Geertgen kliniek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sas1980, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Angelica Geertgen is een kliniek die op zichzelf staat en alleen met ivf en icsi samenwerkt met het ziekenhuis in genk.
    Daar worden de eitjes en de zaadjes verwerkt en teruggeplaatst
    Op IUI gebied doet Geertgen alles zelf
    Van te voren word je goed nagekeken, ze zijn zeer kundig
    Misschien een idee om eens een info afspraak te maken zodat je meer antwoorden krijgt
    Wel raar dat je eigen ziekenhuis geen verder onderzoek doet, ik zou het eisen en dan hebben ze dat te doen.

Suc6

2. carma

carma Niet meer actief

Jessie80, het flare up schema is bij ivf/ icsi het snelle schema
    normaal is het totoaal met wachtweken 6 weken en het flare up schema is 4 wkn incl 2 wachtweken
    Dit schema kan alleen als je geen pco hebt en doen ze pas de va de 2de ivf/ icsi poging nadat ze je cyclus kennen en weten hoe snel je eitjes groeien en hoeveel eitjes er groeien (ivm overstimulatie)

3. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    hey Mariek, je maakt ook voor mij veel duidelijk nu. ik begrijp uit jouw verhaal dat ik dus moet beginnen met het lange schema ivm overstimulatie. Ze kennen mijn cyclus wel al, of maakt dat niets uit? Ik vrees dat ik dus nu echt een cyclus over moet slaan als Genk zo lang dicht is.. maar ja misschien dan een IUI nog dan..

op welke dag begin je met spuiten als je het lange schema moet volgen? Is dat altijd CD21?

Groetjes KrisKras

P.s. Angelica, ik zou snel naar Geertgen gaan, ik weet zeker dat zij wel verder willen kijken! En als je IVF moet, dan val je onder de Nederlandse verzekeringsvergoeding. Succes!

4. carma

carma Niet meer actief

Is je nieuwe cyclus al gestart dan kriskras
    Lange schema is idd lucrin in het begin (of decapeptyl) en start met gonal op dag 21
    Ik ben na mijn ongi aan de pil gegaan zodat ik het kon sturen.
    Dr W was nu heel erg blij want nu kon ik gewoon doorgaan met de pil en zo stoppen dat ik de punctie in de week van de 10de heb
    Mijn cyclus is al heel lang bekent maar omdat ze met een hele hoge hoeveelheid van start gingen bij mij willen ze eerst weten hoe ik er op reageer
    Iemand met pco zal nooit zoals ik direct met 300eh gonal starten
    IUI's gaan wel gewoon door, ik zou dan gewoon ff bellen
    of heb je nog een afspraak staan?

5. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    hey mariek,

Ik zit nu op CD1, ik heb 20 dec een afspraak staan, dat is dan op CD8. Ik verwacht dat ik dan het lange protocol krijg en op CD21 moet gaan spuiten. Ik heb geen PCO of iets dergelijks, alles is normaal. Maar als ik dus lang protocol krijg zal ik geen IUI meer kunnen doen. Bij het korte wel, dan begin ik op CD1 in het nieuwe jaar. Ik hoor het wel dan van dr. W a.s. maandag.. ik vind het wel spannend hoor..

Maar ik zou dus liever op CD21 beginnen met spuiten als dat ik NOG een IUI moet doen...

6. wendy278

wendy278 Lid

4 jun 2010
    72
    0
    0
    door ivf/icsi behandelingen ontslagen dus nu werke
    rotterdam
    @kriskras het is voor jou te hopen dat je mij niet meer ziet want anders loopt het aardig uit, maar das dan ook weer minder voor mij wat ik ga ook naar dokter w....

over iui met hormonen ik geloof dat geertgen meestal met clomid of gonal werkt..

7. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Ik moet 27 jan weer terug naar gent om ivf te bespreken en ik hoorde dat ze samenwerken met Maasland zkh bij Rotterdam, dat is iets dichterbij. Ik hou jullie op de hoogte

Heel veel succes meiden en hoop heel veel roze en blauw te zien in deze toppic voor 2011

8. carma

carma Niet meer actief

O dat is heel fijn angelica
    Heel veel sterkte en suc6 met het hele proces, het hakt er best in
    Voor jou ook een vruchtbaar 2011 gewenst

9. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    Dr. W. Loopt meestal uit, maar ik vind hem het wachten waard! Ik zit liever een uur te lang te wachten bij dr. W als dat ik op tijd aan de beurt ben bij dr. K... uhum :) Maar goed, ik denk dus inderdaad niet dat wel ekaar zien haha zou ook niet eens weten hoe je eruit ziet dus...;) Succes!!!

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Sjah, dr W is ook wel mijn favoriet.
    Ben nu ook 2 x bij dr K geweest en ik vond dat niet vervelend.
    Heb begrepen dat ze in het verleden wat dingetjes heeft gezegd tegen zware meiden, maar dat doet ze nu niet meer. Ik vond haar erg empatisch.

Vanmiddag mag ik weer eens bij kabouter Plop (dr M). Ook een fijne, rustige man.
    Alleen omdat ik nogal bloed, had ik het prettiger gevonden bij een arts die ik al langer ken en die ik meestal heb. Dus dr W en anders R.
    Ben benieuwd hoe het is in mijn baarmoeder...
    Gisteren 2 stolsels verloren, eigenlijk de enige tot nu toe.
    Misschien dat dat het was...

11. carma

carma Niet meer actief

sterkte vanmiddag anne xxx

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat enorm verdrietig dat het mis is gegaan, Annedore! Veel sterkte vanmiddag.

Ik heb Dr M en Dr R nog niet ontmoet.. al krijg ik nu wel het idee van een kabouter en een cowboy :) Morgen afspraak met Dr C, zij zat bij de eerste afspraak die we hadden (met Dr B), ik vond haar toen wel aardig..

13. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    Sterkte vanmiddag Annedore...

Ik vind dr. M inderdaad ook kei aardig :) Dr. k ach ik heb er ook geen slechte ervaring mee maar ze is inderdaad vaak afwezig of zo.

Dr C had ik dus de keer voor mijn laatste IUI en zij wilde ons nog eens drie keer IUI laten ondergaan en liet me geen pregnyl spuiten waar dr. W hebt dus niet mee eens was... Ze was wel aardig hoor, maar durft nog geen knopen door te hakken ;)

Nou, alle doktoren hier weer over de tong gegaan haha :)

Groetjes!

Oh, Mariek, weet je of je ook eerst aan de pil moet voor je aan IVF?ICSI begint?

14. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Mariek, ik denk dat we misschien wel ongeveer dezelfde timing gaan hebben! Ik heb het lange schema: op eerste kerstdag de Lucrin, dan in de eerste paar dagen van januari de uitgangsecho... Met mijn zeer regelmatige cyclus van 28 dagen verwacht ik dan rond de 14e punctie...

15. carma

carma Niet meer actief

Miiiirrrr heb jij ivf met je eigen cyclus dan?
    Normaal duurt het lange schema toch veel langer?
    Als jij de rond de punctie verwacht lopen we idd bijna gelijk en zien we elkaar misschien wel in genk hihihihi

Kriskras, je moet niks
    Maar ik ben bang dat ik vanwegen mijn postuur misschien niet ongi word of dat het langer gaat duren ofzo (ben een keer 1 jaar niet ongi geweest)
    Op deze manier weet ik zeker dat ik een bloeding krijg
    Ook is het nu erg handig omdat ik nu kan regelen wanneer ik ongi word ivm de vakantietijd in genk
    Dus het heeft wat voordelen vind ik
    En het is maar voor een maandje dus ach

Maar het moet niet hoor, als je een regelmatige cyclus hebt is het niet nodig

16. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

1 jul 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    oke, ik heb een heel regelmatige cyclus, dus het zal dan inderdaad niet nodig zijn denk ik..

Succes jij ook Mirr!!

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Een spannend maandje voor jullie dus!!

Vandaag weer bij Dr C geweest. Helaas was er nog geen follikel groot genoeg om een eisprong te voorspellen. Er zaten er verschillende aan beide kanten maar de grootsten waren nog geen 10mm en ook het baarmoederslijmvlies was nog te dun (5mm).. Balen dus! Nu maandag na kerst (we zijn voor kerst een week op vakantie) een echo om te zien of er toch een eisprong geweest is of misschien nog komt en anders de cyclus afbreken en bedenken what next. Hogere dosis clomid, of misschien spuiten.. (was wel ff slikken toen ze dat zei.. raar is dat, het kan me niet snel genoeg gaan, maar toch gaat het dan soms ineens wel heel snel). Echo is weer bij Dr C, dus dan ben ik benieuwd of ze wel "knopen durft te hakken" ;)

18. wendy278

wendy278 Lid

4 jun 2010
    72
    0
    0
    door ivf/icsi behandelingen ontslagen dus nu werke
    rotterdam
    Bijna maandag, ben zo benieuwd wat de clomid heeft gedaan en hoe we er voor staan...

19. carma

carma Niet meer actief

Ik zal voor je duimen wendy
    xxx

Hier rustig wachten tot eerste kerstdag dan mag ik stoppen met de pil
    Wat kan iets toch lang duren als je er naar verlangt
    Kan niet wachten tot ik weer kan beginnen

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    ... Ik heb gewoon lang schema volgens mij hoor??
    Een week vóór NOD Lucrin depot en dan vervolgens uitgangsecho in de eerste vier dagen van mijn cyclus, waarna ik start met stimulatie...

Wendy, wat was er te zien op de echo vandaag??

Deel Deze Pagina