen van m'n man en dochter, dus het stress niveau was redelijk hoog. Zaterdag kreeg ik weer een bloeding. De rest van de dag niets. Zondag weer een bloeding. Maandag weer een bloeding, dinsdag weer een bloeding..... Geen buikpijn (alleen heel lichte menstruatie zeur) Geen stolsels.... Dus stiekem nog steeds hoopvol.
    Woensdag de 7 weken echo.... Wel een vruchtje van 7 weken. Te kleine vruchtzak. Geen hartactie..... Kortom miskraam....
    De schok was enorm! We besloten het op een natuurlijk beloop te laten afkomen. Zo gezegd zo gedaan. Het bloeden leek elke dag ietsje pietsje erger te worden, maar nog steeds geen buikpijn en stolsels. Maandag brak de hel los! Bloed, bloed, bloed en nog eens bloed! En stolsels zo groot als m'n handpalm!!! Dat was schrikken zeg! Maar goed. Maandag, dinsdag woensdag geen 10 meter uit de buurt van de toilet geweest. Donderdag was het al weer en stuk beter en ging ik weer werken. En elke dag werd het bloeden weer een beetje minder. Afgelopen maandag stopte het bloeden helemaal. En woensdag had ik weer een echo.
    We hadden verwacht een mooie schone baarmoeder te zien en te kunnen bespreken wat de volgende stap zou zijn.
    Helaas was de echo niet goed. Het baarmoederslijm was veel te dik. Ze zag ook ineens een afwijkende baarmoedervorm.... En 2 dagen hiervoor had ik nog een zw test gedaan en die was nog positief. Ik zocht er niks achter,maar volgens haar was het niet goed......
    Maar ik mocht dus een afspraak gaan maken voor een curettage in m'n oude ziekenhuis. En heb maandag het eerste gesprek.

    Slik het is toch ineens een heel verhaal geworden.... Sorry....

    Nou komen de vragen: we willen het liefst zo snel mogelijk door, want we hebben nog 4 cryo's, waarvan 2 blasto's. Maar...... Hoe tellen de pogingen nu? Icsi poging 1 verse tp was raak. Dacht dat daarna de telling van pogingen opnieuw begon?, maar las net weer iets anders. Want de cryo tp in maart (met eitje van poging 1) telt als een nieuwe poging??

    Ook willen we zo snel mogelijk door om misschien nog voor het nieuwe jaar een cryo tp te kunnen doen, want wie weet nou hoe het zit met verzekeringen? Ik ben nu verzekerd bij vgz... En wil natuurlijk niets missen van het overstap moment, maar kan nergens vinden wie er nu al weet of er contracten afgesloten gaan worden met geertgen....
    En met dat ik dit allemaal typ, denk ik...duh.... Sluit gewoon een restitutie polis af, bij elke verzekeraar die je wil.... Is het zo simpel?
    Zucht... Vind het allemaal erg verwarrend.... Ook omdat we waarschijnlijk nooit meer een tp kunnen hebben voor het einde van het jaar.... Omdat ik eerst nog gecuretteerd moet worden, dan een menstruatie afwachten en pas daarna mogen we weer verder.
     
  4. Ilvaro

    Ilvaro Lid

    1 jun 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Wat een vreselijke tijd heb je achter de rug. Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad(waarvan 1gecuretteerd)dus ik voel helemaal met je mee. Ik hoop dat jullie snel weer verder kunnen. Veel sterkte ermee!

    Ik ben ook onder behandeling bij Geertgen. En mijn ervaring is dat een terug plaatsing van een cryo uit een eerdere punctie nog gewoon bij die IVF hoort. Ik heb 2 terug plaatsingen gehad die beide bij IVF 1 hoorden.
    Maar voor de zekerheid kun je dit misschien bij de verzekering goed navragen, want dat zou per verzekering kunnen verschillen.
     
  5. Zon79

    Zon79 Bekend lid

    11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Een punctie geldt als poging, dat is bij iedere verzekering gelijk. Elke cryo die uit een punctie voortkomt valt onder die poging.
    Ik ben bezig met mijn eerste ivf poging, heb nog 8 cryo's die allemaal onder de 1e poging vallen.
    Welkom hier en succes!
     
  6. XrhonaX

    XrhonaX Nieuw lid

    11 nov 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks.
    Helaas weet de verzekering ook nog niks.... Best frustrerend....

    zijn alle meiden hier onder behandeling bij geertgen?

    Ik ervaar het daar wel als positief. Zat hiervoor bij het rode kruis ziekenhuis in denhaag. En hoewel zij ook een fertiliteit team hebben en super vriendelijk waren, voelde ik me altijd enorm opgelaten, tussen alle "gewoon" zwangere vrouwen.... De gyn daar was wel echt een hork van een vent! Vreselijk! En toen kwam ik bij dr wissmann en die wist meteen over wie ik het had! Wat dat betreft is geertgen voor mij echt een enorme verbetering... Nadeel is alleen dat ik er 2 uur over doe om er te komen.....
     
  7. Ilvaro

    Ilvaro Lid

    1 jun 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Dhr Wissmann is mijn favoriet bij Geertgen. Al zijn ze daar allemaal idd wel erg aardig. Ik voel me bij Geertgen echt begrepen en ze nemen je altijd serieus.
    Vervelend dat je er 2 uur over doet om er te komen. Ik vond dat ik al ver moest rijden met 1 uur. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op.
    Maar ik ben zeer blij daar terecht gekomen te zijn.
     
  8. izzy1974

    izzy1974 Actief lid

    5 nov 2014
    127
    0
    16
    ik vind ze daar ook allemaal al even aardig
    om dit ik er voor gekozen om alleen er voor te gaan (kid)
    gaat me moeder met me mee, die wil geen afspraak missen.
    en die vond Dhr Wissmann gelijk de leukste gynaecoloog ik trouwens ook hoor. niks geen duren ovulatietesten en te vroeg op en neer te rijden. al is het voor mij maar 40 minuten rijden.
    ik heb eigenlijk voor gg gekozen omdat het de dichtste kliniek was en geen wachtlijst voor singels met een kinderwens en tot nu toe heel tevreden.
     
  9. Ilvaro

    Ilvaro Lid

    1 jun 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Mijn moeder is precies zo. ;)
    Die wil ook geen enkele afspraak missen. Ze vind het super leuk om dit proces naar het oma-zijn mee te mogen maken.
     
  10. anoniempje25

    anoniempje25 Actief lid

    4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    Hallo dames,

    Ik ben in 2013 ook zwanger geraakt dmv behandelingen bij Geertgen. Was er super tevreden en voelde me zo begrepen. Inmiddels trotse mama van een zoontje van bijna 1 jr
    Hier ook een hoge bmi en nooit werd er wat gezegd over me hoge bmi.

    Nou zijn we alweer aantal maanden bezig voor een 2e helaas nog geen zwangerschap
    Twijfel om me weer aan te melden.
    Wie is hier ook bezig voor een 2e?
     
  11. KoBobo

    KoBobo Lid

    1 nov 2008
    35
    0
    0
    Jullie kunnen mij vast antwoord geven op mijn vragen over de geertgen kliniek.
    Ik zie een prijslijst op de site, komt dit allemaal voor eigen rekening?
    Wat gebeurt er bij een second opinion? Wat alles opnieuw bekeken? Zijn dit weer verloren maanden?
    Wat is de minimale progesteron waarde die ze hier aan houden? En schrijven ze makkelijk utrogestan voor?
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
     
  12. Zon79

    Zon79 Bekend lid

    11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ik kan niet op alles een antwoord geven want ik heb daar geen second opinion gehad.
    In principe vergoedt de verzekering je behandelingen, zou wel een restitutiepolis nemen, anders kan het zijn dat je een deel zelf moet betalen.
    Utrogestan wordt gegeven bij ivf/icsi.
    Er is geen wachttijd bij Geertgen voor de intake en zodra je daar bent ben je meteen in behandeling.
    En als je voor second opinion gaat, kan ik me voorstellen dat ze inderdaad alles opnieuw gaan onderzoeken. Ik zou dit niet zien als verloren maanden, ze zijn toch bezig dan?
    Wat bedoel je met minimale progesteronwaarde? Voor welke behandeling?
    Mijn progesteron is 1 x geprikt om te checken of ik een eisprong had gehad.
     
  13. mnr

    mnr Niet meer actief

    Ik sluit me aan bij zon wat betreft de verzekering.

    Het ligt er aan of er al een diagnose is gesteld en wat voor onderzoeken je hebt gehad of alles overnieuw moet worden gedaan of bijvoorbeeld alleen een echo en bloedonderzoek.

    Ik krijg ook utro bij iui of o.i vanwege m'n korte lf. Het is dus per patiënt verschillend, je krijgt het niet standaard er moet wel een reden voor zijn..
     
  14. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    ik heb een second opnion gehad, en dan kijken ze naar de resultaten van je onderzoeken die je al gehad hebt. En eventueel (zoals bij mij) aanvullend onderzoek. Vanaf de intake tot de eerste IUI zat maar 5 weken :)
     
  15. anoniempje25

    anoniempje25 Actief lid

    4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    Moet je bij een restitutiepolis eerst zelf betalen en daarna word het vergoed?
    Want snap er niet veel van
    Toen ik in 2012 onder behandeling ging werd alles vergoed.
     
  16. Lieke1990

    Lieke1990 Lid

    27 nov 2013
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mnr=> 31 jaar, sinds april 2013 in MMM
    afspraken:
    nod:

    denanja => 27 jaar, lesbisch -> wederkerigheid,
    afspraken: 14 nov. zwangerschapsecho
    nod: zwanger

    Bolcol => 27 jaar, pcos, Sinds februari 2013 in mmm
    afspraken: 14okotber gesprek hoe nu verder.
    Nod:

    Zon79 => 34 jaar , geen medische reden waarom het niet lukt.
    1e IVF
    afspraken: wachten op menstruatie, dan uitgangsecho
    28/08 begonnen met triptofem om cyclus stil te leggen.
    Nod
    09/09 uitgangsecho 11/09 start gonal-F 150 eh
    18-09 1e fm 18 follikels! Dosis gonal naar 112,5
    20-09 2e fm weinig groei dosis gonal naar 137,5
    23-09 3e fm

    xDanielle => 23 jaar, 2 jaar bezig voor 2e kindje. Onbegrepen verminderd vruchtbaar.
    Afspraak :
    Nod: (+- 28/30 dagen cyclus)

    Gabje72 => 41 jaar, bijna vijf jaar bezig voor brusje. Weinig eitjes (i.v.m. vervroegde overgang)
    Afspraak: Fostimon va. dag 3 en daarna 7e IUI (okt.)
    Nod: (+/- 28 dagen cyclus)

    Peetjo => 28 jaar ivf met donoreitjes met wederkerigheid, in mmm door POF (vervroegde overgang)
    Afspraak:
    Nod: 07-11

    Chimpie => 35 jaar, 7jaar MMM (PCOS), 10x IUI, 4xIVF (1xVM) va sept terug naar IUI 3e ronde.
    Afspraak: 15 okt. iui 3
    NOD: 29 okt.

    zwanger!
    iefje -> icsi ecd
    lavendel -> 05-08-2014 Bevallen van Zoë
    Lieke -> 06-11-2014 Bevallen van Mila
    Wish01 ->iui ||
    Flora -> 3e IUI || 16-01-2015
    Tiem-> ||
    Clara14 -> ||
    Cicey - > ||
    Denanja - > || 23-6-2015

    Wachtbankje:
    Peetjo
    Chimpie
    __________________
     
  17. Lieke1990

    Lieke1990 Lid

    27 nov 2013
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

    6-11-2014 ben ik bevallen van onze dochter Mila.
    Wij hadden nooit meer durven dromen/hopen dat t ooit zou gaan lukken, maar het levende bewijs ligt toch echt in mijn armen!!

    Ik wens jullie allemaal veel sterkte in deze moeilijk periode. Ik hoop dat het voor jullie ook snel mag lukken!
    Duim voor jullie!!
     
  18. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Dankje lieke jij gefeliciteerd met je dochtertje geniet van dr
     
  19. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ja in principe wel. Als je verzekering een contract heeft met het gg wordt alles meteen vergoed volgens mij.
     
  20. Sharonmenzo

    Sharonmenzo Actief lid

    10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Dag dames, sorry dat ik zo kom binnenvallen. Ik loop zelf ook al een tijdje bij Geertgen en ik wil wat aan jullie vragen. Stel ik mij aan of is er sinds de overname erg veel veranderd? En dan heb ik het voornamelijk over 2 bepaalde assistentes aan de telefoon!! :x

    Mijn mening is dat ze veel te veel zelf mogen 'roepen' zonder overleg met een arts. Het is nu al 3 keer voorgekomen dat ze uitspraken doen wat niet klopt met mijn 'problemen'. Waardoor ik alles steeds moet uitleggen en ze mij niet lijken te snappen :(

    Ik voel zo niet begrepen dat ik er bijna niet meer heen wil, terwijl ik de artsen juist wel heel goed vindt....

    Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is... Groetjes
     

Deel Deze Pagina