Mnr => 30 jaar, ovulatie-inductie met 250eh Gonal-F, 9e ronde MMM Afspraken: te veel eitjes, geen pregnyl Nod: Leintje =>30 jaar 2e ICSI poging begonnen met 150 EH Gonal-F Afspraken: 28 januari 20:00u belafspraak Nod: Flower1983 => 30 jaar, vanaf juni 2011 bezig. Nu bezig met icsi 2 kort protocol vub schema Afspraken: 17 feb fm Nod: Noeky => 26 jaar, alleenstaand -> wederkerigheid, ICSI met donorzaad Afspraken: punctie eind oktober gehad, terugplaatsing waarschijnlijk januari Nod: nog onbekend Flora01 => 25 jaar, IUI met Gonal-F 62,5eh ronde 10 MMM, ronde 15 totaal, IUI 1 Afspraken: 17 feb 3e fm Nod: Frummeltje13 => 24 jaar, lesbisch paar -> wederkerigheid, KID of IUI met donorzaad, binnenkort 1e ronde Afspraken: wachten op ovulatie Nod: 27 februari xDanielle => 23 jaar, IUI, 2 jaar geprobeerd afwachtend op plan wegens geen verklaring. Afspraken: 08/02 bloeprikken, 24/02 evaluatie Nod: 15/02 Nursje =>26 jaar, alleenstaand -> wederkerigheid, IVF/ICSI met donorzaad, volgende cyclus 1e poging Afspraken: Nod: Denanja => 26 jaar, lesbisch paar -> wederkerigheid, in april eerste IUI vanwege bruiloft juli Afspraken: wachten op menstruatie Nod: Lieke1990 => 23 jaar, gebalanceerde translocatie -> wederkerigheid, ICSI mbv eiceldonor, 2 jaar in MMM, 4 jaar totaal bezig Afspraken: 22 januari terugplaatsing gehad Nod: 2 februari testdag Bolcol => 26 jaar, pcos, Clomid 100mg Afspraken: Nod: 10 februari San1971 => IUI met fostimon, volgende ronde ICSI Afspraken: 29 januari IUI gehad, 4 februari 2e gesprek bij dr. vd Broek Nod: 12 februari Engeltje1972 => 41 jaar, februari miskraam even rust Afspraken: Nod: Zwanger! Iefje -> ICSI ECD Lavendel -> ICSI ECD met wederkerigheid || 05-08-2014[/QUOTE]
Frummeltje : spannend je eerste IUI. Kreeg jij ook wat mee aan tabletten oid om na de plaatsing te gebruiken? Of gewoon rustig afwachten? Danielle: ik heb ook heel vaak tussen de 8 en 11 dagen luteale fase. Ben ook echt van plan dit nog te bespreken voor de punctie want ik heb echt het idee dat het hierdoor geen kans krijgt. Flower: wat duurt het dan nog lang voordat de punctie is terwijl je al zoveel follikels hebt! Wel super zoveel al! Wat is cetrotide? En waarom geen terug plaatsing? Wat gaan ze er dan mee doen? Noeky: dat lijkt me ook lastig , als je niet ongesteld wordt kun je dus niks .. Ik hoop voor je dat het met de pillen wel gebeurd! Leuk ,net als Denaja naar Ladies of Soul, lijkt me gaaf!!! Flora : bij mij duurde het de vorige keer ook zo lang, en ik spoot al 150 gonal! Wordt je heel ongeduldig van. Ik had ook het idee dat het niet ging lukken doordat het zo lang duurde , maar dat was niet zo : bij mij was er na 23 (!!) dagen een mooi ei van 1.9. Ik hoop dat ie bij jou ook (snel) gaat groeien !!! Raar is dat : in Zutphen (waar ik geen hoge pet van op heb) moest ik een kwartier blijven liggen omdat wetenschappelijk bewezen was dat dit hielp!! Ik moet telkens nog de site van GG erbij halen om te weten welke arts jullie bedoelen!! Ik was trouwens bij dokter M en bij mij was hij best vriendelijk. Niet meer dan dat, hij stond van de 3 die ik gezien heb wel op nr. 3 ,maar hij deed of zei niks raars.. Bolcol hoe is het met jou? Jij had toch nod??? Engeltje : hoe is het nu met je? Wat een schok moet het geweest zijn. Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent.. Ik hoop dat je niet te veel lichamelijke narigheid nog krijgt. Ik ben woensdag voor de uitgangsecho geweest. Alles goed , alleen nog geen kleine eitjes te zien. Was pas na 2 dagen fostimon spuiten , maar kwam toch wel voor dat er dan al wat te zien was. Daarna moest vriend zaad produceren, wat een ramp zeg, de heerenkamer noemden ze het , ik vond het nét een afwerkhok!!! Maar goed , gelukt en naar huis , worden we om 19 uur gebeld door dr R. : het zaad was niet goed genoeg om in te vriezen!! Terwijl het de vorige keer nog 3 miljoen was Nu moet hij dus op de dag van de punctie vers produceren in de hoop dat het dan beter is. Ik was natuurlijk al begonnen met spuiten, dus toch maar door gaan. Hij had wel vorige week diclofenac geslikt. Volgens dokter R had dit geen effect maar dat vraag ik me af : dat zijn zulke rot pillen. Wordt nog een spannende enige poging dus!
Oh balen san, dat het zaad niet goed genoeg is Diclofinac zou idd geen slechte werking hebben op het zaad. ML moet het nu ook 3 weken slikken (nog tm dinsdag). We hebben het op verschillende plekken nagevraagd, bij de eigen apotheek, huisarts, GG en mn oude gyn. Zij zeggen allemaal dat het geen invloed heeft. Anders was ml het niet gaan slikken.. Maar toch vind ik het maar een eng idee. Volgende week hopelijk de inseminatie en dan zullen we het zien. Idd vervelend dat mn ei zo gek doet, je wordt er zeker omgeduldig van. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ohja, als je de lijst quote, dan moet je even de quote-codes weghalen aan het begin en eind van het bericht, omdat de lijst anders niet mee gekopieerd wordt zodra iemand anders hem wil quoten
Lieve dames, Wie kan me helpen???? Ik volg nu korte protocol vub schema. Dokter W vertelde dat ik met mn 24 Follikels waarschijnlijk aan overstimulatie doe. En dat wil dan zeggen geen terugplaatsing. Nu vindt ik opzich dat niet erg een maand langer wachtdn. maar als ik op freya kijk staancer juist alleen maar verhalrn over vrouwen met milde of erge overstimulatie toch een tp krjjgen. er was zelfs een vrouw met 37 follikels met een tp. wat moet km doen? Moet ik alsnog kenbaar maken dat ik een tp wil omdat ik geen pijn heb of me ziek voel? Irmand advies voor mij? Iemand hetzelfde meegemaakt? Xxxx knuffels sweet dreams alvast
@flora ik mag om 10:20 u @san ja de verpleegkundige zei dat de punctie i n princiepe al op woensdag gedaan kan worden. Maar als dokter w perse de punctie wil doen dan zou ik tot vrijdag moeten wachten. Cetrotride is een medicin die vroegtijdige eisprong tegen gaat. ja ik snap niet nu ik 24 follikels heb en de gyn spreekt over overstimulatie waaron dan een week wachten? Ik krijg geen terug plaatsing omdat volgebd de gyn een overstimulatie is. Ik heb geen pijn en voel meniet ziek. op freya lees ik dat erwel terug plaatsingen gedaan worden. Ik ga het maandag toch ff bespreken. Dokter w is zelf degene die me na de freya website gestuurt heeft. ik hoop echt een tp te krijgen...bij kns vorige icsi had ik 17 follikels, 10 eicellen. Omdat mn man toen geen zaad had waren ze ingevroren en maandrn later obtdooit. Er bleken na de assi hatching nog 5 eicellen over te zijn. Na ingespoten zaad 4 samen gesmolten en er zou een terugplaatsing komen maar plots was alles overleden. Ik zou zo graag willen ervaren hoe het is om een tp te krijgen. jullie horen van me lieve meiden xxxx
Weet er misschien iemand wie op woensdag punctie dag heeft? En op donderdag? Vrijdag is dokter W. Vorige punctie viel op maandag en had dokter K mn punctie super vlotjes en haast pijnloos gedaan xxxx sorry voor de vele vragen xxxx
San, nee ik heb niks mee gekregen's de IUI. gewoon afwachten en over paar weken heb ik mijn testdag. Ik heb IUI in natuurlijke cyclus gedaan trouwens. Misschien dat dat ook verschil maakt. Nu dus afwachten en proberen er zo min mogelijk me bezig te zijn, wat nog best moeilijk is. Haha
Ik heb pas om 14:50u afspraak, dus zullen we elkaar niet zien. Hihi. Flower, als ze arts aangeeft dat het beter is om geen tp te doen vanwege het risico op overstimulatie, dan zou ik daar naar luisteren. Ik snap dat je zo snel mogelijk de tp wil. Maar het zou zonde zijn als de kans vergooid wordt als je wel overstimulatie krijgt. Als je kijkt naar leintje pas geleden... Als zij toen wel een tp had gehad, dan zou die geen schijn van kans gehad hebben. Je kunt erg ziek worden door overstimulatie. Maar dat gebeurt dus pas na de punctie. Maar hopelijk valt het mee en komt er volgende week of die week erop toch gewoon een tp! Bereid al je vragen goed voor als je daar dr W. gaat. Misschien krijg je hem dan mee in gedachte. Verder heb ik geen idee wie de puncties op welke dagen doen. Fijn weekend meiden!
Lieve Flower, Als dr.W. zegt dat ie bang is voor overstimlatie, neem dat dan heel erg serieus. Hij was er bij mij ook bang voor. De grens ligt in veel ziekenhuizen ook op 20 follikels. Flower, als ik 1 dag later was geweest, had ik het misschien niet meer naverteld. Ik heb het geluk nu dat ik niet zwanger was. Dus na de ziekenhuis opname was ik een week later weer thuis. Omdat ik ongesteld werd. Met een terugplaatsing en je ben zwanger. En je krijg dan OHSS, ben je echt de pineut. Het neemt slecht af en dat je meer dan 2 weken ziekenhuisopname hebt, ben je geen uitzondering in. De meeste hebben het heel zwaar heel de zwangerschap periode. Je voelt je echt beroerd met OHSS. Je hebt het heel benauwd. Ik was bijna 40 cm in omvang gegroeid. En het voelt of je uitelkaar kan klappen. Ik kon niet meer lopen. En rond mijn longen zat heel veel vocht. Ik kon niet meer plassen. En mijn lever en nierfucties vielen langzaam uit. Ik had in rust een hartslag van 140 en mijn bloeddruk ging omhoog. En de artsen moesten alles doen om trombose te voorkomen, want mijn bloed was al aardig verdikt. Ik was ook zo moe, dat ik zelf niet eens meer kon douchen. Mijn man kwam me elke dag helpen. Ik heb gejankt dat ik me met 30 jaar zo uitgeput kon zijn. Het vocht zat overal, ik kon mijn eigen kleding niet meer aan. Had ondergoed en pyama's van mijn moeder aan. In het ziekenhuis kwamen ze elk uur kijken bij mij, dat is niet voor niets. Je kan verdrinken in je eigen vocht. En als het voor je hart schiet, vertel je het ook niet meer na. Ik was meer dan 12 kilo aan gekomen in 3 dagen. Ik heb het verdriet in mijn mans ogen gezien en dat is alles voor een kindje doen niet waard. Mijn man was heel bang dat ie mij kwijt zou raken. Dat ie alleen zou komen te staan. Dr. W. heeft in die week heel veel contact gehad met mijn man. Ook die is erg geschrokken dat het zo gelopen is. Flower, als ze geen terugplaatsing doen, is dat voor je gezondheid. Bij GG zien ze ook het liefst een zwangerschap, maar niet ten koste van je gezondheid.
Lieve leintje, Thanx voor je verhaal. Poeh poeh das idd eel heel heftig. Ik zall idd braaf luisteren. Nu heb ik echt nergens last van dus dacht ik hoe kan hij zeggen dat ik over stimulatie heb. Sorry dames blijkbaar wist ik er niet zoveel van. Jullie horen van me meiden. leintje is nu alles goed? Flora idd dan zullen we elkaar niet zie fijn weekend dames. Ik heb vandaag een vrijgezelle feest dus zal niet online zin . Maar ik wens jullie een hele fijne dag toe xxxx
Flower, dat dr W. jouw punctie wil doen is van wege de kans op overstimulatie. Dan heeft hij zelf zicht op wat er gebeurd. Ik heb het donderdag gehad. Donderdag dr v/d B. en ik geloof woensdag dokter H. Ik zou in jou geval maar vrijdag gaan. Liefs Leintje
Flower, vorige week een maandag ben ik uit het ziekenhuis gekomen. Maar ik ben nog steeds heel moe. Als ik in het huishouden doe, moet ik daarna een poosje slapen. Het zal wel slijten. Maar het valt nu nog verschrikkelijk tegen. Ik moet ook nog 3 kilo vocht kwijt. En soms is mijn buik nog pijnlijk. Ik hoop volgende week naar GG te gaan voor een gesprek en ook even een inwendige echo. Ik vertrouw het nog niet helemaal. Van wege de pijn nog in mijn buik. En dat ik maar 1 dag heel heftig gevloeid heb en voor de rest niet. De rest was afscheiding. Normaal heb ik al veel stolsels. En vloei ik veel langer. Het was heel raar. En iedereen had gezegd dat ik heel hevig ongesteld zou zijn. Ik wil graag dat ze even kijken of alles normaal is. Veel plezier met je vrijgezellen feest!
Flower: ik snap het wel dat je gelijk een tp wil, een verse tp geeft toch de beste kansen. Maar gezondheid gaat voor alles en leitjes verhaal is het grootste voorbeeld. Maar wel heel logisch dat je het graag wilt, en ze hadden je ook beter moeten uitleggen waarom het niet kan. Leintje: hoe gaat het nu met je? Hier: ik heb donderdag voor de tweede keer acupunctuur gehad en sindsdien geen last van m'n eierstokken meer. Misschien is het toeval en misschien heeft het geholpen. Ik ben nog wel boos over hoe deze ronde gegaan is maar verder voel ik me heel goed. Voor het eerst in bijna een jaar zonder hormonen! Ik voel me veel vrolijker en heb ook meer energie. Dat maakt het gelijk weer dubbel. Ik kan niet wachten om zwanger te zijn maar zie wel op tegen de behandelingen. Ik wil weer beginnen omdat ik geen tijd wil verspillen maar tegelijk vind ik het wel fijn om hormoon vrij te zijn. Fijn weekend allemaal!
Oh, en dat hij dat nu al ziet, is uit ervaring. Als je meer dan 20 follikels heb is dat eigenlijk al zeker dat ze niet terugplaatsen. Ze kijken ook naar je na de punctie. Hoe voel je je dan. Bij mij zieden ze bij voorbaat al tot 20 eitjes punctie en tp boven de 20 punctie zonder tp. En als er veel risico onder de 20 is ook geen tp. Ik heb achteraf mazzel gehad dat ik geen embryo's had uit de 2 eitjes die wel aangeprikt zijn. De dr. van de punctie wilde het bij mij om dat het er maar 2 waren wel terugplaatsen. Omdat maar 2 en dan invriezen veel risico zou om te verliezen. Maar de eitjes waren niet goed genoeg voor ICSI. Een tp had achteraf echt niet goed gekomen.
@flower Die pilletjes die ik 12 dagen moest slikken heten Duphaston en die ik vanaf m'n ongesteldheid moet slikken heten Estradiol.
Mnr zou fijn zijn als de accopunctuur idd helpt toch . Leintje hoop dat alles nu goed gaat ofja beter. nouky wat balen dat t maar niet op gang wilt komen. frummeltje spannend!!! hier. JARIG vandaag 27 geworden. Zitten klaar voor de visite want word wel druk maja wel gezellig. Vrijdag bij gg geweest bij dkt m. En wij zijn super tevreden over hem. Heeft onzs vragen beantwoord en hebben afgesproken dat we bellen als k i april ongi word gaan t dan met echos in de gaten houden, dasr vertrouwen we toch meer op dan die testen en wonen ook niet zo verweg dus dat scheeld. owja ladies of soul was echt super tof!!!! Stonden helemaal vooraan t hek!