Geertgen kliniek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sas1980, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Grappig, heb ik ook gezien, maar begreep pas nadat ze bij dr C. geweest waren en richting verpleegkundige liepen begreep ik dat het om een doventolk ging.... dan moeten we elkaar toch haast wel hebben gezien. Wij werden ontvangen, welkom geheten en mochten plaatsnemen in de "kleine" wachtruimte. Wat hadden jullie aan? Ik een zwarte broek en een zwart shirt met rood, wit en beige fliebers erop...

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Mariek, goed zeg!! Jij al 20 kilo en je man al 30!! Ik hoop zo dat hierdoor IUI een optie wordt!

@Kriskras, :( shit shit shit weer.. het was zo mooi geweest als je 4 follikels had gehad. Natuurlijk is het dan ook maar weer afwachten maar weer een IUI.. Ik denk weer aan je.. misschien tegen beter weten in.. maar toch.. zijn er al wel ontwikkelingen op het gebied van pleegouderschap?

3. carma

carma Niet meer actief

Kriskras wat kl..te zeg
    Waarom is het z'n kleine kans bij jullie met iui en 2 eitjes?

Jessie hoe gaat het met jou meis? bijna 17 wkn alweer wat gaat het toch hard
    voor je het weet is de kleine er
    xxx

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    @Mariek, ja gaat echt supersnel.. alweer bijna op de helft! Met zwangerschap gaat alles goed, weinig kwaaltjes gehad ook. Buikje begint heel langzaam te groeien.. is nu op zo'n punt dat ik dagelijks twijfel tussen gewone en positiebroek ;) Helaas wel een enorme verkoudheid, maar die gaat vast nog wel over voordat ik moet bevallen :)

5. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @kriskras: balen zeg. Hopelijk gaat de IUI toch lukken deze keer?

@mariek: Al 20 kilo. WOW dat wil ik ook wel, maar nu eerst een wonder.

@marjolente: En hoe is je eerste indruk? Wat wordt jullie behandelplan?

Weet niet meer wie het vroeg. Maar ik zit op dit moment op het wachtbankje. En heb eigenlijk helemaal geen testdrang.

6. carma

carma Niet meer actief

Weet je nyncke na 5 iui's en 2 icsi's (3 terugplaatsingen) voor een 2de kindje waarvan er 1 is geeindigt in een vroege miskraam was ik helemaal klaar met mezelf en vond ik dat ik het aan mezelf en mijn gezin verplicht ben om eerst acceptabel gezond te zijn.
    Ik had het idee dat ondanks dat wij een zaadprobleem hebben het aan mij ligt dat het vruchtje niet blijft zitten
    Over 2 maanden ben ik (hoop ik) minimaal nog 10 tot 15 kilo kwijt en dan ben ik er klaar voor om het nog een keer te proberen
    Misschien blijft de kleine dan wel plakken
    Het moet gewoon, papa en mama hebben er echt heel veel voor over gehad
    En dan volgend jaar de beloning in onze armen graag

7. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Wij hebben er allebei een goed gevoel over. Van vriendlief mogen ze de kachel wel iets omlaag draaien, ik vond het heerlijk ;)

We beginnen eerst met Provera en daarna clomid, zoals meerdere stellen beginnen :)

8. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    Hey Marjo, ik heb er niet op gelet wat mensen aan hadden... Ik zat aan een twee persoons tafeltje naast de bank.

Mariek, mijn eicelreserve is laag en ze zijn verouderd dus reageren traag waardoor ze twee of meer zaadjes inlaten bij een bevruchting middels ivf. We kunnen alleen goede bevruchting krijgen met ICSI. Maar als de bevruchting is gelukt is de celdeling weer traag. Dus de kans dat het ooit nog gaat lukken is wel wel klein.

Jessie,het volgende gesprek met pleegzorg hebben we in december.

Groetjes Kriskras

9. Meiden, even een vraagje. Ik heb vandaag voor het eerst iui gehad. Dokter R liet het zaadformulier zien en benadrukte dat een bepaald getal minimaal 0.2 moest zijn en 15,.3 was, dus dat het helemaal goed was.
    Maar ik had ook gezien dat het zaadvolume 1.1 was en na behandeling 0.4. Is dat niet heel erg weinig?
    Ik vraag me af of het zaad eigenlijk wel zo goed is als ze zeggen. Hebben jullie het formulier wel eens goed bekeken en uitgelegd gekregen?

10. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    Hoi Lobi,

Ik heb geen idee wat goede cijfers zijn, ik hoor wel eens 1,3 miljoen zaadcellen en dan denk ik.. Oke.. maar of het goed is weet ik eigenlijk niet, ik ga er vanuit met donorzaad dat het ook goed is....:(

Ik ga het ook eens navragen vrijdag.

11. SuzanB

SuzanB Actief lid

4 jul 2011
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou KrisKras, je zat daar dus ook in de wachtkamer maandag!!! Ik had alweer mijn 3e escape IUI, maar da's heel zuinig met de IVF pogingen...

12. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    @mariek: ik snap het wel hoor. Ik vind het gewoon super, wat je er allemaal voor over hebt. Mag ik vragen hoe oud je dochtertje is? Of heb ik dat al eens gevraagd?

@marjolente: fijn dat je een goed gevoel hebt. Succes met clomid.

@lobi: daar kan ik je geen antwoordt op geven. Maar welkom op het wachtbankje.

13. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    @kriskras was je alleen en heb je een zwart truitje aan? Zo ja dan heb ik je gezien.

@nyncke ik mag eerst nog genieten van de provera :)

14. Monique0102

Monique0102 Actief lid

23 jul 2011
    108
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Beek en Donk
    Ik zit inmiddels ook weer op het wachtbankje. Ik heb namelijk afgelopen maandag mijn 2e IUI gehad, dus weer erg spannende tijden.
    Ik had de jonge dokter B. en zij zei dat het zaad van zeer goede kwaliteit was. Hoeveel het was weet ik niet en ik heb er ook eigenlijk niet bij nagedacht om na te vragen hoeveel dat eigenlijk moet zijn. Ik hoop het niet maar als deze IUI weer op niets uitloopt en ik de volgende IUI krijg dan vraag ik het zeker na. Maar inderdaad ik neem aan dat het zaad van een donor altijd van goede kwaliteit is.
    Verder zei dokter R. afgelopen donderdag dat mijn baarmoederwand erg dik was en dat dat ook een goed teken was. En dokter B. zei maandag dat het een zeer goede timing was om de IUi te doen aangezien ik blijkbaar helder slijm had. Dus wie weet.
    Ik mag 14 september testen dus nog even wachten. de tijd kan mij niet snel genoeg gaan moet ik bekennen.

15. die 1,3 miljoen hoor je dan als je bij het Geertgen bent? Dan zal 1.1 ook wel oke zijn lijkt me. Helemaal als je bedenkt dat we het gisteravond nog gezellig hebben gehad:cool:
    Maar als je dan op internet gaat lezen...

Ik heb het geertgen net een mailtje gestuurd of ze de hoeveelheid en beweeglijkheid willen doorgeven. Ik ben benieuwd...

16. En inderdaad eindelijk weer eens op de wachtbank! eindelijk met een echte kans! pffff dat is lang gelezen zeg...

Wie mag er als eerste testen??

17. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    :D:D...zaten Marjolente, Kriskras en ik (meer nog?) vanmiddag bij Geertgen...ik herken de kledingbeschrijving niet..zullenw e volgende keer als iemand er zit in de wachtkamer een teken afspreken, bijv dat we bij binnenkomst (dan kijkt toch idereen wel even op) aan ons oorlelletje gaan zitten?? ;)...dan weten we dat het ZP Geertgen is en bespreken we later wie het was haha...lijkt mij wel leuk.

Enniewee...belangrijkere zaken aan de orde: Kriskras, spannend..ik hoop en duim voor je dat het de goede kant op gaat. Inmiddels heb ik al zoooooveel verhalen gehoord en gelezen van mensen die stilletjes de moed een tikkie opgaven en dat er dan ineens toch een prachtbeebje komt..houd vol!

Lobi..oeh wat spannend nu ook voor jou...wanneer mag jij testen?

Voor veel meer heel spannend natuurlijk maar weet even de namen niet meer...een kaarsje voor jullie allemaal op dan maar!

Trusten voor zo,

Koosje

18. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    #4678 Marjolente, 1 sep 2011
    Laatst bewerkt: 1 sep 2011
    Ik heb hem zover ingevuld als dat ik heb kunnen lezen....

NOD:

Nyncke: 05-09 testen
    Wenonline: 05-09 testen
    Monique0102 14-09 testen
    SuzanB 15-09 testen

Nog niet zwanger, NOD niet bekend:
    Fireangel: 29 aug fm (15 follikels) 2 sept nog een fm, 5 of 6 sept punctie.
    NicoleEnSandra: Intake op 18 maart
    Kimono: 16 maart fm meting
    miepje81: 26 maart 2de fm meting
    Nadina 32:11 mei gesprek over zaadonderzoek.was iets beter maar grensgeval geworden ivf-icsi.ben benieuwd...
    Mariek: 1 Jaar pauze ivm gastric bypass operatie om eerst af te vallen!!
    kimmiikim: menstruatie opwekken met provera. 9-9 weer naar geertgen en startten met het spuiten. ivf is goed gekeurd dus we gaan startten met ivf.
    KrisKras: 20 aug. start deca, 21 aug deca + gonal-f 375 --> 3 follikels, weer geen ICSI? 29 aug. FM 2 --> 4 follikels, misschien toch ICSI? 31 aug fm 3.
    Nyncke: 31-07 start 2e ronde Gonal F, 21-08 10000 pregnyl
    Lobi: volgende ronde
    Divaatje: 22 aug afspraak en start medicatie ivf/icsi 3
    Hanied: ICSI 4 Helaas mislukt
    ftjl: Na een miskraam nu weer begonnen met een nieuwe ronde.
    Rissy: Na de vakantie starte met 1ste IVF poging
    Cilek : 10 augustus start medicatie ivf
    Botervliegje: 19 september intake cryoterugplaatsing
    marjolente: 31-8 begonnen met provera

ZWANGER:
    mmiiiiir: 10 oktober 2011. Niet langer in behandeling bij het Geertgen.
    Annedore: 21 oktober 2011 (jongen)
    Mniekie: 22 januari
    Jessie80: 10 februari 2012. Na goede echo doorverwezen naar vk!
    Koolmees: 28 februari 2012

BEVALLEN:
    Monica076: bevallen van een meisje 11 april 2011 met de naam Maaike
    Botervliegje: bevallen van een meisje half april 2011
    Minniemouse25: 21 maart 2011 na een zwangerschap van 33w en 3d van een 2ling. Lynn en Sem
    Babyhope: 2 juli 2011 na een zwangerschap van 42.2 weken en een 72 uurs bevalling(inleiding) bevallen van Jolisa Lyana!!

19. SuzanB

SuzanB Actief lid

4 jul 2011
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wil je mij ook verplaatsen naar NOD? Mijn NOD is 11 sept en ik mag pas testen op 15 sept...

20. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik heb hem nog een beetje aangepast. De Rode zinnen hebben we al een tijdje niets van gehoord. Bij sommigen heb ik de zitten iets actueler gemaakt. Hoop dat jullie het niet erg vinden??

NOD:

Nyncke: 05-09 testen
    Wenonline: 05-09 testen
    Monique0102 14-09 testen
    SuzanB 15-09 testen
    Lobi: testdatum onbekend

Nog niet zwanger, NOD niet bekend:
    Fireangel: 2 sept fm
    NicoleEnSandra: Intake op 18 maart
    Kimono: 16 maart fm meting
    miepje81: 26 maart 2de fm meting
    Nadina 32:11 mei gesprek over zaadonderzoek.was iets beter maar grensgeval geworden ivf-icsi.ben benieuwd...
    Mariek: Novermber opnieuw opstarten met behandelen
    kimmiikim: menstruatie opwekken met provera. 9-9 weer naar geertgen en startten met het spuiten.
    KrisKras: 29 aug. FM 2 --> 4 follikels, misschien toch ICSI? 31 aug fm 3.
    Nyncke:21-08 10000 pregnyl
    Divaatje: 22 aug afspraak en start medicatie ivf/icsi 3
    Hanied: ICSI 4 Helaas mislukt
    ftjl: Na een miskraam nu weer begonnen met een nieuwe ronde.
    Rissy: Na de vakantie starte met 1ste IVF poging
    Cilek : 10 augustus start medicatie ivf
    Botervliegje: 19 september intake cryoterugplaatsing
    marjolente: 31-8 begonnen met provera

ZWANGER:
    mmiiiiir: 10 oktober 2011. Niet langer in behandeling bij het Geertgen.
    Annedore: 21 oktober 2011 (jongen)
    Mniekie: 22 januari
    Jessie80: 10 februari 2012. Na goede echo doorverwezen naar vk!
    Koolmees: 28 februari 2012

BEVALLEN:
    Monica076: bevallen van een meisje 11 april 2011 met de naam Maaike
    Botervliegje: bevallen van een meisje half april 2011
    Minniemouse25: 21 maart 2011 na een zwangerschap van 33w en 3d van een 2ling. Lynn en Sem
    Babyhope: 2 juli 2011 na een zwangerschap van 42.2 weken en een 72 uurs bevalling(inleiding) bevallen van Jolisa Lyana!!

Deel Deze Pagina