Geertgen kliniek deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mnr, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renata76

    Renata76 Lid

    5 jul 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Zon79

    Dat er mensen weg moesten was ook wel logische. Mijn man heeft het faillissementdossier online gelezen en bleken voor overname te veel mensen te werken sommige te hoog betaald voor functie en te grote behuizing en verlies geleden werd.

    Misschien dat ze openingstijden nog eens aanpassen als mensen hierover gaan klagen??
    Bereikbaarheid kan ik niet over oordelen omdat als ik zelf niet kan bellen mijn man dit voor mij kan doen als nog.
    Zag wel dat ze nog een fertiliteitsarts zochten bij Nijgeertgen.

    Fijne jaarwisseling en een mooi 2015 gewenst.

    Gr. Renate
     
  2. Loek

    Loek Lid

    9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ' mede Geertgen gangers'

    Ik val weer even binnen met een vraagje.
    Sinds kort ben ik samen met mijn vriend onder behandeling bij Geertgen en hij doneert zijn sperma zodat ik eicellen mag ontvangen.

    Nou hebben we de eerste rekening binnen, en daar staan drie dingen op waarvan wij ons afvragen of hij deze wel moet betalen.

    Ik heb helaas niet opgeschreven wat het precies voor afspraken waren. maar 1 ervan is in ieder geval de dag dat hij heeft gedoneerd, voor mij maar ook om te doneren! Moet hij dit nou zelf betalen? Ik zou denken van niet omdat het ook voor het doneren aan een ander is.

    Wat is jullie ervaring hiermee? ( hij heeft daarnaast ook gesprek gehad voor bloeduitslag en ' spermakwaliteit uitslag' maar ja ook dat is om te weten of je kunt/ mag doneren.... Dus lijkt me dat je dat ook niet zelf betaald....toch?)
     
  3. Zon79

    Zon79 Bekend lid

    11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ik heb geen idee hoe dat werkt want wij hebben eigen eicellen en eigen zaad gebruikt.
    Lijkt me logisch als je dat wel betaald, je gaat toch ook eicellen krijgen van iemand? Die vrouw zal dat ook wel zelf moeten betalen toch? Of ga jij dat dan betalen? Nee sorry, kan je niet verder helpen, vergoedt de verzekering niet?
     
  4. Clara14

    Clara14 Niet meer actief

    Hoi loek,

    Wij hebben vorig jaar gebruik gemaakt van donor sperma en ik heb icsi behandeling gehad en de helft van me eitjes af gestaan, wij hebben alleen het sperma gedeelte hoeven te betalen de rest heeft de verzekering alles vergoed.

    Zon wat zie ik een leuke banner !! Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannend hoor
     
  5. Loek

    Loek Lid

    9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie!
    Ik zou idd verwachten dat ik voor de eicellen die ik krijg moet betalen (wat overigens een stuk duurder is) en degene die dan gebruik maakt van het zaad, daarvoor betaald.
    Mijn vriend wil graag zoveel mogelijk gezinnen helpen. Waarschijnlijk moet hij daarvoor ook een paar keer terug om alleen maar te doneren. Het zou toch raar zijn als hij daar ook nog voor moet betalen?!
    Of denk ik nou echt zo krom?

    Of de verzekering vervolgens vergoed staat er even los van.
     
  6. Zon79

    Zon79 Bekend lid

    11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Dankjewel lieve Clara!

    Nou ik zou liever betalen voor het zaad afstaan dan voor een eicelpunctie! Dat scheelt nogal wat. Maar goed, het lijkt mij normaal dat je de behandeling die je ondergaat zelf betaald. En als je zaad doneert dat je dan niet hoeft te betalen voor de eicellen.
     
  7. Loek

    Loek Lid

    9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, eicelpunctie ( met alles erop en eraan) is veel duurder. ( ik heb het ooit nog zelf ondergaan) het gaat me ook meer even nu om de logica. En gewoon om 'wat is gangbaar' ( en wordt het altijd hetzelfde gehanteerd)

    Maar ik zal zo even kijken wat geertgen zelf zegt.
     
  8. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Wij maken ook gebruik van donoreicellen, en mijn man heeft (1x) gedoneerd voor de bank.

    Idd hebben wij voor allebei moeten betalen, maar mijn man kreeg wel een "vergoeding" voor zijn donatie aan de bank ( nadat we het hierover hadden)
    Krijg elke ivf poging een rekening van een punctie en medicijnen voor de vrouw die eitjes doneerd en ook van mijn man (de doneer dag, invries en nog iets)
    Ik heb trouwens nog niet 1 keer een probleem gehad met de vergoeding van dit alles.
     
  9. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Ik heb nog nooit een reke ing gezien, hebben 600 dacht ik of 400 betaald voor toegang tot de spermabank maar zodra ik zelf eitjes doneer zou ik dat weer terug krijgen, maar dit was voor dat ze failliet gingen, hoe t nu gaat weet k niet. Maar k doneer pas als we een kindje hebben.
     
  10. Loek

    Loek Lid

    9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Peetjo, is dat van jou recent geweest?
    Ik heb gebeld en de rekening was voor: intake van ons beide. Bloed prikken en sperma checken voor zowel mijn zelf omdat het icsi betreft als voor het doneren ( vandaar rekening ook naar hem) en het doneren was ook zowel voor mij als voor donatie aan anderen. Dat splitsen ze dan niet en komt daarom ook voor rekening van hem.

    Wat mij nu is verteld is dat ik idd betaal voor de eitjes en degene die zaad ontvangt voor het zaad.
    Als mijn vriend een volgende keer doneert ( voor anderen) dan hoeft hij hier niets voor te betalen maar hij ontvangt hier ook geen vergoeding voor. ( ook al gaat hij alleen daarvoor op en neer naar geertgen. Dat heb ik nog specifiek gevraagd. Dus zou het wel apart vinden als dat bij jullie wel zo is..waar bestaat die vergoeding dan uit? Reiskosten?

    Denanja, is het lang geleden dat je bent begonnen met de behandeling want voor ons was dat geen keuzemogelijkheid, pas doneren als je zelf zwanger zou raken.

    Krijg soms het gevoel dat daar alles een beetje ienemiene mutte is of zo... Bij de 1 passen we die regel toe, bij de ander die....
     
  11. denanja

    denanja Fanatiek lid

    18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Wij zijn nov. 2013 voor intake gegaan. Denk dat t voor sperma en eitjes doneren andere regels gelden. Ik zou deel ivf moeten doen om eitjes te doneren. (Wij doen iui nu). En sperma is makkelijker te doneren. Denk dat t daar aan ligr... Weet t niet zeker hoor
     
  12. peetjo

    peetjo Actief lid

    23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Loek:
    Onze eerste poging, waarbij we hebben gedoneerd, was in 2011 of 2012 ( begonnen in 2011 maar moesten op de wachtlijst van 6maanden, dus denk dat het 2012 was uiteindelijk) Al een tijd geleden dus. Ze hebben ons toen ook beloofd dat ze het pas zouden gebruiken als ik zwanger was, maar later was daar weer veel onduidelijkheid over. Weet nu dus niet of dat echt zo is.

    Mijn man vroeg toen bij het doneren of daar vergoedingen voor waren en kreeg toen geloof ik €100,-. Misschien idd voor reiskosten en moeite ofzo, maar het ging niet officieel allemaal.

    Lijkt idd alsof sommige regels niet voor iedereen gelden. Raar...
     

Deel Deze Pagina