Wat fijn dat je toch nog positief nieuws hebt gekregen Vreemd dat het zaad nu ineens een stuk beter is. Had de arts er een verklaring voor? Gaan ze het nogmaals dubbel dubbel checken? Of is dat niet nodig? Hopelijk is een vervolg niet meer nodig gewoon zwanger deze ronde @mnr: hoe was jou fm gister? Hoe gaan jullie deze ronde verder?
Flora: bij de fm vrijdag was alles nog klein. Wel met eitjes dan normaal en aan 1 kant een soort druiventros. Woensdag weer terug en ben opgehoogd. Geen iui deze ronde. Omdat als gewoon goed is en dan iui minder kans geeft dan zelf proberen. We waren daar wel heel blij mee. Ik had verwacht dat ze nu wel weer iui wilden doen en was echt opgelucht dat dat nu niet hoeft. Ik wil liever nog een tijdje zo proberen en dan zou ik misschien eerder Nog voor ivf gaan dan voor iui. Balen dat het bij jou ook weer niet gelukt is!
@flora de eerste test was bij de huisarts de assistente had gezegd dat we heel lang onthouding moeste hebben dus dan doen we dat weten wij veel? Blijk je niet langer dan 48uur onthouding te mogen hebben... geen wonder dat het zaad zo slecht was bij de eerste test.. Ik denk zelf wel dat ze het nog eens zulle nakijken 2uit3 ofzo.. maar niks van gezegd gisteren we laten het op ons afkomen. fijne zondag meiden!
Danielle:Wat een goed nieuws!!! Ik kan me voorstellen dat de zaadtest heel anders uitpakt als je 6 of 7 dagen onthouding hebt gehad! En misschien vorige keer ook een keer ziek geweest, dat schijnt ook veel invloed te hebben. Betekend dit dat je het nu zelf moet proberen , dit weekend? Want jullie hebben nog geen behandelingen ondergaan?? In ieder geval een heel wat betere afloop dan je van de week verwachte , fijn!!! Flora, balen ,weer ongesteld. Ik heb dan altijd eén of 2 dagen "depressie" en dan ga ik weer verder. Hebben jullie dat ook? De "bijwerkingen" van het ongesteld worden werken ook niet mee dan: moe, buikpijn enz... Mnr: als ik het goed begrijp (heb even gegoogled) gebruik jij gonal om de eitjes te laten rijpen en that's it? De rest kan je lichaam zelf? Vreemd dat je wel sex mag hebben met een tros eitjes . Zijn ze niet bang dat daar een tienling uit komt In Zutphen doen ze met 3 eitjes al helemaal niks meer... @hier: door de hormonen behoorlijk rare symptomen gehad v.a woensdag (IUI dag) . veel buikkrampen (schijnt van de vloeistof vh zaad te kunnen komen?) en een mega opgezette "zwangere" buik. Heel irri , want ik had de neiging om de hele dag over mijn buik te wrijven . Ik had natuurlijk ook wel veel gehad : s'morgens om 7 uur nog gonal gespoten en toen moest ik opeens om 9 uur ook ovitrelle spuiten, ik vond dat wel een beetje dubbel! Gisteravond verjaardagsfeestje gehad , en wat gesprongen en gehost , en heb nu al het idee dat ik alles er weer uit gehost heb!! Ik vind het wel heel lastig: volgens gyn mag je alles na IUI , speldendoos zegt : rustig aandoen, veel rusten . En ik ben een vreselijke druktemaker dus heb nu al het idee dat ik het verknald heb met mijn drukke gedoe van afgelopen 2 dagen. Pfff Welke dag tellen jullie als eerste : de dag van iui/ivf ,of gewoon de dag erna pas? Eigenlijk loop je "voor" omdat het al in de baarmoeder is geplaatst ,toch???
San: bij mij zijn alle eitjes Nog klein. Het zijn er wel Veel maar klein dus die springen voorlopig nog niet. Nu is het afwachten hoeveel er groot worden maar dat is er bij mij meestal maar 1 en de rest verdwijnt dan weer. Bij geertgen is volgens mij ook max 3 anders mag je geen iui en wordt sex ook afgeraden. Overal lees ik altijd dat je gewoon alles mag doen dus het lab vast geen kwaad
@san: ik doe hetzelfde als mnr, idd gonal om de eitjes te laten groeien en de rest zelf. Dat is tot nu ook het enige probleem, mijn onregelmatige cyclus. Met spuiten is dat inmiddels ook verleden tijd. En wat betreft die tros eitjes haha. Die eitjes zullen allemaal nog klein zijn, dus er is nog geen sprake van een mogelijke 10-ling. Haha. Waarschijnlijk gaat er gewoon 1 of 2 doorgroeien. Spannend weer op de wachtbank San! Hopelijk deze keer gewoon raak En wat betreft rust of niet.. Ik denk dat je daar niet zo super veel rekening mee hoeft te houden. Moedertje natuur heeft daar wel voor gezorgd, omdat je de eerste 2 weken eigenlijk nog niet weet of je zwanger bent. @mnr: fijn dat je nogmaals de bevestiging hebt gekregen dat je beter nog even zelf kunt klussen! Ik twijfel enorm wat ik wil... Aan de ene kant ben ik het klussen gewoon beu en ik heb er geen vertrouwen meer in.. Maar als IUI geen hogere kans geeft Dan krijg ik ook weer een beetje kriebels als ik aan IUI denk. Minder kans moet ik helemaaaaal niet aan denken natuurlijk. Vorige keer is besproken dat we na 12 eisprongen in de MMM wel op IUI over kunnen.. Ik ga nu de 10e ronde in. Deze ronde wil ik sowieso nog wel zelf klussen, maar misschien daarna toch al IUI proberen. Ik twijfel enorm waar we goed aan doen. Volgende week wil ik dit ff bij GG bespreken.
@ Flora, Ik lees altijd dat het heet IUI geeft minder Kans, kan ik niet begrijpen. Als je IUI hebt is de zemen toch meteen in de Baarmoeder en hoef de hele weg niet nog terug leggen en als je wilt kun je toch nog klussen, hebben wij ook gedaan. Dus heb je toch dubbel kans zo zie ik het, ik weet ik kan makkelijk praten daar het bij mij gewoon de eerste keer raak was maar wij hebben 5 maanden zelf geklust en dan was het raak, bij Celine en MK. En nu 1 keer IUI en klussen en raak. Ik denk het schaad niet het te proberen !!! Maar ja iedereen moet dat voor zich zelf weten.
@san ja we zaten nog maar in het onderzoek er is nog geen behandeling besproken. We moesten vandaag en dinsdag zelf proberen! Heb me ei nog niet gevoeld dus de kans is er nog.. Ik heb weer goede hoop!
Pff, helaas is gister mijn menstruatie begonnen.. Kwam echt aan als een bom, ik voelde me zo ontzettend goed en was zo postitief. Had onwijs veel "zwangerschap" kwaaltjes maar ben voor de gek gehouden door m'n eigen lichaam. Menstruatie klachten blijven uit dus ben benieuwd wanneer die wel komen. Morgen bellen voor een afspraak voor dr w. Eens kijken wat hij nu te zeggen heeft.. We hebben nog 3 embryo's , nog 3 kansen voor onze droom echt ver weg blijft (laatste betaalde poging) dus moet toch 1 x lukken?!
@engeltje: ik snap zelf de logica ook niet helemaal. Ik denk dat bewerkt zaad wat minder sterk is ofzo Maar ik schat de kansen klein dat ze bij ons al over willen op IUI. Deze ronde wil ik sowieso nog zelf klussen. Misschien vanaf volgende ronde IUI, maandag maar eens vragen wat GG ervan vindt.. @lieke: ah nee wat ontzettend balen zeg!! Hopelijk is een van die drie toch dé plakker... Dikke knuffel meis. Kreeg je ondersteunende hormonen na de terugplaatsing? Zo niet, misschien een idee om te proberen?
Hebben nu 2x terugplaatsing gehad zonder hormonen. De laatste x zelfs zonder pregnyll omdat mijn eisprong te zien en te voelen was. Ik ga aan dr W vragen of hij wel t nut ziet van een baarmoeder onderzoek, dr R vond dat maar onzin want ze zagen mijn baarmoeder toch iedere x met echo?! Pff wat een vreemde dokter!
Balen lieke! Ik ga extra hard duimen voor je die laatste poging! Ik had een lichte bloedverlies na de gemeenschap gister kan dat kwaad? Mijn ei zou gister of vandaag moeten springen..
@lieke: heb je wel steeds mooi dik baarmoederslijmvlies? Je zou om utrogestan of extra pregnyl tijdens je lf kunnen vragen. Hoeveel dagen na de tp ben je nu ongi geworden? @danielle: misschien een adertje ofzo. Denk dat het niet zoveel kwaad kan. Spannend, weer op de wachtbank! Wat vreemd van die assistente, een week onthouding... Vind daarom dat ze dat soort onderzoeken gewoon aan de gyn moeten overlaten. Hihi. @hier: afspraak voor eerste fm is weer gemaakt. Volgende week maandag 16:20u bij dr W.
Mnr => 30 jaar, ovulatie-inductie met 250eh Gonal-F, 9e ronde MMM Afspraken: 31 januari FM Nod: Leintje =>30 jaar 2e ICSI poging begonnen met 150 EH Gonal-F Afspraken: 28 januari 20:00u belafspraak Nod: Flower1983 => 30 jaar, wisselende zaadkwaliteit, nu IUI met Fostimon, vanaf juni 2011 bezig Afspraken: 25 januari IUI gehad, als ms doorkomt dan starten icsi2 kort protocol Nod: 11 januari Noeky => 26 jaar, alleenstaand -> wederkerigheid, ICSI met donorzaad Afspraken: punctie eind oktober gehad, terugplaatsing waarschijnlijk januari Nod: nog onbekend Flora01 => 25 jaar, ovulatie-inductie met Gonal-F 37.5eh, ronde 10 MMM, ronde 15 totaal Afspraken: 10 feb eerste FM Nod: Frummeltje13 => 24 jaar, lesbisch paar -> wederkerigheid, KID of IUI met donorzaad, binnenkort 1e ronde Afspraken: 29 januari Nod: xDanielle => 23 jaar, IUI, 23e ronde Afspraken: Nod: Nursje =>26 jaar, alleenstaand -> wederkerigheid, IVF/ICSI met donorzaad, volgende cyclus 1e poging Afspraken: Nod: Denanja => 26 jaar, lesbisch paar -> wederkerigheid, in april eerste IUI vanwege bruiloft juli Afspraken: wachten op donormatch Nod: Lieke1990 => 23 jaar, gebalanceerde translocatie -> wederkerigheid, ICSI mbv eiceldonor, 2 jaar in MMM, 4 jaar totaal bezig Afspraken: 22 januari terugplaatsing gehad Nod: 2 februari testdag Bolcol => 26 jaar, pcos, Clomid 100mg Afspraken: Nod: 10 februari San1971 => IUI met fostimon, volgende ronde ICSI Afspraken: 29 januari IUI gehad, 4 februari 2e gesprek bij dr. vd Broek Nod: 12 februari Zwanger! Iefje -> ICSI ECD Lavendel -> ICSI ECD met wederkerigheid || 05-08-2014 engeltje1972 -> IUI met fostimon en pregnyl || 22-09-2014 wijzigingen graag zelf toevoegen dmv quoten, of in kleur in een bericht posten zodat met makkelijk te zien is
@flora de gyn wilde ons niet helpen daarom de huisarts gevraagd.. Achteraf gezien hadden we dat beter niet kunnen doen! Ja spannend weer indd.. Vooral omdat ik me ei (nog)niet gevoeld heb.. Hoop dat we in april mogen starten.. Nog 6 weekjes word onze kleine knul alweer 3 jaar.. En hij wil zo graag een baby in mama's buik want tante's baby gaat met het vliegtuig naar Amerika en dat vind hij niet leuk dan kan hij niet mee helpen knuffelen.. Zo leuk hoe hij er na toe leeft!
Mnr => 30 jaar, ovulatie-inductie met 250eh Gonal-F, 9e ronde MMM Afspraken: 31 januari FM Nod: Leintje =>30 jaar 2e ICSI poging begonnen met 150 EH Gonal-F Afspraken: 28 januari 20:00u belafspraak Nod: Flower1983 => 30 jaar, wisselende zaadkwaliteit, nu IUI met Fostimon, vanaf juni 2011 bezig Afspraken: 25 januari IUI gehad, als ms doorkomt dan starten icsi2 kort protocol Nod: 11 januari Noeky => 26 jaar, alleenstaand -> wederkerigheid, ICSI met donorzaad Afspraken: punctie eind oktober gehad, terugplaatsing waarschijnlijk januari Nod: nog onbekend Flora01 => 25 jaar, ovulatie-inductie met Gonal-F 37.5eh, ronde 10 MMM, ronde 15 totaal Afspraken: 10 feb eerste FM Nod: Frummeltje13 => 24 jaar, lesbisch paar -> wederkerigheid, KID of IUI met donorzaad, binnenkort 1e ronde Afspraken: 29 januari Nod: xDanielle => 23 jaar, IUI, 2 jaar geprobeerd afwachtend op plan wegens geen verklaring. Afspraken: 08/02 bloeprikken, 24/02 evaluatie Nod: 15/02 Nursje =>26 jaar, alleenstaand -> wederkerigheid, IVF/ICSI met donorzaad, volgende cyclus 1e poging Afspraken: Nod: Denanja => 26 jaar, lesbisch paar -> wederkerigheid, in april eerste IUI vanwege bruiloft juli Afspraken: wachten op donormatch Nod: Lieke1990 => 23 jaar, gebalanceerde translocatie -> wederkerigheid, ICSI mbv eiceldonor, 2 jaar in MMM, 4 jaar totaal bezig Afspraken: 22 januari terugplaatsing gehad Nod: 2 februari testdag Bolcol => 26 jaar, pcos, Clomid 100mg Afspraken: Nod: 10 februari San1971 => IUI met fostimon, volgende ronde ICSI Afspraken: 29 januari IUI gehad, 4 februari 2e gesprek bij dr. vd Broek Nod: 12 februari Zwanger! Iefje -> ICSI ECD Lavendel -> ICSI ECD met wederkerigheid || 05-08-2014 engeltje1972 -> IUI met fostimon en pregnyl || 22-09-2014 wijzigingen graag zelf toevoegen dmv quoten, of in kleur in een bericht posten zodat met makkelijk te zien is
@danielle: ah zo, ik snap m wat lief van je zoontje! Hopelijk mogen jullie snel starten! Of nog beter, dat het deze ronde gewoon raak is Je eisprong hoef je niet altijd te voelen hoor, ik voel hem ook niet altijd. @hier: net even naar GG gebeld of ik 50eh mag gaan spuiten. Vorige cyclus duurde voor mij doen met spuiten wat langer. Daarom maar gewoon de stoute schoenen aangetrokken om te vragen of ik iets meer mag spuiten. Dat was geen probleem
Fijn flora!! Jij ook weer veel succes deze ronde.. ik heb vanaf me bevalling tot nu elke eisprong gevoeld maar nu nog niet. Wel n soort spierpijn in me buik vanavond dus tzal er aan zitte te komen he. morgen voor de eerste pas van trouwjurk komen! Super spannend weer.