Nog even over de vergoeding van GG. Gister ging er een brief bij de balie en ik heb het nog even nagevraagd.. Zoals het er nu uit ziet, heeft GG voor volgend jaar alleen nog een contract met CZ (en wat allemaal onder cz valt). GG adviseert om een restitutiepolis af te sluiten, zodat toch alle behandelingen gewoon vergoedt wordt. Nu ben ik bij CZ verzekerd, maar ze raadde me aan om de website in de gaten te houden. Daar komt snel een nieuwsbrief op waar het allemaal in staat beschreven. Aangezien restitutie-polissen duurder zijn. Betaalt GG het de meerkosten hiervan terug. Verder ontvang je voor elke declaratie 5% van het bedrag aan zegels. Dit bedrag kun je als je zwanger bent laten storten op de rekening van je kindje, of het schenken aan GG. Als je 43 bent geworden en behandelingen niet meer vergoedt worden dan kun je het bedrag gebruiken om behandelingen te betalen. En als je stopt met de behandelingen, kun je het bedrag laten storten op een eigen rekening of ook schenken aan GG. Die zegels krijg je volgens mij alleen als je een natura-polis hebt, en dus een gedeelte van de behandeling zelf moet gaan betalen. Anders lijkt het me een dure aangelegenheid voor GG. Belangrijk dus om de site in de gaten te gaan houden, daar zal alle informatie op gecommuniceerd gaan worden.
@ flora, dank voor de informatie van de zorgverzekering. Zie dat het vorig jaar pas 14 december op hun site stond. Hoop nu met al die veranderingen wel eerder. Ben zelf niet bij het CZ, dus zou dat dan sowieso moeten aanpassen. Of nog harder duimen dat ik er volgend jaar niet meer aar toe hoef. Ze plaatsen 1 embryo terug. Sinds 1 januari is dit wettelijk bepaald, zie tekst hieronder. (Waar IVF staat kun je ook ICSI lezen) Vanaf 01-01-2013 wordt er bij vrouwen tot 38 jaar bij de eerste en de tweede IVF-poging één embryo teruggeplaatst (dit noemen we eSet) . Bij vrouwen van 38 jaar en ouder en bij een derde IVF-poging bij vrouwen jonger dan 38 worden één of twee embryo's teruggeplaatst.
@ Iefje, hoe is het bij jou? Duimen draaien hier extra hard. @ Leintje, hoe gaat het wachten bij jou? Hoe voel je je? Wat is jouw testdatum ook alweer?
Shadixxx, ik heb het niet bedoeld om die fout goed te praten. Dat heb ik ook nergens gezegd. Het is alleen wel zo dat overal fouten worden gemaakt, die niet goed te praten zijn. Ik heb ze jammer genoeg ook al mee gemaakt. Mijn stukje was alleen bedoeld om aan te geven dat je via internet wel eens bang word voor bepaalde situaties en bepaalde artsen. Niet alleen jij, maar anderen in deel 1 hebben ook wel eens over de desbetreffende arts gehad. Daardoor had ik nooit een afspraak bij haar gepland. Nu kreeg ik wel haar en het was het echt 100% meegevallen. Terwijl ik een behoorlijk vooroordeel over haar had. Ik heb ook gezegd dat het uiteindelijk om je eigen ervaring met artsen gaat. Je leert wel van deze dingen die op internet staan. En dat je voor dat het fout gaat in kan grijpen. ( Ik heb haar maar gelijk aan gewezen waar ze moest prikken voor de zekerheid, ik ben namelijk moeilijk te prikken) Ik vind het heel vervelend wat jou is overkomen bij Geertgen. Sorry voor de woorden die misschien verkeerd over kwamen bij je. Ik heb dat niet zo bedoeld. En ik hoop dat je succes bereikt in Dusseldorf. En dat je de volgende keer kan melden dat je zwanger ben. Het is een hele goede kliniek in Dusseldorf en ik ken veel mensen die er zwanger geworden zijn. Iefje, hoe gaat het met je? Flora, veel succes met de behandeling. Ik hoop dat je met zo'n lage dosis resultaat heb. Mnr, hoe gaat het met je? Wel apart zeker dat je even een week niet met de behandeling verder kan. Hier, ik weet het niet. Ik voel me kiplekker. Alleen heel erg moe. De hormonen komen er een beetje denk ik. En ik heb heel veel afscheiding wit cremig. En het is niet van de bolletjes utrogestan. Gaat dit duiden op een menstruatie, of wat anders. Ik wacht maar gewoon af. Ik heb echt geen idee. Mijn gevoel zegt van niet zwanger, maar ik hoop van wel. Zaterdag zullen we het weten.
Calimero, het zijn toch weer 6 kansen. Ik hoop dat ze alle 6 in tact blijven. Heb je vandaag nog gehoord hoe het met de embryo's gaat? Ik begrijp je gevoel wel, met 21 eicellen hoop je op meer bevruchte eicellen. Maar toch meid als het goed is zijn er 3 ingevroren. En ik hoop dat je snel een terugplaatsing heb. Hoe gaat het voor de rest met je? Heb je weinig last?
Ik nam het je ook niet kwalijk hoor Leintje, het was gewoon iets wat me opviel. Ik vind de reacties die nu in dit topic geplaatst worden echt ontzettend lief! Ook níét lullig bedoeld, maar voor degenen die er meer informatie over willen; op de site van het GG staat alles omtrent de verzekeringen inmiddels uitgelegd.
Ohh de hele site is vernieuwd! Dat was vanmiddag nog niet En de nieuwsbrief staat er nu idd ook op, nix aan veranderd tov degene die ik gister heb meegenomen Hmm ik zit nu dus al bij de cz, en als ik het goed begrijp, hoef ik niets te veranderen.
Ik zit nu bij zilveren kruis, maar was al van plan om naar Delta loyd te gaan. Ik denk dat dit nu een extra zetje geeft om over te stappen. Het is toch wel zo makkelijk om bij een verzekering te zitten die een contract heeft met geertgen.
Ja idd, al vind ik wel dat GG het heel netjes oplost door de meerprijs terug te betalen en het zegeltjessysteem. Op de site staat het duidelijker uitgelegd.
@ leintje, spannend hoor. En je kan van alles voelen, maar hoeft zeker niet. En als het wel is, kan het ook door de hormonen zijn. @ Iefje, weet je al meer inmiddels? Hoop zo op positief nieuws voor je. @ mnr, hoe voel jij je nu? Gaat de tijd een beetje vooruit? Heb vandaag niets gehoord. Word morgen gebeld en dan hoor ik ook gelijk of de tp morgenmiddag of zaterdagochtend is. Heb alleen last van steken in mijn borsten en regelmatig een opgeblazen gevoel. Site is idd veranderd. Wel jammer van die zwangere vrouw gelijk. Liever een neutraal beeld gehad. Toch maar eens kijken wat ik met de verzekering ga doen. Ze lossen het idd wel netjes op.
Fijn dat je niet veel last heb, Calimero. Ik hoop dat je embryo's zich mooi ontwikkeld hebben. Spannend hoor! Hier de laatste bolletjes gebruikt. Nog geen teken van een aankomende menstruatie. Ik ben heel benieuwd! Morgen weten we het!
Zo ben al gebeld door het gg. Alle 3 de embryo's ontwikkelen zich hetzelfde. Was nu nog niet te zien welke de beste was. Waren alledrie 4 vellig, dit had meer mogen zijn. Wel was de kwaliteit goed. Morgen om 10.30 uur terugplaatsing. De andere 2 embryo's laten ze doorontwikkelen tot maandag en worden als ze dan goed zijn, ingevroren. Leitje spannend voor je morgen. Duim voor je!
gisteren afspraak gehad is ons erg goed bevallen en zijn er denk ik ook al uit wat te doen. was wel grappig hadden doktor b. en die is ook gynaecoloog in het ziekenhuis bij ons en aangezien mijn vriendin daar in okt. is geopereerd en besproken kende ze haar dus van papier. erg grappig. hebben het echt als fijn ervaren en 11 dec. onze vervolg afspraak. ik zit alleen met mn verzekering, ook het blaadje ontvangen en ik zit bij unive s.z.v.k. omdat ik bij defensie zit, en heb zelf ook geen keuze om hem om te zetten ofzo. zij werken niet met natura of restitutie maar zeggen wel een contract te hebben met gg. nou zegt gg van niet dus ze zijn het momenteel uit aan het zoeken maar anders rest mij niks om mij dubbel te verzekeren want ik wil echt geen hoge kosten. en voor mijn unive betaal ik niks dus dat scheelt. er is nu iig al veel duidelijk geworden en heb zin in het vervolg traject. vl schrok wel een beetje dat het allemaal zo snel kan gaan aangezien we ook gaan trouwen aankomend jaar enz. @leitje wij duimen ook voor je!!! @calimerootje spannend allemaal! succes morgen bij de tp!
Ga je morgen testen dan leintje? Denanja: ook spannend voor jullie zeg! Iefje: heb je al getest? Calimeroo: fijn dat ze van goede kwaliteit zijn! Succes morgen met de tp! Hier: de tijd gaat gelukkig wel snel. Ml moest deze week z'n vrije dagen opmaken dus dat geeft een hoop afleiding. Bloedverlies is nu helemaal gestopt dus denk niet dat maandag alkes weg is. We wachten wel af.. Veel spannende momenten hier voor alle dames!
Toch net een test gedaan. Ik werd onzeker van al die afschijding. Helaas niet zwanger. Morgen misschien nog voor de zekerheid met ochtendurine, maar ik denk dat ik nu maar moet wachten tot ik ongesteld word.
@leintje: wat jammer was je urine wel geconcentreerd genoeg? @denanja: fijn dat het zo goed is bevallen! Sommige verzekeringen doen idd niet aan natura en restitutie, vaak vergoeden ze dan gewoon het standaard tarief en kun je dus gewoon overal naartoe. Misschien dat ze daarom ook zeggen dat ze wel een contract hebben? Ik zou het nog even goed nakijken/vragen. @mnr: hopelijk is het volgende week rustig daar binnenin bij je! Hoe kom je eigenlijk aan een cyste gevuld met bloed?
@calimero: ohh vergeet ik jou zomaar Wat goed dat ze zich allemaal goed ontwikkelen! Spannend morgen terugplaatsing!! Hopelijk heb je de rest van de embryo's nu niet meer nodig
Ik denk het wel. Ik had vandaag nog maar 1 glaasje gedronken. Spannend Calimero, morgen terugplaatsing.
@ Leintje, dat zou balen zijn. Blijf toch nog ff duimen voor een positieve test morgen. Al denk ik wel dat de kans klein is. Maar je weet maar nooit. @ mnr, fijn dat jullie samen wat meer vrij waren deze week. @ denanja, fijn dat je zo'n positieve ervaring had. Oh en die zelfde arts heb ik toen ook in dat ziekenhuis gehad voor een hsg onderzoek. Wonen jullie daar in de buurt? @ flora01, jij nog ergens last van? Hier vandaag druk bezig geweest. Schiet de tijd ook goed op. Blijf wel een opgeblazen gevoel houden. Buik is ook stuk gevoeliger als normaal.
Flora: geen last van de duphaston? Leintje: balen meid! Weet je al wanneer je terug naar gg moet? Hopelijk is het de volgende keer raak!