... dus in de toekomst TP's gewoon in Elzendorp... Ik hoop dat ik daar niet op hoef te wachten natuurlijk, maar het lijkt me een stuk makkelijker dan helemaal naar Genk. Ik ben er nu twee keer geweest, in Genk. En allebei de keren heb ik minimaal 2 uur gewacht.. Tja dan heb je je tijdschriften onderhand niet alleen gelezen, maar uit je hoofd geleerd
mmmiiiiiiirrrr: als je 2 uur moet wachten dan lukt dat inderdaad wel... Anders neem je bijv. Yahtzee of kaarten mee??? Beetje gezelligheid tijdens het wachten... hihihi
is goed! Houd ik je aan... Manlief is niet van het lezen dus wij moeten ook nog iets bedenken voor vrijdag.... Denk toch echt dat het de kaarten worden en we gaan duizenden... Mochten mensen ook vrijdagmiddag er zijn en dit zien: dat zijn wij dus ....
15 December heb ik een afspraak in kliniek Geertgen en dat dankzij dit forum. Ik was een jaar gestopt en na zoveel malen een teleurstelling met testen en geen menstruatie ben ik naar de dokter gegaan. Daar werd ik door verwezen naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Na een echo en bloed prikken bleek het dat ik PCO heb. De gynaecoloog adviseerde mij om af te vallen en terug te komen als ik niet minimaal 3x keer in het jaar menstrueerde. Omdat wij het eerste instantie op de natuurlijkmanier wilde proberen hebben wij hier verder eigenlijk niet over behandelingen gehad. Na ongeveer 8 maanden maakte wij opnieuw een afspraak in het ziekenhuis ditmaal omdat ik nog geen 3x ongesteld was geworden en omdat na bijna 2 jaar in totaal proberen het misschien met een beetje hulp wat makkelijker zou gaan, aangezien ik vooral van alle negatieve testen toch wat deprimerend werd, dus wilde wij graag weten wat er mogelijk was. Daar vertelde de gynaecoloog mij dat met mijn overgewicht simpel weg geen behandeling was en dat ik minimaal een BMI moest hebben van 30 en anders had ik pech. Nu vond ik dit nogal bot gezegd worden en was hier eigenlijk zo van slag van dat ik me er bij neer gelegd had. Nu was ik aan het zoeken op google naar mensen die misschien ook deze ervaring delen met mij en of er een andere oplossing zou zijn, en kwam ik hier terecht. Misschien is het niet geplaats dat ik dit bericht hier plaats aangezien ik nog niet mijn eerste afspraak in de kliniek gehad heb maar via dit forum heb ik het ontdekt dus hoop dat het goed is. Ik wil in ieder geval iedereen heel veel sterkte wensen met de behandelingen.
Hoi Ikke, natuurlijk is het goed dat je mee leest/schrijft. Ik hoop dat je bij Geertgen wel aan de slag kunt Wij hebben volgende week vrijdag weer eerste FM bij dr K en hebben besloten om IVF aan te gaan kaarten.. Ik kan er niet meer tegen. We wachten al zo lang en dan nu weer 9 mislukte IUI's, ik vind het genoeg.. ik ga het mezelf niet meer aan doen. We willen nu nog 1 IUI en dan in het nieuwe jaar beginnen met IVF. Dat is ons eigen voorstel, we moeten natuurlijk nog wel hopen dat ze daarmee akkoord gaan.. Ergens vind ik het een hele moeilijke beslissing..het voelt als de laatste strohalm, en dat terwijl er met mij niets aan de hand is en het zaad ook goed is! Alsof ik geen gegronde reden heb om IVF aan te kaarten...maar ik ga het toch doen want nu zie ik geen lichtje meer aan het eind van de tunnel, ik heb geen vertrouwen meer in de IUI's... Groetjes
vind dat altijd zo'n onzin he over overgewicht bah bah bah daar doen ze bij geertgen helemaal nie moeilijk over en in het ziekenhuis wel jeetje man laat de mensen gewoon zijn hoe ze zijn!
Ikke: welkom hier! Wat ik vreemd vind is dat het dus ook echt per ziekenhuis verschilt wat ze "te dik" vinden en wat okay is. Ik denk dan: als het dan echt zo'n invloed zou hebben, heeft iedereen toch dezelfde richtlijnen?? Ik hoop dat ze je bij Geertgen het gevoel van vertrouwen terug kunnen geven en je daar kunnen helpen! Wij hebben vanmiddag het gesprek met de psychologe en Dr Wisman en ik vind het toch wel erg spannend... Heb de hele nacht gedroomd over zwangere buiken en over hoe het zou kunnen zijn om zwanger te zijn... Nu maar hopen dat zij ons kunnen helpen om deze droom waar te maken!
Nou, ik zou het heel gek vinden als jij niet in aanmerking komt voor IVF. Ik heb PCO en met manlief is alles goed. Wij zitten nu in ronde 5 OI en omdat ik nog maar 2 x een eisprong heb gehad wil dr. W al met mij gaan IVF'en. Ik reageer heel moeilijk op de hormonen. Moet heel veel spuiten en best lang voor een eitje. Dr. W wil gewoon heel veel spuiten voor heel veel eieren en wil dus volgend jaar al met mij gaan IVF'en. Maar wij willen eerst nog een aantal IUI's doen. Voelt toch als nog wat extra kansen Maar goed, wilde met mijn verhaal alleen maar illustreren waarom het mij gek lijkt dat jij na 9 x IUI nog niet aan de IVF zou mogen.
.. ik denk dat dokter K het prima vindt als je wil overstappen op IVF, Lientje... wat een gezellig idee: met zijn drieën de IVF-molen in...
Gek... mensen zeggen..."zo lang als jij het volhoud die IUI's, ik was al lang overgestapt op IVF!" En toch.. ik vind het moeilijk om te vragen omdat er dus medisch gezien niets aan de hand is met ons.. Pff misschien denk ik er te veel over na..
Daar ben ik weer: heeft eventjes wat langer geduurd omdat ik dit weekend geveld was door de buikgriep. Vrijdag hadden we dus de afspraken bij Geertgen en het is allemaal goed gegaan. We moesten inderdaad wel lang wachten op Dr Wisman (bijna 2 uur) maar het was zeker de moeite waard . We staan op de lijst en zouden binnen 4 weken bericht moeten hebben dat we zijn gematcht!!!! Dus dit jaar met Kerst zijn wij eens degenen met goed nieuws... Zodra we bericht hebben zal ik ook wel direct bellen voor de afspraken voor het vervolg zodat we zo snel mogelijk aan de slag kunnen... Wij blijven erbij: 2011 wordt eindelijk ons jaar!!!
Mniekie, een paar maanden geleden heeft één van de mods ons gevraagd om de namen van de artsen niet voluit te noemen. Vandaar dat er op dit forum door iedereen wordt gesproken over dokter W, K, R, enzovoorts. (tipje) Fijn dat je mag beginnen in 2011!!
Hey hey, ik moet morgen weer naar Geertgen voor de eerst FM, ik ga ook vervolg aankaarten.. hoplijk mogen we in het nieuwe jaar ook nieuwe stappen zetten...
Pff wat een verhaal! Vrijdag hadden we dus een afspraak bij dr. K, maar toen we binnen liepen bleek het een hele andere dr K te zijn als we gewent waren haha, het was de nieuwe! Heel leuk mens, aardig. Ik legde mijn problemen voor. Dat ik geen vertrouwen meer in de IUI's heb en dat ik gezien mijn leeftijd en het traject wat wij ook al voor de IUI's bewandeld hebben verder wil in het nieuwe jaar. Dr K. had hele goede redenen waarom z eniet verder wilde, nog 3 keer IUI zei ze, waarvan twee keer met een andere donor(op mijn verzoek). Daarna verder kijken.. IVF kwam niet eens ter sprake.. Meteen FM gehad, volgende dag IUI, zonder pregnyl zei ze, dat was niet zo nodig. Ik dacht.. oke.. Zaterdag al terug voorde IUI bij dr. W. We liepen de wachtkamer uit naar buiten en ik zei nog tegen mijn vriend...dus eigenlijk nog niets veder gekomen..weer drie IUI's. Mijn vriend zei dat ik positief moest blijven, we krijgen twee keer een andere donor.. en over drie keer mogen we verder kijken naar vervolgstappen.. Gisteren dus terug voor de IUI. We kwamen bij dr. W binnen en hij zei: "je bent het helemaal zat". "Uhm ja..", zei ik, "nou ja zat... zat is zo'n rare benoeming misschien...". "Nee". zei hij, "helemaal niet, en ik begrijp u volkomen! gezien uw leeftijd zie ik liever dat dit uw laatste poging met IUI wordt en dat we in het nieuwe jaar beginnen met IVF". Ik dacht, "Jaa!!!! Hij begrijpt meteen wat ik bedoelde..!!" en ik stotterde nog.."Maar, maar...dr. K zei...", "nee", zei hij, "We moeten hier niet te lang mee door willen gaan, de kansen met IVF zijn groter en gezien uw leeftijd moeten we ook niet te lang aanmodderen maar conctrete stappen gaan zetten". Nou...ik kon die man wel knuffelen! Ik had vannacht toch niet zo goed geslapen...ik weet niet het zat me toch niet zo lekker.. was toch een beetje teleurgesteld dat we weer verder gingen met IUI.. terwijl ik daar dus echt geen vertrouwen meer in heb... Toen vroeg hij ook nog of ik pregnyl had gespoten. Ik zei van niet omdat zij dat niet nodig vond.. Daar was hij het ook niet mee eens, hij heeft me meteen pregnyl laten spuiten. Hij zei dat hij geen risico wilde nemen dat het eitje morgen of maandag pas springt. Hij zou er nog contact over opnemen met de andere arts. Nou ja om een lang verhaal kort te maken, voel ik me nu heel erg opgelucht...er gaat weer iets gebeuren.. Hopelijk is het IVF niet nodig natuurlijk, maar ik vind het wel heel fijn te weten dat die optie nu voorhanden is. We hebben de info al mee naar huis gekregen!