Hoi nieuwelingen, maak je geen zorgen, ze zijn hartstikke aardig daar en ze proberen echt met je mee te denken. Ik denk dat het eerste gesprek een intake is, waarna je het even moet laten bezinken. Je zult wel wat papieren meekrijgen om door te lezen en evt. te ondertekenen. Ik denk dat je pas bij een 2e afspraak bloed moet laten prikken en zaad af moet geven voor onderzoek. Bijna elke keer als je bij de arts bent geweest, ga je daarna nog naar de assistente, die kun je ook nog wat vragen stellen als je het vergeten bent te vragen bij de arts. In het begin duizelt het je een beetje als je bijv. moet leren hoe je hormonen bij jezelf moet prikken etc., maar dat went wel hoor. Het fijne van Geertgen is dat ze geen lange wachttijden hebben voordat je aan de slag kunt en dat ze niet discrimineren op leeftijd (of je nou 20 of 40 bent), overgewicht, problematiek enz.
Dankje Suzan Ik vind het aan de ene kant erg spannend, maar aan de andere kant heb ik er ook ontzettend veel zin in. Heb het gevoel dat er eindelijk iets gaat gebeuren Is dr Cuijpers trouwens een man of vrouw? (niet dat dat uitmaakt hoor, gewoon nieuwschierig)
we noemen de artsen hier alleen met 1 letter ivm hun privacy. maar je hebt 2 drs kuipers/cuypers en 2 drs backx/bax, deze vier zijn overigens allemaal vrouwen. Dr. C. is een leuke vrij jonge vrouw met blonde krullen. Ook toen mijn zoontje een keer mee was beantwoordde ze op een leuke manier zijn vragen.
@ SusanB :Ik ga nu voor IUI.Als dat niet lukt ga ik weer over op IVF. Ik heb nu 2x IUI gehad zonder resultaat. de 30ste om 17.40 moet ik weer terug voor een echo (follikelmeting) en hoop dat ik snel voor de 3de keer kan.
Ik wilde meteen IVF, maar omdat het steeds te weinig follikels zijn, werd het steeds een IUI. Nou ja, is toch een kans.
goedemorgen alle lieve dames. nou gister was onze grote dag. net wat jullie al schreven huiselijk sfeer en vriendelijk nou echt wel petje af hoor . ik was zo zenuwachtig waarom weet ik zelf niet hihihi was meer bang dat ze iets zouden zeggen over mijn gewicht maar nee nee helemaal geen vragen over pffff. ik mocht mijn zegje eerst doen . ik mag gelijk beginnen ds geen wachtttijden maar alleen weet ze nog niet of t iui of ivf word mijn gegevens van de gyn nog niet binnen zijn , als ze binnen zijn deze week mag ik volgend week weer gaan. ik kreeg 3 grote enveloppe mee dus vandaag alles rustig door lezen nou dat was t zo een beetje...ik wens alle dat heel veel succes en andere dames heel veel sterkte en niet opgeven er altijd hoop. dikke knuffel maar enne ik ga nu werken xxx
Werkse!! Fijn dat t was mee gevallen!! erg fijn daar he?? @hier.... Blegh totaal geen zin in vandaag.. Bah! Hoop dat de dag snel voorbij is..!!
Hey Suzan, ik heb al 1 zo'n grote naaldenbak vol!! Hahaha! Heb nu huis ook alweer een nieuwe. Kliko zou een goei zijn ja!!
@kim bied nog steeds een niet opgeruimd huis aan ) (gaat de dag sneller) @rooz88 bedenkt wat je wil. Weten en schrijf ze op. Als de verpleegkundige je te snel gaat mag je volgens mij ook even vragen om even te wachten (maar weet dit niet zeker) en anders kun je ze altijd nog bellen. Ze zitte wel ongeveer aan het eind van de wereld voor mijn gevoel, maar er is nog telefoon ) @hier nog even geduld voor we weer in de auto stappen naar het uiteinde )
@ Mariek en andere meiden, jij had vitamine b12 tekort he. Ik ga morgen toch eens mijn huisarts bellen, om dit te checken. Ik heb eens even op internest zitten zoeken en herken ook wat van die symptonen. En aangezien ik nog steeds niet zwanger ben... Doen ze dit dmv een bloedtest? Want controleren ze dit niet bij Geertgen? Ik word zooo onzeker vanalles, en dit is pas mijn 1ste wachtweek! Sorry voor mijn gezeur! X
Hoi Meiden, Ik ben weer terug van Elsendorp. Ik heb ruim 1 uur moeten wachten. Ik kreeg de keuze om meteen bij Dr B. (de oudere) te gaan, maar omdat ik daar wat mindere ervari ngen mee heb heb ik er toch voor gekozen om op dr W. te wachten. Ik kreeg dus mijn echo. Zoals voorgaande keren had ik nu ook weer mijn beide eierstokken vol met eiblaasjes, maar er was er geen groot genoeg voor de 3e poging. En dat terwijl ik toch al op dag 11 van de cyclus zit. Ik moet aankomende woensdag terug komen bij de jongere Dr B. voor een volgende echo en dan maar hopen dat ik donderdag mijn 3e poging heb. Dr Wisman heeft het met mij gehad over stimulatie met hormonen, maar zei er tegelijk bij dat ze met mij extra voorzichtig moeten zijn ivm de kans op meerlingen. Ik ben namelijk een alleenstaande vrouw die probeert zwanger te worden. Bij de ass. kreeg ik info mee over het PCOS syndroom. Daar ben ik enorm van geschrokken, maar ik herkende wel het een en ander. Toch denk ik dat ik dadelijk toch wel even ga bellen, want er rijzen wel wat vragen op. Het houdt namelijk in dat mijn verhouding LH en FSH niet goed is wat tot geen eisprongen kan leiden. Daarbij heb je als je PCOS schijnt te hebben ook een verhoogde kans op miskramen. We hebben nu in ieder geval afgesproken dat ik deze keer nog een IUI ga doen zonder hormonen en als ik dan wederom niet zwanger ben dan ga beginnen met hormonen (slikken/spuiten). Ik ben dus erg benieuwd en wacht het toch allemaal maar even af. Leuk is toch wel anders.
@monique102 konden ze niet met zekerheid zeggen of je pcos hebt veel sterkte meid ik hoop dat er iets groeid tot volgend echo
@Monique, ik heb ook pcos. Zijn nu met de eerste ivf bezig... Maar dat van die miskramen heb k gevraagd.. En ze zeiden dat dat evenveel kans was als iemand zonder pcos... Dus das een beetje dubbel dan wat k nu lees!! K ben wel aant stimuleren met hormonen want k had dus echt geen eigroei uit mezelf.... Ben benieuwd hoe t volgende week is bij je!! Succes!!
Hoi Cilek en Kimmmm: Heel raar is het eigenlijk gegaan. Dr W. heeft PCOS niet bij naam genoemd. Alleen dat ik veel eiblaasjes had en dat het bij mij steeds lang duurt voordat er een eitje is dat groot genoeg is. Hij zei dat het goed zou zijn als ik naar een cyclus van 35 dagen zou gaan, maar hoe? Ik zit nu op een cyclus van 30 dagen. Ik kreeg dus info mee van de ass. Daar stond dus in dat je meer kans hebt op en miskraam. Maar goed fijn om te lezen dat dat dus mee schijnt te vallen.
Ja idd, k heb het toen gevraagd..! Maar als je rond de 30 zit is het wel Een mooie cyclus opzich... Als je eitjes dan niet groot genoeg worden is clomid miss wel iets voor jou! Als die dan groot genoeg word heb je meer kans op een bevruchting denk ik! Spannend hoor! Hoop dat het goed zit!! Wij morgen weer naar elsendorp... Onwijs spannend.. Hoop dat we goed nieuws hebben en gelijk een afspraak kunnen maken voor de punctie..!! k hoop het zo!! En dan genoeg bevruchtte embryo's zodat we niet meer hoeven te spuiten!!! k ben zo benieuwd... Lijkt me zo fijn..!! Dan als het mis gaat de 1e ivf, dat k gewoon dan 2weken later een andere tp. Weet iemand hoe dat zit? Als je genoeg embryo's in de vriezer heb, om ze dan weer terug te plaatsen, hoe dit in zn werk gaat?? Krijg je dan medicijnen om je slijmvlies daar binnen goed te laten groeien??? Want k heb dat niet uit zichzelf..!! Nou ben benieuwd...