Geertgen kliniek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sas1980, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat zijn altijd van die rotberichten... En helemaal als het zomaar zo snel lukt en je er zelf zo lang over doet en het resultaat nog onzeker is. Bij mij in de buurt ook 3... Moedeloos word je daar soms van...
    Heel veel sterkte!

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Koolmees; Kan me voorstellen dat het even niet zo leuk is om te horen. Je wil blij voor ze zijn, maar dat is best wel even moeilijk.

@ Nyncke; Ik zou vandaag wel heel erg snel vinden met Pregnyl. Tegen mij en Lieve zeiden ze 36 uur. Je krijgt ook 35 uur voor een punctie Pregnyl. Dan zijn de eitjes nog niet weg, want die kunnen ze dan met een punctie aanprikken.
    Bij mijn cryo TP keeg ik op vrijdag Pregnyl en dachten ze dat het ei twee dagen later zeker weten weg was. Mijn ei was toen 32 mm. Dus grote maakt niet uit?

Ik wilde jullie nog even bedanken voor alle leuke en lieve reacties op 8 bevruchtingen. Deed ons goed om dit te lezen.
    Wij hebben gisteren in Genk een heel bijzonder 4 cellig pakketje opgehaald met 46 chromosomen wat over 38 weken uit gegroeid kan zijn tot een compleet mensje.
    Alles verliep voorspoedig (hoewel ik het erg vervelend vind dat ze je een uur laten wachten met een volle blaas... ik moest weer zo nodig) Gesprek met de embryoloog gehad. We hebben nu 6 embryo's in de vriezer en 1 mag dit weekend nog zijn best doen en laten zien dat hij diepvrieswaardig is. Al met al een hele goede score...

Nu is het twee weken afwachten.

3. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @chybou: daarom ook mijn vraag. Maar dr r was er zeker van dat ie vandaag zou springen. We hebbeen in ieder geval gisteravond en vanmiddag geklust. Nu is manlief weg en komt morgenavond pas thuis, dus denk dat we dan nog maar een keer aan het werk gaan. En dan maar hopen dat het raak is.

4. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    He bah koolmees dat is niet zo leuk om te horen. Dikke knuffel!

5. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Koolmees, bah, dat zijn berichten waar je begrijpelijk boos en verdrietig van wordt, al ben je natuurlijk wel blij voor hen. Knuffel!

@Chybou, fijn dat alles goed ging, en wat een goede score, in elk geval 6 van de 7 de vriezer in en misschien die 7e ook nog wel! Ik duim dat die 4 celletjes in de komende maanden gaan uitgroeien tot jullie mooie lieve kindje!

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gebruik van Gonal-F en alcohol drinken.. ik ben me namelijk toch ziek geweest gisteren na een feestje.. dus of ik word echt oud en ongetraind, of die combi is minder ideaal..?

6. wendy278

wendy278 Lid

4 jun 2010
    72
    0
    0
    door ivf/icsi behandelingen ontslagen dus nu werke
    rotterdam
    @nynke... je ei kan springen tussen de 24 en 36 uur naar de pregnyl ei blijft minder lang goed dan zaad.... het beste is dus dat het zaad al ligt te wachten als hewt eitje sprinkt... vandaar dag na pregnyl iui..

bij een ivf dus punctie moeten ze vlak voor springen pas eitje hebbenvandaag dat je 35 uur na pregnyl de punctie krijgt dus iui na ongeveer 24 uur en punctie na 35 uur..

@koolmees.... heel begrijpelijk hier in de straat echt vet veel baby's en zwangere vrouwen..soms kan in het oook niet allemaal handelen.

@jessie80 geen idee ik heb nl nog nooit alcohol gedronken als ik met behandeling bezig was.. maar je lichaam zal je wel een singaal hebben willen geven, dus misschien niet meer doen..

hier nog steeds op de bank.... week 1 is voorbij.... nu die helse tweede week

7. carma

carma Niet meer actief

Jessie ik denk dat het aan jou lijf ligt en niet zo aan de gonal F
    Een glaasje drank moet wel kunnen hoor ook tijdens de cyclus
    Als je er voor gaat zonder mmm dan gaat dat ook gewoon door
    Als je maar stopt als je zwanger bent
    Een drankje zorgt voor ontspanning en dat is goed

8. wendy278

wendy278 Lid

4 jun 2010
    72
    0
    0
    rotterdam
    Als ik haar bereciht zo lees was het niet 1 drankje en als haar lichaam daar op protesteerd dan lijkt het mij handiger om er ff mee te kappen toch

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nee hoor jessie ligt niet aan de gonal-f.. je kan zolang je niet zwanger bent gewoon drinken meiss..
    staat ook in de bijsluiter he` dat het geen kwaad kan of bijwerkingen geeft..
    denk dat je meer last hebt ghad van het weer of verschillenden drankjes:) hahaha

je moet eens weten hoeveel ik soms heb gedronken :) en dat terwijlk ik al 3 jaartjes niet meer drink gewoon af en toe een dagje in het weekend deed ik wel en dan ook meteen voor een goeie ahhaa

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik drink in de wachtweken na de eisprong ook (vrijwel) niets hoor, niet omdat ik denk dat het zoveel kwaad kan maar het voelt gewoon niet goed. Maar vind het dan in de weken voor ei wel lekker om af en toe los te kunnen gaan (en niet dat ik dan mezelf meteen laveloos drink hoor :cool:).. ik denk dat het combi was van stress en moeheid (drukke werkweek, gedoe met mijn ouders, mijn ex die op het feestje zou zijn (maar er niet was), mensen die mijn glas wijn nog niet hadden gezien en enthousiast gingen vragen of ik zwanger was..) en dan net een wijntje teveel.. ach ja, volgende keer dat laatste wijntje maar niet meer doen :p

Jij heel veel succes op de wachtbank, wat is je testdatum ook alweer?

11. carma

carma Niet meer actief

Ik denk dat een keer los gaan geen kwaad kan
    Er zijn veel zatte meiden zwanger geworden hahahaha

12. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Nyncke; Dokter R is de dokter... Maar tegen ons zijn door de andere doktoren daar andere dingen gezegd.
    Een beetje extra klussen kan geen kwaad... ;) Zou bijna denken, beter te veel dan te weinig!

@ Jessie; Drinken en Gonal... Jep, die ervaring hebben we. Wij hebben koninginnedag en de meivakantie 'gewoon' gedronken. We hebben dit met dokter C overlegd (die kon er wel om lachen, wij voelden ons echt twee slechte toekomstige ouders) Kon geen kwaad zei ze, zolang je er maar geen 20 achterover slaat...
    Lieve heeft er geen last van gehad, de combinatie Gonal en alcohol.
    Denk dat het aan iets anders ligt. Ik wil niet zeggen dat je oud en ongetraind wordt... Maar... :p Ik merk wel dat ik wel meer last heb van alcohol als ik aan de hormonen ben. Ik gebruik(te) dan wel geen Gonal, maar had zo ie zo al meer hoofdpijn door de Lucrin en de estradiol.

@ Wendy; Heel veel succes op het bankje!

Ik ben het helemaal met Mariek eens over de alcohol. Je kan je nog negen maanden lief inhouden.
    Voor de eicellen en follikels maakt het niets uit... En idd. er zijn zattere meiden zwanger geworden. Sterker nog, ik denk dat we met een stuk minder mensen op de wereld zouden zijn als iedere vrouw rond hun eisprong niet zou drinken. ;)
    Nu ik eenmaal in de MMM zit is zo nu en dan drinken heel goed voor me. ;)
    Wat Jessie zegt herken ik. Ik drink na een TP ook niets. Ik weet dat het dan nog niet uitmaakt. Maar het voelt gewoon niet goed.

Nu we het toch hebben over dingen die je doet of laat na een eisprong, IUI of TP/ET... Zijn er dingen die jullie doen of laten tijdens de wachtweken? Je hoort en leest de meest bizarre en logische dingen...
    Geen koffie, geen seks, geen alcohol, niet in bad, wel seks niet klaarkomen, geen saunabezoek, geen trampoline springen, niet zwemmen, niet je buikspieren aanspannen, geen strakke kleding... enz.

Ben benieuwd!

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    chybou

ik heb van dr r toen een blaadje gekregen waar op stond wat wel en niet na een tp..(had het hem zelf gevraagd en hij zou het voor me opzoeken)
    zoiezo geen sex maar wel klaarkomen dus wat jij typt net andersom;)
    geen cutrusvruchten,(citroen, grapefruit) en al die andere zure.
    niet in bad gaan na punctie en 6 dagen na tp.(voor open wond punctie)en vruchtjes houden niet zo van warmte:)
    geen paardrijden
    wel gewoon fietsen en scooterrijden.
    koffie 2 a 3 per dag.
    en vooral een uurtje of 2 slapen tussen de middag..

ik heb de dag van tp savonds geen sex gehad met vriend maar wel klaargekomen, de volgende ochtend zat ik al om 5 uur op de scooter dinis wegbrengen naar zijn werk.
    ben daarna weer terug naar bed gegaan en kreeg toen krampen.(innesteling)
    en voor de rest zei dr r. gedraag je na de tp vooral als een zwangere vrouw.. dus geen rauw eten enzo..
    en vooral geen alcohol drinken. ik heb dat echt niet aangeraakt na de tp.
    en blijf vooral positief.. ga niet bij de pakken neerzitten blijf gewoon denken dat het al raak is..

ik geloofde het gewoon niet toen ik daarna testte toch was het echt zo;)

14. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Misschien even een maffe vraag hoor maar ik vind het allemaal zo spannend (dit is de eerste ronde).
    Vrijdag was het dus 17.1. Dus die avond nog Gonal-F gespoten. Zaterdag Pregnyl gespoten. Nu hebben mijn vriend en ik het vrijdag en zaterdag gedaan. Vrijdag was eigenlijk, uh, voor de leuk, haha. Gewoon dus. Gisteren 'omdat het moest'. En vandaag dan nog. Is dat dan genoeg of zou voor de zekerheid morgen ook nog 'moeten'? Of is dat totaal overbodig?
    En dan dus over twee weken een test doen, zei dokter R. Is het stom om onwijs tegen die twee weken op te zien? Dat wachten? En ook raar dat je het gevoel hebt dat je voorzichtig moet leven? Om te zorgen dat het goed gaat in ej buik, ofzo. Haha. Heel maf natuurlijk, ik weet ook wel dat het onzin is. Maar ik vind het gewoon heel spannend allemaal en hoop natuurlijk op geen menstruatie maar ook op een positieve test over twee weken. :)

Herkennen jullie deze spanningen/onzekerheden?

15. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Ftjl: ja die spanning herken ik. Heb ik ook last van. Ik hoop ook dat wij genoeg geklust hebben. Heb vrijdag pregnyl genhad. Vrijdagavond en zaterdag eind van de middag geklust. Zaterdagavond/nacht lag ik film te kijken en kreeg ik lichte steken aan de rechterkant.Gister was ie pas heel laat thuis en toen sliep ik dus al..

Nu dus op het wachtbankje. Wanneer mag jij testen??? Ik

16. wendy278

wendy278 Lid

4 jun 2010
    72
    0
    0
    rotterdam
    Geertgen babyboom wachtbankje!!!

NOD:
    Rissy: 18 mei,.....gonal-f 225 en sinds 2 weken medicijnen voor de bijnierschors.
    Lobi: 12 mei
    Wendy278: ongeveer 22 mei testen.(wat duren die wachtweken toch lang)
    Chybou: 28 mei testen

Nog niet zwanger, NOD niet bekend:
    ftjl:37,5 Gonal-f (niks), 75 (niks) nu 112,5. 10 mei weer echo.
    Nyncke: 14 maart voor fm
    divaatje: 2 de ivf is een feit. cryo niet goed ontdooid.11 mei fm
    NicoleEnSandra: Intake op 18 maart
    Kimono: 16 maart fm meting
    miepje81: 26 maart 2de fm meting
    Chybou: 9 mei 2e FM
    Nadina 32:11 mei gesprek overzaadonderzoek.was iets beter maar grensgeval geworden ivf-icsi.ben benieuwd...
    Koolmees: 05-05 FM dr. C. Bij alles rustig start 3e ronde Gonal-f.
    Mariek: 1 Jaar pauze ivm gastric bypass operatie om eerst af te vallen!!
    kimmiikim: Tijdelijk pauze ivm plaatsing maagband om eerst af te vallen en te herstellen van een dubbele hernia!!
    KrisKras: Na twee mislukte ICSI even een moment....
    cilek : 23 mei afspraak
    Mniekie: ..
    blondjuh: ..
    Jessie80: 5 mei beginnen Gonal-f 2e ronde, 13 mei FM.

ZWANGER:
    babyhope: 16 juni 2011
    mmiiiiir: 10 oktober 2011. Niet langer in behandeling bij het Geertgen.
    Annedore: 22 oktober 2011 -> Geertgen gedag gezegd. Vanaf 1 april bij gyn in eigen ziekenhuis voor zwangerschapscontroles.

BEVALLEN:
    Monica076: bevallen van een meisje
    Minniemouse25: 21 maart 2011 na een zwangerschap van 33w en 3d van een 2ling. Lynn en Sem[/QUOTE]

17. wendy278

wendy278 Lid

4 jun 2010
    72
    0
    0
    rotterdam
    heeft iemand al iets van lobi gehoord die stond op 12 mei testen..

18. divaatje

divaatje Actief lid

16 feb 2011
    298
    0
    0
    gelderland
    Geertgen babyboom wachtbankje!!!

NOD:
    Rissy: 18 mei,.....gonal-f 225 en sinds 2 weken medicijnen voor de bijnierschors.
    Lobi: 12 mei
    Wendy278: ongeveer 22 mei testen.(wat duren die wachtweken toch lang)
    Chybou: 28 mei testen
    Divaatje: 4 juni testen

Nog niet zwanger, NOD niet bekend:
    ftjl:37,5 Gonal-f (niks), 75 (niks) nu 112,5. 10 mei weer echo.
    Nyncke: 14 maart voor fm
    NicoleEnSandra: Intake op 18 maart
    Kimono: 16 maart fm meting
    miepje81: 26 maart 2de fm meting
    Chybou: 9 mei 2e FM
    Nadina 32:11 mei gesprek overzaadonderzoek.was iets beter maar grensgeval geworden ivf-icsi.ben benieuwd...
    Koolmees: 05-05 FM dr. C. Bij alles rustig start 3e ronde Gonal-f.
    Mariek: 1 Jaar pauze ivm gastric bypass operatie om eerst af te vallen!!
    kimmiikim: Tijdelijk pauze ivm plaatsing maagband om eerst af te vallen en te herstellen van een dubbele hernia!!
    KrisKras: Na twee mislukte ICSI even een moment....
    cilek : 23 mei afspraak
    Mniekie: ..
    blondjuh: ..
    Jessie80: 5 mei beginnen Gonal-f 2e ronde, 13 mei FM.

ZWANGER:
    babyhope: 16 juni 2011
    mmiiiiir: 10 oktober 2011. Niet langer in behandeling bij het Geertgen.
    Annedore: 22 oktober 2011 -> Geertgen gedag gezegd. Vanaf 1 april bij gyn in eigen ziekenhuis voor zwangerschapscontroles.

BEVALLEN:
    Monica076: bevallen van een meisje
    Minniemouse25: 21 maart 2011 na een zwangerschap van 33w en 3d van een 2ling. Lynn en Sem[/QUOTE][/QUOTE]

19. divaatje

divaatje Actief lid

16 feb 2011
    298
    0
    0
    gelderland
    Hoi meiden,
    Vanmorgen punctie gehad, alles goed verlopen. Deed wel meer pijn dan de eerste keer, maar ja het is voor een goed doel. Aardige dokter hoor, dokter W. Er staat op mijn papieren dat ik pas 4 juni kan testen dat is pas over 18 dagen.:$ Of heeft dat te maken met dat ik nu die bolletjes gebruik en de vorige keer pregnyl spoot? Iemand enig idee? Nou eerst morgen maar weer even afwachten.....

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nee je krijgt nu een verse poging daarom 18 dagen..
    die bolletjes hebben geen invloed op het testen meissie..

Deel Deze Pagina