koolmees dan zeg maar tegen dr b dat ik cindy haha heb gezegd dat ze de opleiding opnieuw moet gaan doen hoor.. dik baarmoederslijm alleen al duidt op een vroege zwangerschap. gonal-f zit geen hcg in dus die test kan daar niet op reageren??? alleen op de pregnyl die kan de test wel beinvloeden.. dr b shitzooi hadden ze niemand anders in de aanbieding voor jou meiss?? en natuurlijk valt dat niet te zien op een echo want die zie je pas rond de 5 weken 4 dagen.. en dan zie je ook allen nog een vruchtzakje.. ik dnek dat de meiden hier het allemaal met me eens zijn hoor...
Wow, Koolmees. Wat een onzekerheid en bizarheid! Moet wel zeggen dat ik ook altijd wel een erg dik baarmoederslijm had terwijl ook mijn eitjes niks deden. Dus dat gegeven vind ik op zich niet zo raar. Wat ik wel raar vind is dat dr. B zegt dat je een 2e streepje kunt krijgen van de Gonal. Daar geloof ik dus helemaal niks van Succes vanmiddag. Ik ben benieuwd! Dan ook maar gelijk updeetje over mij en baby. Alles gaat goed. Iedereen weet 't nu Morgen weer een echo!! Zin in!!
@Babyhope: ik ben 1 keer eerder bij dr. B. geweest en toen was ze aardig (bij de intake), maar ik heb wel m'n twijfels gezien de verhalen die ik in dit topic eerder heb gelezen Maar ik heb me al voorgenomen in ieder geval van de gonal-f af te blijven voorlopig, wat ze ook zegt, dan maar een gemiste maand De pregnyl is al 3,5 week geleden, dus daar kan het niet meer van zijn
wauw zeg! wat spannend zeg..!! ik ben heel erg benieuwd! ik ben gistere bij geertgen geweest. offcourse niets te zien. ik mag gelukkig gelijk naar 150 eh. ook te horen gekregen dat een vriendin van mij (de 2e) zwanger is. ik heb haar eignelijk een beetje geholpen met van alles. (ovu testjes, de eisprong, enz enz.) als ze vragen had.. ik beantwoordde alles. en nu is ze zwanger. Ik ben in tranen... heb al 2 dagen lopen janken. zo erg vind ik het en zo jaloers ben ik. ik trek het super slecht en ik heb afstand gedaan van het forum waar ik heel actief mee kletste.. ik heb er zo spijt van... van alles wat ik haar verteld heb en gedaan heb. ik ben zo verdrietig en ik weet dat ik niet zo moet zeuren en blij moet zijn voor een anders. maar dat kan ik niet ik kan het geowon ech tniet. ik ben vanmorgen op mijn werk maar even langs de maatschappelijk werker gegaan en ga zo even bellen naar geertgen voor een gesprek met de psycholoog daar. ik bedoel deze ziekelijke jaloersie kan gewoon niet. ook heb ik een super kort lontje. ik ben in tranen. ik weet het allemaal niet meer.... :'(
Kimmiikim, ik snap je gevoelens zo ontzettend goed, Mijn buurvrouw is ook zwanger van de tweede, super makkelijk. ik word er ook steeds mee geconfronteerd. En trouwens, het lijkt wel alsof iedereen op me heen na 1 keer seks zwanger raakt. Een forumvriendin van mij heeft ooit eens een stukje geplaatst. Ik vond het erg treffend,. Misschien dat je er iets aan hebt: Het is van Ellen Glazer, een infertiliteits counselor. Ik hoop dat je er iets aan hebt. (En anderen wellicht ook.) Wanneer goede mensen slechte gedachten hebben Ik voel me een vreselijk persoon. Ik word zo boos als ik hoor dat een vriendin zwanger is Wat is er mis met mij - ik kan niet eens blij zijn voor mijn zus? Ik schaam me voor de jaloerse persoon die ik ben geworden. Het is ok. Het is normaal. Je bent geen slecht persoon. Negatieve of jaloerse gevoelens hebben wanneer een vriendin of familie zwanger is -terwijl jij dat niet bent- maakt jou niet tot een slecht mens. Laten we eerlijk zijn, het is moeilijk om edelmoedig in gedachten en geest te blijven als jij je hulpeloos voelt. Het is moeilijk - nee onmogelijk - om anderen wiens zwangerschap zo makkelijk lijkt te komen niet te benijden. Voordat je zegt maar ik wil mijn baby, niet haar baby, dus waarom ben ik zo jaloers op haar?, laat me je zeggen dat je gelijk hebt - je wilt niet haar baby. Wat je wel wil, en wat zij lijkt te hebben, is het vermogen om een baby te krijgen zonder die grote moeite en spanning erbij te hebben die er bij subfertiliteit komt kijken. Bij haar komt het op natuurlijke wijze en jij moet bij wijze van spreken door brandende hoepels springen, jezelf injecteren, s ochtend je bloed test of echo krijgen om daarna weer door naar je werk te gaan. Niks aan subfertiliteit is eerlijk of makkelijk, dus hoe kun je van jezelf verwachten dat je meelevend en aanvaardend bent wanneer je vriendin of erger, je familielid zwanger wordt? Dus wat doe je als je boze en jaloerse gevoelens hebt? Of erger nog, gemene en haatdragende gedachten? Mijn advies is om ze te hebben, ze te accepteren en je realiseren dat gedachten geen schade berokkenen. Ik herinner mijn patienten eraan dat het niet hun wens is om een vriendin of familielid te duperen - ze wensen slechts niet weer herinnerd te worden aan datgene dat anderen wel hebben en zij niet. Maar toch, ook al vinden veel mensen dit ondenkbaar, geloof ik dat er vele malen daadwerkelijk gewenst wordt dat een zus, een nichtje of goede vriendin een miskraam zou krijgen. Ik herinner mij de opluchting die ik zag op het gezicht van een onvruchtbare zus toen ik haar dit vertelde en er aan toevoegde Het is niet dat je haar lijden toewenst - je wil slechts dat de zwangerschap niet bestond. Toen ik dit zei, begon mijn patient te huilen en zei Heel erg bedankt. Ik was zo bang om die duistere gedachten te erkennen. Ze maakten dat ik me slecht voelde over mezelf. Hoewel dit klinkt alsof ik suggereer dat je maar moet baden in je misnoegen en boze gevoelens, dat doe ik niet. Vanuit mijn perspectief, is jouw doel om te leven met deze gevoelens en ze te accepteren, maar ook om zoveel mogelijk voor je relaties te zorgen. Dat betekent niet dat je maar naar babyshowers moet of mee moet gaan shoppen bij Prénatal, maar het betekent wel dat je de band met de zwangere moet onderhouden op een manier die voor jou te doen is. Over het algemeen is het makkelijker om haar 1-op-1 te zien dan in een gezelschap. Misschien kunnen jullie samen komen voor een lunch, of een film. En wanneer je een babykadootje wil kopen kun je naar een boekenwinkel gaan en wat prachtige kinderboeken uitkiezen voor haar. Als deze suggesties te moeilijk klinken, dan is dat waarschijnlijk omdat je het nodig hebt om nog wat langer boos en jaloers te zijn. Of het betekent dat er andere dingen spelen in de relatie.
uhhu.. als ik dan nog kijk op het forum bij mijn afscheidstopic. en ik zie onder haar naam ik ben 4 weken en 2 dagen zwanger. word ik gewoon misselijk. gadver!!! sorry maar ik wil er gewoon niet meer mee geconfronteerd worden. ik zou 1 mei naar haar toe gaan. maar dat wil ik niet meer... pff.. mijn vriend gaat zaterdag haar auto maken.... dus dan zal ze het ook wel te horen krijgen van mn mopje. pff... ik word er gewoon zo ziek van. ik ga het is uitprinten wat je gestuurd heb en dan aan mijn lieverd laten lezen. ik kan me er heel erg in vinden en misschien is dat dan ook wat helderder voor hem. hij snapt er nix van. hij maakt zich alleen maar zorgen om mijn gedrag.
Ik denk echt dat het heel begrijpelijke gevoelens zijn en dat veel meiden ze herkennen. Dus als je dit laat lezen aan je man, misschien dat ie je dan iets beter begrijpt. Neem de tijd meis, het is ook allemaal ontzettend moeilijk en oneerlijk. Bij mij is mn buurvrouw weer zwanger. Ik word er ook constant mee geconfronteerd, in mn eigen huis. Ik kan er niet aan ontsnappen. Ik heb daar ook veel moeite mee.
uhhu ik snap dat wel ja... dat is ook zo zuur.. bij ons is de buurvrouw 3 weekjes geleden bevallen... dus ik snap wat je bedoelt.. heel erg goed. en helemaal omdat dit onze echte laatste ronde word..... is de druk soort van nog hoger. ik was er heel jong bij dat ik wist dat we voor een kleintje wilde gaan. ik was net 19 en gestopt met de pil. nu bijna 21.... dus moet je nagaan.. die vriendinnen van mij allebei nu ook nog 20. ik was eerst de enige die daar aan dacht. en nu zijn die andere 2 zwanger.. :S en bij die ene wawar ik het heel de tijd over heb.. bij haar vind ik het het ergste.. ik had dit zo erg niet gewild.. bah bah.. echt verschrikkelijk !! ik heb net gebeld naar geertgen. en ik kon morgen al terecht voor de psycholoog... 1500 uur. er had iemand afgebeld. anders was het ongeveer een maand lang wachten.... dus daar ben ik blij mee.. ik heb het namelijk gewoon NU echt nodig en gesprek. en zei heeft heel erg veel mensen die zo reageren. en dan weet ik ook gewoon hoe ik er mee moet omgaan... ach we zullen zien. ik ben benieuwd naar morgen...
Ik ben ook heel benieuwd..hopelijk heb je veel aan het gesprek. Laat je het even weten? Jij wordt dus ook omringd door zwangeren...en dan ook nog een pasgeboren babietje pfff.... Sterkte hoor. Ik weet niet precies hoe en wat, maar waarom is dit jullie allerlaatste kans?
Succes met wachten!! Nou, k heb een hernia op t moment. En overgewicht. Weeg 120kg. 12mei heb k afspraak bij de chirurg en dan ga k voor een maagband. We gaan t daarom dus nog 1x proberen, lukt dit niet dan gaan we eerst voor mn gewicht zorgen dat ie wat naar benede gaat... Mr t is zo moeilijk om je wens dan dan opzij te zetten... ik haat dat echt. Vind t moeilijk!! maja... We zullen zien hoe of wat...
Pfff ja kan ik me voorstellen. als je eenmaal die wens hebt, dan kun je dat niet in een keer van je afzetten natuurlijk. Hoe lang mag je niet zwanger worden met maagband?
Vanmiddag bij dr. B. geweest en zoals ik van tevoren had gedacht niet veel wijzer geworden. Volgens haar bij de echo geen tekenen van zwangerschap te zien en ze gaf me in ieder geval helemaal niet het gevoel dat er nog hoop was, ook omdat ik wat bloedverlies heb. Als het raak zou zijn, zou het volgens haar een medisch wonder zijn We hebben wel afgesproken te stoppen met spuiten en er is vandaag bloed geprikt om HCG te meten. Donderdagmiddag heb ik dan opnieuw een afspraak bij dr. C. met de uitslag. We hebben geen hoop en zien wel hoe het af gaat lopen, maar vreemd is het wel
koolmees hou het in de gaten of je geen buikpijn krijgt ofzo meissie.. heeft ze ook kunnen uitsluiten dat het niet een bbz is?? sorry maar een test word echt niet zomaar positief en vooral de clearblue test niet die heeft aanzienlijk meer hcg nodig dan de kruidvat 2 voor 5 euro test.. houdt het in de gaten ja..
Ze had eigenlijk niet echt een verklaring, zei alleen maar dat het niet kon of een medisch wonder moest zijn. Toen ik vroeg of het met de gonal te maken kon hebben, gaf ze ook niet een duidelijk antwoord. Maar er zat ook wat bruin bloed aan de echostaaf en ze reageerde wel dat dat teveel was, het bloedverlies zou volgens haar komen omdat het slijmvlies zo dik was. @Babyhope: Over bbz hebben we het niet gehad, maar ze heeft wel naar de baarmoeder en eierstokken gekeken, verder heeft ze er niets over gezegd. Ik heb wel last van steekjes, maar geen extreme krampen of buikpijn. Maar ik hou het wel in de gaten, dank je voor de tip