Geertgen kliniek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sas1980, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Ik denk dat dat dr W. was. Die zegt altijd 'mevrouw, wanneer bent u vrij?'. Waarop ik dan altijd zeg 'nooit, maar ik regel dat wel'. :)

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Nee, helaas hebben we geen keus. Geertgen maakt gebruik van het IVF lab van het ziekenhuis is Genk. Hierdoor vallen we onder de Belgische wetgeving. De Belgen mogen (tot de leeftijd van 36? jaar) maar 1 verse embryo terug laten plaatsen. Hiermee proberen ze het aantal meerlingzwangerschappen, de complicaties en kosten die dit heeft te verlagen. De Belgen krijgen daar voor in ruil 5 IVF pogingen vergoed.
    In Belgie mag je wel 2 cryo's terug laten plaatsen. De keus 1 of 2 cryo's hebben we dan wel.

Ik hoop dat ik het een beetje helder heb opgeschreven... ;)

3. samkids

samkids Niet meer actief

#3003 samkids, 11 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2011
    @ Jessie. Nee, ik heb sinds ik hormoonstimuleringen doe juist een veel fijnere menstruatie. Eerst was het altijd meer dagen en nooit echt heftig. Beetje half half zeg maar. Tegenwoordig is het kort maar krachtig. Wel heb ik soms al wat bruinige afscheiding paar dagen voor menstruatie. Ik trap er dan nog steeds in dat dat misschien wel innestelbloeding is, maar kom altijd bedrogen uit. Even in de gaten houden, jouw afscheiding, maar misschien juist door Gonal F stimulatie ergens vaatje in eierstok geknapt. Even aan de aardige docs vragen.
    Waarom ben je eigenlijk van Clomid overgestapt op Gonal? Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
    Ik vind die spuiten Gonal echt top. Super gebruiksvriendelijk, lekkere dunne naaldjes en ook nooit last gehad. Decapeptyl daarentegen, wat een horror is dat (botte naalden...)

@ Kriskras. Als je de mogelijkheid hebt (lees: geen twee uur heen en twee uur terug hoeft te rijden), waarom niet. Hoor er ook erg goede verhalen over.

@ftjl. Bij wie zat je tot nu toe en bij wie a.s. keer afspraak? Tot nu toe zelden naar gevoel aan arts over gehouden. En als ik dat wel had, dan was dat de keer daarna als sneeuw voor de zon verdwenen.

@ Chybou. Dr. C is lief he?! (De bruine toch!? of de blonde?) Hopelijk morgen goed nieuws!!
    Dat verhaal van aantal emmies terugplaatsen in Belgie kende ik niet. Dr. W. deed de eerste keer alsof we een keus hadden. Maar hij zei wel 'mevrouw (hij begint bijna altijd zo), u bent nog jong, dus 1 TP is voeldoende'.

@ Annedore. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat gek aanvoelt, niet steeds naar E'dorp. Anderzijds ben ik altijd wel blij als ik even een maandje niet hoef. Tot hoe lang ben je bij Geertgen gebleven? Tot 12 wkn of zo?
    Typisch trouwens dat dr R. in jouw geval wel openstond voor Utrogestan, bij mij echt niet. Heb het twee keer aangekaart (met ongeveer jaar er tussen) en beide keren zei hij dat de voorbereiding (goede follikelontw en endometrium) veel belangrijker is. Dus in eerste deel cylcus hormonen gebruiken ipv tweede deel in geval van zwangerschap.

Wat betreft mezelf: 7 dpo and waiting. Zoals een wijs vrouw ook van dit forum laatst tegen me zei: "nabereiding is net zo belangrijk als voorbereiding". Lief perst dus iedere ochtend verse sinaasappelsap voor me, ik gebruik Utrogestan, Estradiol en... kinderaspirine, heb net een heerlijke shake op van yoghurt met aardbeien en frambozen en ik slik iedere avond een vitaminepil speciaal voor zwangere (of willen worden) vrouwen. Hoezo goede nabereiding??? ;)

4. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Even de twee vragen beantwoorden. Ik moet vrijdag om 11u. bij dokter R. Voorheen alle afspraken gehad bij dokter C. Vanwege 'persoonlijke redenen' (beetje te lastig en eng daar hier iets over te zeggen) vind ik het heel eng om ineens een andere arts te hebben (en een mannelijke). Nu kan mijn vriend ook niet mee en dat maakt het nog extra eng. Maar goed, het is niet anders en het zal vast goed komen. Maar momenteel stress ik er behoorlijk om en stress is natuurlijk ook niet goed. Terwijl ik hoop op zo'n goed bericht vrijdag.

5. divaatje

divaatje Actief lid

16 feb 2011
    298
    0
    0
    gelderland
    @Chybou, gaat het alweer wat beter met Lieve na die vervelende punctie? En Wanneer mogen juliie naar Genk?

Ik snap even iets niet. Iemand schreef dat er maar 1 verse tp is in Belgie, maar ik krijg en 2, tenzij het 1 topper is. Nu begrijp ik er niks van. (Ben 31 jaar)

IK heb maandag de punctie bij dr.W nooit gehad, wel positieve verhalen over gehoord. Zie er erg tegenop. Zitten 16 eitjes

X

6. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    Hoi Kriskras74

ik kan je een aantal voordelen noemen

alles gaat er sneller
    er ziijn meer mogelijkheden
    en je hoort er sneller dat iemand zwanger raakt dan in Nederland bij een kliniek.

ik heb er 2 afspraken gehad
    ik wilde er graag blijven maar heb geen rijbewijs dus moest toch dicht bij huis zoeken.
    23 mei heb ik een afpraak bij Geertgen als het me niet bevalt ga ik weer terug naar Dussedorf want ik weet dat het daar goed zit.Dan maar vervoer regelen

7. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Hier 20 mei intakegesprek bij de Geertgen bij dokter R.
    Vanuit ziekenhuis in Boxmeer doorverwezen voor ICSI. Ben heel benieuwd maar vind het ook wel heel erg spannend!!

8. Dan gaan we samen! Ik moet ook de 20e bij dokter R zijn!!:)

9. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Ow dat is grappig Lobi,
    Wij hebben om 14:20 een afspraak, maar moeten ons een kwartier eerder melden.
    Ben zo benieuwd, vind het zo ontzettend spannend hoe lang het nu allemaal nog gaat duren.

10. carma

carma Niet meer actief

Hoe zit het met mensen die overgewicht hebben
    Worden die in Dusseldorf ook geholpen??
    Wij gaan in de toekomst naar duitsland verhuizen misschien kunnen wij dan ook daar terecht

Maar tot die tijd ligt er nog 1 cryo op ons te wachten in genk en die gaat nog wel gebruikt worden over een jaar
    En wij gaan er van uit dat dat ons kindje gaat worden
    xxx

11. Ik moet 's ochtends al... En spannend he... Ik hoop dat het Geertgen jullie veel geluk mag brengen!!

Mariek, gek idee is dat zeg... Jullie kindje dat daar op jullie ligt te wachten! Een jaar lang... Bizar eigenlijk dat dat kan!

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ DrewB; Dokter C is die met de kleine krulletjes.
    Bij ons deed dokter W ook alsof we een keuze hadden. Maar van dokter C kregen we te horen dat het geen keuze was maar de wet in Belgie. Ik heb dat toen online eens uitgezocht en het blijk idd niet te mogen als je nog jong bent.
    Hoewel steeds meer ziekenhuizen en klinieken in Nederland ook deze regels volgen. Alleen mag je daar bij de tweede IVF poging vaak wel kiezen wat je wil, 1 of 2 embryo's terug plaatsen.

@ Divaatje; Het gaat beter met Lieve. Minder stekende pijn. Ze heeft nu alleen het gevoel dat het allemaal gekneusd is. Eigenlijk is dat ook zo denk ik. Ze hebben er wel 24 keer met een naald in zitten steken. :S

Wij mochten vanmorgen bellen met Belgie. Goed nieuws! Toch nog 17 eicellen gevonden en 8 bevrucht. Morgenmiddag een terugplaatsing in Genk. Dan horen we ook hoe veel ze er in hebben kunnen vriezen.

Wij zijn blij!

13. carma

carma Niet meer actief

Wauw chybou mooie score hoor
    Op naar de tp en op naar 2 roze strepen
    TOI TOI TOI

Ja idd een heel raar idee dat ons toekomstige 2de kindje misschien wel een jaar ligt te blauwbekken in de vriezer hahaha
    Maar als het zich ontwikkeld in een mooie baby zal ik hem/ haar alle warmte van de wereld geven

Iedereen weer heel veel suc6 met alles
    Ik blijf meelezen
    xxx

14. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland

Klinkt goed inderdaad.. ik ga er ook op intake.. thanx

15. Mariek, zo is het maar net!! Jullie kindje zal vast niks tekort komen!!! :)

Chybou, goed nieuws! Succes alvast voor morgen!!

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Mariek; Je bent lief!
    Jullie krijgen gewoon een heel 'cool' kind! ;)

17. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Wat fijn dat er voor sommige van jullie een intakedatum bekend is. Wens jullie héél veel succes bij Geertgen!

(Ps. Niet iemand toevallig morgenvroeg ook daar?)

18. carma

carma Niet meer actief

HAHAHAHA jaa een COOL kind die is goed
    Die hou ik er in hahaha
    Ik lig echt onder tafel hier, eindelijk weer eens lekker lachen

Zo ziet ons kind er nu uit in de vriezer hahahaha:D

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Whahaha! LOL! :D Hier ook eindelijk weer even lekker lachen. :D
    Leuk plaatje!

20. Haha wat een stoere baby krijgen jullie!!:D:D:D

Toch fijn dat je dat nu al weet. Kun je je er een beetje op voorbereiden;):p

Deel Deze Pagina