@denanja: je bent dan idd wat te vroeg gestopt met ovutesten. Fijn dat je volgende cyclus gevolgd wordt. Dan weet je toch wat beter hoe je ervoor staat. Toen ik nog ovutesten deed testte ik ook eerst altijd met goedkope dipsticks van zwanger en kids. Als die positief was, deed ik een digi van cb als dubbel check. Dat klopte eigenlijk altijd wel. @mnr: hopelijk groeien er idd maar max 3 door. Spannend. Breken ze ook af wanneer ze niet allemaal doorgroeien? Ik heb wel eens 2x 15mm, 16mm en 19mm gehad. Toen kreeg ik gewoon pregnyl (was toen nog bij het ziekenhuis, niet bij GG). Ik had toen een hele pijnlijke eisprong en voelde de follikels ook goed. @engeltje: ik begrijp het dat je graag wil dat er iig 1 goed doorgroeit. Spannend zeg! @hier: ik voel ook weer wat 'activiteit' bij mn eierstok. Dus hopelijk gebeurt er al wat Gister en blijkbaar eergister ook, deed mijn gonal pen raar Toen ik wilde gaan spuiten, zag ik dat de spuit nog op 25eh stond. Blijkbaar heb ik eergister niet gecheckt of het venster op 0 stond. Ik kon het me niet herinneren dat ik het was vergeten, maar so be it.. Ik gister dus de pen weer instellen op 50eh, en spuiten.. Na het spuiten bleef er wéér 25eh staan Dus nog maar een keer die overige 25eh gespoten.. Beetje vreemd dus, als het vandaag weer gebeurt, is mn pen niet helemaal goed denk ik. Dan ga ik ff naar GG bellen voor een nieuwe, want ik heb geen zin om elke dag 2x te moeten prikken. En nu heb ik eergister dus 25eh ipv 50eh gespoten hopelijk heeft dan geen invloed..
Denanja ik moet Woensdag 10.10 Uur bij Dr. Michgelsen. hier: Had net met de VK gebeld en gevraagd of zij kan kijken of Nicky die de Echo maakte had gemeten hoe groot A was op de eerste echo, ik dacht ik was er precies 6 weken maar zij had niet gemeten alleen opgeschreven dat grote ongeveer 6 weken is. Dus als het ongeveer 6 kan het ook 5,5 geweest zijn en dan ben ik nu geen hele week terug gezet. Zo kun je verder gaan. zij zei dat 1 week niet zo erg is en helemaal niet als het zo vers is. het kan ook door dat ik zo flink ben niet goed in beeld geweest zijn en dan is het meteen 2-3 mm kleiner dus. met goede moed naar volgende week. Xxxx Dank je wel Dames voor het duimen!!
Engeltje: dat is goed nieuws. Grote kans dus dat alles gewoon goed is! Flora: ik heb geen idee hoe het verder gaat. Ze zei alleen dat ik anders misschien nog minder moet gaan spuiten. Heb je toen wel geklust met 4 grote eitjes? Ik lees overal dat 3 het max is voor pregnyl.. Balen van je gonal f pen! Het kan vast geen kwaad als je 1 keer minder hebt gespoten.. Ik heb nog 4 gonal pennen met restjes dus dat wordt 4 keer prikken vandaag *zucht*
@mnr: er is mij niet verteld dat ik niet mocht klussen en heb gewoon pregnyl gekregen. Ze zei dat die van 15mm niet mee zouden doen, omdat die te klein waren. Uiteindelijk toen ook cysten overgehouden, dus ik denk dat ze toen niet allemaal gesprongen waren. @engeltje: toch weer een geruststelling! Wat moet die onzekerheid vervelend zijn zeg. Hopelijk is het weer snel woensdag. @hier: pen deed vandaag gelukkig weer gewoon normaal. Geen idee waar het aan heeft gelegen...
@flora ik lees op internet max 3 boven de 16mm of 5 boven de 12. Dat wordt dan heel spannend! Raar he dat je dan een paar eitjes had en dat het dan nog niet lukt Soms lees je ook wel dat iemand er een paar keer 2 of 3 had en dat het toen niet lukte, en bij 1 eitje was het raak. Fijn dat je gonal pen het nu wel goed deed! Jouw 50 is wel een heel verschil met mijn 200. Ik heb ook mega veel naaldjes thuis liggen.
Mnr => 30 jaar, ovulatie-inductie met 250eh Gonal-F, 9e ronde MMM Afspraken: 7 februari derde FM Nod: Leintje =>30 jaar 2e ICSI poging begonnen met 150 EH Gonal-F Afspraken: 28 januari 20:00u belafspraak Nod: Flower1983 => 30 jaar, wisselende zaadkwaliteit, nu IUI met Fostimon, vanaf juni 2011 bezig Afspraken: 25 januari IUI gehad, als ms doorkomt dan starten icsi2 kort protocol Nod: 11 januari Noeky => 26 jaar, alleenstaand -> wederkerigheid, ICSI met donorzaad Afspraken: punctie eind oktober gehad, terugplaatsing waarschijnlijk januari Nod: nog onbekend Flora01 => 25 jaar, ovulatie-inductie met Gonal-F 37.5eh, ronde 10 MMM, ronde 15 totaal Afspraken: 10 feb eerste FM Nod: Frummeltje13 => 24 jaar, lesbisch paar -> wederkerigheid, KID of IUI met donorzaad, binnenkort 1e ronde Afspraken: wachten op ovulatie Nod: 27 februari xDanielle => 23 jaar, IUI, 2 jaar geprobeerd afwachtend op plan wegens geen verklaring. Afspraken: 08/02 bloeprikken, 24/02 evaluatie Nod: 15/02 Nursje =>26 jaar, alleenstaand -> wederkerigheid, IVF/ICSI met donorzaad, volgende cyclus 1e poging Afspraken: Nod: Denanja => 26 jaar, lesbisch paar -> wederkerigheid, in april eerste IUI vanwege bruiloft juli Afspraken: wachten op menstruatie Nod: Lieke1990 => 23 jaar, gebalanceerde translocatie -> wederkerigheid, ICSI mbv eiceldonor, 2 jaar in MMM, 4 jaar totaal bezig Afspraken: 22 januari terugplaatsing gehad Nod: 2 februari testdag Bolcol => 26 jaar, pcos, Clomid 100mg Afspraken: Nod: 10 februari San1971 => IUI met fostimon, volgende ronde ICSI Afspraken: 29 januari IUI gehad, 4 februari 2e gesprek bij dr. vd Broek Nod: 12 februari Zwanger! Iefje -> ICSI ECD Lavendel -> ICSI ECD met wederkerigheid || 05-08-2014 engeltje1972 -> IUI met fostimon en pregnyl || 22-09-2014
Hallo Dames, Ik moet weer een heleboel bij lezen. Vorige week dinsdag ben ik met spoed opgenomen met OHSS. Hyperstimulatie. Ik kreeg het erg benauwd en groeide in 1 dag 5 kilo. In totaal ben ik 16 kilo gegroeid, door het vocht wat ik vast hield. En had het totaal niet breed. Ook moesten ze in het ziekenhuis er alles aan doen dat ik geen trombose kreeg. En ik kon mijn vocht niet kwijt. Wat heb ik me beroerd gevoeld. Zondag kon ik weer plassen en ging het een stuk beter met me. Zo snel verbeterde me situatie zodat ik maandag weer naar boord mocht. Ik voel me nu stukken beter, maar ben nog heel erg moe. En mijn buik blijft nog een beetje pijnlijk. Als ik wat aangesterkt ben ga ik eerst voor een gesprek bij GG. Ik moet het emotioneel ook allemaal even verwerken. Ik zal morgen eens alles bij lezen, want ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat. liefs leintje
@leintje: jeetje zeg, dat is schrikken! Gelukkig is nu alles weer goed. Neem je rust meis, het is niet nix wat je allemaal hebt meegemaakt! @mnr: hihi idd een heel verschil, ik 50eh en jij 250eh. Hopelijk krijg ik deze keer 2 eitjes. Voelt toch als meer kans.. Maargoed, eerder is het met 2 ook niet lukt.. Ik probeer maar positief te blijven
Leintje: dat is schrikken! Wat vervelend voor je! Ik hoop dat je je snel weer helemaal goed voelt! Doe maar rustig aan, eerst weer helemaal beter worden en alles verwerken. Hier: helaas slecht nieuws. Teveel eitjes en mag niet meer spuiten en geen pregnyl. Wat een onaardige dokter zeg die bacxs. Ik hoef die echt nooit meer! Ben niet eens verdrietig, ben vooral heel boos. Wat een nare dokter! Ik moet nu over 2 weken weer terug komen voor een echo en gesprek.
Leintje wat schrikken zeg! Heel veel sterkte! mnr wat vervelend dat je dr zo onaardig vind en teveel eitjes hebt. Volgende keer maar weer gewoon doktor die je wel mag .
Sterkte Leintje, en mnr, volgende keer gewoon een andere arts vragen. Komt vast goed. Hier: dag 2 van ovu testen, er is al een heel licht streepje te zien en mijn afscheiding word ook steeds meer. Dus hopelijk volgende week hopelijk een positieve test
Balen mnr!! Hoe veel eitjes en van welke afmetingen waren ze? Eitjes springen vaak ook wel zonder pregnyl, alleen duurt wat langer.. Misschien toch een poging wagen als het er 'maar' 3 zijn? @frummeltje: spannend! Op welke cd zit je nu? @hier: ik begin ook weer van alles te voelen bij mn eierstokken. Hopelijk een mooi ei te zien maandag of 2.. Zul je zien dat ik er dadelijk ook teveel heb
Mnr Hoe was dokter Bax? Ik vond haar super vriendelijk. Oeps , ik lees nu dat je baalde van haar , wat is er gebeurd dat je zo denkt? En wat balen van teveel eitjes ! Ga je zelf wel klussen of niet? Denanja , de eerste keer is dat wel vreemd zon echo, en nog steeds (na 8 keer in 1 cyclus) vond ik het moment van met je benen in die stoel gaan zitten wel een beetje genant, maar als hij/zij bezig gaat is dat snel over! Frummeltje : spannend , wachten op de ovulatie. Dus nog wel IUI in normale cyclus? Is alles verder goed maar je hebt alleen een donor? Flora : kun je dat echt voelen , je eisprong? Wat voel je dan? Ik voel volgens mij wel eens steken ,maar verder niks. Irritant zon slecht werkende pen, dan spuit je eigenlijk maar zo wat, balen !! Engeltje: het lijkt al wat positiever, ik hoop even met je mee tot woensdag!! Leintje wat een schrik , en wat snel kan het dan opeens fout gaan!! In 1 dag 5 kilo aankomen van het vocht lijkt toch ook echt op een behoorlijke overstimulatie!! Sterkte aankomende dagen! @ hier : ik ben nog steeds in de wachtdagen ,dag 9 na de IUI om precies te zijn. Ik weet de telling dan niet zo goed , is de dag na de IUI dan gewoon dag 1? Vanmorgen was mijn temperatuur al wel weer wat omlaag dus ik heb het idee dat het niet goed blijft gaan. Wel eindelijk minder last van die hormonen zooi. Is het normaal dat dat zo lag nog bijwerkingen blijft geven ? (moe, misselijk, hoofdpijn, harde, opgezwollen buik) Eigenlijk vandaag voor het eerst geen last van gehad. Van de week terug naar GG geweest, naar vd B. Contracten ingeleverd , en prikinstructie gehad. Had eigenlijk ook de vorige keer naar mijn idee wel gekund, maar schijnbaar vinden ze dat je een bedenktijd moet hebben Ik krijg de max dosis volgens vd Broek, 300 per dag, fostimon geloof ik. Wordt nu wel zenuwachtig na de gebeurtenis bij Leintje Fijn weekend allemaal!
Flora: ik had rechts 1 ei van 15,5 mm en links 4 eitjes van rond de 13 mm. Ik ga wel gewoon klussen maar verwacht niet dat er 1 gaat springen. Daar zijn ze waarschijnlijk te klein voor. San: je hebt een dokter Bax, die vond ik wel aardig. Zij is nog jong. Vandaag had ik dr backx, een oudere vrouw. Tegen ons was ze heel bot. Ik kreeg vaak helemaal geen antwoord en ze zei hele tegenstrijdige dingen. Zo langzamerhand dringt het allemaal beter door en word ik steeds verdrietiger. Heb wat gegoogeld en kom er wel achter dat de kans op een eisprong heel klein is. Eindelijk groeide er meer als 1 ei en nu weer een ronde geen kans en dan maar hopen dat het geen cystes worden. En het zit me gewoon heel erg dwars dat de dokter zo onaardig was. Slecht nieuws is nooit leuk maar juist dan verwacht je wat meer sympathie en uitleg. Ze was juist heel kil en vaag. Ik kreeg nergens antwoord op, werdt afgesnauwd en stond helemaal boos buiten. Gelukkig was de receptioniste wel heel lief en heb de volgende keer een dubbele afspraak omdat B had geschreven op het papier dat we een gesprek moeten hebben over verdere behandeling (wat ze ook niet tegen ons had gezegd) Nu dus 14 dagen afwachten.. Heb het wel even gehad nu pfff
San, niet bang zijn hoor! Bij mij is het mis gegaan, omdat de ene eierstok niet aangeprikt is. Dat komt bijna nooit voor, dat ze er niet bij kunnen. Ik heb ook al excuses van GG gehad en heb nog een gesprek. Doordat al die eitjes vanzelf nu gesprongen zijn heb ik deze ellende gekregen. Maar ik heb nog steeds veel vertrouwen in GG. Ze hebben elke dag mijn man gebeld en zij hebben hier ook heel veel van geleerd. Mijn vorige ICSI poging ging heel erg goed en weinig last gehad. Ik heb nu gewoon hele vette pech gehad.
Jeetje Mnr, wat vervelend dat je zo'n rot ervaring met die dokter heb. Ik hoop dat je je gesprek bij dokter W. heb kunnen plannen. Die neemt echt wel de tijd. Wat houd dat in over verdere behandeling? Of heeft ze dat niet gezegd? Ik hoop dat er toch nog een eitje springt, maar als je stopt met gonal f, denk ik ook niet dat ze door groeien. Sterkte meis, met dit weer een plekje te geven.
Oh bah mnr, wat een rotervaring zo! Vreemd dat je ook meteen niet meer door mag gaan met zulke kleine eitjes.. Die van 13mm hoeven toch niet allemaal door te groeien Misschien maandag of morgen bellen voor een nieuwe afspraak? @san: spannend zeg! Maar stiekem hoop ik dat het allemaal niet meer nodig is, dat je nu gewoon zwanger bent! Heb je ook pregnyl gehad? Daar kun je ook lang last van hebben. Elke keer is het bij mij tot nu toe anders geweest En qua eisprong voelen, ik voel hem niet altijd. Toen ik meerdere eitjes had, toen voelde ik hem wel. Het vocht wat uit de blaasjes komt kan wat pijn veroorzaken. @leintje: fijn dat GG er zo goed mee om is gegaan. Hopelijk gebeurt zoiets nooit meer. Misschien een gekke vraag, maar wordt je strax gewoon ongi na al die ellende? Of is je lijf nu zo van slag dat ie het ff niet meer snapt allemaal?
Flora; vandaag is cyclus dag 19, volgens mijn kalender zou ik op dag 24 ovulatie hebben. Eventjes afwachten dus nog San; wij doen inderdaad IUI in natuurlijke cyclus. Vooralsnog ga ik er van uit dat ik gewoon vruchtbaar ben. Heb wel een lange cyclus, dus minder kansen per jaar, mijn gemiddelde cyclus is nu 37 dagen. De arts bij GG gaf toen meteen aan: daar moeten we dan maar wat aan doen, waarmee hij doelde op hormonen. Toen heb ik zelf gezegd dat ik liever eerst zo wil proberen. Ik vertrouw, ondanks mijn lange cycli wel op mijn lichaam, heb de laatste twee keer ovulatie testen gebruikt en op basis daarvan denk ik werk dat ik een eisprong heb. Hormonen kan altijd nog. Dus nu is het wachten op mijn ovulatie een dan moeten weer bellen voor de dag erna IUI, met donorzaad inderdaad.