Geertgen kliniek failliet?!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sammie88, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Dank jullie wel dames!! Ik heb net al even een mail de deur uit gedaan naar ze voor het geval dat ze het te druk hebben aan de telefoon.
    Het is zo twijfelachtig nu, mag je beginnen, mag je niet. Mag je wel maar uiteindelijk wordt er toch gestopt?
    Pffff wat een gedoe zeg....en ik ben officieel nog niet onder behandeling natuurlijk, het is pas de intake.

Meiden die er onder behandeling zijn, of er nog cryo's hebben, hele dikke knuffel!!

2. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Ook ik schrik niet enorm van.....

Idd ik begrijp schadixx...ze komt op voor haar recht. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt zo ook in ziekenhuizen en andere branches.

Ik kan nu niet bellen, heb omroep Brabant opstaan maar nog niks gehoord.

Ik ben vooral zeer geschokt...wij hebben er 9 cryos liggen en zou volgende week vrijdag voor een echo gaan. Ik weet niet wat dit nu wil zeggen. Ik ga er vanuit dat mijn tp gewoon doorgaat maar wat vindt ik dit erg.

Vele mensen hebben baat bij gg ....waar moeten wij heen?
    Ja ik kan overstappen na een ziekenhuis maar ben zelf zeer tevreden over het gg....ik hoop echt dat ik onze kinderwens via gg nog kan en mag vervullen.

Xxxx

3. engeltje1972

engeltje1972 Bekend lid

7 dec 2013
    534
    0
    0
    Kerkrade
    Ik heb deze reactie gekregen !!!!

Voor wat betreft Geertgen: het is een spannende tijd voor ons, maar wij hopen dat er een doorstart of herstart mogelijk is. Voorlopig heeft het nog geen gevolgen, we draaien gewoon door.

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Poeh........dat is in ieder geval een beetje goed nieuws.

5. flower1983

flower1983 Bekend lid

22 nov 2013
    848
    322
    63
    NULL
    NULL
    Idd een beetje goed nieuws.

Maar ik zou idd ook graag willen weten wat er gebeurd met de overgebleven cryos.

Wij hebben in de eerste week van juni een tp...ik ga vragen of ik 2 cryos terug geplaatst krijg...ik weet niet of ze dat doen. Maar oh wat hoop ik dat ik via gg zwanger raak want wij zijn wel zeer zeer zeer tevreden.

Xxxx

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Geachte...
    Bedankt voor uw medeleven.

Voor ons is het ook spannend hoe het precies allemaal gaat lopen.

We blijven voorlopig de continuïteit van patiëntenzorg waarborgen.

Voor het verdere verloop wil ik u adviseren om voorlopig onze website te blijven bezoeken.

Indien mogelijk vermelden wij nieuwe informatie zo spoedig mogelijk op onze de website, zodat een ieder op de hoogte blijft over de gang van zaken.

Hopende u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd.

Nou ik vroeg wat er met mijn cryo ging gebeuren en kreeg dit als antwoord.

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik hoop dat er voor iedereen snel goed nieuws komt wij hebben dank zij het geertgen nu een lief mannetje lopen omdat zij de enige waren die verder dachten dan het ziekenhuis anders had ik nu nog met lege handen gestaan. Ik duim dat het allemaal goed ga komen

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Babyhope, de vriezer behoort tot een andere stichting. Er wordt niets vernietigd oid.

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Gelukkig maar hoe en waar zouden ze die dan terugplaatsen.
    Il bedoel geertgen heeft me geholpen ondanks overgewicht. .

omdat een normale zkh dat niet wilde (dr kuip...) zijn we naar geertgen gegaan. 4 naanden later werkte ze daar hihi.

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Wat fijn voor degene die wel tevreden zijn, zij nog onder behandeling kunnen blijven.

Ik snap Shadixxx haar opluchting wel. Zij heeft deze nare ervaring gehad..

Laten we iedereen in hun waarde laten en niemand ergens op aanvallen. Is ook totaal niet nodig!

11. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0

Wat wij hebben vernomen is dat: GG mede in financiële nood is gekomen, doordat zorgverzekeringen de vergoedingen terug geschroefd hebben van de behandelingen door de commotie die is ontstaan mbt tuchtraad...
    Triest.
    Hier zijn alleen maar verliezers. :(

12. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Wat ontzettend triest hoe sommige op dit nieuws reageren. Ontzettend onvolwassen. En karma? Pas maar op dan als je een ander iets slecht wenst, want je zal het dan ook zelf wel weer terugkrijgen!! Ik ben ook ontzettend slecht behandeld door het ziekenhuis waar wij 1 jaar onder behandeling zijn geweest, maar ik gun hun dit niet. Als karma zoals jullie zeggen echt bestond was ik 2,5 jaar geleden al zwanger!!!!!!

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Er waren al heel weinig verzekeraars die de behandelingen zouden vergoeden. Dus ik denk niet dat die ene tuchtzaak de hele reden is.

Probleem is dat ze geen accreditatie hebben. Jammer hoor, want ik denk dat een wat meer commercieel georiënteerde kliniek in Nederland helemaal geen kwaad kan om zo die belachelijke standaard protocollen te doorbreken. Werkt in Duitsland ook, DD is een ontzettend 100% commerciële kliniek. En de service en snelheid daar is geweldig.

14. Weet je waar ik 'kotsziek' van word? Dat er constant geroepen wordt hoe vreselijk ongepast ik wel niet ben, maar dat ik wel reacties krijg met verwijten dat ík degene ben die vrouwen 'hun laatste kans' afpak. Het is niet zo dat ik op een knopje heb gedrukt waardoor het Geertgen *poef* failliet was, he? Dat heeft echt een hele andere oorzaak, die aan geen enkele patiënt (of ex-patiënt) te wijten is. Dat komt niet door één slecht verhaal (en ook niet door één klacht bij één verzekeraar of één klacht bij het tuchtcollege -die verdorie nog voor moet komen en waar nog niet eens een uitspraak over is geweest!-), daar zit echt veel meer achter.

Ben ik blij? Ja, absoluut. Niet omdat al die vrouwen nu nergens meer heen kunnen. Niet omdat zij nu in de stress zitten om hun cryo's. Niet omdat zij hun laatste hoop zien vervliegen. Dat heb ik overigens ook meerder keren herhaald in dit topic, maar daar wordt natuurlijk niets over gezegd. Ik ben wél blij omdat het Geertgen nu degene is die mensen hun laatste kans niet meer af kan pakken. Als wij niet overgestapt waren naar een andere kliniek, geen verder onderzoek hadden laten doen, hadden we daar zonder problemen onze overige pogingen op mogen maken, ook al waren de behandelingen volkomen zinloos. Dat hadden we niets meer vergoed gekregen, dan was onze 'laatste kans' in de prullenbak gegooid. Dat zijn geen 'fouten' die nu eenmaal gemaakt worden door mensen, dat is iets wat verboden is. We strijden inmiddels bijna een jaar om dat duidelijk te maken, te bewijzen. Niet voor ons, wat een hoop mensen al heel lang roepen. Niet omdat ik gefrustreerd ben omdat onze behandelingen niet zijn geslaagd daar (dan waren we er immers meteen wel mee gestopt zodra ik zwanger bleek), maar omdat dit soort dingen gewoon niet mogen. Niet alleen omdat de wet het verbiedt, maar ook omdat een kinderwens iets is waar je geen spelletjes mee kunt spelen.

Ik geloof overigens ook oprecht dat niemand's 'laatste kans' bij het Geertgen hoeft te liggen. Er zijn vast een hoop mensen die dat idee hebben (dat idee hebben wij zelf ook een tijd gehad), maar je 'laatste kans' ligt daar waar je grens ligt. Andere opties kosten misschien (veel) meer tijd, (veel) meer moeite en misschien ook (veel) meer geld, maar ze zijn er wel.

Het is misschien best zo dat mijn blijdschap hierom mensen raakt. Daarom heb ik het daar na een paar berichten op de allereerste pagina ook níét meer over gehad, omdat ik me de stress en frustratie van mensen die 'aan de andere kant' staan wel kan voorstellen. Als iedereen er maar op blíjft hameren wat voor verschrikkelijk mens ik wel niet ben vanwege die paar reacties, komt het inderdaad elke keer weer terug omhoog. Die kutreacties raken míj dan weer. Ik denk dat iedereen zich beter druk kan maken om eventuele cryo's, het vervolg en het hele nieuwsbericht an sich, dan om mijn reacties, maar als iedereen er nou heel gelukkig van wordt, wil ik die best laten verwijderen. Zou ook héél fijn zijn als iedereen zich dan inderdaad kan focussen op het nieuws zelf en het quoten en dergelijke achterwege laat.

15. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
    In DD hebben ze bij ons hele erge domme fouten gemaakt. Maar wij wensen ze niks slechtst toe, anderen zijn mss wel blij met ze.
    In DUitsland is eiceldonatie verboden, dus voor velen is DD geen optie en zij zitten nu met de handen in het haar als het hun aan de financiële middelen ontbreekt om naar het buitenland uit te wijken voor een anonieme donor.

Nogmaals: hier zijn alleen maar verliezers.

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Grootste financiële strop is dat zij zelf geen labwerk mogen uitvoeren. De minister was van mening dat er voldoende lab's in NL waren. Uiteraard zal slechte verhalen niet echt bevorderlijk voor een kliniek zijn.

En het Geertgen maakt fouten. Iedereen met ernstig overgewicht kan zonder problemen behandelingen ondergaan. Hartstikke fijn voor iedereen die dat zo graag wil. Iets minder fijn voor de gezondheid van een aantal van deze dames. Maar er zijn meer ZH'n en klinieken die zich niet aan alle regeltjes houden.

Over DD zijn velen groot fan. Want whoehoe! Daar kan alles anders en beter. Ik ben DD heel dankbaar dat zij mij hebben geholpen een dochter te krijgen. Maar datzelfde DD heeft mij zaaduitslagen (TWEE MAAL) van een wildvreemde man, een Nederlandse man, gestuurd. Inclusief zijn naam, geboortedatum en adres. Datzelfde DD is eens vergeten mijn cryo te ontdooien. En ook heeft dat DD mij eens afgezegd voor een gesprek om een nieuw plan van aanpak te bespreken op het moment dat ik bijna de parkeerplaats van hen opreed. Voor mij is een enkeltje DD zonder files 2.5 uur. En ik vergat het bijna: DD heeft eens IVF uitgevoerd ipv de afsgesproken ICSI. Oeps. Foutje. Was ik ook niet blij mee. Maar DD heeft mij de kans gegeven om mij te laten behandelen, zij wilden verder gaan waar een ander niet meer verder ons kon behandelen.

In elke kliniek worden fouten gemaakt. Maar om nou de vlag uit te hangen, stuiteren van geluk en er een feestje van te maken op een dag die voor vele mensen zeer treurig vind ik zeer ongepast. Ongeacht welke fouten het Geertgen gemaakt zal hebben. Als ze a la minuut moeten stoppen met behandelen zullen er mensen zijn die daar wellicht verplicht moeten stoppen, bijv. dames die te oud zijn om over te stappen.

17. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Shadixxx, ik wilde dit hele stukje eigenlijk links laten liggen ook omdat ik je niet beschuldig of wat dan ook.
    Ik mag vrijdag op gesprek en ik hoop dat het ook nog mag, maar ik begrijp compleet waar je het over hebt.
    Nee natuurlijk ben jij niet diegene die dit heeft veroorzaakt!! Zou wat zijn zeg als 1 persoon dit allemaal kon doen zo. Als ik de tijd kon terug draaien zou ik het voor je doen want wat jij hebt moeten mee maken gun je absoluut niemand!!

Door jou verhaal heb ik ook enige tijd getwijfeld om er naar toe te gaan, maar gelukkig waren er ook goede ervaringen. Het andere ziekenhuis waar ik de keus uit had heeft mij juist weer bagger behandeld.

Meid, echt waar, ik zou willen dat je dit nooit had hoeven mee maken en als het mij was overkomen was ik nu net zo blij als jou geweest!! Tuurlijk, is toch menselijk?!

Ik zeg er verder ook niks meer over, maar ik vind het inderdaad wel te ver gaan om te doen als of jij dit veroorzaakt zou hebben. (nee niemand specifiek, gewoon in het algemeen). Maar aan de andere kant begrijp ik de reactie van de dames ook wel. Het is nu op dit moment allemaal onzeker en moeilijk voor vele, waaronder mijzelf. Vele hebben wel goede ervaringen en zijn hier natuurlijk niet blij mee met deze onzekerheid.

Ik hoop dat er voor iedereen gewoon een mooie toekomst in zit met kleintjes aan onze zijde!!!

Ik hoop dat je een pracht van een zwangerschap mag hebben, een heerlijke bevalling en een wolk van een kindje!! En dat gun ik letterlijk IEDEREEN hier, Geertgen of niet!

18. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik ben er zelf niet behandeld, maar schrik wel van de reacties op de eerst pagina. Hoe kan je nou blij zijn dat een vruchtbaarheidskliniek falliet is?!
    Ik hoop dat de koppels die daar in behandeling zijn nog even verder kunnen en anders een goede andere kliniek vinden. Sterkte hoor meiden!

19. En daar sluit ík me dan weer helemaal bij aan! ;)

20. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Goed zo!!!

Iedereen verdient het geluk van een kindje!!

Deel Deze Pagina