Punctie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nath91, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Hoi lieve dames.

Vanochtend echo gehad. Vriendlief is meegeweest omdat het wel eens de eerste en laatste echo kon zijn. En ik had gelijk. Maandag hebben we de punctie!

Bm slijmvlies was 8.8 mm.
    Linker eierstok helaas 2 follikels kleiner dan 10mm. Rechter eierstok daarintegen 8 follikels. 1 van 21mm, 1 van 20mm en 6 tussen 10 en 18mm.

Vanavond nog 1x decapeptyl en Gonal spuiten. Morgen avond de ovitrelle.

Kom maar op!!!

Hebben jullie nog tips voor maandag?

2. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Wat super spannend nath91!
    Ik heb niet zoveel tips denk dat ze in het ziekenhuis wel sowieso alles uitgelegd hebben?
    Ik heb zelf maandag ook de punctie erg spannend dus...
    Moet sowieso nuchter zijn en iets eten mee nemen voor na afloop omdat je misselijk kan zijn.

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik zou gewoon proberen om er rustig in te gaan en het allemaal op je af te laten komen... Niet teveel zorgen maken op voorhand! Ik duim voor een mooie oogst!

4. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Op je ademhaling letten hielp mij wel. Rustig in- en uitademen, daardoor kon ik een beetje ontspannen blijven.

5. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Met je tenen wiebelen kreeg ik als tip tegen de pijn haha. Dat is natuurlijk puur psychologisch: je focust je op wat anders!
    Verder was ik super zenuwachtig en heb ik geprobeerd het op me af te laten komen. Mij is de punctie echt 100% meegevallen... je leest veel horror-verhalen op internet, en pijnbeleving is ook voor iedereen anders (hoewel ik echt kleinzerig ben ;) ), maar misschien ook fijn om te lezen dat het best kan meevallen. Hoop dat ook voor jou! Succes!

6. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Nuchter? Ik mag een luchtig ontbijt hebben. En ja van te voren 2x 500 mg paracetamol.

7. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Zijn jullie na de punctie thuis lekker op de bank gaan liggen? Ik ben na de punctie gelukkig 4 dagen vrij en de 5e dag staat er ook iemand voor me klaar die kan invallen.

8. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ja na de punctie heb ik ook rustig aan gedaan...zeker de eerste dag! Lekker op het bankje met een filmpje erbij en veeeeel water drinken (om overstimulatie tegen te gaan).

9. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik moest een normaal ontbijt nemen. Dat is voor mij 2 sneeen brood, ik kreeg alleen door de spanning maar 1 snee weg. De 2e heb ik in het zkh gegeten halfuur voor punctie.
    Rustig in en uit ademen tijdens punctie.
    En inderdaad op de bank hangen of naar bed. Ik was de dag erna vrij maar daarna ben ik gewoon gaan werken, zonder problemen (heb lichamelijk zwaar werk in de zorg).

10. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Ik denk dat ik morgen ook weinig door m'n keel ga krijgen. Is ook werkelijk m'n eerste behandeling in het ziekenhuis. Gelukkig is het al vroeg in de morgen en moeten wij zeker al om 7.30 wegrijden.

Mijn schoonzus gaat ook mee. Mijn vriend moet naar Nijmegen toe weer met de transport box vanaf Apeldoorn. En mocht in zijn zaad niks gevonden worden krijgt hij een acute tese. Ik ben zo benieuwd.

11. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    spannend!!

Ik heb niets gevoeld van de punctie! En ook niet geslapen achteraf en de middag er na ook van alles gewoon kunnen doen.

Laat het op je afkomen! Vraag of ze ook alle kleine mee willen prikken, Je weet maar nooit of er toch iets bruikbaars in zit.

Succes!

12. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik moest ook nuchter zijn en achteraf idd goed gerust; zeker de dag zelf en de dag nadien toch ook nog opgelet.

Laat je weten hoe het gegaan is? Hopelijk is het meegevallen!

13. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Nou even een berichtje. Mijn punctie viel tegen! Ik ben 2x aan 1 kant geprikt en die deden echt zeer. Ze hebben uiteindelijk 9 blaasjes leeggehaald en daar zaten 5 eicellen in. Vriendlief had gelukkig genoeg zaad dus geen acute tese. Morgen worden we gebeld hoe en wat!

Gisteren de hele middag en avond op de bank gelegen omdat ik echt pijn had. Nu vandaag nog wat pijn maar minder. Ben benieuwd naar morgen.

14. lisjeee

lisjeee Bekend lid

25 okt 2016
    540
    81
    28
    14 oktober heb ik ook mijn eerste PU gehad..
    Onwijs zenuwachtig wat er me te wachten stond.
    Uiteindelijk een hele goede oogst van 22 eitjes geweest waardoor er best veel aangeprikt moest worden, bij de grote eitjes viel de pijn erg mee, bij de kleinere eitjes was de pijn best heftig.
    Heel goed op me ademhaling gelet waardoor het goed op te vangen was...
    De dag zelf niets meer gedaan lekker op de bank gelegen, ook had ik de mazzel dat ik heerlijk een weekje vrij was daarna.
    Veel gerust en goed naar me lichaam geluisterd.
    Nu in spanning in de wachtweken!!

15. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    He wat naar dat het tegenviel :( Dat is geen prettige ervaring! Hopelijk zijn er uit de 5 eicellen mooie bevruchting en ontstaan! Spannende dag vandaag! Succes!

16. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Jahoeee morgen 12.15 onze terugplaatsing ❤❤❤

17. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Joepie, fijn gevoel he! Super! Hoor je morgen ook hoeveel bevruchtingen en embryo's er ontstaan zijn? Veel succes en vergeet niet te genieten...het beste deel van de punctiecyclus :)

18. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Ja! Ze sprak over embryo's. Dus sws meer als 2 lijkt me. Ben benieuwd en pff spannend. Hoop dat ze ook allemaal sterk genoeg zijn om de vriezer in te mogen.

19. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    Wat super zeg! Spannende dag morgen!

20. potato

potato Actief lid

11 feb 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Succes morgen, spannend!! morgen heb ik ook mijn eerste punctie, om twaalf uur, ik zal wel gek zijn maar ik verheug me er meer op dan dat ik er tegenop zie. spannend!

Deel Deze Pagina