Geertgen kliniek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sas1980, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja idd wij hebben er ook nog 2 in de vriezer:) haha gek idee trouwens...

en ook wij hebben gekozen voor de wetenschap.. hoe meer onderzoek hoe beter:) maaar dat word pas na 5 jaar gedaan he.

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Klopt ja, je mag 5 jaar gebruik maken van de diepvries...

Spannend Babyhope: gek gevoel in buik bij 35 weken... Voor jou echt de laatste loodjes!!

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    whahha ja.. ik vind het echt zo gek ik zei vanmorgen nog tegen dinis(vriend) ik snap dat niet al die juni mama`s hebben al voorweeen harde buiken enzo en ik heb dat nog helemaal niet gehad,geen harde buik niks??
    en nou vandaag in een keer zo`n gek gevoel in mijn buik, nu is dat wel weer weggetrokken maar pff raakte wel even in paniek hoor..
    nog 2 weekjes dan vind ik het niet erg maar nu nog niet:)

heb vanacht ook hel erg slecht geslapen om 6uur vanmorgen was ik nog wakker wat er ook gebeurde ik viel gewoon niet in slaap haha.dus ik ga zo weer ff liggen want vanavond komt x-factor:)

en jij meis alles goed met jou en de beeb?? weet jeondertussen al wat het word? en voel je hem/haar al

4. carma

carma Niet meer actief

Babyhope
    Mijn dochter is met 35 wkn geboren en die deed het prima hoor
    Gewoon even in je achterhoofd houden dat het kan dan is de schok minder groot

xxx

5. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    @ Babyhope....

So hee echt spannend allemaal!! (maar eerst effe X-factor natuurlijk hahaha)...

Ik voel sinds deze week iedere dag (zeg maar: ieder uur!) beweging in mijn buik. Echt zó leuk. Over twee weken heb ik de 20wk-echo, dus dan weet ik of het een meisje of een jongen is. Ik ben heéél erg benieuwd naar wat het is.

Het is wel heel gezellig en een stuk "echter" "zwangerder" als je de hele dag geblub en geflop voelt in je buik! (want echt schoppen kan ik het nog niet echt noemen, daarvoor heeft mijn kleintje nog niet genoeg spierballen hahahah)

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    mariek mocht ze ook meteen mee naar huis?? want ik wil haar dus echt niet achterlaten in het ziekenhuis he.. haha

mirr ja word echt echter dan in een keer he.. hier voel ik haar nu meerdere keren per dag hikken haha is zo schattig:) heb gelezen vandaag dat als ze vaak hikt ze dat ook na de geboorte nog een tijdje aanhoudt, haha dus dan kan ik lekker genieten van een klein hikkend meissie:)

7. carma

carma Niet meer actief

Ik mocht 5 dgn bij haar blijven en ze heeft 2 dgn zelf nog gelegen
    Als ze eerder komt is 1 ding heel belangrijk, zorg dat ze in het licht staat (bij het raam)
    Dit is belangrijk om er voor te zorgen dat ze niet geel word omdat de hemoglobine anders slecht word afgebroken door de lever
    Zonlicht helpt hier bij
    Als dit goed was geweest had ze dinsdags mee gemogen (zondag middag geboren)
    En ze moet boven de 2500 gram zitten en 60cc in 1 voeding kunnen drinken en binnenhouden

8. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    He meiden, ik lees over moeilijke keuzes.. als het bij ons ooit tot IVF zou komen en als we dan embryo's "over" zouden hebben, zou ik denk ik ook tot donatie aan wetenschap overgaan. Vernietigen zou ik zo zonde vinden en donatie aan een ander stel lijkt me dan weer emotioneel heel zwaar.. (hoewel ik ook wel het mooie ervan zie). Maar goed, vooralsnog hopen we niet zover te komen (al heb ik ooit een gedroomd dat we een meisjes-tweeling kregen door ivf en jaren later nog een jongetje door ivf), en de echo vandaag liet in elk geval zien dat de Gonal zijn werk wel weer doet. Na 9 dagen spuiten een slijmvlies van 7.7mm en eitje rechts van 13mm, maandag weer terug!

@Koolmees en ftjl, hoe was jullie FM?

@Chybou, hoe ging de TP?

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Anders moet de baby onder 'de blauwe lampen'. Moest ik ook. Met een maskertje op. Arme ik ;)

Ik was prematuur en dysmatuur. Al vind ik prematuur wel meevallen. Maar zo staat het in de papieren van het ziekenhuis. Ben geboren met 36 weken en 6 dagen. Alleen was ik een week achter in groei. 2600 gram. Ik ben helemaal bij getrokken ;)

Oh en Cin, je kunt nu natuurlijk wat oefenweeen gaan krijgen he :) De voorbereidingen van je lichaam op de bevalling moeten toch een keer beginnen ;) Vertrouw maar op jezelf, dan komt het goed! :)

Oh ja, mijn moeder mocht een weekje bij mij in ziekenhuis blijven. Eerste kerstdag mochten we naar huis :) Geboren op 19 december.

10. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Ftjl: Hoe was jouw FM gegaan?
    @Liefkreng: Wat fijn dat je nu iets hebt om naar uit te kijken!
    @Mmiiiir: Wat leuk dat je je kleintje zo goed voelt, lijkt me heel bijzonder!
    @Babyhope: Spannend dat gekke gevoel! Ik ben benieuwd hoe lang je kleintje nog blijft zitten ;)
    @Jessie80: Jeej wat goed! Je reageert goed op de Gonal he, superfijn!!

Hier vanmiddag na een uur en 10 minuten wachten aan de beurt. Tja dr. W. he? :p Dit was de 1e keer dat ik weer bij hem was sinds de posi test en hij moest zich toch nog even afvragen waarom er bij hem geen lichtje was gaan branden toen het slmvls wel heel dik was maar de eitjes niet reageerden ;) Ik heb het ook nog even over de korte LF van de 1e maand gehad, maar volgens hem is dat niet de reden dat het zo vroeg al mis is gegaan, een goede zwangerschap moet daar tegen kunnen. Volgens hem dus nog geen extra ondersteuning nodig, hooguit extra pregnyl, maar dat is al even vooruitlopend.
    Want bij de FM helaas nog vrij dun slmvls te zien (6.3) en nog allemaal kleine eitjes. Heel jammer, maar van de andere kant is het nog vroeg nu, dus ik heb wel hoop dat die groei nog wel gaat komen. Komende dinsdag weer terug, voor de allereerste keer bij dr. M. Hoe is jullie ervaring met hem?

11. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Goedavond dames,

Ik lees nog steeds mee, maar kom gewoon niet aan antwoorden/ reageren toe.

Hier ff een update.
    De vorige cyclus (50 mg clomid) op dag 19 (15 april) nog geen goede eigroei gehad, dus aan de provera. Daar werd ik pas 3 mei van ongesteld. Deze cyclus 100 mg clomid. Ik zit vandaag op dag 11 en moest vanavond om 18:10 bij dr R zijn. Wat een fijne man. Baarmoederslijm zag er goed uit en er groeide ook een super eitje van nu al 23mm. We konden twee dingen doen, of gewoon klussen en afwachten of pregnyl zetten. Daar ging zijn voorkeur wel naar uit. Dus zo gezegd zo gedaan. En als het dus goed is heb ik morgen een eisprong. Ben zo benieuwd.

Nu nog een vraagje: hebben jullie last gehad van pregnyl???

12. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Nyncke: Ik heb 2 keer pregnyl gehad en de 1e keer (5000) had ik er niet veel last van, maar de laatste keer (10000) ben ik er een avond goed ziek van geweest (hoofdpijn en misselijk), maar de dag daarna was dat weer over. Wat een supernieuws een mooi ei! En nu maar hopen dat die mooi bevrucht gaat worden!

13. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    Hey, wij hebben de eerste keer gekozen voor een terug laten plaatsen maar toen we er achter kwamen dat mijn embryo's niet van goede kwaliteit zijn zijn we neer twee gegaan. heb geen cryo's helaas.

Wij hebben wel ingevuld dat we eventuele cryo's doneren aan andere stellen, het geeft mij een goed gevoel dat ik die embryo's dan nog een kans op een mooi leven geef aan mensen die in dezelfde situatie zitten als wij.

maar goed, tot nu toe gaat het hele verhaal niet op bij ons omdat ik dus maar weinig eitjes heb en geen cryo's.

14. carma

carma Niet meer actief

Carlijn moest ook onder de lamp met maskertje van dinsdag t/m zondag in een couveuse
    Ze zat zo hoog dat het een twijfel was of ze een bloedtransfusie moest
    Ze hebben het een halve dag aangekeken of het gehalte daalde, gelukkig deet het dat
    Echt zwangere dames die wat vroeg bevallen, de kleine bij het raam ide beste remedie
    Licht licht licht

15. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Kyana is ook te vroeg geboren (36.6) ivm infectiegevaar. Ik had langdurig gebroken vliezen. Moesten we zowiezo tot woensdag blijven (op maandag geboren) maar toen begon ze dus ook geel te zien. En omdat ze dus te vroeg was werden er andere waardes aangehouden. Ze heeft toen van woensdag tot zaterdag onder de lamp in een couveuse gelegen. Op zondag mochten we naar huis. Ik heb al die tijd ook in het ziekenhuis gelegen. We lagen samen op 1 kamer.

16. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Even kort. Maar mooi ei te zien. Althans, nu 17.1mm. Vanavond dus nog Gonal-F gespoten, morgen Pregnyl. En een klusweekend dus.
    Vind het erg spannend allemaal!

17. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    ik heb een vraagje: gister had ik dus een ei van 23 mm. ik heb toen om 18:45 een pregnylspuit gehad. Dr R en de assistente zeiden allebei dat mn ei vandaag zou springen. Maar nu ben ik eens op het forum gaan lezen en daar staat dat het ei pas 24 tot 36 uur na de pregnyl springt. Wat klopt nu?

18. carma

carma Niet meer actief

Waarschijnlijk denken ze dat omdat het ei best groot is
    Normaal is zo rond 18 tot 20 mm het zal dus wel op springen staan
    Zij zullen het wel weten dus hou er rekening mee zou ik zeggen

Hier trouwens ook vroeg de vliezen gebroken alleen geen ween
    Die kwamen pas 1,5 uur van te voren echt door
    Vrijdag op zaterdag gebroken vliezen en zondag middag bevallen
    Ik moest zaterdag middag al naar het ziekenhuis komen en blijven idd ivm infectiegevaar

19. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    zow dames ben ik weer ff :p weekendje weg was super ff tot rust gekomen, eigenlijk wilde ik stoppen maar ik gooi er een maand een stop in volgende maand ga ik voor de laatste ronde! Nu wil ik gewoon ff rust in me lijf zonder te stressen met testen enz.

20. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Even een ego berichtje hier :)
    Vandaag een rotdag, mijn schoonzusje heeft verteld dat ze zwanger is. Net begonnen en meteen zwanger.
    Wat kan de wereld toch soms oneerlijk zijn :(

Deel Deze Pagina