Geertgen kliniek deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mnr, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Wat balen sharonmenzo.
    ikzelf kom er maar x per maand dus heb er niet zo problemen mee maar merk wel dat sommige andere ook ontevreden zijn over de assistenten (niet over alle)
     
  2. ster80

    ster80 Fanatiek lid

    17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Hey meiden.
    Vanwege endometriose zijn we bezig met ivf. Ik heb nu 1 verse tp en 1 cryo tp natuurlijke cyclus en 2 cryo tp kunstmatige cyclus gehad. over ongeveer 2 weken krijgen we ons laatste cryo terug geplaatst.

    Voor poging 2 denken we eraan om over te stappen naar geertgen of Düsseldorf of Gent

    We hebben al ons medische dossier naar geertgen opgestuurd en hebben begin januari een gesprek

    We zitten nu in het Catharina zkh in Eindhoven

    Ik vroeg me af wat geertgen meer kan doen dan een normaal zkh?
    Ik hoorde over assisted hatching en scratching ?
    Zijn er nog andere technieken ?
    Hoe zijn jullie ervaringen ?
    Sorry voor de vele vragen
     
  3. Sharonmenzo

    Sharonmenzo Actief lid

    10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Bedankt voor je reactie. :) Er zitten ook hele leuke tussen inderdaad. Ik g er de volgende keer wel iets van zeggen. Ik bedoel dit is hun werk. Als je je niet kan inleven in de patiënt of je weet niet wat er speelt zeg dan niets..
     
  4. Mees17

    Mees17 Actief lid

    30 jun 2014
    297
    0
    0
    Hallo dames,

    Ik schrijf niet meer veel op dit forum maar heb nu toch een dringende vraag. Mijn partner en ik zijn afgelopen week met IVF nr 2 begonnen.
    IVF nr 1 kregen wij 100% vergoed. De mensen van Geertgen zeggen dat wij IVF nr 2 ook nog volledig vergoed krijgen omdat deze in 2014 gestart is en wij al bestaande klanten waren (waren al klant voor het faillissement)
    CZ zegt: Nee dat klopt niet, jullie beginnen met een nieuwe IVF dus nieuwe behandeling en er is geen contract meer met CZ, dus wij vergoeden 75% (zorg op maatpolis) en Geertgen moet voldoen aan de overige 25 % want dat hebben wij in een brief staan die Geertgen naar ons heeft verstuurd.

    Wat is nu waar??

    Word er zo moe van, ze wijzen gewoon met de vinger naar elkaar en wij als patiënt zitten er tussen in!:x

    Heb een week geleden een mail gestuurd naar de financiële man van Geertgen maar nog steeds geen antwoord.

    Zit toevallig iemand van jullie in hetzelfde schuitje? Of weten jullie hoe het nu precies zit?

    Liefs Mees
     
  5. anoniempje25

    anoniempje25 Actief lid

    4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    Welke zorgverlening hebben of nemen jullie in het nieuwe jaar.
    Ik wil overstappen na dsw maar weet niet zo goed hoe het zit met hun vergoedingen.
    Heb geertgen al gemaald hierover maar nog geen mail terug ontvangen en telefoniste wist er niet veel over.
     
  6. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    @anoniempje25: voor het nieuwe jaar zou ik naar een restitutiepolis gaan. Daar heb je vrije keuze in ziekenhuis, en de verzekeringen vergoeden dan 100% de prijs, die ze gecontracteerde ziekenhuizen ook betalen.

    @Mees17.. ik heb geen idee om eerlijk te zijn... :( wat een rot situatie dat je niet weet hoe en wat!! :(

    @Ster20: Ik heb geen ervaring met IVF.. maar geertgen heeft bij ons meer onderzocht dan het maxima in Veldhoven. Daar hadden ze liever dat we zouden wachten tot we 2.5 jaar bezig waren. in geertgen hebben we extra nog een samenlevingstest gekregen, die ook negatief bleek. Ik vind ze verder wat vriendelijker en meedenkender dan het maxima.

    @sharonmenzo, ik kom er ook nog niet zolang, de assistente die ik tot nu toe heb gesproken waar wel heel vriendelijk. Maar zou er zeker wat van zeggen! Niet fijn als ze niet even met je meeleven zeg!
     
  7. ster80

    ster80 Fanatiek lid

    17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    thnx pandavliegen voor je antwoord . wat is een samenlevingstest ? die heb ik inderdaad bij het catharina niet gehad
    wat een leuke nickname heb je :) het maakt me aan het lachen
     
  8. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    hihi dankje ster! En fijn dat je er om kan lachen :D beetje lachen in de mmm is wel goed hé!

    samenlevingstest dan kijken ze of je baarmoeder mond slijmvlies goed is (of zaadjes daarin kunnen overleven)

    maar kan me voorstellen dat als je verklevingen hebt, dat niet meer van toepassing is eigenlijk.
     
  9. Renata76

    Renata76 Lid

    5 jul 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen met een restitutiepolis moet in de voorwaarden kijken hoe ze het vergoeden. bijvoorbeeld 100% van de gestelde nza tarrieven of bijvoorbeeld ook daarboven.
    In het geval van nijgeertgen houden zij de nza tarrieven aan en mijn verzekering (univé) vergoed in 2015 100% van de nza tarief.
    Ga je naar een ander zorginstelling toe die een hoger tarrief hanteerd dan moet je het verschil zelf bij betalen.
    Dit was mij van de week ook al medegedeeld bij nijgeertgen dat je er naar moet kijken hoe je het vergoed krijgt bij een restitutiepolis. groeten Renate
     
  10. anoniempje25

    anoniempje25 Actief lid

    4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!

    Dus jij krijgt alles 100% vergoed bij Univé?
     
  11. Renata76

    Renata76 Lid

    5 jul 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi anoniempje25 Klopt ik krijg alles vergoed bij Univé nooit problemen gehad nog. Nijgeertgen hanteerd de nza tarrieven en Univé vergoed 100% van de nza tarrief.
    Heb het gecheckt na mijn laatste bezoek half december bij Nijgeertgen toen de balie medewerkster ons hier op aansprak.
    Je word wel honds dol van alle kleine lettertjes in de polis.
    Fijne jaarwisseling en voorspoedig 2015.

    Gr. Renate
     
  12. anoniempje25

    anoniempje25 Actief lid

    4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!

    Dank je wel voor je respons! Ga me dan ook aanmelden bij Univé, altijd handig als je alles vergoed krijgt.

    Jullie ook een fijne jaarwisseling en een gezonde 2015
     
  13. Renata76

    Renata76 Lid

    5 jul 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neem wel een restitutiepolis zoals ze bij Nijgeertgen ook zeggen.

    Gr. Renate
     
  14. anoniempje25

    anoniempje25 Actief lid

    4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    #3834 anoniempje25, 29 dec 2014
    Laatst bewerkt: 29 dec 2014

    Ik heb het even doorgenomen. Zie dat hun ook de marktconform vergoeden. Lees nergens de nza tarief
     
  15. Renata76

    Renata76 Lid

    5 jul 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Markconform is tarrief dat door nza is vast gesteld.
    De tarrieven van Nijgeertgen zijn door de nza vast gesteld zie hun website en die hanteren ze.
    Kan de keuze niet voor jou maken welke verzekering je neemt.
    Zelf ben ik zeer te vreden over Univé en al jaren klant bij hun.
    Gr. Renate
     
  16. anoniempje25

    anoniempje25 Actief lid

    4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!

    Bedankt voor je hulp. Ga Univé morgen even bellen ;)
     
  17. Jessie80

    Jessie80 VIP lid

    3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Mmh, daar wordt in de brief van het Geertgen juist voor gewaarschuwd voor marktconform.. Bij cz staat er wettelijk vastgesteld bedrag, indien dit niet bekend is marktconform. Dus ik zou het toch nog ff checken!

    Heel andere vraag van mijn kant.. Sorry dat ik ff inbreek.. Hebben met hulp van het Geertgen twee prachtige knullen gekregen en willen volgend jaar voor een derde wonder gaan. Merken jullie verschil (positief en/of negatief) na het faillissement en de "overname"?
     
  18. Renata76

    Renata76 Lid

    5 jul 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jessie80, Zelf merk ik er niks van de sinds de overname persoonlijk.
    Het is misschien wel wat zakelijker geworden.
     
  19. Zon79

    Zon79 Bekend lid

    11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Je merkt het duidelijk.
    Ze zijn slechter bereikbaar, de openingstijden zijn verkort.
    Er zijn veel artsen en verpleegkundigen weg.
     
  20. anoniempje25

    anoniempje25 Actief lid

    4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    Ze heeft het verkeerd geformuleerd denk ik.
    Univé hanteert het nza oftewel zoals hun het noemen het wgm
     

Deel Deze Pagina