Geertgen kliniek deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mnr, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ leintje, dikke knuffel! Balen!

Liefs Iefje

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @calimero: succes vandaag!

@flower: wat een tegenvaller:( hopelijk gauw een nieuwe poging.

@leintje: dikke knuffel!!

@iefje: is het al een beetje door gedrongen?:D

3. mnr

mnr Niet meer actief

Calimeroo: hoe is het gegaan?

Flower: jeetje wat een tegenvaller zeg! Wat een rot nieuws :( Sterkte!

Leintje: niet leuk meid.. Weet je al hoe jullie verder gaan? Weer icsi of toch ovulatie inductie?

Flora: wanneer ben je klaar met de duphaston?

Verzekering: ik zit bij vgz en die hebben op hun site staan dat ze wel een contract hebben met gg voor volgend jaar.
    Ik wil dit dus maandag even navragen en anders vgz bellen.

Mochten ze geen contract hebben dan stap ik waarschijnlijk over naar cz.

Weet iemand ook hoe dat zit met die zegels? Is dat nou voor iedereen of alleen als je die restitutie polis hebt?
    Vind het wel een raar idee: zegeltjes sparen bij de dokter.
    Wat vinden jullie daarvan?

Wel veel tegenslagen bij iedereen dit weekend. Gelukkig voor Iefje wel goed nieuws. Nu hopen dat wij allemaal snel mogen volgen!

4. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Mnr, ik heb nog geen idee. Ik probeer een gesprek te krijgen met dr. W. En dan kijken we wat het beste is. Ik wil geen escape ICSI. Als het ICSI wordt, wil het vanaf stap 1. Dit was allemaal zo heftig. Maar ik wacht eerst het gesprek af.

Moet jij maandag weer voor een echo?

Flower, wat een grote tegenvaller! Dat lijkt me helemaal verschrikkelijk geen terugplaatsing. Sterkte!

Calimero, en emmy aan boord?

Flora, hoe gaat het?

Iefje, kan je het al een beetje bevatten?

5. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Ha lieve dames,

Super lief al jullie lieve berichtjes :). Ik heb nu een icsi gehad en bij mijn weten nog 2 kansen. De volgende icsi wil ik als het kan meer follikels kweken daar we nu 17 follikels hadden waarvan 10 icellen waarvan er maar 5 door gegaan zijn na bevuchting en tenslotte niks over was. Als dat volgende icsi ook is dan weet ik niet wat we moeten doen daar de zieke fonds maar 3 pogingen verged...en als er dan geen terugplaatsing komt weet ik het niet. Maandag na het geertgen bellen voor een gesprek en evt 1 iui met hormonen doen dit omdat de feestdagen volgende maand komen en hun dan ook bepaalde dagen dicht zijn...tja wat verstandig is ik weet hrt niet iemand hier ervaring mee....iemand zoals ons ook icsi gehad zonder terug plaatsing?

Xxxx

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @flower: volgens mij is een verse tp altijd beter? Maar ik heb er niet zoveel verstand van eigenlijk:)

@mnr: volgende week zondag is mn laatste duphaston pil, en daarna nog een paar dagen wachten op mn ongi.

@leintje: dat begrijp ik ja. Anders beter een ronde overslaan bij te veel eitjes, of misschien kunnen ze er dan een paar wegprikken ipv meteen een icsi te doen.

@verzekering: die zegels is alleen voor mensen die een restitutiepolis hebben, ergens anders dan bij de CZ. Als je op de geertgen site kijkt, en dan bovenin klikt op kosten behandeling. Daar staat er onder vergoedingen en zegeltjessysteem nog meer uitleg.
    Er staat overigens ook dat er niet massaal overgestapt moet gaan worden naar CZ, omdat ze daar dan ook problemen mee gaan krijgen. Dus ik zou gewoon de verzekering pakken die het beste bij je past en dan de restitutievariant ervan nemen. GG betaalt het verschil met de natura polis terug.

En over die zegels. Ze geven in principe 5 procent korting op de behandelingen. Normaal, als ze een contract hebben met een bepaalde verzekeraar krijgt die ook 5 procent korting. Dus nu berekenen ze die door aan de patiënt, ipv de verzekeraar. Voor GG maakt het dus niets uit qua kosten.
    Ik vind het netjes dat ze die korting dan aan de patiënt willen geven, ipv klakkeloos in hun eigen zak steken. Maar ze hadden het wel een andere naam kunnen geven. Zegeltjes sparen om een kindje te krijgen klinkt een beetje vreemd ;)

7. Iefje

Iefje Actief lid

10 mei 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ flower, dikke knuffel! Hopen dat je snel een nieuwe poging hebt met beter resultaat.

@ iedereen, dank voor al jullie lieve berichtjes! Het idee begint een beetje te belanden, maar het blijft allemaal nog een concept, onwerkelijk, omdat ik nog niet echt wat voel ofzo. Niet misselijk of wat dan ook, maar dat is natuurlijk ook nog wel vroeg. Maar verder zijn we echt helemaal in de wolken! Maar nog wel voorzichtig. Het heeft nog een lange weg te gaan.

@ Calimerootje, hoe is het gegaan?

Liefs Iefje

8. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

Sorry voor de late reactie. Druk weekend gehad.
    Maar terugplaatsing is geweest.
    Eén van de drie heeft zich doorontwikkeld tot een beginnende morulacel, graad 1. Wat volgens de embryoloog goed was. Die is dus ook terug geplaatst.
    De andere 2 liepen wat achter. Maandag wordt bekeken of ze die nog in kunnen vriezen. Wij zelf gaan er vanuit dat dat niet kan.
    Als advies meegekregen niet te roken, niet teveel te sporten en wel afleiding zoeken. Gaat allemaal goed komen.

9. leintje1983

leintje1983 Actief lid

8 aug 2013
    221
    0
    0
    schipperse
    oud-beijerland
    Spannend Calimero! Ik ga voor je duimen!

10. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @calimero. spannend allemaal! wij duimen ook!

zelf ondertussen unive szvk uit laten zoeken hoe en wat. en nadenken over onze keuze, die we eigenlijk al gemaakt hebben, wij gaan voor wederkerigheid en ik zal eicellen doneren. nu dus wachten op onze afspraak 11 dec.

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @calimero: wat spannend! Hopelijk kunnen de andere ook nog ingevroren worden!

@denanja: ook spannend voor jullie! Hoe werkt dat doneren eigenlijk? Is eenmalig voldoende en dan heb je 'toegang' tot de zaadbank zoveel als nodig is? Of moet je soms ook meerdere malen doneren?

@hier: weinig bijwerkingen van de duphaston, gelukkig. Alleen een heel vervelend gevoel in mn borsten. Niet echt pijnlijk of gevoelig, maar een gek irritant gevoel ;)
    Wat ik wel gek vind.. Toen ik de vorige keer opwekkers kreeg (provera), toen ging mijn temp netjes omhoog door de meds. Je slikt in principe gewoon progesteron.
    Maar nu is mijn temp nog steeds laag.. Ik vraag me af of de duphaston wel wat doet dan :(

Nja als ik niet ongi zou worden na een week na de laatste pil mocht ik toch gewoon weer beginnen met spuiten. Dus ik wacht het maar gewoon af.

12. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Liev Callimerootje spannend maar klingt goed....toi toi toi

@dejena...heb jij al 3icsi's ghad?

Sorry ik heb geen ervaring met duspe tal ofzoiets....

Hoe is t met de andere dames? Ik heb net geertgen gebeld en heb donderdag gesprek met dk W dit om te bespreken of picsi iets voor ons is...mensen rrvaringen? Ook wil ik weten wat als biden icsis niks worden...? Ik wil evt ook eicellen doneren dat vi dt ik echt niet erg maar wil graag eerst een k dje met manlief xxxx fijne dag allemaal

13. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @flora zoals wij het begrijpen en het in de folder staat hoef ik volgens mij maar 1 keer te doneren. je mag kiezen 1 of 2 gezinnen te helpen zeg maar. en dan hebben we toegang tot de zaadbank. ik denk dat we er 11 dec. meer over horen, ook wanneer doneren enz. want ik wil ik graag eerst zelf een kindje. als t goed is mogen wij dan ook gewoon tot we stoppen gebruik maken van de donor.

@flower wij hebben nog niks geprobeerd maar zijn 2 vrouwen ;) dus moeten kid doen. naar mijn weten ben ik ook gewoon vruchtbaar, dat zou binnenkort uitwijzen of t anders is.
    ik snap dat je eerst een kindje van jezelf wilt, dat willen wij ook.

14. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Lieve Denanja, ja ik begrijp idd dat jullie ook eerst een ki dje van jullie zelf willen. Ooit had ik het al met dokter W over gehad. Die zei toen dat zien we dan wel..de mogenlijkheid is er maar eerst gaan we voor een kindje voor jullie(manlief en ik) ... maar omdat 1e icsi niks opgeleverd heeft en oke wij nog wel 2 pogingen mogen doen probeer ik toch ook te kijken wat als dat niet lukt wat dan? Maarja eerst wachten dat mn ms in de week van mn verjaardag 12-12 door komt en dan zie we weer verder. We zijn t weekend heel verdrietig geweest, ik voelde mezo leeg. Na alles was nu ff de druppel. Nu is het weer gezonken en probeer ik maar weer mn hoop en positiviteit op te pakken e door te gaan naar een nieuwe rinde en nieiwe kansen.

Dames toi toi allenaal....wij mogen as donderdag na dokter W en hopelijk heb ik dan weer nieuw nieuws xxxxx

15. mnr

mnr Niet meer actief

Na een uur wachten waten we eindelijk aan de beurt bij dr W.

Maar gelukkig goed nieuws: de ene cyste is weg, en m'n bm is mooi helder. De andere cyste (met bloed) is nog steeds 22mm maar dat kon weinig kwaad dus ik mag weer beginnen met spuiten. 200 ie gonal en maandag terug.
    Ik mag ook later terug komen als ik denk dat er niks groeit. Maar ik vind het altijd lastig om dat goed te voelen en omdat ik nu meer ga spuiten ga ik wel dan terug denk ik.

Blij dat we weer verder mogen :)

16. Calimerootje

@ leintje, dank je wel. Heb je al een nieuwe afspraak kunnen maken? Hoe gaat het met je meid?

@ mnr, fijn dat jullie weer mogen! Lijkt me ook lastig te voelen en zou dan ook liever het zekere voor het onzekere nemen. Ja dr W is er goed in om uit te lopen.

@ flora01, geen idee hoe dat met je temp zit. Hoop toch dat je gewoon ongi gaat worden.

@ flower, hoop dat het toch mogelijk is om samen met je vriend een kind te krijgen. Al moet ik zeggen dat ex geen last van had dat het niet van hem was. Voelde wel 'gewoon' als zijn kind. Vriend nu zal dat hetzelfde hebben. Misschien dat het ook scheelt hoe je er zelf in staat. Ik ben daar heel nuchter is geweest. Vind de omgang/opvoeding/liefde etc belangrijker dan het stukje genen.

@ denanja, tja met twee vrouwen ben je idd van een zaaddonor afhankelijk. Goed dat je wil doneren. Ik heb geen idee hoe dat verder werkt. Ik kwam daar niet voor in aanmerking. Anders had ik het zeker gedaan.

@ Iefje, hoe gaat het met jou? Al wat gewend aan het idee?

Vanochtend telefoon gehad dat de andere 2 cryo's idd niet verder ontwikkeld waren en dus niet ingevroren kunnen worden. Tja, jammer, maar is niet anders.

17. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    @calimero ben het helemaal met je eens! t gaat niet om de genen maar om de liefde en het opvoeden ja. jammer dat de andere 2 niet ingevroren kunnen worden. hoop dus vestigen op die ene :).

@flower goed dat je weer positieve energie hebt gekregen. snap dat je je rot voelde maar altijd hoop houden en he meis :). niet te ver vooruit kijken, je hebt nog 2 pogingen dus misschien lukken die wel wie weet. altijd positief blijven, met negatief zijn bereik je helemaal niks :).

@Mnr goed nieuws dat er 1 weg is en de ander geen kwaad kan! snap ook goed dat je maandag terug gaat hoor zou precies hetzelfde doen! wij zijn bij onze eerste afspraak meteen 'gewaarschuwd' dat dokter w altijd erg veel uitloopt dus als we niet veel tijd hebben we niet met hem moeten afspreken :p

18. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    @denanja: oh fijn dat je in principe maar een keer hoeft te doneren! Als ik het goed begrijp ga jij het kindje dragen? Spannend allemaal zeg! Hopelijk kunnen jullie snel van start!

@flower: idd niet te ver vooruit kijken! Hopelijk loopt de volgende kans beter en wellicht ook meer eitjes, zodat er nog wat cyros over blijven!

@mnr: wat fijn dat jullie toch gewoon verder mogen! Ik zou denk ik ook gewoon voor een echo komen, van buitenaf bepalen of er iets gebeurt is lastig. De ene keer voel ik het heel goed en de andere keer helemaal niet. Hopelijk dit keer snel een mooi ei!
    Op hoeveel eenheden ben je de vorige keer begonnen, en tot hoever moest er toen opgehoogd worden?

@calimero: ah jammer dat de andere embryos het niet meer gered hebben! Hopelijk is het nu gewoon raak en kunnen de andere voorlopig mooi in de vriezer blijven ;)

19. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Ha dames wat zijn jullie toch allemaal even lief...echt schatjes zijn jullie!

Calimerootje doe jullie icsi met donorzaad?

Manlief vindt idd liefde en opvoeding belangrijker maar s bang hoe het kind reageertnals hij/zij 16 is en hoort dat hij niet de biologische vader is. Wat balen dat de creyos net goed verder ontwikkelt zijn maar fijn dat jullie je wel zo ingesteld had.

Xxxx

20. Calimerootje

@ flower, wij doen idd icsi met donorzaad. Ik heb het 'geluk' dat ik 2 mannen tegen kom waar ik een kind mee wil die beide onvruchtbaar zijn.

En zou het zeker niet vertellen op hun 16e dat zij van een donor is/zijn. Ik heb een kinderboekje liggen en wil dat gewoon gaan voorlezen op een gegeven moment. Hoe normaler ik/wij er mee omgaan, hoe normaler het voor hen is. Ze raden zeker aan het voor het 10e levensjaar te vertellen. Dan is het nog voor de puberteit en voor ze op zoek zijn naar hun eigen identiteit.

Voor meer informatie zie Donorgegevens Kunstmatige Bevruchting | Home

Deel Deze Pagina