Geertgen kliniek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sas1980, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hallo meiden,

Gister nacontrole gehad bij dokter B. Zal even vertellen hoe dat ging....

Gister bij geertgen.....Wat zal ik ervan zeggen. Het laatste woord is er zeker nog niet over gezegd. We zijn boos en vooral ontzettend verbaasd over hoe het is gegaan allemaal.

We hadden voor het eerst dokter B. Een vrouwelijke dokter. Had van Nicky al gehoord dat het niet zon fijne was. Dus we gingen al voorbereid ernaartoe. En wat er toen allemaal gebeurde.........

We kwamen binnen en ik vond het gelijk al een erg dominant persoon. En aangezien ik best onzeker ben voelde ik me echt niet op mn best. Afijn. Ze vroeg aan me of ik nog misselijk was en of mijn borsten nog gespannen waren. Toen wilde ze toch even een echo maken. Dus ik ga liggen op de stoel. Pakt ze de echostaaf. Moet ze eerst nog die condoom met bloed van de vorige mevr eraf halen. Lekker smakelijk! Nou toen dat ding bij mij erin en maar duwen. Hoogst ongemakkelijk en pijnlijk. Ja mevr er is niks te zien. Nee dat wisten we maandag al. dus ik kom er weer vanaf en ga op de stoel zitten. Het eerste wat ze aan me vraagt: bent u een emotie eter? Dus ik zeg: ik denk dat veel vrouwen als ze stress hebben of wat dan ook weleens wat eten of juist niks eten. Maar ik vind dit maar een rare vraag zeg ik dus. Ik zag hubbie ook al kijken van: wat is dit nu weer. Nou toen vroeg hubbie of de bloeduitslag HCG al binnen was. Dat ging ze zo wel een keer kijken. Toen vroeg ze of dokter W het erover had gehad wat nu de planning was. Dus ik zeg: ja die wilde een chromosomenonderzoek doen. O zegt ze. Maar je hebt PCO en overgewicht. Ja zeg ik en dus? Nou zegt ze het is zeer aannemelijk dat door je eigen overgewicht de miskramen worden veroorzaakt.......Dus dat het feitelijk je eigen schuld is dat dit steeds gebeurd want je valt zoals ik in je dossier zie maar heel langzaam af. Mijn mond viel open en ik heb hubbie nog nooit zo ontzet zien kijken. Ik was gewoon bang dat hij haar over dat bureau zou trekken en ze zo een knal zou verkopen. Dus ik zeg tegen haar: ik loop bij een dieetiste, ik val 2 kilo af bijvoorbeeld. Nou ik begin weer met hormonen. Zitten die 2 kilo er weer aan. Het is ook algemeen bekend dat als je PCO hebt het zeer moeilijk is om af te vallen. Dokter W en dokter R (die ik de afgelopen keren steeds heb gehad) hebben dit ook zo tegen mij verteld. En nu denkt u dat het allemaal niet klopt en dat ik er niks voor doe. Zegt zij: ik zit hier niet om u een preek te geven hoor. Ik wil alleen het beste voor u. En toen zij ze: ga maar naar huis en ga hier maar eens over nadenken. Misschien vind u toch een manier om af te vallen........

Nou ja zeg. Ik liep naar buiten met hubbie en ik het zo staan schelden daar op de parking! En ik laat dit zeker niet over onze kant gaan. Ik ga zo bellen en dan maak ik voor volgende week een afspraak met doketr W of dokter R en dan wil ik dit bespreken en gewoon weer provera mee voor over 4 weken weer daarmee te beginnen zoals normaal.

Dokter W heeft me maandag verteld dat ik mezelf zeker niet de schuld mocht geven van de 3 mk's. Dat het gewoon verkeerd is gegaan door een verkeerd vruchtje, of de innesteling ofzo. Maar zeker niet omdat ik zo onvoorzichtig ben. En daarbij zei hij: er zijn mensen die nog zwaarder zijn en zonder problemen kinderen op de wereld zetten. En nu denkt zo een dokter B mij even de grond in te kunnen trappen......

ppppffff zo dat was het bezoek aan geertgen voor de nacontrole gister.........

2. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Hai Minniemouse,

Ik lees je bericht en het lijkt wel of ik mijn eigen ervaring terug lees met dr. B(-ah!). Ik heb haar als gyneacoloog in het mmc gehad en ben er gillend weggegaan om precies hetzelfde! Kom ik haar later tegen bij het Geertgen....! Het eerste wat ik gemeld heb daar is dat ik ABSOLUUT nooit bij haar een afspraak wil! Ze zei tegen mij echt precies hetzelfde en dat het mijn eigen schuld was dat ik een miskraam had gehad... Moest maar gaan afvallen! En idd zo onhandig met die staaf alsof ze niet eens wist waar de ingang was van mijn flamoes! Ik ben klaar met vrouwelijke artsen, want die dokter K is ook een feeks!

Meid, laat je niet kisten!n Ga vortaan lekker naar W o R!

3. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Ben gisteren ook weer op fm geweest! Mag morgen weer terug...Zag er allemaal goed uit dus de punctie is ergens volgende week! Morgen weet ik precies wanneer!!!

4. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    ppppfff ben dus niet de enigste die zo erover denkt. het kwam zo rauw op mn dak vallen. dokter w probeert je gerust te stellen en dat het echt niet mijn schuld was en dan komt zei en die zegt dat het toh zeker echt wel mijn eigen schuld is. jeetje dus jij hebt ook hetzelfde meegemaakt......en jij hebt in je dossier laten zetten dat je haar niet meer wil? dat kan dus?

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    sorry breek even in hoor!
    maar Minnie , ja dat kan zekers!

heb ik namelijk ook gehad.....

heb vermeld aan de assistente en mn eigen behandelend arts dat ik dus nooit meer naar die desbetreffende arts wil!
    en daar werd enorm rekening mee gehouden!
    op een gegeven moment stond ik ook zo bekend bij de administratie.....
    maar ja , dat was alleen maar beter toch???
    ;)

6. carma

carma Niet meer actief

Minniemouse
    Bij Geertgen mogen ze helemaal niet over overgewicht praten
    Als ze na de onderzoeken de beslissing nemen dat jij in de molen mag bij hun hebben ze hun rechten verspeeld om daar iets over te zeggen
    Dr R en dr W zullen het daar mee eens zijn hoor.
    Dr K heeft daarvoor ook al eens een waarschuwing gehad
    Vraag maar eens aan babyhope.
    Ze weten dat er bij mensen met overgewicht iets meer kans is op pco en op mk, dus als ze je helpen moeten ze niet meer zeuren.

Dikke knuffel voor jou en laat de kop niet hangen meis, het gaat zeker lukken.
    Probeer anders ook eens acupunctuur, dat help bij de innesteling en bij het blijven plakken van het vruchtje
    Baad het niet schaad het niet toch

Heel veel sterkte en suc6 met je gesprek
    Kom maar goed voor jezelf op hoor.

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    @mariek: ik was ook gewoon zo overdondert omdat ik dit dus niet had verwacht. Je hebt je derde mk en dan ga je voor nacontrole en verwacht je toch wel een beetje begrip voor alles en dat er ook naar ons wordt geluisterd. en dat was zeer zeker niet het geval. ik was gewoon in shock! Daarbij is het ook inderdaad nog eens een feit volgens dokter R en W dat vrouwen met PCO moeite hebben met afvallen. Dokter R heeft zelfs een keer gezegd van: je kunt sporten en dieeten wat je wilt maar PCO heb je en houd je. Het kan wel minder worden maar het zal zeker niet weggaan. Maar als je afvalt en je begint met hormonen dan zit het er in een paar dagen weer aan. Zelfs mijn cardioloog zei het voor twee weken terug.....

gggrrr ik ga er maar niet teveel meer aan denken want dan wordt ik nog laaiend. Straks maar even bellen voor een andere afspraak......en dan zullen we nog wel eens zien hoe het allemaal voor haar gaat lopen.

8. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Grappig, ik ben blijkbaar de enige hier met een positief beeld van dokter B. Ik heb dan ook geen overgewicht, misschien dat dokter B zich bij dames met overgewicht anders gedraagt??
    Dat is wel uhm bedenkelijk, als dat zo is.
    Ik vind haar erg aardig en betrokken.....

9. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Even over dokter B.
    Ik heb in september 2009 een HSG gehad en deze is door deze arts uitgevoerd bij mij. Ik heb een nogal lage pijngrens en dit ook aangegeven. Ik verging bij dit onderzoek dan ook van de pijn. Ik moest me maar niet zo aanstellen van haar en de pijn moest allang weggezakt zijn. Nou ik merk toch echt wel wanneer ik pijn heb en hoeveel pijn dat doet. Mijn man zat bij dat onderzoek en die zag me helemaal wit wegtrekken, ik was nog witter dan mijn witte blouse die ik die dag aan had. Daarnaast werden we naar huis gestuurd voor een half jaar en moesten we het zelf maar proberen terwijl er nog onderzoeken gedaan moesten worden waar we geen half jaar op hoefde te wachten. We zijn dus 3 weken na het HSG naar Geertgen terug gegaan en hebben toen een afspraak met dokter M gehad. Deze zei hetgeen wat ik al dacht, dat we de onderzoeken die we nog moesten doen toen meteen konden doen en geen half jaar hoefde te wachten. Maar goed ook, zie het resultaat.

Ik wens iedereen heel veel succes! En iedereen heeft een eigen "lievelingsarts".

10. Ik heb dr. B. gehad bij mijn 6e IUI ... zij deed de inseminatie ... maar mijn baarmoeder lag wat naar achtere gekanteld dus zij pakte een "tang" waarmee zij mijn baarmoederhals pakte en zo naar voren trok ( GRRRRRRRRRRR ) dat deed verdomd veel pijn en ik kan best wel wat hebben. Helemaal zonder iets te zeggen deed zij dit ... het overviel mij enorm en ik was er totaal niet op voorbereidt want bij de vorige 5 keren was er niets aan de hand en verliep de inseminatie zonder tang .... Ik moet wel zeggen dat ik na die 6e keer inderdaad zwanger was dus de pijn is toch ergens goed voor geweest .... Maar ik vind de vrouwelijke artsten toch zo wie zo wat minder bij Geertgen. Ik heb dr. M. dr. W. en dr. R. gehad en die vind ik gewoon heel anders dan de vrouwelijke artsen. Mijn voorkeur gaat uit naar dr. W. en daarna na dr. R. en ik heb de mazzel dat ik deze heren ook vaak wel heb tis maar 3x voorgekomen dat ik één van de vrouwelijke artsen had en ik moet zeggen dat de assistentes er bij mij ook wel moeite voor doen om mij bij mijn voorkeurarts te plannen door te schuiven met andere afspraken dus dat waardeer ik enorm ... Maandag gaan we weer naar dr. W. en ik hoop dat hij ook de punctie kan gaan doen maar dat hoor ik maandag wel,

lfs. Nicole

11. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    Tjeetje, wat een verhalen meiden! Gelukkig zijn ze bij mij nog niet over mijn overgewicht begonnen, maar ben er wel vaak bang voor.. voel me toch ergens schuldig dat ik overgewicht heb of zo...:)

Maar goed.. working on it!

Volgende week donderdag weer eerste FM, dag 9 dit keer..hopelijk is mijn ei er nog!

12. carma

carma Niet meer actief

Weet je lien, je kan je er wel schuldig om voelen maar daarmee gaan de kilo's niet weg.
    Ik weet van mezelf heel goed dat ik degene ben die al dat eten naar binnen heeft gewerkt.
    Op mijn zwaarst na de bevalling van onze dochter was is 185 kilo.
    Door een hoop stress ivm het krijgen van een kindje, fallisement en galoperatie enz heb ik mijn maagband toen niet meer dicht laten zetten en vloog het eraan
    Ik vond alles lekker
    Va okt 2009 ging het weer goed en ik ben iniddels 43 kilo kwijt en ben zeker van plan ze niet meer terug te laten komen, ook niet na een eventueel 2de kindje

Tijdens mijn 1ste zwangerschap is er in totaal 2x naar mijn gewicht gevraagt
    1x tijdens de suiker/long/bloedruktest in het ziekenhuis en 1x voor ik moest gaan bevallen voor het geval ik toch pijnbestrijding nodig had of narcose

Weet je ik ben best gezond verder
    Drink niet, rook niet, bloeddruk/ suiker/ cholestorol goed
    De arts riep ik ben een gezonde dikkerd

Ik heb ook een zwangerschap en een bevalling uit het boekje gehad
    met 30 wkn kreeg ik iets hoge bloeddruk maar dat kwam door stress ivm werk
    ik ben met 36 wkn bevallen en die bevalling duurde in totaal vanaf de eerste echte wee (die echt au was) 1,5 uur.

Zoals je dus leest hoeft overgewicht dus niet altijd te betekenen dat je ongezond ben of dat het automatisch niet goed is of dat je niet zwanger kan zijn
    En als jij niet gewogen wil worden in het ziekenhuis dan hoeft dat niet.
    Kijk zelf wel uit dat je tijdens de zwangerschap niet te snel te veel aankomt ivm je gal en galaanvallen
    Dit heeft te maken met voor de zwangerschap afvallen dan weer aankomen en erna wer snel afvallen.

Ik hoop dat de dames met overgewicht iets aan mijn verhaal hebben
    Maak je vooral niet te druk xxx

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Tja over overgewicht kan ik niet meepraten. Ik zeg: als je maar gezond bent! ;)

Even een ander onderwerp: mijn NOD begint er weer aan te komen. Nog meer dames bij wie de spanning begint op te lopen??

14. carma

carma Niet meer actief

OOO bij jou ook?
    Wanneer jij die van mij donderdag.

15. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    vrijdag....

Het is alweer de 9e ronde, maar het blijft toch iedere keer spannend....

16. Hoi hoi, vandaag weer bij Geertgen geweest bij dr. W. ... hij heeft de follikelmeting gedaan en ik heb inderdaad 3 follikels links en 3 follikels rechts zitten ... vrijdag krijg ik als alles goed gaat de punctie ... ik vroeg gelijk aan hem of hij er dan is ... maar helaas ... hij gaat een weekendje er tussen uit ... in de wachtkamer zei ik tegen mijn man dat ik dan hoop dat dr. R. er is want anders heb ik er een hard hoofd in ... bij de assistente aangekomen vroeg ik wie de punctie zou gaan doen ... in eerste instantie zei zij dr. W. maar toen zag ze op de pc dat dr. W. er niet is en dat dr. K. de punctie zou doen ... Nou dames toen trok ik toch wel even wit weg ... want dat wil ik absoluut niet en dat zag ze ook wel aan mijn gezicht ... nou zegt ze ik ga eerst het schemaatje aan je uitleggen en dan ga ik voor je na denken hoe we dit kunnen gaan oplossen ... dus het schema uitgelegd gehad en toen kwamen we dus weer op de punctie uit ... Ik vroeg aan haar of dr. R. er niet was ... tja die is er wel maar die heeft dus poli spreekuur ... nou het zat mij dus helemaal niet lekker ... ze zegt, ik ga naar dr. W. toe om het één en ander te vragen ... in die tussentijd gingen mijn man en ik ook in overleg en hij zei heel duidelijk dat wanneer ik er niet achter zou staan we deze punctie niet door moeten laten gaan want als ik er geen goed gevoel bij heb is dit geen goed plan ... en we moeten nu wel zuinig zijn op onze pogingen want we hebben er nog maar 2 over en dan moeten we het wel laten doen door iemand waar we vertrouwen in hebben en dat zijn er bij ons maar 2 ... dr. W. en dr. R. ... De assistente kwam terug na overleg met dr. W. Hij zou het thuis er even over hebben met de familie zodat hij de punctie zou kunnen doen en anders zal hij aan dr. R. vragen of die de punctie zou willen doen ... ik wordt daar morgenavond over terug gebeld ... pffffffffff .... wat een ellende zeg ...... en als dit niet mocht lukken dan laten we deze IVF/ICSI voorbij gaan ... Ik vind het wel heel lief dat ze er zoveel moeite voor willen doen .. de assistente zei ook al dat zij mij op deze manier niet naar huis wil laten gaan want dat kon zij niet over haar hart verkrijgen ... het huilen stond mij dus nader dan het lachen ... ze vroeg ook of ik dr. K. al een keer gehad had en ik zei ja bij de eerste punctie ... ze zei nu ook dat ik nu Rapifen zou krijgen ipv Dormicum .... maar ze kon me echt niet overhalen .... Dus nu moet ik morgenavond even afwachten ik hoop dat dr. W. het toch kan doen en anders dr. R. maar absoluut geen dr. K. ...

Ik merkte wel aan de assistente dat ze wel iets vaker richting dr. K. had gehoord want ze begreep het ook gelijk ... en dat zegt denk ik toch wel wat over deze arts .... Maar goed mijn verhaal wordt dus nog vervolgt ik hoop op goed bericht ... ondertussen blijven we toch nog maar even lekker door spuiten ...

gr. Nicole

17. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    Hey Nicolle, wat een verhaal zeg! Maar ik lees inmiddels zo veel neagtieve verhalen over die arts dat ik er zelf bang van wordt.. ik hoop niet dat ikooit een punctie krijg bij haar! Maar ik vind het ook zo stom om naar aanleiding van verhalen op het internet aan te vragen of ik niet bij haar hoef te komen..

Ik heb a.s. donderdag weer de eerste FM, spannend weer...

18. Hoi Lientje, zo dacht ik de eerste keer dus ook ... ik had me dus ook voorgenomen bij de eerste punctie om zonder vooroordeel over deze arts er naar toe te gaan en dat heb ik ook zeer zeker gedaan want het is natuurlijk wel zo dat niet iedere arts lekker ligt bij iedereen maar dat dit voor jou dus niet hoeft te gelden ... maar helaas .... na de eerste punctie ben ik er toch achter gekomen dat er een hoop waar is over deze arts en dat is dus de reden dat ik haar absoluut niet meer wil hebben. Wij hebben nog maar 2 IVF/ICSI pogingen over en die wil ik ondergaan bij een arts bij wie ik vertrouwen heb want als ik er niet voor de volle 100% achter sta dan weet ik zeker dat het niet gaat lukken ... Tuurlijk weet ik ook dat als de arts het doet bij wie ik wel vertrouwen heb de poging ook niet hoeft te slagen maar dan heb ik er wel een goed gevoel bij en dat zal ik bij dr. K. absoluut niet hebben want ik ben ervan overtuigd dat er een hoop mis is gegaan bij mijn eerste punctie ....

Ik zal jou dus ook aanraden om zonder vooroordeel naar dr. K. te gaan wanneer je bij haar terecht zal komen en voor het zelfde geld vind jij het een dijk van een arts en dan mag je alleen maar blij zijn ... ik wens je veel geluk ...

Vanavond krijg ik dus een telefoontje van dr. W. ik ben reuze benieuwd .. ik denk dat als de punctie door zal gaan ik dr. R. zal krijgen omdat hij tenslotten poli heeft en er makkelijker tussenuit zou kunnen dan dr. W. want die heeft tenslotte vrij ... maar ik wacht het wel af ....

gr. Nicole

19. carma

carma Niet meer actief

Sjong jonge wat een verhaal weer coni
    Ik ga voor je duimen dat je dr W of dr R krijgt
    Ja als het even niet hoeft wil ik ook geen andere arts meer hoor.
    Ik heb dr B nog niet gehad en dr K vind ik ook niet je van het
    Geef mij dr W maar en als het echt niet anders kan dr R

Hoe is dat overgewicht verhaal bij dr B eigenlijk afgelopen????

20. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    @mariek73: volgens mij bedoelde je mij met dat overgewicht verhaal en de helse dokter B. Nou ik heb vrijdag dus geertgen gebeld dat we een gesprek willen met dokter w en het liefste in de avond zodat hubbie mee kan. anders dan wordt ik denk ik een beetje teveel door emoties overspoeld en dan vergeet ik dus weer de helft van wat ik wilde zeggen. de assistente zei dat dokter w alleen in de ochtend gesprekken doet en niet in de avond. dan is hij er alleen voor echo's. dduuusssssss kwam ik met een goede oplossing......ik zei: ik ga ervanuit dat dokter w toch wel een echo gaat maken en dan kun je de afspraak wegboeken onder echo en dan een langer consult dus dan kunnen we ook even praten. Goh zegt ze zo had ik dat nog niet bekeken. Dus we gaan nu 1 juli naar dokter w in de avond voor een echo en een gesprek. Ook weer opgelost dus haha. deze week wilde we zelf niet gaan omdat we even een week alles willen laten bezinken en de mk enigszins willen verwerken.....

Deel Deze Pagina