Geertgen kliniek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sas1980, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Geertgen babyboom wachtbankje!!!

NOD:
    Koolmees: 21 juni (pregnyl 05-06)
    Wendy278: daar zit ik dan weer mag op 24/6 testen

Verlengd wachtbankje (positieve test, maar oh wat is het eng om jezelf bij zwanger te zetten):
    Jessie80: positieve test op 2 en 4 juni

Nog niet zwanger, NOD niet bekend:
    ftjl: Gonal-F gespoten, Pregnyl en nu dus wachten tot 30 mei!
    NicoleEnSandra: Intake op 18 maart
    Kimono: 16 maart fm meting
    miepje81: 26 maart 2de fm meting
    Nadina 32:11 mei gesprek over zaadonderzoek.was iets beter maar grensgeval geworden ivf-icsi.ben benieuwd...
    Mariek: 1 Jaar pauze ivm gastric bypass operatie om eerst af te vallen!!
    kimmiikim: Tijdelijk pauze ivm plaatsing maagband om eerst af te vallen en te herstellen van een dubbele hernia!!
    KrisKras: Na twee mislukte ICSI even een moment....
    cilek : 23 mei afspraak
    blondjuh: ..
    Rissy: Op naar de volgende ronde!!
    Nyncke: 10 juni gestart met provera, 1 juli 18:50 terug
    Lobi: volgende ronde start Gonal-F..
    Divaatje: Pauze..

ZWANGER:
    babyhope: 16 juni 2011
    mmiiiiir: 10 oktober 2011. Niet langer in behandeling bij het Geertgen.
    Annedore: 22 oktober 2011 -> Geertgen gedag gezegd. Vanaf 1 april bij gyn in eigen ziekenhuis voor zwangerschapscontroles.
    Mniekie: 22 januari

BEVALLEN:
    Monica076: bevallen van een meisje 11 april 2011 met de naam MAAIKE
    Minniemouse25: 21 maart 2011 na een zwangerschap van 33w en 3d van een 2ling. Lynn en Sem

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Koolmees; Ik weet ook niet wat de steekjes betekenen... Daarom hebben we het zo vaak over wat we voelen en wanneer. Inmiddels ben ik er achter dat je er heel weinig mee kan. ;) Maar we duimen.
    @ Mariek; Zo hé, dat is snel!
    @ Minniemouse; Wat een ontzettend mooie foto's. Daar doen we het voor. Hoe is het nu met jullie?

Wij hebben besloten om de behandelingen even een paar maanden in de ijskast te zetten (haha... letterlijk met de cryo's) We zouden volgende week weer naar Geertgen gaan om te kijken of we verder kunnen met de cryo's maar onze vakantieplannen maken dat we het zwanger worden even moeten uitstellen. We gaan in juli rondtrekken door Indonesië. We komen op verschillende plekken waar malaria voorkomt. De malaria tabletten zijn niet te combineren met een eventuele prille zwangerschap. Wij willen geen enkel risico lopen dus gaan eind augustus/ begin september weer verder met de behandelingen. Ergens vind ik dit wel een beetje balen, ik was graag snel verder gegaan. Aan de andere kant wil ik geen enkel risico lopen en vind ik deze vakantie een enorm gaaf en fijn vooruitzicht.

3. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Jessie80: Jaaaa je hebt een banner! Hoe reageerde je zus? :)
    @Nyncke: Wat balen dat je nu aan de Provera moet :( Hopen dat het spuiten een beter resultaat gaat brengen, succes!!
    @Chybou: Ik snap je dubbele gevoelens van de "verplichte" rustpauze die jullie nu krijgen. Van de andere kant wel een geweldig vooruitzicht zo'n vakantie! Ik hoop dat het jullie goed doet en jullie goed bij kunnen laden voor een volgende (en dan hopelijk succesvolle) poging!

Hier weinig te melden, wachten wachten en nog eens wachten. Begin deze week rommelde er van alles in mijn lijf, had ook ongi-achtige krampjes/steekjes, maar sinds gisteren is het rustig. Als ik ongi word, verwacht ik dat die over een dag of 3 a 4 zal komen, maar ik hoop natuurlijk dat het wegblijft ;) Wie zal het zeggen, we gaan er vanzelf achter komen :)

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Chybou, klinkt heerlijk die vakantie, maar ik snap dat het een dubbel gevoel is..

@Nyncke, balen meid, ik weet hoe het voelt. Waarschijnlijk over 3 weken een echo om te kijken hoe het eruit ziet en dan de keuze.. ik zou het wel weten en gaan voor de gonal-f.. dus dan krijg je prik-les en mag je het gaan proberen.

@Koolmees, ik duim knetterhard voor jullie dat die ongi lekker wegblijft voor de rest van 2011!!

@banner, ja, gister mam en vandaag zussen en zwagers ingelicht. Ze reageerden echt super! Allemaal tranen, bij de vrouwen maar ook zwagerlief was echt ontroerd, en helemaal super dat we nu met z'n drieën zwanger zijn, mijn ouders krijgen er dus in 6 maanden 3 kleinkinderen bij! De bofkonten!

5. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @ jessie: ik had vrijdag al bij dr r aangegeven dat ik zo wie zo door wou gaan. Heb dus nu een afspraak staan op 1 juli, dat is dus drie weken. Maar zit dan natuurlijk halverwege ergens in een cyclus en weet niet of ik dan gelijk kan beginnen. Heb het er gister met minnie over gehad en die zei gewoon bellen alas je ongi bent en dan overleggen. Dat ga ik dus doen. Wil gewoon gelijk verder.

Leuk joh trouwens dat je familie zo reageerde. Geniet van je zwangerschap, das gewoon zoiets bijzonder.

@chybou: wat een vooruitzicht zo'n vakantie. Hopelijk kan je daar weer een beetje opladen voor de volgende ronde.

6. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Echt supergoed dat er weer twee zwangeren bij zijn: Jessie en Mniekie!!

Nu maar hopen dat er nog een paar volgen natuurlijk.....

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik ben de eerste keer met gonal op dag 11 van cyclus begonnen, met echo was te zien dat er nog geen follikel boven 10mm zat en bmsv was rond 5 mm geloof ik.. maar bij mij was het omdat ik eerste week in Amerika zat, dus als er verder geen reden is zou ik inderdaad eerder gaan!

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    meiden hier nog steeds geen beeebbbb:(:(

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Al wel iets van gerommel, of heel erg rustig Babyhope?

10. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Jessie80: Dat klinkt heerlijk en je ouders zijn inderdaad bofkonten, geniet ervan!! :)
    @Nyncke: Goed plan om meteen te bellen bij ongi en dan op naar het spuiten!
    @Babyhope: Balen meid :( Jullie zullen wel heel erg benieuwd zijn naar hoe jullie beebje eruit ziet!

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hoe voel jij je koolmees? Nu een week na Pregnyl.. komt de testdrang alweer boven, of ga jij je rustig inhouden tot 21 juni?

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    mwua vandaag wel iets meer gerommel ja, misselijk wakekr geworden en al de hele dag last van been weeen maar thats it, het mag van mij nu wel door gaan zetten ja..
    ben benieuwd wie er nu zo moeilijk loopt te doen in mijn buikkie hahaha:)

13. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Jessie80: Hier nog geen testdrang nee. Ik moet wel zeggen dat het nu spannend begint te worden, omdat ik bij de vorige 2 keer dat ik een eisprong had al na 9 of 10 dagen na eisprong bloedverlies kreeg (ik zit nu op 7 dagen na eisprong).
    Ik verwacht zelf niets deze maand, ik merk namelijk vrijwel niets: geen opvallend slijmverlies bijv. Maar van de andere kant voelt het ook nog niet als een naderende ongi, alleen af en toe wat steekjes, dus we wachten nog maar even geduldig af :) Vaderdag zou natuurlijk een hele mooie testdag zijn, maar eerst maar eens die dag zien te halen zonder bloed ;)
    @Babyhope: Het wordt steeds spannender bij jou! Ik ben heel benieuwd naar jullie beebje, moet je nagaan hoe benieuwd jullie naar haar moeten zijn :p

14. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Wat een spannende berichten lees ik hier. Leef enorm met iedereen mee!

Hier vanmorgen weer echo gehad. Mooi ei van 16.zoveel. Dus vandaag en morgen nog Gonal-F (150), dan Pregnyl en twee keer klussen. :) En dan het erge wachten weer en 2 juli testen. Ik vind het zó spannend! Maar probeer het ook een beetje van me af te zetten. Meer dan hopen en wachten kunnen we toch niet.

15. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Even een vraagje. Hierboven zegt al wel genoeg. Vandaag dus nog Gonal dan morgen Pregnyl. Moet de Pregnyl dan ook op dezelfde tijd als de Gonal? Ik spuit namelijk rond 22u. Is het dan de bedoeling dat je de Pregnyl ook om 22u spuit of kun je hierin 'spelen'? De eisprong komt 36-40 na de Pregnyl, heb ik begrepen. Op ons briefje (wat net een werkbriefje is ;)) stond dat we het dan de 15e en 16e moeten doen. Maakt dat dan nog uit hoe laat ofzo?

Sorry voor de misschien hele logische of juist domme vragen. Ik merk gewoon dat vanwege de 'mislukking' vorige maand ik het nu wel echt goed wil doen, ofzo. Onzekerheid maakt me erg nerveus.
    Of moet ik dit alles gewoon loslaten?

16. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    @Ftjl: Jeej jij mag ook al bijna op het wachtbankje! En domme vragen zijn er niet ;) De vorige maand mocht ik zelf bepalen op welke tijd ik die dag de pregnyl zou zetten, maar deze maand kreeg ik van dr. K. te horen dat ik het meteen 's ochtends moest doen. Misschien als je twijfelt even een telefoontje naar Geertgen om te vragen hoe laat je de pregnyl het beste kan zetten? Succes!!

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    nee je mag zelf bepalen hoelaat je de pregnyl zet hoor, ik zal wel vandaag ook al klussen voor de zekerheid, dan morgen overmorgen en die dag erna nog voor de fun;)
    dan weet je zeker dat het niet aan jullie ligt meiss..

18. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Ja, ik twijfel wel. Denk dat ik 'm gewoon eerder zet. Maar ze (dr. K) vroeg wanneer we het voor het laatst hadden gedaan. Dat was zondag. Daarom zei ze dat we dan de 15e en 16e moesten klussen. Maar twijfel inderdaad of vandaag niet ook gewoon 'verstandig' is. En dan morgen en donderdag ook.

19. koolmees

koolmees Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.327
    0
    36
    Moeilijk is dat he, wanneer heb je voldoende geklust? Vooral als het op commando moet is het hier bij de laatste loodjes wel even aanpoten :) Maar zoals babyhope al zegt, beter wat teveel klussen, dan krijg je achteraf geen spijt dat je het misschien niet helemaal goed gedaan hebt. Veel succes en veel plezier ook! ;)

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Even ego kopietje van 20 weken echo avontuur:

Maar het ging bij ons even anders dan gedacht :(

Echoscopiste was heel aardig, lief en begaan. Vroeg naar mijn lengte en gewicht en naar aangeboren afwijkingen in de familie. Dit laatste hadden ze in het ziekenhuis niet gedaan. Foutje.
    Mijn man zijn zusje is 6 weken na geboorte overleden aan een aangeboren hartafwijking. Dus wij kregen daar ter plekke te horen dat ons kindje dus een iets verhoogde kans heeft daarop.

Ik hoorde eigenlijk daar niet te zitten voor een SEO vanwege dat hartafwijkingsverhaal en vanwege mijn hoge BMI. Ik had eigenlijk direct naar Zwolle verwezen moetenn worden voor een GUO :(
    Maar goed, we waren er nu toch, dus ze heeft toch de echo gedaan. Alles wat ze kon zien zag er goed uit. Alleen of het huidje op het ruggetje gesloten was kon ze niet zien, want kindje bewoog te veel ;)

Maar toch ivm BMI en hartafwijking van zusje man moeten we evengoed vrijdag nog naar Zwolle voor een GUO. Dit deed me toch weer wat zorgen maken om de gezondheid van beebje. Het is toch niet leuk als je gezegd wordt dat je iets verhoogde kans hebt op een kindje met een hartafwijking. Maar goed, ook wel fijn dat ze dan vrijdag het hartje nog eens extra gaan bekijken.

Aan het eind van de echo vroeg ze of we willen weten wat het geslacht is. Eigenlijk niet, maar ik wilde deze echo graag positief afsluiten en niet alleen met lichtelijke zorgjes voor vrijdag, want dat is toch wel weer even spannend, hoewel alles er vandaag goed uitzag. Dus ik keek mijn man aan en hij zei 'ja!'.

Nou.....het kindje in mijn buik is HEEL duidelijk een kleine KNUL :D

Ik ben helemaal in de wolken en mijn man moet even wennen aan het idee, maar we zijn zo blij met ons kleine mannetje op komst :):):)

Vrijdag hoop ik te kunnen melden dat het idd allemaal goed is met het hartje (en de rest) van onze zoon.

Deel Deze Pagina