Kan gonal-f je lf langer maken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ShallY, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb afgelopen ronde voor het eerst gonal-f gespoten. Met menopur werd ik op dag 10 (gisteren) of dag 11 (vandaag dus) ongesteld. De dag duurt nog lang dus het kan nog alle kanten op maar heb tot nu toe nog geen tekenen dat er een menstruatie aan zit te komen.
    Hopelijk blijft dat zo en is m'n duizeligheid een tekenen dat ik zwanger ben maar goed, daar moet ik maar niet vanuit gaan en afwachten wanneer ik ongesteld ga worden.

Nu had ik een reactie van iemand gelezen op een ander forum dat gonal-f de lf langer maakt. Heb er nog nooit van gehoord. Maar dat had haar arts gezegd.

Hebben jullie daar wel eens van gehoord?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan zijn dat je luteale fase anders is dan andere keren, omdat je nu voor het eerst een ander hormoon gespoten hebt. Soms moet je lichaam er even aan wennen, waardoor het net iets anders reageert. Hier had ik ineens een hele korte luteale fase, terwijl die normaal standaard 14 dagen was.

Je kunt 10-18 dagen na de eisprong ongesteld worden. Ik hoop voor jou natuurlijk dat je zwanger bent. Succes!

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nee helaas. Ben gewoon weer op dag 11 ongesteld geworden.:( stom lichaam, waarom werkt ie nou niet normaal..

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey shally; ik zou dit echt melden aan je arts want mogelijk krijgt je eicel niet genoeg tijd om in te nestelen terwijl de bevruchting misschien wel is gelukt. Als dat zo is, kan je wel op deze manier doorgaan maar dan lukt het niet.

Utrogestanbolletjes kunnen dan helpen.

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb het de laatste keer al aangegeven maar ze ziet geen problemen als ik na 11 dagen al ongesteld word.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Second opinion!

De eicel is dan al eerder afgestoten dan dag 11; je lijf begint eerder met het wegwerken van het slijmvlies en voor die tijd is je progesteron al gedaald dus die eicel is dan al even dood voordat het bloed eruit komt en je het ziet. Het is echt te kort met deze behandelingen.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Balen, zeg! Elf dagen ligt nog wel ruim binnen de normen. Je luteale fase mag niet korter zijn dan 10 dagen. Zit je daar beneden, dan kan de innesteling bemoeilijkt worden. Dus in principe is Utrogestan niet nodig. Als je je er beter bij voelt, zou je erom kunnen vragen. Hou er wel rekening mee dat Utrogestan een hoop geklieder is en het heeft veel bijwerkingen. Dus als het niet noodzakelijk is, zou ik er nog even mee wachten.

Je hebt kans dat je luteale fase de volgende ronde uit zichzelf weer wat langer is, doordat je lichaam nu een beetje gewend is aan de Gonal-f. Dus ik zou me nog geen zorgen maken en even afwachten hoe het de volgende keer gaat.

Succes!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nephtys Een dode eicel? :(

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nou vorige keer met menopur waas het 10 dagen en 11 dagen en nu de eerste keer gonal 11 dagen. De dokter zei ook dat het kan zolang het maar niet eerder dan 10 is. Zal het volgende keer nog eens aankaarten.

Ga ook vragen hoe en wat over het doorspuiten van m'n eileiders. Ik mocht zelf beslissen of ik het laat doen. Liever niet maar wil toch wel weten hoe het er van binnen 'uitziet' dus ga het toch maar doen. Kan ik mezelf in ieder geval niet nog meer de schuld geven.
    Ik heb nog niet eens een afspraak maar ben er nu al bang voor.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Elf dagen is idd prima hoor! Hier ook pas actie als het koeter is dan 10 dagen....

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het HSG-onderzoek wordt hier standaard na de derde IUI gedaan. Ik zag er ook heel erg tegenop, omdat je toch alleen de horror-verhalen leest. Dus met lood in de schoenen er naar toe.

Het vastzuigen van het cupje op je baarmoedermond voelt even vervelend. Niet pijnlijk, maar het geeft wat krampen. Ik maar wachten totdat ze eindelijk zouden gaan doorspuiten, er gebeurde maar niets. Werd er ineens gezegd dat het klaar was, had ik er helemaal niks van gemerkt! Mijn eileiders waren wel helemaal open, dus geen weerstand. Maar wie weet is dat bij jou ook zo. Hier viel het dus reuze mee!

Deel Deze Pagina