Hier net zo. Nou ja, had er 1 x 3 en 1 x 2. Maar dat mocht ook wel na 65 dagen spuiten en een dosering van 300 Wij zijn veelgebruikers @Lobi: ik had een heel andere menstruatie na de Gonal. Sowieso menstrueerde ik niet vaak, een keer zelfs ruim een jaar niet. En altijd kort en weinig. Nou, na de eerste ronde Gonal stroomde het eruit en heb ik me zelfs een dag ziekgemeld En het duurde totaal iets van 7 of 8 dagen.
@suzanb er is al een paar maanden tweede locatie hoor, aan de andere kant van de rontonde.... je doet nu punctie bij geertgen dan gaat eitje en zaad op transport naar dusseldorf. daar is de bevruchting dan komen ze bevrucht terug naar geertgen en daar gaasn ze verder groeien 3 komen vers terug en de rest cryo.. ook geertgen houdt je op de hoogte of het goed gaat met de emmy's.... dus geen genk meer
Woww... ik heb een paar maanden geleden nog papieren voor Genk in moeten vullen!! Niemand heeft me dit verteld. Zou dit echt voor iedereen gelden, ook voor alleenstaanden die gebruik maken van een donor? Anders was ik misschien al voor IVF gegaan maar ik kon geen opvang vinden voor mijn zoontje als ik naar België af zou moeten reizen op een schooldag!!! Maar Elsendorp red ik wel op een schooldag heen en weer.... Drie vers? Mag je die alledrie laten plaatsen dan? Ben net ongesteld geworden... ga ze wel even bellen, ga er maandag heen denk ik...
Nou ik ben erdoor gekomen, was errug druk aan de telefoon, ik moet morgen al, want maandag is te laat, dr. B om 14:00. Ik heb meteen even gevraagd betreffende terugplaatsingen, dat is echt heel recent, toen ik op 20 juni mijn escape IUI had, was dat nog niet helemaal rond! We krijgen nu allemaal Düsseldorf papieren om te ondertekenen (degenen die met IVF bezig zijn).
@suzanb geen idee of dit ook voor jou geldt ik heb nl een man... het is nog niet zo heel lang zo geregeld hoor, pas een paar weken geloof ik ,maar de nieuwe locatie is er al wel weer een tijdje... en nee je mag geen 3 laten terug plaatsen, die 3 vers is gewoon omdat niet alle bevruchte embryo's blijven door delen... ik weet wel dat ik wil alles in geertgen heb... aankomende woensdag mag ik weer naar dokter W
Wat lees ik nu?? Geen Genk meer! Zo, dat is fijn! Was al wel voor mijn puctie op de nieuwe locatie geweest. Toch vraag ik me af of dat transport geen kwaad kan?!? Maar niemand heeft hier ervaringen mee, of jij wel Wenonline?
Naar Genk was er ook transport, de punctie werd bij Geertgen gedaan en eicellen en zaadcellen gingen naar Genk. Nu dus naar Düsseldorf, maar dan reizen ze als embryo nog een keer terug. Blijkbaar kan dat allemaal. Maar ja het is een gokje om er drie terug te sturen en de rest in te vriezen, want je weet niet zeker of die drie zich goed ontwikkelen. En als ze zich wel goed ontwikkelen, mag je ze niet alledrie laten terugplaatsen. Dan zou je er eentje weg moeten doen?? Of wordt die dan alsnog ingevroren??
@divaatje.... ze hebben daar een speciaal ingericht bus voor aangeschaft dus daar moeten we maar vertrouwen in hebben, sperma word ook ingevroren en gaat ik die bus mee dus in er word niet meer gewerkt met verse sperma, dat vind ik geen fijn idee maar ja het zal wel.. @suzanb de ingevroren komen ook mee terug die komen dus gewoon in de kliniek te liggen en van de 3 verse plaatsen ze er nooit 3 terug als ze alle 3 doordelen dan vriezen ze de tweede en derde of de derde gewoon ook in. dus er geen geen emmy's verloren ze kunnen alleen cryo worden... dit is wat mij is verteld toen ik heb gebelt over hoe het nou zou gaan ik hoorde de meest vage verhalen en ben toen gaan bellen en dit werd mij vertelt..
Okay, da's duidelijk. Dank je! Vers zaad lijkt me alleen belangrijk indien het zaad niet geschikt is voor invriezen. Wat doen ze dan?
ik blijf erbij dat vers beter is dan ingevroren en ontdooit.... een verse emmy is ook van betere kwaliteit dan een cryo.... heb in emc ooit 2 cryo's gehad en overleefde het ontdooien niet eens
en bovendien..... is bij ons de verminderde vruchtbaarheid van mijn man een oorzaak.. als je goed zaad hebt heb je 19 miljoen zaadcellen, wij zitten meestal rond de 3 miljoen na opwerking das dus een stuk minder
Ja, ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op invriezen, als de kwaliteit van het zaad een probleem is. Maar bij ICSI hebben ze maar enkele goede zaadcellen nodig! Ik ken 1 persoon die zwanger werd van een cryo, maar je hoort inderdaad veel vaker dat het invriezen of ontdooien niet eens goed gaat en dan is het wel zonde. Daarom vind ik het zonde als ze maar 1 embryo terugplaatsen en de rest proberen in te vriezen. Ik ken vrouwen die er altijd 2 terug lieten plaatsen, en uiteindelijk 1 kind kregen, soms pas bij de 3e IVF-poging, dus als die 'voorzichtiger' waren geweest en maar 1 embryo terug hadden laten plaatsen, hadden ze toch minder kansen gehad. Natuurlijk kan het ook een tweeling worden, maar hoe 'erg' is dat? Oh ja dat is waar ook, je hebt nu niet alleen dr. C en dr. K met bijna dezelfde naam, maar ook dr. B en dr. B, dus ik ben benieuwd welke B ik dan heb vandaag. Nu is zo'n uitgangs-echo (op dag 2-4 van de cyclus) toch niet zo bere-interessant vind ik, het is meer dat je dan groen licht krijgt om weer een tas hormonen mee naar huis te krijgen. 375 Fostimon, dat zit niet in zo'n pen als Gonal-F, maar dat zit in 5 ampullen, die je met 1x vloeistof moet verdunnen en steeds weer opzuigen in de spuit tot ze er alle 5 in zitten. Krijgen jullie soms ook van die blauwe plekken van de Decapeptyl? En die opgezette buik, hoort dat er ook allemaal bij of is dat gewoon van teveel snoepen en te weinig sporten?
suzanb jij doet toch ivf... waarom dan starten op dag 2-4 ik moet op dag 21 van cyclus komen en dan beginnen met spuiten als ik groen licht krijg??
Hoi Wendy, er zijn 2 verschillende protocollen, bij het lange protocol start je op dag 21 van de voorgaande cyclus al met de Decapeptyl en bij het korte protocol start je op dag 1 van de nieuwe cyclus.
Nou, dr. B1 was zo aardig om me tijdens de lunchpauze vast binnen te roepen, voordat het druk wordt en ik straks mijn bus terug mis. Ik naar de behandelkamer, bloedde als een rund (sorry maar zo erg heb ik het normaal nooit, het loopt er gewoon uit!), zij maakte de 'uitgangsecho' en constateerde dat er in mijn rechtereierstok nog cystes aanwezig zijn. Dat is niks ernstigs, dat zijn gewoon vochtblaasjes van de follikels die nog niet weg zijn. Maar ik moet nu wel een maand afwachten en pas verder als mijn volgende cyclus zich aandient, en hopelijk zijn er dan geen cystes. Die cystes kunnen namelijk de aanmaak van nieuwe follikels met eicellen erin tegengaan. En dat zou zonde zijn van alle moeite. Nou ja jammer, maar ook wel lekker, vier weken pauze. Dan ga ik er in augustus helemaal tegenaan. Met mijn 'compagnon' Yoel die dan vakantie heeft van school!
SuzanB, wat voor je... Maar ik hoop dat als je de volgende x mag, dat je macotte je veel geluk mag brengen!!
lees met dat EMC is begonnen met assisted hattching wat tot voor kort nog verboden in nederland... zou geertgen dit dan ook gaan doen...