Hoi Jessie, escape IUI betekent dat je stimulatie hebt gekregen voor een IVF-poging, dus dat is al meer dan voor een normale IUI, en ik zit al op het maximum, 375 Fostimon. Als er minder dan 3 follikels groot worden, is het te weinig voor IVF, maar doen ze een IUI (en die noemen ze dan escape IUI). Zo gaat er geen IVF-poging verloren (want de verzekering vergoedt er maar 3 en vanaf de punctie telt het als IVF-poging, ook als het niet tot een terugplaatsing komt) en heb je toch een kans om zwanger te worden. Dit keer heb ik 2 mooie, grote follikels, dus gewoon een kans. Volgens dr. R. is die kans 10% per keer (als je jonger bent, iets hoger, maar ligt natuurlijk ook nog aan andere factoren, zoals: heb je 2 goede eileiders, hoe is de kwaliteit vh sperma...). Het zal best duur zijn, die hoge dosis hormonen, ik zie geen rekeningen, die gaan direct naar mijn verzekeraar. Maar blijkbaar is hier geen limiet aan, zolang het niet telt als IVF-poging.
Ja ik ben echt helemaal nergens op getest, okay wel op ziektes, maar verder hebben ze geen bloedwaarden bekeken, geen baarmoederfoto gemaakt, niks. Maar 9 jaar terug is er bij mij wel een baarmoederfoto gemaakt. Dus ik weet in ieder geval dat ik eileiders heb en zo.
Bij mij is bloed geprikt omdat ik in juni een gastric bypass heb gehad (maagverkleining en darmomlegging) Ik word nu iedere 3 maanden geprikt, elk nadeel heb ze voordeel dus. Maar iedereen zou af en toe eens zijn waardes moeten laten prikken, dat is nooit slecht Misschien de huisarts een vragen of het kan
@KrisKras: Wat verdrietig meis... Het wordt nu echt tijd dat jij aan de beurt bent!! Vandaag weer naar Geertgen geweest. Mag meteen beginnen met cryo's! Mits mijn cyclus goed gaat. Vandaag nog niks te zien, vrijdag weer heen... Gelukkig zijn de cryo's los ingevroren, dus hoeven we niet één weg te gooien als er twee goed ontdooid zouden zijn..., vind dat altijd zo cru als ik dat ergens lees. Maar moet toch even mijn optimisme temmen, heb eerder drie cryo's gehad die geen van allen het overleefd hadden. Maar het is weer spannend! Trouwens, met geen woord is erover gerept dat het 'te snel' zou zijn (dochter is 5 mnd). Fijn dat ze zo naar de individu kijken!
Hoi allemaal, ik ben ook onderbehandeling bij Geertgen. Ik zou de deal-IVF doen maar deze is gestopt omdat ik last had van een overstimulatie. Ik had 40 follikels!!Nu heb mijn 2de IUI gehad en deze is ook niet geslaagd. Gister ben ik weer ongesteld geworden. De 30ste ga ik terug voor een echo. Groetjes Sesa
Hoi Sesa, welkom hier, wat is een deal-IVF? Ga je het nu proberen met een lagere dosis of andere hormonen?
Zo vandaag mijn 8ste iui gehad, wel de eerste bij Geertgen. En wel met 5 eitjes! Heb alleen enorme last van me buik, net als bij de vorige ivf (overstimulatie). Even afwachten tot woensdag maar... Ik zit ook weer op het wachtbankje...Gezellig!
Dames op het wachtbankje allemaal heel veel succes. Ik kom er als het goed is ook weer snel bij. Ik moet namelijk donderdag terug voor en echo. Ik heb vandaag wel even een baaldag. Balen dat ik weer niet zwanger ben. Had het zo gehoopt. En balen dat het op mijn werk niet gaat zoals het zou moeten gaan. Ik ben namelijk eind juli weer begonnen met werken (arbeidstherapeutisch/vrijwillig) en mijn contract zou worden ontbonden zodat ik automatisch terug zou vallen in volledige WAO. Dit was het advies van de bedrijfsarts een tijdje geleden. Nu blijkt de constructie zodat we die hadden bedacht niet te werken (nadat ik het werk achter hun vodden aan heb gezeten om nu eindelijk eens iets te gaan regelen, aangezien ik nu 1 jaar ziek ben). Ik ben vanmiddag boos en verdrietig van mijn werk weggegaan. Morgen dus hel veel gaan informeren bij het UWV/rechtsbijstand. En toch maar toegeven dat het eigenlijk helemaal niet zo lekker gaat als dat ik tegen iedereen zeg. SuzanB: jij vroeg wat een deal IVF is. Dat is donorzaad krijgen en eicellen doneren. Dat was in 1e instantie ook bij mij de bedoeling, maar we hebben nu besloten voor IUI te gaan zodat ik geen hormonen hoef te gebruiken waar ik op kan reageren (qua emoties enz). Mariek73: Ik heb in 2007 een gastric bypass gehad en vorig jaar een hersteloperatie gastric bypass (opnieuw aangelegd) dus bij mij wordt alles ook regelmatig gecontroleerd. Bij mij was mijn vit B12 ook te laag 2 jaar geleden al en ik krijg om de 3 maanden een injectie. Goed dat we het er hier nu over hebben want ik heb mijn laatste eind mei gehad dus ik moet weer snel een nieuwe halen. Nou meiden als het goed is kom ik jullie weer snel vergezellen op het wachtbankje.
Ik was even kwijt of je al op het maximum zat.. en omdat je in je berichtje ook best "oké" klonk over dat je zo vroeg in cyclus al IUI kreeg en niet heel teleurgesteld over dat het weer een escape IUI werd.. vandaar mijn vraag. Maar net als Kriskras ben je dus moeilijk te stimuleren.. balen!
Nou, vooral de eerste keren was ik echt teleurgesteld dat het geen IVF werd, want daar had ik me echt op ingesteld. Maar je raakt eraan gewend he. Deze keer ben ik vooral verbaasd dat het zo snel is gegaan, maar 2x naar Geertgen, dat is wel makkelijk zo! Oh dat is een deal-IVF, natuurlijk! Ik ken iemand die er zwanger van is geworden, dat is wel gaaf!
@Suzan: Ik had om 13.30 een afspraak met dr. W. en idd even bij de speelhoek op de bank gezeten! Daarna verkast naar de wachtruimte bij de nieuwe behandelruimte (tenminste voor mij nieuw, vorig jaar was dat punctieruimte), omdat dr. W. daar spreekuur hield. Was jij er ook om die tijd? Waar zat jij dan? Aan een tafeltje? Ik was veel zenuwachtiger dan verwacht... Gevoelsmatig is voor mij die zware druk (word ik ooit moeder, gaat het ooit lukken, keer op keer teleurstelling, alleen bezig met de behandelingen) er af, maar toch riep het weer zenuwachtige gevoelens op om er rond te lopen. Terwijl de artsen en personeel zo aardig zijn... Morgen escape IUI, spannend! Twee follikels, fijn extra kans!
Ik had om 13:30 een afspraak bij dr. R. maar ik was er om 12:30 al, maar ik werd al snel binnengeroepen. Ik heb maar heel even gezeten, op de bank met het gezicht naar de spreekkamers. Na dr. R. moest ik nog even naar de assistente en daarna naar de apotheek, dus ik ben wel een aantal keer door de wachtkamer gelopen. Maar ik was snel klaar. Alleen moet ik morgen alweer die reis maken. dr. C gaat de IUI doen, ook weer om 13:30, dus dat gaat vast prima. Ik vind het ook minder 'zwaar' dan voor een eerste kind, je hebt immers al 1 wonder. Maar ik ben toch alweer anderhalf jaar bezig voor een tweede, dat gaat ook niet in je koude kleren zitten. Het is mijn zoontje die zegt dat ik door moet gaan...
Ik denk dat als ik een aantal mislukte pogingen erop heb zitten het ook moeilijker zal gaan vinden (heb veel mislukte behandelingen achter de rug voor de 1e). Zeker als ik opnieuw weer zou moeten spuiten en zo. Weet ook niet of ik dan in Geertgen blijf, het is wel super, maar toch ver reizen en nu met een kleintje waar we niet altijd oppas voor hebben. 1,5 jaar is al wel weer een hele poos! Ik hoop erg voor jou (en je zoontje ) dat het nu raak is! Heb idd wel iemand een paar keer heen en weer zien lopen, maar dacht dat het een medewerker van Geertgen was die ik niet kende . Verder zaten we er zo'n beetje alleen toch? Toen ik terug kwam van mijn afspraak was het wel bomvol! Hebben vrijdag eind van de middag weer en afspraak. Ik hoop dat ik oppas kan vinden, heb het idee dat dat wel eens een lange zit kan zijn.
Ja het was lunchtijd, stilte voor de storm! Ik spreek meestal om die tijd af, omdat ik dan heen en weer kan op een dag dat mijn zoontje school en naschoolse opvang heeft. Met OV is het 3 uur heen en 3 uur terug, een hele werkdag dus... Maar ik heb mijn zoontje in vakanties al vaak meegenomen en we hebben zelfs al 2x gekampeerd op een boerencamping in de buurt, dat is leuker dan alsmaar heen en weer reizen. Maar in de herfstvakantie gaan we dat niet doen, dan willen we naar Engeland. Ach, je weet toch nooit hoe die cyclussen precies lopen, soms moet ik 3 weken stimuleren en nu dus maar 1 week?! Oh dus ik zie er al uit als het personeel daar, haha, nou ja zolang ik er niet uitzie als het meubilair .
Haha, 't wordt tijd dat je daar niet meer blindelings de weg weet ja, na morgen alleen nog maar terugkomen voor echo van een piepkleine baby, hoor! . Voor mij ook nog steeds een heel bekende plek (behalve dan de verbouwing). De gastvrouw wist ook direct nog wie ik was , heb daar toch vaker gezeten dan 'leuk'. Maar heb daarvoor nog 8 IUI's (en nog meer halve pogingen --> ziekenhuis vol, te veel eitjes) gehad in een ander ziekenhuis, dat was al helemaal niet leuk! Hoop dat ik nu even binnen piep om de verbouwing te aanschouwen en dan weer weg met bolle buik . Zal wel niet haha.
Je weet het nooit. Misschien gaat een tweede bij jou wel heel snel. Je hoeft in ieder geval niet dat hele voortraject door, van uitzoeken en uitproberen wat het beste werkt.
Hoop dat het gauw raak is voor jullie dames!! K ben ook net weer terug ùit elsendorp. Goed nieuws!! Er zaten nu 20 folikels!! De grootse waren tussen de 15mm en de 17mm. Nu snap k wat dames wel eens zeggen met een beetje een vol gevoel in je buik... Dat heb k ook echt heel erg... Van die buikpijn steken enzo... Als het allemaal goed gaat heb k volgende week maandag mijn punctie..! Dus dat zou wel heel erg spannend zijn!! Vrijdag avond om half 8 weer terug naar Geertgen om even te kijken hoe ze dan gegroeit zijn... Zal het dan toch een x mee zitten..! Dan zullen we wel een datum prikken voor de punctie! Vrijdag gaat manlief weer lekker mee! dat vind k altijd fijn..! Spannendd allemaal!! Nou meiden fijne dag..!! Hoe is het op het wachtbankje???
Kimmie ik krijg je niet te pakken op MSN??? WHAAAAAAAAAAA SUPERRRRRR 20 suks :0 geweldig Nou meis als het nu niet gaat lukken weet ik het ook niet meer xxxxxxxxx