Geertgen kliniek

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sas1980, Apr 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koolmees

koolmees Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,327
    0
    36
    @Kriskras74: Ik stuur nog wat dikke knuffels jouw kant op!

2. carma

carma Niet meer actief

Heel lief van je kriskras, ik voelde je verdriet en vond het heel moeilijk om het te melden
    Jou tijd komt ook meis echt
    En natuurlijk is het hier de vraag of er 1 blijft zitten
    Hele dikke digi knuf voor jou

3. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

Jul 1, 2008
    500
    0
    0
    Leerkracht speciaal voortgezet onderwijs
    Gelderland
    Thanx Kool mees..

Ik heb het 's morgens altijd al, we wonen naast een basisschool en dan zie ik elke keer al die blije moeders en vaders met hun kindertjes naar school lopen. Meestal kan ik er wel tegen maar vanmorgen greep het me aan. Ik zou ook zo graag een kindje naar school willen brengen, vroeg opstaan om lekker te badderen met mijn baby'tje. Dan wordt ik weer bevangen door de angst dat ik dat nooit zal krijgen, dat ik nooit een mama zal worden terwijl ik me wel een mama wil voelen!

Nou ja, echt vrolijke verhalen kan ik hier niet brengen. Gelukkig heeft mariek goed nieuws kunnen brengen en hoop ik dat dit goede nieuws zich voortzet!

4. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

Jul 1, 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    Mariek, je hoeft je voor mij niet in te houden.. jij hebt ook recht op je blijdschap! Als ik een goed ontdooide cryo had gehad was ik ook super blij geweest en had ik dat ook iedereen laten weten! ;)

Ik hoop dat je gelijk hebt wat mijn tijd betreft...al kan ik daar zelf niet meer zo in geloven.

5. carma

carma Niet meer actief

Mijn eerste icsi was ook 3x niks
    3 bevrucht waarvan uiteindelijk 1 over op dag 3 en die was maar in 5 gedeeld
    Nu hebben we acupunctuur gedaan en mijn man drinkt max nog maar 2 koppen koffie ipv 2 liter en drinkt thee
    Ik weet niet of acupunctuur iets voor jou is maar uit een onderzoek tussen 2 groepen vrouwen die ivf/icsi ondergingen is gebleken dat 20% meer zwanger werd in de groep met acupunctuur
    Altijd de moeite waard om te proberen toch
    xxx

6. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

Jul 1, 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    Hmm ja het is een idee misschien ik kan het ook met de dokter bespreken? Of hoef je daar geen verwijzing voor te hebben?

Ik zou zo graag alles willen doen wat inmijn macht ligt.. ik zit bij een paranormaal geneeswijzeres, bij een dietiste. Ach, als acapunctuur ook nog zou kunnen helpen zou ik dat ook nog doen! 20% is best veel... (toch 600 euro op een behandeling hè :p)

7. carma

carma Niet meer actief

HAHAHA ja idd 600 euro ja wat een geld
    Volgens mij kan je daar tegenwoordig zelf heen zonder verwijsbrief, omdat het een aanvulling is op je ivf/ icsi behandeling
    Ik had ook geen verwijskaart
    Wel even goed kijken of het iemand is die er vanaf weet van behandeling van ifv/ icsi dames en heren (die doen ze ook als er slecht zaad is zoals bij mijn hubby)

8. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

May 19, 2010
    1,215
    0
    0
    yes goed nieuws mariek :D:D:D pff bij mij slaat de angst nou ook wel toe voor vrijdag pff maar goed we zullen zien :D

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    Goed nieuws Mariek! En wat een lieve reactie van jou, Kris!!

Tja blijheid en verdriet ligt zó dicht bij elkaar....

(en nu even een groepsknuffel)

10. rissy

rissy Bekend lid

Feb 23, 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Ooooh,....Mariek,...wat fijn!!! Heel veel suc6 vanmiddag!!!

@Kris,....voor jou een mega knuffel vanaf deze kant van de computer!! Ben benieuwd wat de huisarts zegt,.....normaal ben ik helemaal niet voor pillen en zou ik zeggen,...zoek waar het probleem zit en probeer het op te lossen,...alleen is dit in jou geval niet zo simpel,.....wanneer je je er beter door gaat voelen dan zou ik nu toch idd voor de pillen kiezen,...wat je zelf al schreef weet je al wat het met je doet en hoe je je erbij zult voelen,....heel veel sterkte en hopelijk breekt er snel een strakke blauwe lucht en een felle zon door die donkere wolk heen!

11. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    mariek je krijgt nu je 2 toppers teruggeplaatst en wilde je nog even zegen,dat mijn toppertje inmijn buikkie ook een blastocystje was:) zijn idd de beste zoals minnie zegt..
    je hebt dan nog eens 40% extra kans op slagen... zo werd mij uitgelegd door dat assistent vrouwtje in genk..
    ik ga flink voor je duimenmeissie.... komt goed ik beloof het je...

12. divaatje

divaatje Actief lid

Feb 16, 2011
    298
    0
    0
    gelderland
    @ Mariek, wat een supergoed nieuws! Succes de komende 2 weken.
    @ Kriskras, sterkte meid!

Ik heb ook acupuntuur gedaan, weet niet of het helpt, ben natuurlijk niet zwanger, haha. Maar ja, dan heb ik er voor me gevoel alles aan gedaan om een positieve test te krijgen. Heb het ook al bij mijn iui's gedaan. Als ik (hopelijk) de tp heb ga ik zeker weer naar acupuntuur. Baat het niet, schaad het niet!

Succes!

13. KrisKras74

KrisKras74 Bekend lid

Jul 1, 2008
    500
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,

Ik zit wel bij een alternatief geneeswijzeres...dus ik bijf nog even bij haar..

Vanmorgen dus naar de dokter.. en wat dacht je.. ik had een hele verkeerde tijd in mijn hoofd, had er om half 10 moeten zijn en ik dacht 11:10! Gisteren was ik ook al de afspraak met de dietiste vergeten.. tja en laat ik het maar niet hebben over wat ik allemaal nog meer vergeten ben de afgelopen tijd.. Zo laat ik ook standaart van alles uit mijn handen vallen. nou ja.

Gelukkig deed mijn dok. niet moeilijk en heeft hij mij zojuist even gebeld. Omdat ik eerder AD heb geslikt heeft hij het me zo voorgeschreven en moet ik wel over 4 weken (als het zo ongeveer begint te werken) bij hem langs komen op dubbele afspraak.

Vanmiddag kan ik het ophalen.. hopelijk kan het me uit de vicieuze cirkel halen (dat gaf hij ook aan), en kan ik daarna weer op eigen kracht verder.

Ik ben wel opgelucht.. het zal de problemen niet oplossen maar misschien kan ik het leven weer iets vrolijker tegemoet zien binnenkort..

Mariek, hoe is het gegaan bij de Belgische afhaalchinees?? :D

Liefs KrisKras

14. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

May 19, 2010
    1,215
    0
    0
    hopelijk vind je je kracht weer terug meis is niet makkelijk nee! maar komt goed! enne belgische afhaalchinees wahhahaha die moet ik onthouden

15. miepje81

miepje81 Lid

Mar 14, 2011
    42
    0
    0
    NULL
    noord-brabant
    Poeh, wat een verhalen van iedereen.. Ik vind het superknap dat jullie er zo goed over kunnen praten en steun aan elkaar hebben hier. Dat is iets wat ik heel lastig vind, waardoor ik af en toe ook erg somber kan zijn. Helaas heb ik in mijn werk ook niet veel afleiding, ik sta op een babygroep op een kdv...Als ik zo'n wurm in mijn handen hou, poeh... En om me heen wordt ik steeds "ingehaald" door vrienden en familie, en hoewel ik het hun ook zeker gun is het lastig om dan altijd positief te zijn. Maar goed, volgende week terug naar dr. w voor een echo, en dan gaan we er maar weer voor. Iedereen heel veel succes en sterkte!

16. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    #1936 Annedore, Mar 16, 2011
    Last edited: Mar 16, 2011
    Hey lieve meiden,

Net als Mir heb ik Geertgen gedag gezegd. Dat was raar na bijna een jaar ongeveer elke week er te zijn geweest.

Vorig jaar op 1 april was mijn eerste afspraak met dr. W.
    Dit jaar op 1 april heb ik mijn eerste zwangerschapscontrole bij de gyn in mijn eigen ziekenhuis. Alsof het zo moest zijn.
    1 april; baby in mijn buik! :D Die er in oktober uitkomt! ;)

Foto van de echo staat in mijn avatar en fotoalbum.
    Voor 8 weken en 4 dagen echt duidelijk!
    Zo lief dat contourtje van het hoofdje, lijfje en die kleine armpjes en beentjes. Wij zijn verliefd!

Nu verwacht in aan het eind van de maand natuurlijk wel wat positieve testen meiden! Gun het jullie allemaal om die (voorlopig) laatste afspraak bij Geertgen te hebben en met baby in de buik naar buiten te lopen :)

Mariek: hoop dat alles voorspoedig is verlopen in Genk!

17. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hey miepje meissie..

voor mij is het ook niet makkelijk geweest hoor om heel die mmm weg af te gaan.
    februarie 2006 leerde ik mijn vriend kennen we wilden eigenlijk direct al kindjes en toevallig was ik niet aan de pil,proberen en proberen en 40.000 testjes verder was er nog geen zwangerschap.
    in december 2008 zijn wij voor het eerst naar het ziekenhuis gegaan in helmond daar werd gezegd val maar eerst af..
    via via zijn wij bij geergten terecht gekomen en mochten in maart 2009 voor het eerst komen. ik dacht ok dan 1 of 2 rondes clomid en we krijgen een beebje..
    maar nee niets was minder waar!! de clomid deed niks en na de eerste ronde 50mg en 2de ronde 100mg mocht ik over op gonal-f. dat hebben we 5 rondes gehad in november 2009 was het blijkbaar dus wel raak geweest maar dat hebben we niet geweten, toen werd er in december nog 1 ronde geprobeerd en daar kreeg ik zware overstmulatie van.. toen werd er maar besloten om met de iui te beginnen.
    januarie eerste iui 16 februarie 2010 posi test.. zo blij als we waren werden we smiddags weer in het diepe gegooit door bloedverlies krampen dus een mk..
    die ronde erna afgebroken door een doorbraakbloeding. toen de 2de iui niet zwanger toen de 3de ronde weer afgebroken toen de 3de iui weer niet raak. dus groen licht gekregen voor ivf. in juni.2010..
    pas in september had ik goede eitjes die rijp genoeg waren voor de punctie.. ik geloofde er dus ook echt geen bal van toen ik 08-10-10 al posi teste en op de officiele testdag 10-10-10 nog steeds posi.. en nu eindelijk na 5 jaartjes waarvan 2 jaar mmm door blijven vechten en willen!! voor onze baby is ze dan eindelijk onderweg..
    je kan het aan heel het forum vragen ik ben altijd positief gebleven,terwijl ik hierbinnen mezelf aan het opbreken was..
    ik vond het zo pijnlijk en zwaar dat wij nu hebben besloten ook nooit meer via de mmm te gaan voor een 2de.
    we hebben er nog 2 in de vriezer maar wij denken niet dat we die ooit gaan gebruiken.. we laten de natuur zijn gang gaan na deze zwangerschap.

dus ik kan zeker gelovenmeiss dat je er af en toe heel triest van word.. en daarom is het ook zo fijn om met al deze meiden te kunnen kletsen over je gevoelens.. want wie begrijpt ons nou beter!! dan de mmm meisjes...

xxxxcin

18. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    annedore gefeliciteerd meissie met je mooie 2de echo!!! je beebje ziet er idd nu echt uit als een beebje leuk om te zien toch meiss..
    hoe groot werd het nu gemeten??

xxxcin

19. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland

Dankje meis! :)
    Het was nu wel 18 hele milimeters :p

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,395
    0
    0
    Brabant
    #1940 mmiiiiir, Mar 16, 2011
    Last edited: Mar 16, 2011
    Geweldige foto Annedore!! Echt zó leuk voor je....

@Miepje: ik denk dat iedereen op dit forum wel herkent wat je zegt. En ik weet wel zeker dat echt niet iedereen even positief is. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken en zeggen dat het contact met vrouwen in een vergelijkbare situatie, op dit draadje en ook op andere draadjes (mijn situatie is iets anders omdat ik een ander voortraject heb gehad: iets minder medisch van aard, maar in de loop van de tijd werd het steeds meer een medisch verhaal) mij veel goed gedaan heeft. Overigens vind ik het ook echt heel fijn om met iedereen mee te leven! Ik hoop dat jij ook die steun mag ervaren hier op het forum!!

Als ik bijvoorbeeld jouw verhaal lees, Babyhope, kan ik alleen maar hééél erg blij voor jou zijn!!! Ik moet wel een beetje lachen om die duizenden testjes :D ... Ik denk dat wij, vrouwen in de MMM, daar wel wat dozen mee zouden kunnen vullen hahaha!

Wat betreft het meeleven ben ik wel erg benieuwd naar hoe het met Mariek gegaan is...! Mariek: vertellen!! ;)

@KrisKras: helemáál geen slecht idee hoor, die pillen. Ze kunnen je net een lekker duwtje geven. Ik zou het in jouw geval ook gedaan hebben! Toch zou ik overwegen om de pillen te combineren met gesprekken...? Is moeilijk om iemand te vinden bij wie je je prettig voelt, maar het kan je wel erg helpen! (wij psychologen zeggen altijd: pillen èn praten!!). Maarruh... Moet je natuurlijk hélemaal lekker zelf weten!

Verder sluit ik me hélemaal bij Annedore: ik wil meer positieve tests zien!!!

Share This Page