Hoi Hanied, bij mijn eerste IVF/ICSI poging moest ik ook komen op de 21ste cd .. maar bij mijn 2e poging kreeg ik inderdaad op cd 3 al de uitgangsecho .... waarom???? Ik weet het niet precies ... gr. Nicole
Neh.. ik probeer ook alles wat ik voel te negeren...heb geen zin in wederom een vreselijke teleurstelling...al valt die toch bijna niet te voorkomen. Ik voel wel eens wat kleine steekjes in mijn buik, rechts, maar dat is niets anders als andere maanden. Ook geen grotere gevoelige borsten, helemaal niets..
Nicole, hoe voel je je nu?? Ik had vanmorgen ineens allemaal puisten op mijn kop Ben heeeel erg moe, en soms wel eens wat buikkrampen.. vrees dat ik weer ongesteld moet gaan worden... of...zou het toch?? nee het zal wel niet, ik moet mezelf niet gek maken... Pfff en zo gaat dat de hele dag door..... Wat duurt dat wachten lang!!! :x
@Lientje, ik wordt ook gek van die zogenaamde "tekentjes" ... ik heb 's nachts last van maagzuur ... ik ben ook moe zodra ik opsta ( kan ook van de warmte zijn ) en af en toe denk ik dat ik mijn borsten voel ... pijn in mijn buik heb ik niet dus daar kan ik ook nog niet op af gaan. Meestal als ik ongesteld moet worden heb ik 2 dagen van te voren hoofdpijn dus wie weet komt dat nog ... ik wordt ook gek van mezelf wat dat betreft ... en ja dan duurt wachten heel erg lang ... als jij het maandag ( zondag ) niet bent geworden doe je dan maandagochtend gelijk de test of niet ... ik denk van wel ... en ik kan echt altijd van de test uit gaan hoor negatief is negatief en dan wordt hij echt niet 2 dagen positief .... ik weet dan wel waar ik aan toe ben ... nog even geduld grrrrrrrrrrrr ............... lfs. Nicole
Hoi Nicole, Ik heb geen testen in huis en ga ze bewust ook niet halen. Ik ga ze maandag pas kopen als ik echt ook nog geen drupje bloed heb gesignaleerd...eerder niet en dan ga ik dinsdag testen... Meestal komt het niet eens zover, en verlies ik twee dagen voor mijn NOD al wat stippeltjes donkerbruin. Dus...afwachten! Ik hoop dat je maandag positief test hoor!!
Hey meiden, wat zijn jullie stil? vannacht ben ik drie keer wakker geworden van de misselijkheid, en buikkrampen. Zo nu en dan is het nog niet over. f het eten is gisteren niet goed gevallen...of ik heb last van een mega voorbode menstruatie of.. (dat durf ik niet eens te denken bijna!) Nu het weekend nog maar even vlekkeloos doorkomen... Hoe gaat het met jullie?
Miiiirrrrr waarom zeg je niks bij geertgen dan hahaha Ik was er idd gelijk met jou. Volgende keer ff roepen hoor Hier vanavond 18.10 de 2de fm bij dr R Ik had liever dr W gehad maar die zat al vol Nu hopen dat dr R er net zo mee omgaat als dr W, ik vraag wel even een printje van de echo Stel dat dit de ronde is dan heb ik hem/haar ook als eitje hahahah Verder is er vorige keer ook gesproken over icsi En idd als deze keer het aantal eitjes weer zo laag is gaan we er toch over nadenken samen met dr W Ik hoop dat we maandag iui hebben bij dr W en dat we dan gelijk kunnen vragen over hoe en wat als het weer een nono is deze ronde
het is spannend hier hoor meiden ik mag ook aanstaande donderdag testen heb vandaag al boven de wc gehangen ik was zo aan het kokhalzen dus ik dacht huppa even naar de wc maar nee hoor alleen maar wat slijm meer niet.. verder heb ik erg brandende tepels,en gisteravond op bed hele vermoeide benen maar meer echt niet?? xxxcin
@Hoi allemaal, tja de spanning is om te snijden ik moest me vandaag in houden om geen test te halen want ik wil echt wachten tot maandag ... nu heb ik een vraagje ... van Geertgen krijg je altijd een datum mee om te mogen testen ... bij de IUI is dit altijd 16 dagen na de inseminatie dat is dus eigenlijk 2 dagen na je eigenlijke NOD ... zouden ze met IVF ook een paar extra dagen erbij optellen???? Ik zie dat er ook bij verschillende dames "gependelt" is .... is dat op dit forum gebeurt of is dit privé gebeurt?? Ik zou dat namelijk ook best wel willen maar ik ken niemand die dit zou kunnen doen, lfs. Nicole ( Lientje ik denk aan je hoor xxx )
Hoi, ik zou bij IVF vanaf de dag van de punctie 14 dagen tellen. Dat is toch ook de dag van de bevruchting? Ik weet nu waarom ik zo misselijk was... de shoarma van gisteren is er eindelijk uit gekomen..pfff de hele dag dwars gezeten. Buikpijn! Ik vrees weer voor gewoon menstruatie dus..ik bereid me mentaal voor op de teleurstelling.
Zo weer een meting gehad Er zit in ieder geval minimaal 1 ei van 16 mm, de andere kant kreeg hij niet goed in beeld Idd maandag iui zoals gedacht maar wel om 17.30 Nu hopen dat de zaadjes in topvorm zijn Als deze kans mislukt word het icsi
Hi meiden, Nou ik heb mijn IUI weer achter de rug: afgelopen donderdag was het zo ver. Ik had deze keer twee eitjes, dus meer kans dat er deze keer eens wat blijft hangen! Dokter B deed de IUI. Aangezien ik de enige op dit forum ben (toch? ) die geen problemen met haar heeft, vind ik het prima om haar te krijgen. Dan kunnen jullie gezellig bij dokter W of R (met wie ik overigens óók geen problemen heb...) Ik vind het wel echt héél stom dat je in het Geertgen niet mag blijven liggen na een IUI. Ik los dat als volgt op: ik rij 50 meter en parkeer mijn auto dan ergens in een rustig straatje, en kruip op de achterbank. tijdschriftje erbij en lekker effe ontspannen. Die 3 minuten dat ik rechtop zit/sta compenseer ik door lekker lang te blijven liggen. En dat ondanks de tropische temperaturen hihihi...! Wat het weer betreft, ben ik blij dat ik nu niet zwanger ben. Het is een mooi moment om een zwangerschap te starten, vinden jullie niet?
Miiirrrrr ik duim voor je Weer 2 lange weken voor de boeg. zucht Ik krijg maandag trouwens iui bij dr K, daar baal ik wel van Maar aangezien het waarscijnlijk de laatste iui is ga ik vragen of ze van te voren nog een echo wil maken zodat ik kan zien wat er zit, of het gesprongen is en hoe dik het bm slijmvlies is Ik heb wel zoiets van als het deze ronde kwa zaad niks is moeten we misschien toch nog een ronde iui eraan plakken In sept kunnen we niks ivm onze vakantie en ik weet niet hoe icsi werkt en hoelang een cyclus duurt 2 maanden niks doen is voor ons geen optie Weet iemand hier daar meer over??
Hi Mariek. Icsi is eigenlijk precies hetzelfde als IVF, met dat verschil dat ze bij IVF de zaadjes gewoon bij het eitje gooien en het zwemwerk en penetreerwerk doen die zaadjes dan op eigen kracht. Bij ICSI wordt de zaadcel geïnjecteerd in de eicel. Maar dat wist je denk ik al wel. Hoe lang een cyclus duurt? Je krijgt een injectie die je natuurlijke cyclus helemaal onderdrukt. Dan ga je daarna aan de slag met Gonal-F (ongeveer twee weken) en daarna één Pregnyl-injectie om de eitjes door te laten rijpen. Dan volgt de punctie een dag later. De eicellen en het zaad moet je (denk ik zelf) brengen naar Genk, waar ze de ICSI uitvoeren. Dan volgt 3-6 dagen na de punctie, de terugplaatsing. Ik kan je één tip geven: Menopur is bewezen effectiever dan Gonal-F, bij IVF. Dus vraag om Menopur. Die zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies in betere conditie is om het embryo te laten innestelen!
In de IVF informatie die ik van Geertgen heb gekregen, staat dat zij zorgdragen voor het transport van het genetisch lichaamsmateriaal naar Genk. Zij hebben daar een auto voor waarin de omstandigheden (temperatuur, denk ik) optimaal zijn voor de eitjes. Op eigen verzoek mag je ook zelf de eitjes naar Genk brengen.
Goeiemorgen ( slechtemorgen ), helaas is onze 2e IVF/ICSI poging niet gelukt vandaag zou mijn NOD zijn maar gisterenavond ben ik ongesteld geworden. IK stond er niet van te kijken want ik had totaal geen teken van een mogelijke zwangerschap dus het kwam niet als een verrassing ... het was leuk geweest als mijn gevoel me deze keer in de steek zou hebben gelaten en ik toch positief zou hebben getest maar helaas ken ik mijn lichaam maar al te goed ... de teleurstelling van een negatieve test is me gelukkig bespaard gebleven ... dinsdag 20 juli naar Geertgen voor een gesprek met dr. W. .... ben benieuwd, lfs. Nicole
Coni dikke knuf voo jou meis, dit is echt balen Meiden bedankt voor de icsi info, ik heb het opgeschreven en ga het tzt overleggen Vandag is het weer IUI dag voor ons Maar hopen dat er voldoende zaadjes zijn 500.000 of meer Dan heb ik er een beetje vertrouwen in, maar ik moet zelf geloof niet meer zo in iui