Geertgen kliniek deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mnr, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @calimero: die link gaat vooral over de verstrekking van medicatie, niet over de vergoeding. Vanaf 2014 moeten ziekenhuizen de medicatie gaan verstrekken, ipv apotheken. Aangezien GG een eigen apotheek heeft, zal er voor ons niet zoveel veranderen denk ik.

@iefje: gaat helemaal goed komen dan, idd gewoon een beetje opletten! Heb je zelf al een bepaald voorgevoel?

@medicatie: voorheen heb ik dus fostimon gebruikt, omdat ik daar snel cysten van krijg nu dus over op Gonal-F. Hopelijk wordt dat volgend jaar dan ook nog vergoedt.
    Ik denk dat het vanuit de zorgverzekeraars idd de bedoeling is dat ze eerst de goedkopere middelen proberen. En als dat niet werkt of niet goed op wordt gereageerd, dan pas een duurder middel.

2. mnr

mnr Niet meer actief

Betreft de apotheken zal er voor ons gelukkig niet veel veranderen. Vind het ook altijd super geregeld dat het zo bij gg kan!

En idd ze zullen willen dat er eerst een goedkoper middel gebruikt wordt maar wanneer nodig zal je vast wel wat anders kunnen krijgen.

Ik ben bij gg begonnen met puregon maar dat is schijnbaar nog duurder dan gonal. Daarom moest ik ook over op gonal maar omdat dat beide hetzelfde werkt was dat niet zo erg.

Morgen naar gg! Dat wordt weer vroeg opstaan pfff (geen zin in)

3. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

@ mnr, hoe vroeg is je afspraak? En hoe lang rijden jullie erop?

Dit is de eerste keer dat ik medicatie heb gehad. IUI is altijd tijdens mijn eigen cyclus geweest. Een paar keer wel pregnyl omdat dat beter uit kwam.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mnr, succes morgen!
    Wellicht handig om vochtig toiletpapier mee te nemen, dan kun je je nog even een soort van opfrissen;)

5. mnr

mnr Niet meer actief

We hebben om 9:20 de afspraak, dan rijden we om 7:30 weg.
    Normaal moeten we eerder weg om m'n dochter naar m'n schoonouders te brengen maar gelukkig komt sm nu hier, dat scheelt weer 45 min extra :)

Flora: ik heb alle van die billendoekjes in m'n tas gedaan ;)

6. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Mnr, succes vandaag!

7. mnr

mnr Niet meer actief

Helaas geen goed nieuws. 2 grote cystes waarvan 1 gevuld met bloed.
    Ik moet nu over een week terug komen om te kijken of ze nog vanzelf krimpen.
    Ik mag in ieder geval nog niet spuiten..

Ik had echt niet verwacht dat ik nog niet mocht beginnen. Baal echt :(

8. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Mnr, wat balen dat er toch 2 cystes zitten. Jammer, dat je nu niet kan beginnen. Ik hoop voor je dat ze gaan krimpen. Is dat erg als er een gevuld is met bloed? Normaal zit er toch een soort vocht in?

9. Calimerootje

Balen mnr, snap goed dat dat een flinke tegenvaller is. Hoop dat je volgende week positiever nieuws krijgt. Dikke knuffel.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @mnr: bah ook al cysten :( Hopelijk verdwijnen ze snel! Hoe kunnen ze zien of een cyste is gevuld met bloed?
    Kun je dan volgende week wel starten met spuiten, als de cysten weg zijn?

11. mnr

mnr Niet meer actief

Normaal is een cyste helder (1 was dat wel) de grootste had een soort draadjes er in. Dat is dan bloed. In die heldere zit wel "gewoon" vocht.

Vrijdag begonnen met menstrueren maar veel minder als anders. Dokter dacht ook dat er nog meer moest komen omdat bmsv nog ruim 8 mm was.
    Nu sinds de echo ineens meer buikpijn en ook stolsels. Hopelijk is dat goed nieuws en een teken dat alles vanzelf weer "schoon" wordt.

12. Calimerootje

Hoop dat je lichaam het zelf doet. Zou kei fijn zijn als je volgende week een echo hebt waar geen cystes op te zien zijn.

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @mnr: weer wat geleerd :D
    Hopelijk wordt nu alles goed opgeschoond van binnen. Mijn ervaring met cysten is dat ze alweer heel snel weg kunnen zijn. Ik heb elke ronde met spuiten nog een cyste gehad (steeds een andere), en die waren na 1-1,5 week steeds weg.

14. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mnr, wat ontzettend balen zeg :(. Hopen dat ze over een week weg zijn en je snel mag beginnen.

Liefs Iefje

15. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Goedendag,
    Ik ben denise en nieuw hier.
    Mijn vriendin en ik hebben donderdag onze eerste afspraak bij kliniek geertgen. Nou vroeg ik me af wat we kunnen verwachten....
    Wij zijn 2 vrouwen en willen een anonieme donor. Over de wederkerigheid zijn we hard aan het nadenken of we t willen, maar als ik het goed begreep kan je ook zonder wederkerigheid alleen dan is de wachtljjst langer toch? Of begrijp ik t nu verkeerd?
    Verder wil ik dus graag een beetje weten wat ons donderdag te wachten staat.

Grotjes denise

16. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @denanja: wat ontzettend spannend!!
    Ik heb eigenlijk geen idee wat je in jullie geval kam verwachten. Een gesprek met jullie wensen en de mogelijkheden die GG biedt. Verder geen idee:) maar ik wil jullie al wel vast heel veel succes wensen!

@hier: het lijkt wel of ik vruchtbaar slijm heb:$ zul je net zien dat ik toch nog een eigen ei ga krijgen;) of mn lijf houd me nu zwaar voor de gek.
    Vanaf vandaag voor de zekerheid maar ovutestjes doen, ik heb er nog wat liggen:) vandaag was iig nog negatief.

17. mnr

mnr Niet meer actief

#37 mnr, 18 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2013
    Flora: zou wel mooi zijn toch? Ben heel benieuwd!

Denise: ik denk dat jullie gewoon een informatief/intake gesprek krijgen. Ik weet dat je ook zonder wederkerig heid een donor kan krijgen, of het dan langer duurt weet ik niet.
    Een anonieme donor is voor zo ver ik weet niet mogelijk in Nederland.

Hier: bijna geen bloedverlies meer, vanochtend na de echo had ik even heel veel. Normaal heb ik echt 6 dagen heel veel bloedverlies.
    Lastig allemaal..

Ik zag vandaag bij gg trouwens dat ze gaan verhuizen per december. Dat wist ik nog niet, ben benieuwd naar de nieuwe lokatie..

18. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Mnr: dat vertelde ze me bij de intake idd ook. Ze gaan naar de overkant, waar nu de puncties uitgevoerd worden.
    Ik duim voor je dat je volgende weer weer gewoon mag beginnen:)

19. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Calimero, heel veel succes vandaag! Probeer ontspannen te zijn. Dan valt het allemaal heel erg mee.

20. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @calimero: heel veel succes vandaag! Ik duim voor een mooie oogst:D

@hier: t slijm was toch een grapje van mn lijf;) nu alles weer weg.. Vreemd. Nja ik had me er al op ingesteld dat ik provera nodig zou hebben, dus t maakt me niet zoveel uit. Zolang we over ong 2,5 week maar weer verder kunnen.

Deel Deze Pagina